گزارش صعود قلل چین کلاغ، دوشاخ، سیاه سنگ و پلنگ چال تا ایستگاه هفت توچال ۱۴۰۰/۹/۱۲ – هرهفته یک برنامه «شماره ۹۴۶»

ارسال شده توسط در 6 دسامبر 2021 بدون دیدگاه | دسته بندی شده در گزارش برنامه های اجرا شده باشگاه

ساعت ۴:۱۵ صبح جمعه ۱۲ آذر۱۴۰۰ با تیم ۲۲ نفره باشگاه اسپیلت از محل بام تهران سعادت آباد صعود را شروع کردیم.

با توجه به بارش ساعات گذشته بعد از یک ساعت در تاریکی صبح هنگام پاییزی به برف رسیدیم.
با استفاده از نور هد لایت ها از میان درختان مسیر گذشته به یال صعود قله چین کلاغ دست یافتیم.
حدود ۳۰ سانت برف مسیر را پوشانده بود.
حوالی ساعت ۷ صبح به قله جین کلاغ به ارتفاع ۲۸۵۰ متر صعود کردیم.
بلافاصله بعد از عکاسی به طرف قله دو شاخ حرکت کردیم.

مسیر سرازیری را طی کرده جهت صرف صبحانه و استراحت توفیقی نیم ساعته داشتیم.
سپس به طرف قله دوشاخ ادامه مسیر داده از میان صخره ها گذشته در ساعت ۹:۳۰ صبح به این قله ۳۰۰۰ متری صعود کردیم.

در ادامه‌ به طرف قله سیاه سنگ فرود رفته سپس شیب های تند مسیر را با توجه به حجم زیاد برف به نوبت برف کوبی کردیم.
بعد از عبور از این قله به یال های زیرین قله پلنگ چال رسیدیم.

قسمت های پایانی این قله کم شیب شده به چند قله فرعی می رسد اما در یک قسمت نیاز به سنگ‌نوردی دارد که با توجه به برف مسیر با احتیاط و به نوبت از این گذرگاه نیز گذشتیم.
در نهایت ساعت ۱۳ به قله ۳۵۵۰ متری پلنگ چال صعود کرده بعد از فرودی دویست متری به گردنه مشهور اشترگردن رسیدیم.

وضعیت هوا آفتابی و نسبتاً سرد بود.
ابر متراکم و زیبایی آسمان تهران را پوشانده و منظره بی بدیلی را تشکیل داده بود.
بعد از این قسمت مسیر تراورس طولانی زیر قله شاه نشین طی شد و تا رسیدن به ایستگاه هفت توچال حدود دو ساعت زمان صرف گردید.

در ساعت ۱۶:۴۵ به ایستگاه هفت توچال رسیدیم و با توجه به تاریکی زود هنگام پاییزی و نداشتن زمان کافی از صعود قله توچال صرف نظر کرده با استفاده از تله کابین به طرف ولنجک بازگشتیم.

نا گفته نماند سختی و چالش صعود این مسیر به دلیل بارش ۳۰ تا ۵۰ سانتی برف در روز گذشته خارج از پیش‌بینی و برنامه ریزی تیم ما بود و به همین دلیل این صعود دوازده ساعت و نیم به طول انجامید.

آقایان : ذبیح اله حمیدی «سرپرست» – محمدحسین اله یاری – مجتبی توتونچیان – نیما علاقه‌بند – بهنام پیروزرام – هادی پزشکی – فرامرز شاه‌محمدی – رضا حیدری – فربد صمدی – سعید رادمهر – مرتضی ماهروزاده – نیکزاد فرزینی – محمد خلیلی راد – حسین جلالی – شهاب فرهادی – میثم کریمی – محمد عظیم نژاد

خانم ها : مونا اوریات – افسانه عزیززاده – نگار حسینی – فرشته چناقچی – آنوشا فتح الهی