گزارش صعود قلل ورکش و اشکدر ۹۸/۸/۲۴ – هر هفته یک برنامه«شماره ۸۴۱»

ارسال شده توسط در 16 نوامبر 2019 بدون دیدگاه | دسته بندی شده در گزارش برنامه های اجرا شده باشگاه

این قله البرز مرکزی در منطقه کوهستانی ساوجبلاغ استان البرز قرار گرفته است و بر روی خط الرأسی‌ست که شرق آن به قله مشهور ناز و غرب آن به مجموعه قلل منطقه هشتگرد طالقان ختم می شود.

صبح روز جمعه ۲۴ آبان ۹۸ با تیم ۲۲ نفره باشگاه ، ساعت ۷ صبح صعود را در یک هوای سرد پاییزی از روستای سنج شروع کردیم.(ارتفاع ۲۲۰۰ متر)

این روستا در بین دو منطقه کردان – برغان قرار گرفته و از هر دوی این روستاهای بزرگ گردشگری و مصفای استان البرز جاده‌ای وجود دارد که می توان به سنج رسید.

کردان از اتوبان قزوین و برغان از داخل شهر کرج دسترسی و جاده ای اختصاصی دارند…

مسیر کوهپیمایی حدود ۲ ساعت از کنار رودخانه و باغات روستا ادامه داشت تا جایی که دره کمی باز می شود ، قبل از چند آبشار کوچک و زیبا را می توان در داخل این دره تماشا کرد.

«به دلیل برگ ریزان بودن آن روز پاییزی ، تمام بستر دره و مسیر پاکوب انباشته از برگ های زرد و نارنجی بودند».

حدود ساعت ۱۰ صبح صعود را از روی یال قله ای موسوم به اشکدر شروع کردیم.

ابتدای این یال در شرق همین قسمت از دره کاملاً مشخص است.

برای رسیدن به قله ورکش می توان از دو مسیر استفاده کرد ؛

اول : از طریق صعود قله اشکدر
دوم : از داخل دره اصلی
که تیم ما مسیر اول را انتخاب کرد.

این یال نیمه صخره ای‌ست که مستقیم به قله ختم می شود.

در ساعت ۱۲:۳۰ به این قله ۳۳۵۰ متری صعود کردیم سپس از طریق ادامه خط الرأس شمالی این قله به طرف قله ورکش ادامه مسیر دادیم.

در ساعت ۱۳:۱۵ دقیقه تعداد ۵ نفر از اعضا از صعود بیشتر دست کشیدند و به سرپرستی آقای محمدحسین اله یاری از طریق گردنه ای به طرف دره اصلی فرود رفتند.

یک نفر از اعضای موقت به دلیل عدم آمادگی لازم قبل از صعود قله اشکدر به همراهی آقای ارسلان بیک محمدی به طرف روستا بازگشتند.

الباقی نفرات در ساعت ۱۴ برفراز قله ۳۷۵۰ متری ورکش عکس یادگاری را به ثبت رساندند.

وضعیت هوا کاملاً سرد و ابرهای باران زا در حال پیش روی بودند.

(لازم به ذکر است یک نفر دیگر از اعضای موقت باشگاه پس از صعود اشکدر به همراه جناب غلامرضا خلیل آبادی به روستا بازگشتند.)

تیم صعود کننده قله ورکش (۱۳ نفر)از طریق گردنه مابین دو قله به طرف دره اصلی فرود رفت و از پاکوب اصلی به طرف روستا ادامه مسیر داد.

در ساعت ۱۸:۳۰ دقیقه با پیوستن همه نفرات تیم در روستای سنج ، با مینی‌بوس باشگاه و یک دستگاه سواری اعضا به طرف تهران حرکت کردیم.

«کل مسیر صعود و فرود حدود ۲۲ کیلومتر اندازه گیری شد»

*با تشکر از جناب علی شیدا که اتومبیل خود را در این برنامه در اختیار تیم باشگاه اسپیلت گذاشت*

آقایان : ذبیح اله حمیدی «سرپرست» – غلامرضا خلیل آبادی«مربی» – ارسلان بیک محمدی«کمک سرپرست» – محمود نادری – محمدباقر شمس – محمدحسین اله یاری – رضا عبدالهی – علی فیض آبادی – مسعود علیزاده – مجید رضاپور – علی شیدا(gps) – آرمین فرازمان – بیوک نقدی
خانم‌ها : راشا ملک – فاطمه هوشمند«پزشک» – سپیده میرشانی – مریم عطارچی – حنا صیرفی – رویا تاراسی و عضو جدید سحرناز قبادی‌فر