گزارش صعود قلل سه‌چال و سکه‌نو ـ ۹۷٫۳٫۲۵/هر هفته یک برنامه «شماره ۷۵۷»

ارسال شده توسط در 18 ژوئن 2018 یک دیدگاه | دسته بندی شده در آخرین اخبار, اخبار, گالری, گزارش برنامه های اجرا شده باشگاه

قله سه‌چال یکی از قلل البرز مرکزی می‌باشد که در منطقه دیزین قرار گرفته است. این قله با ارتفاع سه هزار و نهصد و پنجاه متر، کمتر مورد استقبال کوهنوردان قرار می‌گیرد.

یکی از جاذبه‌ها و زیبایی‌های این قله موقعیت خاص جغرافیای آن می‌باشد. وقتی شما بر فراز این قله قرار می‌گیرید، می‌توانید اکثر قلل مرتفع را به حالت دایره‌وار مشاهد نمایید. از شمال‌شرق کمان‌کوه و آزادکوه و به سمت شرق قلل خلنو، برج و هرزه‌کوه، جنوب کل‌خسون، کلون‌بستک، سی‌چال، ا…بند و توچال. از غرب ناز و کهار و حتی قلل علم‌کوه و در فاصله کوتاه قله سکه‌نو قابل رویت است.

تیم یازده نفره ما ساعت پنج صبح از میدان آزادی به سمت پیست اسکی دیزین در جاده چالوس با دو دستگاه ماشین سواری حرکت و بعد از دو ساعت به مقصد رسیدیم. بعد از پارک ماشین‌ها در پارکینگ پیست و آماده شدن افراد، در ساعت هفت و سی دقیقه صعود را آغاز کردیم.

از جاده آسفالت که به بالای کاخ در ضلع شمال‌شرق پارکینگ پیست قرار دارد، حرکت را آغاز کردیم. بعد از رسیدن به بالای کاخ، کمی به سمت غرب تغییر مسیر داده و به بالای یال رسیدیم و مجدداً به سمت شرق حرکت کرده و با رسیدن به یال بعد، به سمت شمال ادامه مسیر دادیم.

در ادامه شما باید از مسیری دست به سنگ عبور کنید و بعد از عبور از سنگ، یال به سمت شمال‌شرق امتداد پیدا می‌کند و در انتها به اصطلاح ما کوهنوردان به محل زین‌اسبی و ارتفاع پایین ختم می‌شود.

بعد از استراحتی کوتاه در این محل، مجدداً به صعود در یالی با شیبی تند همراه با شن‌اسکی که انرژی زیادی از تیم گرفت، ادامه مسیر دادیم و نهایتاً در ساعت دوازده و چهل دقیقه موفق به صعود قله سه‌چال شدیم.

بعد از استراحت و گرفتن عکس در قله، همراه هشت نفر از همنوردان اقدام به صعود قله سکه‌نو نمودیم که موفق به صعود این قله در عرض چهل دقیقه شدیم.

لازم به ذکر است قله سه چال بر روی خط الرأسی قرار گرفته است که شرق آن به قله سکه نو و غرب آن به قله هرزه کوه متصل است.

در دامنه جنوبی این خط الرأس دره مشهور دریوک و در دامنه شمالی آن دیگر دره مشهور این منطقه یعنی والنگرود واقع است.

دو نفر از همنوردان یال جنوب‌غربی قله سکه‌نو را برای فرود انتخاب و بعد از دو ساعت به روستای ولایت‌رود رسیدند و بقیه تیم به سمت قله سه‌چال حرکت و سپس به سمت پارکینگ پیست فرود را آغاز و در ساعت هفت بعدازظهر به پارکینگ و در ساعت نه شب به میدان آزادی رسیدیم.

اعضای شرکت‌کننده در برنامه:

آقایان: غلامرضا خلیل‌آبادی «سرپرست» ـ محمود نادری ـ روح‌ا… موسوی ـ علیرضا رضایی ـ ارسلان بیگ‌محمدی ـ بنجامین سعیدی ـ علیرضا گوهری

خانم‌ها: نرگس یاری ـ فرناز زاهدیه ـ راشا ملک

photo_2018-06-18_16-49-52

مسیر بین قله سکه نو و سه چال

(عکس ها از گالری اسپیلت)

یک دیدگاه to “گزارش صعود قلل سه‌چال و سکه‌نو ـ ۹۷٫۳٫۲۵/هر هفته یک برنامه «شماره ۷۵۷»”

1. Aevalanche می گوید:

سلام
    شرق سه‌چال هرزه‌کوه هست و غربش سکه‌نو،یال جنوب‌غربی سکه‌نو هم خیلی بده و فقط از سرناچاری باید استفاده شه.کلا برای صعود به این ۲قله بهتره از حدود۲۰۰متر قبل از روستای وارنگرود سمت راست از جاده‌ای خاکی که به طرف دکل مخابراتی میره صعود رو آغاز کرد.