گزارش صعود قلل الله بند و سی چال ۱۴۰۰/۷/۲۳ – هرهفته یک برنامه «شماره ۹۳۸»

ارسال شده توسط در 18 اکتبر 2021 بدون دیدگاه | دسته بندی شده در گزارش برنامه های اجرا شده باشگاه

اله بند قله ایست با ساختار کاملاً سنگی که از هر سو صخره ها آن را پوشانده است.

دیواره شرقی این قله می‌تواند مکان مناسبی برای تمرینات صخره نوردی باشد.

این قله در محدوده روستاهای آهار و شهرستانک (از جنوب شرقی و غربی) و قله سی چال (از شمال) قرار گرفته است.

روز جمعه ۲۳مهر۱۴۰۰ با تیم ۱۸ نفره باشگاه اسپیلت ساعت ۵:۳۰ صعود را از میدان روستای آهار تهران شروع کردیم.

جاده خاکی حدود هشت کیلومتری موسوم به ده تنگه را پیمودیم که در گذشته ای نه چندان دور پاکوپ زیبایی بود که از میان باغات منطقه می گذشت ولی اکنون به محلی جهت جولان اتومبیل ها و موتور سیکلت ها تبدیل شده بود.

در ساعت ۸ صبح پس از کمی استراحت از انتهای این جاده بعد از ده تنگه ، به سمت غرب وارد دره ای تنگ شدیم که کم کم وسعت یافته به طرف قله اله بند ادامه پیدا کرد

ساختار این دره سنگی و ریزشی بود که حدود دو ساعت صعود آن به طول انجامید.

سپس به خط الرأس اصلی و به یال منتهی به قله رسیدیم که پاکوب نسبتأ مناسبی داشت.

در ساعت ۱۱:۳۰ به قله ۳۶۴۰ متری اله بند صعود کردیم و پس از عکاسی مسیر خط الرأس را ادامه داده در ساعت ۱۳ به قله ۳۷۲۰ متری سی چال یا همان قله پیست اسکی دیزین رسیدیم.

باید دقت کرد شمال قله اله بند صخره ای ست و باید از سمت غرب آن را دور زد و به گردنه سی چال رسید.

پس از استراحت به طرف گردنه دیزین حرکت کردیم و در ساعت ۱۵ پس از رسیدن به پارکینگ ، آنجا که مینی بوس باشگاه منتظرمان بود کوهنوردی این برنامه به پایان رسید و به طرف تهران بازگشتیم.

آقایان : ذبیح اله حمیدی «سرپرست» – رامین منفرد زاده«کمک سرپرست» – علی طوطی«پزشک تیم» – حامد رضا قنبری«کمک سرپرست» – علیرضا بابایی – کاوه فکور – مرتضی ماهروزاده – محمد حسین جلالی – نیکزاد فرزینی – محمد رضا جعفری – سعید رادمهر – مجتبی معروفی – مصطفی اسماعیلیان و عضو جدید محمد عظیم نژاد

خانم ها : حنا صیرفی – آسیه جعفری و عضو جدید آنوشا فتح اللهی«عضو جدید»