گزارش صعود قلل آهنگرک و سی چال از مسیر دره هملون به گردنه دیزین ۱۴۰۱/۸/۲۰ – هرهفته یک برنامه «شماره ۱۰۰۵»

ارسال شده توسط در 13 نوامبر 2022 بدون دیدگاه | دسته بندی شده در گزارش برنامه های اجرا شده باشگاه

قله آهنگرک به ارتفاع ۳۳۶۰ متر در بین مناطق دربند سر و گردنه دیزین و روستای آهار و میگون تهران قرار گرفته است و بهترین مسیر صعود آن از دره هملون در بین میگون و شمشک است.
خطالرأسی فرعی در البرز مرکزی این قله را به قله سی چال با ارتفاع ۳۷۳۰ متصل می کند.

**********

روز جمعه ۲۰ آبان ۱۴۰۱ با تیمی ۱۳ نفره ساعت ۵:۳۰ صبح در یک هوا نیمه تاریک و سرد و ابری پاییزی از اول دره هملون صعود را شروع کردیم.
مسیر قله بر خلاف سال‌های گذشته تا انتهای دره پاکوب و شن ریزی شده بود و تابلوهای راهنمای صعود در مسیر دیده می شد.
باران روز گذشته درختان مسیر صعود را فرحبخش و زیبا کرده بود‌.
پس از خارج شدن از دره مسیر بر روی یال ادامه یافته در ساعت ۹:۳۰ به قله آهنگرک دست یافتیم.
پس از عکاسی از سمت شمال به صعود ادامه دادیم.
از این قسمت باد زیاد و سردی در منطقه حاکم بود.
حدود ۲۰سانتی متر برف مسیر را پوشانده بود.
ابر سنگینی بر روی قله سی چال دیده می شد.
در نهایت ساعت ۱۳ این قله را نیز صعود کردیم و از مسیر گردنه دیزین به طرف پایین حرکت کردیم.
در ساعت ۱۵ در گردنه دیزین به ماشین رسیده به طرف تهران بازگشتیم.

اعضای شرکت کننده در برنامه ؛
آقایان : ذبیح اله حمیدی «سرپرست» – علی فیض آبادی «کمک سرپرست» – نیما علاقه بند «مربی راهنما» – محمد پورزادی  – حامدرضا قنبری – محمد رضا جعفری – پویان خانجان‌خانی – ابراهیم چاوشی – سجاد اصغری خواه – مهرداد امیرآبادیان