ارسال شده توسط در 16 فوریه 2019 ۲ دیدگاه | دسته بندی شده در آخرین اخبار, اخبار, گالری, گزارش برنامه های اجرا شده باشگاه

قله ساکا از قلل فرعی البرز مرکزی محسوب می شود.

یال صعود این قله از روستای افجه (منطقه لواسانات)شروع شده و تا قله آتش کوه ادامه دارد.

مسیر معمولی صعود این قله از راه موسوم به دشت هویج هست که در این برنامه تیم ما از این راه به افجه بازگشت.

صبح روز جمعه ۹۷/۱۱/۲۶ با تیم ۲۴ نفره باشگاه ساعت ۶:۳۰ دقیقه صعود را از پارکینگ بالای روستای افجه شروع کردیم.(ارتفاع ۲۱۰۰ متر)

ابتدای یال صعود با شیبی حدود ۴۵ درجه شروع می شد بطوری که یک ساعت اولیه حدود ۶۰۰ متر را بر روی این یال طی کردیم و درازای آن حدود ۳۰۰ متر ارتفاع گرفتیم (هر دو متر مسافت مساوی با یک متر ارتفاع)

وضعیت هوا نیمه ابری و مناسب صعود بود.

پس از طی حدود یک کیلومتر بر روی این یال شیب کاهش پیدا کرده به صخره های میانی مسیر می رسد.

باید دقت کرد عبور از میان این صخره ها در زمستان بدون بهره گیری از طناب حمایت برای تیم های کوه‌نوردی ممکن نیست.به همین دلیل دو قسمت از این مسیر را با استفاده از کارگاه حمایت ، طناب ثابت نصب کردیم که حدود ۲ ساعت زمان صرف آن شد.

در ساعت ۱۱:۳۰ به ابتدای یال منتهی به قله رسیدیم که برف سفت و یخ زده ای داشت.

باد سردی وزیدن گرفت و برف ریزی شروع به باریدن کرد.

تیم پیشرو مسیر را آماده کرده در ساعت ۱۲:۴۵ با همه نفرات پای بر روی قله ۳۳۳۰ متری ساکا گذاردیم.

بر روی قله تیم های زیادی از مسیر عادی اقدام به صعود کرده بودند.

وضعیت هوا دوباره آرام و معتدل گردید.

پس از عکاسی و دیدن منظره قله آتش کوه که در پوششی از ابر قرار گرفته بود ، از مسیر نرمال اقدام به فرود کردیم.

در ساعت ۱۴ در باغات دشت سوئک استراحت و صرف ناهار داشتیم.

وضعیت هوا دوباره ابری و بارش برف شروع شد.

ساعت ۱۶:۳۰ با رسیدن به پای ماشین ها برنامه این صعود به پایان رسید.(کل مسیر صعود شده ۴/۲۰۰ متر)

*با تشکر فراوان از مربیان تیم به ویژه رضا خلیل آبادی که در این صعود نقش عمده و بارزی را ایفا نمود*

اعضای شرکت کننده در برنامه :
آقایان : ذبیح اله حمیدی «سرپرست» – غلامرضا خلیل آبادی«مربی» – رضا خلیل آبادی «سرپرست فنی» – ارسلان بیک محمدی «کمک مربی» – علیرضا قره داغی – محمد عراقی – بنیامین سعیدی – بهزاد زرین کوب – فرامرز فریدی – شایان زاهدی – امیرمحمد عباسی – حجت اسماعیل زاده – دانیال طهرانیان – فرشید صادق الحسینی «مربی» – حمید سلیم رفتار – احمد مشیری
خانم ها : پگاه شاهرخی – راشا ملک – دکتر فاطمه هوشمند – نیلوفر خدادوست – نرگس یاری – ندا محمدنژاد – سارا مقصودپور – بهاره عسگری

گزارش از ذبیح اله حمیدی
        ۹۷/۱۱/۲۷

نقشه مسیر صعود و فرود قله ساکا

قله ساکا به ارتفاع ۳۳۳۰ متر

۲ دیدگاه to “گزارش صعود زمستانی یال تیغه های جنوبی قله ساکا ۹۷/۱۱/۲۶ – هر هفته یک برنامه «شماره ۷۹۸»”