گزارش صعود زمستانی قله کهار ۱۳۹۹/۱۱/۳ – هر هفته یک برنامه «شماره ۸۹۴»

ارسال شده توسط در 24 ژانویه 2021 یک دیدگاه | دسته بندی شده در گزارش برنامه های اجرا شده باشگاه

این قله البرز مرکزی بر روی خط ‌‌الرأس کوتاهی قرار گرفته که به شکل یک نیم دایره از قله خوان کهار شروع شده (غرب به شرق) به گردنه سیاه در، قلل ناز، کهار، هفت خوانی و گرچان می‌رسد.

محل آغاز و پایان این خط الرأس جاده چالوس حد فاصل پل خواب(نشتارود) تا گچسر(کهنه ده) هست.

لازم به ذکر است از قله ناز میتوان از طریق خط ‌الرأس غربی البرز به قله ورکش و به دیگر قلل منطقه ساوجبلاغ و طالقان دسترسی پیدا کرد.

بامداد جمعه ۳بهمن ۹۹ ساعت ۶:۴۵ در هوایی کاملا سرد زمستانی که دماسنج منهای ۱۵ را نشان میداد ، صعود را از روستای کلوان جاده چالوس شروع کردیم.

مسیر صعود این قله به دلیل تردد زیاد کوهنوردان مشخص است و با وجود شیب زیاد از روی پاکوب انجام می‌شود.

تیم های قبل از ما برف های روی مسیر را برف کوبی کرده بودند فقط به دلیل سرمای زیاد بخشی از آن یخ‌زده بود.

در ساعت ۱۰ صبح با گذشتن از کنار جان‌پناه کهار به طرف قله ادامه مسیر دادیم.

هوا کاملاً صاف و ملایم تر شده بود و هیچ بادی نداشت (تقریبا صفر تا ۵کیلومتر).

در ساعت ۱۲:۴۵ به قله ۴۰۵۰متری کهار رسیدیم.

قبل از تیم اصلی، سه نفر از اعضای تیم به سرپرستی محمد زیودار به شکل سرعتی از ارتفاع ۳۵۰۰ به طرف قله حرکت کردند که یک ساعت زودتر به قله رسیدند.

پس از عکاسی قله از همان مسیر صعود شده به کلوان بازگشتیم و در ساعت ۱۹ به تهران رسیدیم.

آقایان : ذبیح اله حمیدی «سرپرست» – محمود نادری – محمد زیودار «کمک سرپرست» – حامدرضا قنبری – بابک گنجی زاده – محسن گودرزی «کمک سرپرست» – علیرضا بابایی – ارشیا زند – فرشید پارسایی – فربد صمدی – بهنام پیروزرام – محمود رجبی – سعیدرضا تاجیک – بابک حاجی تقی – علی رضایی – سعید خدابخشی

خانم ها : آسیه جعفری – بهرخ جلیلوند – مونا اوریات – مریم هاشمی

عکس‌ها از گالری اسپیلت

قله کهار به ارتفاع ۴۰۵۰ متر

یک دیدگاه to “گزارش صعود زمستانی قله کهار ۱۳۹۹/۱۱/۳ – هر هفته یک برنامه «شماره ۸۹۴»”

1. علم کوه می گوید:

همنوردان خداقوت.صعودوگزارش بسیار زیبایی البته با مدیرت درست جناب حمیدی انجام شد .درود به شما