گزارش صعود زمستانی قله سرکچال۳ از مسیر شانه شرقی ۱۴۰۰/۱۰/۱۰ – هرهفته یک برنامه «شماره ۹۵۰»

ارسال شده توسط در 3 ژانویه 2022 بدون دیدگاه | دسته بندی شده در گزارش برنامه های اجرا شده باشگاه

ساعت ۵:۳۰ صبح از میدان اصلی روستای لالون صعود را شروع کردیم.
تعداد تیم ۳۰ نفر بود.

پس از طی جاده یخ زده باغات و ویلاها در مسیر صعود یال شرقی قرار گرفته ، با کمک نور هدلایت‌ها به طرف شیب های تند مسیر ادامه صعود دادیم.

پس از دو ساعت در ارتفاع ۳۲۰۰متری استراحت و صرف صبحانه انجام شد.
هوا نیمه ابری و سرد و مسیر صعود نیز صخره ای پوشیده از برف و یخ به طرف بالا ادامه داشت.

حدود ساعت ۱۱ به اول تیغه های سنگی رسیدیم که کار صعود را دو چندان مشکل می‌کرد.
در این بین ۹ نفر از دوستان از ادامه مسیر انصراف داده به طرف پایین بازگشتند و تیم ۲۱ نفره صعود را ادامه داد.

یال صعود با فراز و نشیب زیادی به طرف قله اصلی کشیده شده بود که با توجه به تیغه ای و سنگی بودن که در بیشتر نقاط یخ زده و یا پر برف بود زمان زیادی از تیم ما گرفت.

از حوالی ظهر باد شدت بیشتری داشت و به حدود ۴۰ کیلومتر در ساعت رسید ، همچنین برودت هوا نیز تا حدود ۱۰ تا ۱۵ درجه زیر صفر پایین آمد.

در ساعت ۱۳:۳۰ پس از ۸ ساعت صعود به ارتفاع ۴۱۳۰ متری رسیدیم جایی که آخرین صخره های زیر قله اصلی قرار داشت.
متأسفانه این قسمت به شدت یخ‌زده و صعود از آن بسیار مشکل شده بود.

ابتدا سعی شد از برف های زیر صخره ها(سمت جنوبی) به طرف قله مسیری باز کرد که به دلیل پر حجم و پر شیب بودن خطر ریزش بهمن تیم را تهدید می‌کرد.
دو نفر از اعضا به سختی از صخره ها گذشتند که در این هنگام سرپرست برنامه اعلام پایان صعود را به دلیل سختی مسیر و از دست دادن زمان ایمن جهت بازگشت از قله برای بقیه نفرات تیم را اعلام کرد.

دو نفر صعود کننده صخره ها«آقایان حسین قربان نژاد و نیما علاقه بند»به طرف قله حرکت کردند و در ساعت ۱۴:۳۰ به نمایندگی از همه اعضا بر روی این قله ۴۲۱۰متری عکس یادگاری خود را به ثبت رساندند.

بقیه اعضای تیم راه بازگشت طولانی و پرچالش به طرف روستای لالان را پیش رو گرفتند و در نهایت در ساعت ۱۹:۳۰ پس از چهارده ساعت کوهنوردی زمستانی ترکیبی از مسیر دره غربی روستای لالان به کنار مینی‌بوس و پارک اتوموبیل ها بازگشتند.

ضمنا دو نفر صعودکننده قله اصلی از مسیر غربی و پناهگاه لجنی در ساعت ۱۹ به روستای سپیدستان شمشک رسیدند.

*با سپاس از حضور همه شرکت کنندگان گرامی و با امید صعودهای موفق و ایمن آینده*

اعضای شرکت کننده در برنامه ؛

آقایان: ذبیح اله حمیدی «سرپرست» – محمدرضا بهروزی «مربی» – حسین قربان نژاد «کمک سزپزست» – محمود نادری – محمد زیودار – فرامرز فریدی «کمک سرپزست» – علی طوطی «پزشک تیم» – نیما اسماعیلی – حامدرضا قنبری – نیما علاقه بند – پویان خان جانی – سعید جامعی – بابک حاجی تقی – بهنام پیروزرام – هادی پزشکی – محسن خجسته – نیکزاد فرزینی – محمدحسین جلالی – محمد خلیلی راد – مرتضی ماهروزاده – مصطفی اسماعیلیان – میثم کریمی – شهاب فرهادی – محمدرضا جعفری و عضو جدید حمید زعفرانی