گزارش صعود زمستانی قله آبک ۹۷/۱۱/۵ – هر هفته یک برنامه «شماره ۷۹۵»

ارسال شده توسط در 26 ژانویه 2019 بدون دیدگاه | دسته بندی شده در آخرین اخبار, اخبار, گالری, گزارش برنامه های اجرا شده باشگاه

قله آبک قله ای‌ست منفرد در البرز مرکزی که در منطقه رودبار قصران (استان تهران) قرار گرفته است.

این قله به شکل یک هرم سنگی‌ست و فقط از سمت شمال دارای یال هایی با شیب‌های تند است.

آبک را می توان از سه روستای میگون ، شمشک و روته صعود کرد.

صعود گرده‌های شرقی و غربی این قله در زمستان می تواند صعودی فنی محسوب شود.

برنامه این هفته باشگاه اسپیلت صعود این قله از منطقه میگون بود که به تعداد ۳۸ نفر از اعضا به شرح زیر اجرا شد؛

ساعت ۶:۳۰ صعود را از پله های کوچه مشهور به صدا و سیما (جاده میگون به شمشک) آغاز کردیم.(ارتفاع ۲۱۰۰ متر)

این مسیر به شکل یالی‌ست که ابتدا با فراز و نشیب کمی شروع شده سپس به صخره‌هایی می‌رسد که از میان آن لوله های آبی عبور کرده است.

تیم ما در ساعت ۸ صبح در زیر این صخره ها استراحت و صرف صبحانه داشت.
پس از این دیواره و عبور از شیبی تند به منطقه‌ای نسبتاً مسطح می رسیم که در انتها، دیواره‌‌های دیگر قرار گرفته است.
حوالی ساعت ۱۱ هوای آبی و صاف منطقه با وزش باد شدیدی رو به ابری شدن گذاشت.

۵ نفر از اعضای تیم به دلیل عدم آمادگی لازم فقط تا ارتفاع حدود ۳۰۰۰ متری صعود کردند.

پنج نفر از اعضای با تجربه تیم نیز به سرپرستی رضا خلیل آبادی وظیفه گشایش مسیر از میان این صخره ها تا قله را بر عهده گرفتند.

در ساعت ۱۲:۳۰ به قله رسیده ، عکس یادگاری را ثبت کردیم.(ارتفاع ۳۵۲۰ متر)

از روی قله به دو تیم تقسیم شدیم.

۱۰ نفر به سرپرستی غلامرضا خلیل آبادی مسیر صعود شده را به طرف میگون بازگشتند و بقیه نفرات مسیر شمالی و پر برف منتهی به شمشک را پیش رو گرفتیم.

«۲ نفر از اعضای تیم (رامین منفردزاده و علیرضا گوهر) با اسکی موفق به فرود از این مسیر شدند.»

هوا سرد و بارش خفیف برف شروع شده بود .

مسیر فرود با برف بسیار زیاد و شیب تندی شروع شد.

در ارتفاع حدود ۳۲۰۰ متری با تیمی مواجه شدیم که از شمشک اقدام به صعود کرده بود.

پس از صرف ناهار و استراحت مسیر را ادامه داده پس از گذر از گردنه ای به شیب های منتهی به شمشک رسیدیم.

در این قسمت دو مسیر فرود وجود دارد:

اول مسیر شرقی که از گردنه بین شمشک و روستای روته می گذرد که جاده ای از تشمشک تا آن نقطه کشیده شده که در فصل تابستان قابل عبور و مرور است و دوم مسیر غربی که از روی یال ادامه یافته به بالای پیست اسکی شمشک می رسد.

ما مسیر شرقی را انتخاب کرده در ساعت ۱۶:۳۰ در ارتفاع حدود ۲۴۵۰ متری به شمشک بالا رسیده با مینی بوس باشگاه که در آنجا منتظرمان بود به طرف تهران حرکت کردیم.

لازم به ذکر است تیم دوم نیز در ساعت ۱۶ به میگون بازگشتند.

آقایان : ذبیح اله حمیدی«سرپرست» – غلامرضا خلیل آبادی«مربی» – رضا خلیل آبادی«سرپرست فنی» – حمید محمودی«مربی» – رامین منفردزاده – مهدی موسی نژاد – محسن شاکری – ارسلان بیک محمدی – رحیم بیضاوی – رضا عبدالهی – رضا زاهد زاده – مجتبی توتونچیان – محمد زیودار – نیما اسماعیلی – علیرضا گوهری – بهزاد زرین کوب – بنیامین سعیدی – محسن بنی طبا – امیر محمد عباسی – حجت اسماعیل زاده – علی شیدا – دانیال طهرانیان – سبحان سلیمی – پیام کشاورز – فرشید صادق الحسینی«مربی» – مهدی مختاری و اعضای جدید میثم لنگرودیان – حمید سلیم رفتار – حامد رضا قنبری
خانم ها : زینب داداشی«مربی» – راشا ملک – رؤیا جوادی – دکتر فاطمه هوشمند – نیلوفر خدادوست – نرگس یاری – سپیده میرشانی – ندا محمدنژاد – فرزانه فرجی