ارسال شده توسط در 27 آوریل 2022 یک دیدگاه | دسته بندی شده در گزارش برنامه های اجرا شده باشگاه

معرفی اجمالی قلل مشهور همدان؛
کوهستان وسیع الوند از جنوب شرقی تا جنوب غربی شهر همدان کشیده شده است و به دو بخش شرقی شامل قلل کلاه قاضی ، یخچال ، کمر لرزان و بخش غربی شامل قلل الوند ، کلاغ لان ، دائم برف و قزل ارسلان است.
جاده گنجنامه به تویسرکان این دو بخش را از هم جدا کرده است.
طول تقریبی این دو بخش بیش از ۳۰ کیلومتر (هوایی) است.

شرح برنامه؛
حدود ساعت ۱۲ ظهر روز جمعه ۱۴۰۱/۲/۲ با رسیدن به همدان و منطقه گنجنامه صعود را شروع کردیم. (به تعداد ۹ نفر)
قصد ما اجرای یک برنامه دو روزه بود که طبعا با حمل کوله ها انجام می‌شد.
قبل از حرکت عکسی با تندیس محمود اجل پدر کوهنوردی کلاسیک ایران که در میدان گنجنامه همدان نصب شده است به یادگار گرفتیم.
مسیر ما به طرف دشت زیبای میشان تا پناهگاه قدیمی آن ادامه یافت.
در آنجا پس از کمی استراحت به طرف تخت نادر حرکت کرده سپس از روی یال شمالی به طرف قله سنگی الوند صعود کردیم.
ساعت ۱۶ بر روی این قله به ارتفاع تقریبی ۳۴۵۰ متر عکس یادگاری را ثبت کرده از یال سنگی و غربی قله به طرف دو پناهگاه زیر قله کلاغ لان فرود رفتیم و شب برنامه را در پناهگاه دوم که بسیار مرتب و پاکیزه بود به صبح رساندیم.
وضیعت هوا مناسب صعود بود و برف زیادی در مسیر وجود نداشت.

صبح روز بعد ساعت ۷:۳۰ حرکت را شروع کردیم.
پس از صعود قله سنگی کلاغ لان به ارتفاع ۳۴۱۰ متر که با دست به سنگ حدود یک و نیم ساعت به طول انجامید در ساعت ۹ از روی خط‌الرأس غربی این قله به طرف قله با شکوه دائم برف ادامه مسیر دادیم.
این مسیر نسبتا برف زیادی داشت و به دلیل صخره ای و ریزشی بودن زمان زیادی صرف صعود آن شد.
باید یادآوری کرد در بخشی از این قسمت نمی‌توان کاملا از روی تیغه های سنگی (بدون طناب و حمایت) عبور کرد و باید از زیر تیغه های سنگی (سمت جنوبی) صعود نمود.
در ساعت ۱۴ به این قله ۳۴۵۰ متری رسیدیم و پس از استراحت از روی یال غربی آن به طرف قله آخر یعنی قله سنگی و مخروطی و زیبای قزل ارسلان حرکت کردیم.
یک جانپناه بین این دو قله نصب شده است که تیم ما ساعت ۱۵:۳۰ به آن‌جا رسید که به دلیل ضیق وقت صعود ۳۰۰ متر (ارتفاع) این قله را به زمان دیگری موکول کرد و از روی برف های زیر جانپناه به طرف دره مشرف به روستای وهنان حرکت کرد.
پس از یک و نیم ساعت به یک جاده خاکی عشایری به طول ۴ کیلومتر رسیدیم که پس از طی آن در ساعت ۱۸:۳۰ با رسیدن به اتومبیل و رانتده ون باشگاه که در آنجا منتظرمان بود به طرف تهران حرکت کردیم و این برنامه با صعود سه قله به پایان رسید.

کل مسافت طی شده در این برنامه حدود ۲۵ کیلومتر اندازه گیری شد.
«لازم به ذکر است جاده روستای وهنان در حدود ۳۰ کیلومتری همدان بعد از پلیس راه کرمانشاه قرار گرفته است»

اعضای شرکت کننده در برنامه ؛
آقایان : ذبیح اله حمیدی«سرپرست تیم» – آرش کریمی، حامدرضا قنبری ، نیما علاقه‌بند ، هادی پزشکی ، سعید رادمهر
خانم ها: افسانه عزیززاده، نگار حسینی و مینا حقیقی

قله داءم برف

جانپناه و قله قزل ارسلان

روستای وهنان

یک دیدگاه to “گزارش صعود خطالرأس قلل الوند ، کلاغ لان ، دائم برف تا جانپناه قزل ارسلان – مسیر گنجنامه همدان به روستای وهنان ۲ و ۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ – هر هفته یک برنامه «شماره۹۶۷»”