ارسال شده توسط در 15 نوامبر 2021 یک دیدگاه | دسته بندی شده در گزارش برنامه های اجرا شده باشگاه

ساعت ۵:۳۰ صبح با تیم ۱۸ نفره باشگاه اسپیلت از روستای سنگان تهران صعود را شروع کردیم.

هوا کاملاً ابری و ریزش خفیف برف از روز قبل همچنان ادامه داشت.

در جاده خاکی باغات منطقه و در تاریکی صبح‌گاهی پاییزی سرد ، کوهپیمایی را آغاز کردیم.

پس از یک و نیم ساعت به کنار آبشار زیبای سنگان که در گذشته به آن «عبدمناف» نیز می‌گفتند ، رسیدیم.

قصد تیم ما صعود قلل مجموعه چشمه شاهی (قلل پهنه حصار ، بارو ، کندر و در نهایت تا پورا) بود که به دلیل وقوع کولاک و مه شدید فقط تا ارتفاع ۳۱۰۰ متری خطالرأس قبل از قله پهنه حصار ادامه یافت.

در ساعت ۷:۳۰ صبح پس از صرف صبحانه از گذر تنگه سنگی آبشار سنگان به شکل دست به سنگ عبور کردیم و به اول یال صعود رسیدیم.
هیچ تیمی در منطقه دیده نمی‌ شد.
در این قسمت دو یال غربی و شرقی وجود دارد که تیم ما یال شرقی را انتخاب کرد که کوتاه‌تر اما پر شیب تر بود.
حدود بیست سانت برف مسیر ما را پوشانده بود که از نوع برف پودری خشک بود و به راحتی برف کوبی می شد.

کم کم به سرما ، باد و شدت بارش اضافه شد . ضمنأ مه غلیظ مانع از دید کافی بود.

در ساعت ۱۰ صبح به خطا‌لرأس منتهی به قله رسیدیم که شدت باد و سرما به کولاک مهیبی تبدیل شده بود.

دید کافی نداشتیم و بارش برف نیز همچنان ادامه داشت.

با مشورت اعضای قدیمی و با تجربه تیم در کمال ناباوری و تأسف تصمیم به برگشت گرفتیم که تصمیمی به جا بود.

جای پاها بر روی برف کاملاً پوشانده شده بود و به سختی و دقت توانستیم یال صعود شده را بازگردیم .
هر چند نقاط مسیر صعود بر روی جی پی اس ذخیره شده بود اما چندان مورد نیاز قرار نگرفت.

در ساعت۱۱ به کنار آبشار بازگشتیم.
حضور خیل عظیم علاقه مندان به طبیعت با وجود بارش برف در آنجا به چشم می‌خورد اما هیچ تیمی به جز تیم ما در آن روز به ارتفاعات بالاتر صعود نکرد.

پس از استراحت و صرف غذا در هوایی ابری و مه آلود و زیبا که بارش برف همچنان ادامه داشت به طرف سنگان حرکت کردیم.

در ساعت ۱۳:۳۰ با رسیدن به کنار مینی‌بوس باشگاه این برنامه پیش زمستانی و مهیج به پایان رسید و به طرف تهران بازگشتیم.

اعضای شرکت کننده در برنامه ؛

آقایان : ذبیح اله حمیدی «سرپرست» – مهدی موسی‌نژاد – حسین قربان‌نژاد – ارسلان بیک محمدی – فرامرز فریدی – سعید جامعی – حامدرضا قنبری – علی شیدا – نیما علاقه‌بند – علی رضایی – مرتضی ماهروزاده – نیکزاد فرزینی – مصطفی اسمعیلیان – سعید رادمهر – شهاب فرهادی – حسین جلالی

خانم‌ها : نگار حسینی

آخرین ارتفاع صعود شده (۳۱۰۰ متر)

یک دیدگاه to “گزارش صعود تا ارتفاع ۳۱۰۰متری قله پهنه حصار ۱۴۰۰/۸/۲۱ – هرهفته یک برنامه «شماره ۹۴۳»”