گزارش صعودقله شاهوار ۱۴۰۰/۱/۱۳ – هر هفته یک برنامه «شماره ۹۰۷»

ارسال شده توسط در 3 آوریل 2021 بدون دیدگاه | دسته بندی شده در گزارش برنامه های اجرا شده باشگاه

شاهوار بلندترین قله البرز شرقی و بلندترین قله استان سمنان است که در مجموعه قلل ۳۱ گانه استانی ایران قرار گرفنه و
ارتفاع آن ۳۹۴۵ متر است .
این قله را از سه روستا می توان صعود کرد :
۱- روستای تاش مسیر شمال شرقی
۲- روستای نکارمن مسیر شمالی
۳- روستای سیاه مرز کوه مسیر جنوبی
تیم ما ساعت ۶:۴۵ صبح روز جمعه ۱۴۰۰/۱/۱۳ از محل چشمه پیر میشی (ارتفاع ۲۶۵۰ متری) که در فاصله ۵ کیلومتری شمال شرقی روستای تاش قراردارد ، صعود را شروع کرد.
مسیر صعود از روی یال مشخص و پاکوبی ادامه دارد.
بعد از دو ساعت به شیب های تند مسیر رسیدیم که در این فصل برف زیادی آن را فرا گرفته است.
وضعیت هوا نیمه ابری ، خنک و بدون باد بود.
دو سال پیش در همین زمان به دلیل یخ زدگی بیش از حد این قسمت از صعود قله بازماندیم اما این بار گذر از مسیر مشکل خاصی نداشت.
در ساعت ۱۰:۱۵ به قله رسیدیم و پس از استراحت از مسیر دره اول غربی منتهی به قله فرود رفتیم.
در قسمتی از این مسیر صخره و سنگ وجود دارد که باید با احتیاط از آن عبور کرد.
برف زیادی در دره وجود داشت .
پس از رسیدن به ارتفاعات پایین تر با صحنه تخریب زیست محیطی بزرگی روبرو شدیم که مسبب آن شرکت معدن بوکسیت آلومینیوم تاش هست که با عملیات گسترده جاده سازی و ساخت بنا باعث نابودی بخشی از طبیعت زیبای این کوهستان شده است.
در ساعت ۱۴:۱۵ دقیقه با رسیدن به کنار اتومبیل ها به طرف تهران بازگشتیم .

آقایان : ذبیح اله حمیدی «سرپرست» – علی بلوچی «پزشک تیم» – حامدرضا قنبری – نیما علاقه بند – حمید نصر – فرامرز شاه محمدی