گزارش تلاش صعود قله خرسنگ ۹۸/۱۰/۱۳ – هر هفته یک برنامه «شماره ۸۴۸»

ارسال شده توسط در 4 ژانویه 2020 بدون دیدگاه | دسته بندی شده در گزارش برنامه های اجرا شده باشگاه

به نام یزدان پاک

برنامه دوم جدول زمستان باشگاه اسپیلت صعود قله خرسنگ بود.

جمعه سیزدهم دی ماه ۹۸ ساعت ۵ صبح طبق روال محل قرار مان سیدخندان بود که به اتفاق ۲۸ نفر از اعضاء باشگاه به طرف منطقه فشم و محله گرمابدر حرکت کردیم .

ساعت ۷ از محیط بانی حرکت و تلاشمان را آغاز کردیم.

ساعت ۸:۳۰ برای صرف صبحانه توقف داشتیم که سه نفر از اعضای تیم به علت مصدومیت قبلی از ادامه صعود صرف نظر کردند و به سرپرستی جناب شیدا به سمت پایین فرود آمدند.

تیم با ۲۵ نفر صعود را ادامه داد.

بعد از گذشتن از گرده های سنگی و دهلیزها با احتیاط و حمایت افراد با تجربه از نفرات تیم ، از این مسیر گذشتیم.

در ارتفاع ۳۴۰۰ متر تیم برای استراحت توقف کرد و از این جا شرایط هوا بهم ریخت . باد شدید و ابر در منطقه حاکم شد .

دو نفر از اعضاء از ادامه تلاش انصراف دادن و به سرپرستی جناب زرین کوب فرود آمدند.

تیم ۲۳ نفره به دو قسمت تقسیم شد که تیم پیشرو با سرپرستی برادر و همنورد با تجربه ام حسین صادق زاده و تیم دوم به سرپرستی من به صعود ادامه دادیم که در ارتفاع ۳۶۰۰ متر چهار نفر دیگر از نفرات تیم از ادامه تلاش انصراف دادند و همنورد با تجربه و عزیزم جناب مهدی موسی نژاد قبول زحمت کرده و نفرات را جهت فرود سرپرستی نمودند.

در ادامه صعود باد بیشتر شده و سرمای زیاد در منطقه غالب شده بود و ادامه کار احتیاج به داشتن تجربه و توان مضاعف بود که با صلاحدید و در نظر گرفتن شرایط ، شش نفر از افراد تیم را با سرپرستی همنورد عزیزم فرامرز فریدی که با درخواست بنده از ادامه صعود انصراف دادند و به سمت ارتفاعات پایین حرکت کرده و فرود آمدند.

با دوازده نفر از افراد به صعود ادامه دادیم.

از اینجا به بعد مسیر گرده ایی و در قسمت هایی کمی فنی می شد که احتیاج به دست به سنگ شدن بود.

با تلاش و پشتکار ، تیم به خط الراس رسید .

بعد از گذشتن از قله خرسنگ جنوبی در هوایی نامساعد ، طی مشورت با افراد با تجربه تیم از ادامه صعود به علت کمبود وقت و هوای خراب انصراف دادیم و بعد از گرفتن عکس و فیلم از همان مسیر صعود ، فرود آمدیم.

لازم به ذکر است در خط الراس تله برفی های متعدد و خطر ناکی وجود داشت که توصیه می شود کوهنوردانی که در هفته های بعد تصمیم به صعود این قله را دارند بیشتر احتیاط کنند.

تیم باشگاه اسپیلت بعد از تلاشی با ارزش حدوداً در ساعت ۵:۴۵ به محل گرمابدر و در محیط بانی رسید و نفرات تیم در صحت و سلامت برنامه را به اتمام رساندند و توسط مینی بوس باشگاه ، جناب عظیمی عزیز ساعت ۱۹:۳۰ به تهران رسیدیم .

*از بزرگان و عزیزان تیم جنابان غلام رضا خلیل آبادی، رضا خلیل آبادی، حسین صادق زاده، مهدی موسی نژاد، فرامرز فریدی و همه دوستانی که در برنامه حضور داشته و کمک به انجام برنامه فوق داشتند کمال تشکر و قدردانی دارم و در آخر از استاد گرامی جناب حمیدی بخاطر اعتمادی که به بنده داشتند تشکر میکنم و آرزوی سربلندی باشگاه اسپیلت را دارم.*

شاد و تندرست باشید.

اعضای شرکت کننده در برنامه:

آقایان : حسین قربان نژاد «سرپرست» – غلامرضا خلیل آبادی «مربی» – رضا خلیل آبادی «سرپرست فنی» – محمود نادری – مهدی موسی نژاد «کمک سرپرست» – علی بلوچی «پزشک تیم» – حسین صادق زاده «کمک سرپرست و gps» – ارسلان بیک محمدی – علی طوطی – فرامرز فریدی – بهزاد زرین کوب – علی شیدا – فرشید صادق الحسینی «مربی» – حامدرضا قنبری – سعید منصوری – نیما علاقه بند – بابک گنجی زاده – محمدامین رحمانی – مهدی عبادزاده

خانم ها : سدا هاکوپیان – راشا ملک – فاطمه هوشمند – زهرا مختاری – مریم بیات – اسما سلطانی نژاد – مریم عطارچی – منیژه انداچه – حنا صیرفی