گزارش تلاش صعود قله جانستون ۹۷/۱۰/۲۸ – هر هفته یک برنامه «شماره ۷۹۴»

ارسال شده توسط در 19 ژانویه 2019 بدون دیدگاه | دسته بندی شده در آخرین اخبار, اخبار, گالری, گزارش برنامه های اجرا شده باشگاه

قله جانستون با ارتفاع ۳۹۵۰ متر در البرز مرکزی قرار دارد.

این قله از غرب به قلل برج و خلنو ، از شرق به قلل خرسنگ و اشترگاه ، از جنوب به دشت جانستون و از شمال به دشت لار ختم می شود.

گزارش صعود:
صبح جمعه ۲۸ دیماه ۹۷ به همراه ۱۲ نفر از اعضای باشگاه به سمت رودبار قصران (روستای آبنیک)حرکت کردیم.

روز قبل بارش سنگین برف این منطقه را سفیدپوش کرده بود اما به لطف ماشین های راه سازی ، جاده فشم به آبنیک پاک سازی شده بود.

ساعت ۷ به آبنیک رسیدیم و حرکت مان را آغاز کردیم.

همانطور که ذکر شد برف سنگینی در این منطقه باریده بود و اگر بگوییم از پای مینی بوس برف کوبی را آغاز کردیم ، اغراق نیست!

بالای روستای آبنیک باغ های زیبایی وجود دارد که در انتهای آنها پارکینگی‌ است که در فصل تابستان می توان تا آنجا با ماشین رفت که مسافت آن حدود سه کیلومتر است.

برف کوبی حین مسافت ، تقریباً دو ساعت به طول انجامید.

ساعت ۹ صبحانه را صرف کردیم و بار دیگر برای برف کوبی آماده شدیم.

مسیر تابستانی این قله از سمت راست رودخانه است اما به دلیل خطر بهمن مجبور شدیم از سمت چپ رودخانه حرکت کنیم.

پس از ساعت ها تلاش ، همه‌ی اعضای تیم که در برف کوبی کمک شایانی کردند به نزدیکی تنگه‌‌ی آبنیک رسیدیم.

خیلی تلاش کردیم که از داخل رودخانه خودمان را به تنگه برسانیم اما حجم آب و سنگ های کنار رودخانه این اجازه را نداد و مجبور شدیم در مسیر اصلی حرکت کنیم.

مسیر اصلی هم به دلیل خطر بهمن و گرم شدن هوای غیر قابل عبور بود.

«گرمای هوا یکی از عوامل ریزش بهمن است».

ساعت ۱۲ قبل از تنگه‌ی آبنیک به صعودمان خاتمه دادیم و از همان مسیر به روستای آبنیک بازگشتیم.

آقایان : رضا خلیل آبادی«سرپرست» – غلامرضا خلیل آبادی «مربی»– محمد عراقی – علی شیدا – شایان زاهدی – حجت اسماعیل زاده – دانیال طهرانیان – سبحان سلیمی – مهدی مختاری