گزارش برنامه فرود از دره کمجل ـ ۱۷ و ۱۳۹۳٫۰۷٫۱۸

ارسال شده توسط در 11 اکتبر 2014 ۴ دیدگاه | دسته بندی شده در آخرین اخبار, اخبار, گالری, گزارش برنامه های اجرا شده باشگاه, گزارش برنامه های فنی

 

یکی از رشته‌های زیرمجموعه‌ی کوهنوردی که بسیار جذاب و هیجانی بوده و در سال‌های اخیر می‌رود تا جایگاه ویژه‌ای به خود اختصاص دهد، برنامه دره‌نوردی و فرودهای فنی از دیواره‌های طبیعی آن به خصوص آبشارهاست. 
 
شاید در ایران بتوان کمجل را معروفترین و عمومی‌ترین دره‌ای بدانیم که مشتاقان زیادی را تاکنون به خود جذب کرده و از فرود در بستر آن لذت می‌برند. دره کمجل از ارتفاعات حاشیه‌ای سد سیاه‌بیشه (استان مازندران) شروع و با طول تقریبی ۳۵۰۰ متر به جاده چالوس (پایین هزارچم) ختم می‌شود.
 
تیم ده نفره باشگاه اسپیلت پس از تجمع، ساعت ۱۳:۳۰ روز پنج‌شنبه ۱۳۹۳٫۷٫۱۷ سیدخندان را به قصد سد سیاه‌بیشه ترک و ساعت ۱۷:۰۰ پس از بررسی هویت اعضای تیم توسط حراست سد و عبور از آن به امامزاده حسن رسیدیم.
 
آماده شدن شام و صرف آن زمان مناسبی برای توجیه تیم توسط سرپرست و تقسیم وظایف بود. به دلیل رعایت حداقل حجم و وزن کوله‌ها، چادر به همراه نداشته و در همان فضای باز خواب دلچسبی را در فضای مه‌آلود تجربه کردیم. 
 
۶:۰۰ صبح جمعه حرکت تیم شروع و پس از ۳ ساعت پیمایش مسیر ۵ کیلومتر جنگلی، ابتدای دره را برای صرف صبحانه درنظر گرفتیم.
 
پوشیدن هارنس و تجهیز به وسایل فنی به سرعت انجام گرفت چرا که قرار بود کل پیمایش جنگل و فرود دره تا انتهای آن در یک روز نسبتاً کوتاه پاییزی انجام شود. (برنامه‌ فشرده‌ای که در این فصل کم‌نظیر است).
 
عبور از چند حوضچه و آبشار ابتدایی کافی بود که رطوبت و سرما بخش عمده‌ای از لباس و بدن اعضا را درگیر کند و عدم تابش آفتاب و هوای مه‌آلود (برخلاف پیش‌بینی سایت) اثر سوز سرما را دوچندان می‌کرد. با هماهنگی و همکاری مثال‌زدنی تیم توانستیم همه فرودها را (که دارای کارگاه مصنوعی یا طبیعی از قبل آماده بودند) پشت سرگذاشته و از فرود فنی بیش از ۲۰ آبشار شادی و هیجان بی‌نظیری را تجربه کنیم.
 
فرود از ۳ آبشار انتهایی در تاریکی (استفاده از هدلامپ) و لذت مضاعف انجام گرفته و برنامه ساعت ۱۹:۳۰ با سلامت کلیه اعضای تیم به لطف خدا پایان یافت. پس از تعویض لباس‌ها (در رستوران صخره جاده چالوس) توسط ماشین‌های از قبل آماده، خود را ساعت ۲۳:۳۰ به تهران رساندیم.

 

    گزارش سایت از: حمید جهانبخش
    1393.7.19

 

لازم به ذکر است ؛این دره برای اولین بار در سال ۱۳۷۷ توسط تیمی از (خانه کوه‌نوردان تهران) به سرپرستی غلامرضا عمیقی گشایش یافته است.

 

kamjelمسیر پیمایش شده 
 
IMG_5268
IMG_5286
IMG_5290
IMG_5300
IMG_5318
IMG_5368
IMG_5370
IMG_5437
IMG_5451
IMG_5476
IMG_5512
IMG_5518
IMG_5534
IMG_5539اعضای تیم ایستاده از سمت راست:
آقایان رهبری (سرپرست)، بیک‌محمدی، دهخدایی، دکتر همدانچی (پزشک تیم)، جوانشیر،
جهانبخش (GPS)، الستی و صادق‌زاده (عکاس)
نشسته از سمت راست:
آقایان شمس و ربانی (مسئولین فنی)
 

۴ دیدگاه to “گزارش برنامه فرود از دره کمجل ـ ۱۷ و ۱۳۹۳٫۰۷٫۱۸”

  1. حمید جهان بخش می گوید:

    برنامه بسیار عالی و بی نظیر. جای همه خالی

  2. سعید جوانشیر می گوید:

    درود وسپاس از اقای حمیدی که هامی ما در برنامه هاست و اقای رهبری  سرپرست   این برنامه که از تجربیات ایشان استفاده کردیم وبا تشکر از اقایان ربانی و شمس که زحمت زیادی برای گروه کشیدن و درود بر تمامی همنوردان 

    برنامه کوچیک ولی کامل بود با شب مانی و کوهپیمای  در منطقه جنگلی وفرود از ابشار ها در روز و در اخر فرود چند ابشار در تاریکی  در فصل مهر ماه تجربه خوبی بود 

     

  3. شنتیا ربانی می گوید:

    با سپاس از جناب رهبری
    امیدوارم حضور در این گونه برنامه ها موجب تقویت بیشتر روحیه ی همکار ی دوستان شود.

  4. مهدی قمری می گوید:

    درود برهمگی دوستان … خسته نباشید

دیدگاه خود را بیان کنید