گزارش برنامه صعود کاسونک ـ ۱۳۹۳٫۱۲٫۰۱

ارسال شده توسط در 21 فوریه 2015 ۹ دیدگاه | دسته بندی شده در آخرین اخبار, اخبار, گالری, گزارش برنامه های اجرا شده باشگاه

روز جمعه با تیمی ۱۶ نفره جهت صعود این قله از تهران به طرف فشم و سپس به سمت گرمابدر حرکت کردیم. در ساعت ۸:۰۰ صبح از کنار پست محیط‌بانی گرمابدر صعود را آغاز نمودیم.

با توجه به بارش‌های اخیر به ویژه در روز گذشته، برف سنگینی در منطقه حاکم بود.
از زمان حرکت ریزش خفیف برف و هوای ابری نوید از یک روز زمستانی کامل را داشت.

مسیر ما عبور از جاده کوهستانی «یونه‌زا» و رسیدن به گردنه خاتون‌بارگاه بود. طول این جاده حدود ۱۰ کیلومتر است.

مسیر صعود این قله بعد از گردنه به طرف جنوب ادامه دارد که شما می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر به گزارش مورخ ۱۳۹۲٫۶٫۲۲ در همین سایت که اختصاص به کوه‌شناسی منطقه و صعود خط‌الرأس قلل کاسونک ـ شیورکش ـ پیرزن‌کلون و هم‌هن دارد مراجعه و بهره‌مند شوید.

(ارتفاع قله کاسونک ۳۶۴۵ متر می‌باشد.)

نیمه دوم زمستان امسال برعکس نیمه اول آن، بیشتر حال و هوای برنامه‌های زمستانی را دارد.

در این صعود از ابتدا با برفی بیش از ۵۰ سانت در جاده یونه‌زا روبرو شدیم که به نوبت برف‌کوبی آن را شروع کردیم.
بعد از طی ۵ کیلومتر و رسیدن به منطقه معدن (خاتون‌بارگاه) شیب‌های مسیر شروع شد.

به دلیل بارش سنگین برف در روز گذشته، خطر سقوط بهمن بسیار جدی بود. از همین روی با دقت فراوان یال‌های صعود را انتخاب کردیم.

ما بدون توجه به مسیر جاده که به دلیل وجود حدود یک متر برف دیگر قابل رویت نبود، ابتدا به طرف بالا حرکت کرده، سعی نمودیم مسیر را (شرقی) تراورس کرده به طرف گردنه ادامه مسیر دهیم.

زمان به سرعت در حال سپری شدن بود. با اینکه نفرات قوی و آماده در تیم تعدادشان کم نبود، ولی برف‌کوبی مسیر به دلیل شمالی‌بودن منطقه سخت و نفسگیر بود. به طوری که هر نفر بعد از ۵ الی ۱۰ دقیقه برف‌کوبی نیازمند به استراحت و تجدیدقوا داشت.
با تشکیل ۵ تیم سه‌نفره به نوبت برف‌کوبی را ادامه دادیم.

در ساعت ۱۲:۰۰ ظهر متوجه شدیم که ارتفاع گرفته و از گردنه یونه‌زا دور شده‌ایم و امکان دسترسی به آن غیرممکن است. پس با تغییری در برنامه، مسیر صعود را به دلیل اجتناب از دره‌ها و یال‌های بهمنی به طرف صخره‌های زیر قله خاتون‌بارگاه ادامه دادیم. (این قله در سمت شمالی گردنه یونه‌زا واقع است.)

در ساعت ۱۴:۰۰ با رسیدن به آن صخره‌ها در ارتفاع ۳۳۰۰ متری برنامه صعود را پایان داده و راه فرود را پیش گرفتیم.

موقع فرود نیازمند به احتیاط بیشتری بود. در بعضی از نقاط به ترتیب و با رعایت فاصله چندمتر حرکت می‌کردیم.
در ساعت ۱۷:۰۰ با رسیدن به محل پارک اتومبیل‌ها برنامه به پایان رسید.

(اسامی نفرات شرکت کننده در این برنامه در زیر آخرین عکس نوشته شده است.)

گزارش سایت از: ذ. حمیدی
۱۳۹۳٫۱۲٫۲

اعضای تیم از راست: حمیدی (سرپرست) ـ محسن کیقبادی (مهمان) ـ بهاران اصلانی (عضو جدید) ـ بهرامی ـ چالنگی ـ کاویانی ـ کاظمی ـ دهخدایی ـ غ.ر. خلیل آبادی ـ ملکی ـ بلوچی (پزشک) ـ داود یوسفعلی (عضو جدید) ـ ربانی ـ صابری ـ سنمار

عکاس: منصوری

۹ دیدگاه to “گزارش برنامه صعود کاسونک ـ ۱۳۹۳٫۱۲٫۰۱”

1. داود می گوید:

برنامه سنگین اما فرح بخش و خاطره انگیزی بود خصوصا سگی که همراهمون بود با کاراش روحیمون رو دو چندان میکرد.
    آقای حمیدی صمیمانه ازتون ممنونم چون تمامی حواستون به تک تک اعضای گروه بود تا در اون شرایط سخت مشکلی برای کسی پیش نیاد…
    از برف کوبی سنگینی که داشتیم تجربه زیادی کسب کردم.

2. غلامرضا خلیل ابادی می گوید:

سلام و درود بر همه همنوردان.جمعه روزی بود که همه همنوردان در شرایط فوق‌العاده بودند . انگار دیدن اولین برف در زمستان امسال همه مارا به وجد آورده بود طوری که بعد از تقریبا شش ساعت برف کوبی هنوز هم توان زیادی داشتیم.همه خوب بودند و درود بر شما.

3. مریم بهرامی می گوید:

با سلام به همه همنوردهای عزیز
    در این برنامه زمستانی بسیار جالب علاوه بر مناظر فوق العاده زیبایی که دیدیم و به همت آقای منصوری ثبت شد، موضوعی وجود داشت که این برنامه را با برنامه های قبلی متفاوت کرده بودو آن همراهی سگی بسیار زیبا و مهربان در تمام طول مسیر با گروه بود.سگی که خاطره مهربانی و وفاداری مثال زدنیش در ذهن من خواهد ماند. امیدوارم فرهنگ رفتار صحیح با حیوانات روز به روز در جامعه ما بیشتر جا بیفتد تا حیوانات هم بتوانند در کنار انسانها با آسایش زندگی کنند.

4. محسن می گوید:

درووووووووووووووود بر تمامی شما عزیزان و خدا قوت

5. ناصر کاویانی می گوید:

باسلام به همه همنوردان
    در روز جمعه باتوجه به بارش برف سنگینی که در منطقه وجودداشت تجربه بسیار خوبی بودبرای من وسایر دوستانی که در اولین زمستان کوهنوردی خودبا نحوه برفکوبی و همچنین تشخیص مسیر برفکوبی ومسیر بهمن که آشنا شدندوبا تشکر از آقایان حمیدی و خلیل آبادی که این تجربیات را در اختیار اعضای تیم قرار می دهند.

6. علی اصغر ملکی می گوید:

زیبائی این برنامه رو فقط یک شعر زیبا میتوان بیان کنه :
    برف می بارد ،
    کوه خاموش ،
    دره ها دلتنگ ،
    راه ها چشم انتظار کاروانی با صدای زنگ ….
    «سیاوش کسرائی»

7. علیرضا کاظمی می گوید:

بادرودخدمت همه همنوردانم.جمعه شاید زمان اجازه نداد به قله صعودکنیم اما هدف که قله نیست.هدف لذت ازطبیعت و سالم رفتن وسالم برگشتن است.همه موارد را دوستان گفتند پس تکرارش نمیکنم.فقط میگویم اینقدر برفکوبی طولانی وسنگینی بود که من واقعا”کامل تخلیه انرژی شدم.از آقای حمیدی برای سرپرستی خوبشون و آقایان خلیل آبادی وربانی برای نکته گوییهاوتذکرات و کمکهایشان سپاس گذارم.جمعه یک کلاس برف واقعی بود.

8. رضا می گوید:

با عرض سلام
    برنامه صعود به کاسونک یکی از بهترین و خاطره انگیزترین صعودهای من به همراه دوستان خوب اسپیلت بود
    یه برف سنگین، هوای نه چندان سرد و بدون باد، تجربه برفکوبی سنگین و حضور دوستانی مهربان ، جای همه دوستانی که در برنامه حضور نداشتن رو خالی کردیم.
    با سپاس فراوان از همه دوستان اسپیلتی

9. مازیار مهران می گوید:

با سلام و درود بی پایان کاش این عکس های زیبا با این برف را ندیده بودم ….