گزارش برنامه صعود قله کهار ۱۴۰۰/۳/۶ – هرهفته یک برنامه «شماره ۹۷۴»

ارسال شده توسط در 1 ژوئن 2022 بدون دیدگاه | دسته بندی شده در گزارش برنامه های اجرا شده باشگاه

طبق تقویم برنامه های پیشنهادی باشگاه ،برنامه این هفته صعود قله کهار بود.

مسیر صعود قله از روستای کلوان واقع در جاده چالوس ، بعد از پل خواب ، ورودی روستای سیرا می باشد.

قله کهار به ارتفاع ۴۰۵۰ متر می باشد که از سمت شرق به قله های کرچان ، کلاش ویا ، هفت خوان و از سمت غرب به قلل ناز و  ورکش ختم می شود.

*********

روز جمعه ششم خرداد ماه ۱۴۰۱ ساعت ۴ صبح به همراه ۱۱ نفر از همنوردان باشگاه از پل سید خندان به سمت روستای کلوان حرکت کردیم.

در ساعت ۶ صبح از روستای زیبا و سر سبز کلوان در یک هوای عالی و مطبوع صعود خودمان را به سمت قله آغاز نمودیم که پس از طی دو و نیم ساعت به جانپناه کهار به ارتفاع ۲۱۳۰ متر رسیدیم و توقفی جهت استراحت و صرف صبحانه داشتیم.

بعد ازصرف صبحانه از جانپناه به سمت قله ادامه مسیر دادیم و در نهایت ساعت ۱۱ با تمام اعضای تیم موفق به صعود قله کهار شدیم وبا توجه به هوای خوب و زمان کافی حدود یک ساعت بر روی قله توقف داشتیم.

از روی قله ، قلل مناطق طالقان ، علم کوه ، آزاد کوه، کمان کوه، خلنو، توچال و در انتها دماوند دیده می شد که پس از گرفتن عکس یادگاری فرود را به سمت روستا آغار نموده و در ساعت ۱۳ به جانپناه رسیدیم.

برای صرف ناهار توقف کردیم و در ساعت ۱۵:۳۰ به روستای کلوان و در نهایت ساعت ۱۷ به تهران رسیدیم .

و اینگونه یکی دیگر از برنامه های باشگاه با موفقیت به پایان رسید.

نکات قابل توجه ؛

• محل دسترسی به آب:

۱- لوله آبی که به سمت روستای کلها می رود (ارتفاع ۲۵۳۰ متر )

۲- چشمه کنار جانپناه

• آنتن دهی موبایل در اکثر نقاط مسیر وجود دارد.
  • ارتفاع روستا: ۲۰۶۵ متر
  • ارتفاع قله: ۴۰۵۰ متر
  • ارتفاع صعود شده : ۱۹۸۵ متر
  • مدت زمان اجرای برنامه (صعود وفرود) : ۹:۳۰

*با تشکر از همنوردان عزیز که همکاری لازم را در جهت اجرای بهتر برنامه داشتند.*

اعضای شرکت کننده در برنامه:

آقایان: ناصر کاویانی «سرپرست» – محمود نادری «کمک سرپرست» – بیوک نقدی – ابراهیم چاووشی – حسن محسنی – مهرداد امیرآبادیان – میثم کریمی – سجاد اصغری خواه

خانم ها : مهناز محبوب «عضو جدید»