گزارش برنامه صعود قله کلون بستک(۹۴،۱۱،۲)

ارسال شده توسط در 23 ژانویه 2016 ۷ دیدگاه | دسته بندی شده در آخرین اخبار, اخبار, گالری, گزارش برنامه های اجرا شده باشگاه

قله کلون بستک با ارتفاع ۴۱۷۶ متر در شمال روستای دربندسر قرار گرفته است. دامنه‌های جنوبی این قله مشرف به منطقه رودبار قصران(شمشک و دربندسر) می باشد و اغلب از این مسیر اقدام به صعود می کنند . مسیر جنوبی قله در تمام فصول امن می باشد که مبدأ آن گردنه دیزین با ارتفاع ۳۲۸۰ متر است .
به دلیل ارتفاع بالای گردنه دیزین صعود این قله نسبت به بقیه قلل ۴۰۰۰ متری ساده‌تر می باشد. لازم به ذکر است که قله کلون بستک با ارتفاع ۴۱۷۶ متر برنامه‌ی مناسبی برای هم هموایی کوه‌نوردان است.

شرح صعود ما:
صبح جمعه ۲ بهمن ۹۴ با تیم ۳۶ نفره ساعت ۵:۱۵ دقیقه به قصد عزیمت به گردنه دیزین ، تهران را ترک کردیم.
ساعت ۶:۳۰ به شمشک رسیدیم که به علت بسته بودن مسیر مجبور شدیم تا ساعت ۷:۳۰ صبر کنیم . در این فرصت صبحانه را داخل ماشین صرف کردیم. بعد از بازشدن جاده شمشک به دیزین ، ساعت ۸:۱۵ دقیقه به گردنه رسیدیم و صعودمان را آغاز کردیم.
از یال جنوبی قله (معروف به مخابرات) به سمت قله حرکت کردیم . اولین توقفمان جلوی مخابرات جهت شرح وظایف تیم بود و بعد حرکتمان را ادامه دادیم.
هوای صاف و آفتابی در منطقه حاکم بود که لذت صعود را برایمان چند برابر کرده بود.
یکی از اهدافمان از اجرای این برنامه کسب تجربه بعضی از همنوردان برای لمس ارتفاع ۴۱۷۶ متری بود. به همین دلیل سرعت صعود را کاهش دادیم تا مدت زمان بیشتری را در ارتفاع بمانیم .
بعد از دو توقف ، بین ساعت ۱۲ تا ۱۲:۳۰ در قالب دو تیم به قله کلون بستک رسیدیم . روی قله با وجود آفتاب، هوا کمی سرد بود .
با گرفتن چند عکس و لذت بردن از مناطق کوهستانی و قلل بسیاری از البرز مرکزی که قابل رویت بود، فرودمان را آغاز کردیم.
در نهایت همه نفرات بعد از صعود قله کلون‌بستک ، ساعت ۱۵ در گردنه دیزین حاضر بودند و توسط وسایل نقلیه باشگاه به تهران بازگشتیم .

پی نویس:

توضیحات فایل GPS :
حداقل ارتفاع در ابتدای مسیر حرکت (گردنه دیزین ) ۳۲۰۰ متر
ارتفاع قله کلون بستک ۴۱۷۶ متر
مسافت طی شده (فقط رفت) ۴٫۸۹ کیلومتر (هوایی)
حدود ۷٫۱ کیلومتر (زمینی)

خانمها: زینب داداشی – نسرین سلطانی – الهه کیانی – پگاه شارخی – حوریه جمالی – نسرین چارلنگ – مهرنوش تنظیفی – نرگس غمی لویی – هلیا فلاحی – مهسا حسنی – راشا ملک – سِدا هاکوپیان

آقایان: رضا خلیل‌آبادی(سرپرست) – غلامرضا خلیل آبادی(مربی تیم) – شنتیا ربانی(مربی تیم) – آریا همدانچی(پزشک) – حسین شاهینی – محسن شاکری – ناصر کاویانی(عکاس) – صادق آوانلو – ارسلان بیک محمدی – رحیم بیضاوی – مصطفی وزیری – سیدمحمود قاسمی(نقشه و GPS) – محمدحسین اله یاری – سروش معمار – حسام تکلو – علیرضا قره داغی – علی اکبر فیض آبادی – سجاد پاپایی – بهمن ابراهیمی – رضا عبدالهی – محمدفاطمی – نوید عابدی

میهمانان: خانم شبنم حقیریان و آقای رضا غلامی

نوک قله آزادکوه در وسط دیده می شود

قله ۴۱۷۶ متری کلون بستک

خط الرأس کلون بستک به سرکچال و در ادامه قلل خلنو

۷ دیدگاه to “گزارش برنامه صعود قله کلون بستک(۹۴،۱۱،۲)”

1. علیرضا کاظمی می گوید:

درود برهمنوردان.همواره سرافراز برفراز باشید.

2. davood mir می گوید:

salam dorod bar shoma hamnvardan aziz va doust dashtani va khoda ghvat ba shoma azizan

3. عليرضا قره داغي می گوید:

سلام و درود بر همنوردان عزیز.برنامه بسیار جذاب ومتفاوتی بود و علی رغم مدت زمان کوهپیمایی کم در هوای نسبتا خوب خیلی مفید و لذت بخش بود. با تشکر از همه دوستان به خصوص سرپرستان و مربیان و پزشک تیم. همیشه در اوج باشید.

4. سروش معمار می گوید:

درود بر تمامی دوستان و همنوردانم پر توانم. همیشه سربلند و سلامت باشید.

5. بهزاد میرزایی یگانه می گوید:

گزارش و تصاویر عالی ان. صعود همنودانم رو به این قله ی مرتفع تبریک میگم.

6. محسن فاطمی می گوید:

تمام قد از مربیان گرامی آقا شنتیای ربانی و عمو غلام عزیز به خاطر همراهی و حمایتشون تشکر میکنم .

7. حسام می گوید:

فوق العاده بود.ممنون از همه همنوردام که روز خوبی رو رقم زدن.همچنین تشکر از جناب خلیل آبادی سرپرست عزیز و مربیان و اساتید بزرگوار.