گزارش برنامه صعود قله پهنه حصار ۹۸/۱۲/۲ – هر هفته یک برنامه «شماره ۸۵۶»

ارسال شده توسط در 23 فوریه 2020 بدون دیدگاه | دسته بندی شده در گزارش برنامه های اجرا شده باشگاه

قله پهنه حصار با ارتفاع ۳۴۰۰ متریکی از قلل سرسخت و زیبای نزدیک به تهران است که در جاده امازاده داود و درروستای سنگان قرار دارد.

ساعت ۵ صبح جمعه ۲ اسفند ۱۳۹۸ همراه با ۱۷ نفر از اعضا و یک نفر میهمان از پل سیدخندان با یک دستگاه مینی بوس به سمت روستای سنگان حرکت و ساعت ۶:۱۵ دقیقه به مقصد رسیدیم بعد از آماده شدن تیم در ۶:۳۰ صعود را آغاز کردیم.

خوشبختانه تا آبشار سنگان مشکلی نداشتیم و برف زیادی در مسیر نبود و چند تیم قبل از ما برف کوبی کرده بودند.

بعد از آبشار حجم زیادی از برف در دره وجود داشت که با توجه به سنگی بودن مسیرتصمیم گرفتیم از کارگاه و کلنگ برای عبور اعضا استفاده کنیم که این کار وقت زیادی را به خود اختصاص داد.

بعد از عبور از این چالش ، درابتدای یال صعود صبحانه صرف شد و سپس ساعت ۱۰ به سمت قله حرکت کردیم.

بعد از رسیدن به روی یال برف حجم کمتری داشت اما باد با سرعت حدوداً ۳۰ تا ۴۰ کیلومتر در حال وزیدن بود.

با تصمیم سرپرست ۵ نفر از اعضای قوی به سرپرستی حسین قربانژاد درجلو تیم اقدام به برف کوبی کردند و در ساعت ۱۲:۴۵ موفق به صعود قله شدند.

تیم اصلی با توجه به ورزش باد شدید و حضور دو نفر از اعضا که از آمادگی خوبی برخوردار نبودند ، در ساعت ۱۳:۳۰ موفق به صعود قله شدند.

بعد از گرفتن عکس یادگاری قله و کمی استراحت به دلیل بردوت هوا در ساعت ۱۴ فرود را آغاز کردیم و در ساعت ۶:۴۵ به روستای سنگان رسیدیم.

در پایان از تمامی اعضا که در این صعود همکاری خوبی را داشتند سپاسگزارم.

آقایان : غلامرضا خلیل آبادی «سرپرست» – حسین قربان نژاد – محسن سلیمی – حسین صادق زاده – علیرضا کاظمی – علیرضا قره داغی – بهزاد زرین کوب – مهدی مختاری – دانیال طهرانیان – آرمین فرازمان – سعید جامعی – بیوک نقدی

خانم ها : فاطمه هوشمند «پزشک تیم» – زهرا مختاری – اسما سلطانی نژاد – مریم عطارچی – وحیده ستوده