گزارش برنامه صعود قله لوارک ـ ۱۳۹۴٫۰۱٫۲۱

ارسال شده توسط در 11 آوریل 2015 ۳ دیدگاه | دسته بندی شده در آخرین اخبار, اخبار, گالری, گزارش برنامه های اجرا شده باشگاه

رندون از مجموعه روستاهای کوهستانی منطقه «شمال‌غربی تهران» است.
از این مجموعه می‌توان به روستاهای تالون ـ سنگان ـ امامزاده داود ـ سولقان و کشار نیز اشاره کرد که هر کدام مسیرهای کوهپیمایی و صعود قلل فراوانی دارند.

در گذشته روستای رندون جاده‌ای نداشت و کوهنوردان با دو ساعت کوهپیمایی از جاده سنگان به آنجا می‌رسیدند. اکنون از طریق جاده امامزاده داود، جاده‌ای فرعی به طول ۴ کیلومتر احداث شده است که می‌توان به این روستای خوش آب و هوای کوهستانی رسید.

رندون در وسط دره‌ای احداث شده که سمت جنوبی آن دارای دیواره‌های بلند و مناسبی برای سنگنوردی است. ولی دره اصلی و طویل شمالی آن بعد از عبور از آبشار زیبای رندون، به گردنه مشهور «لت» می‌رسد که از آنجا می‌توان به روستای مشهور شهرستانک رسید.

بهترین مسیر صعود قله لوارک از این روستا است. این قله آخرین قله خط‌الرأس غربی توچال البته قبل از گردنه «لت» یعنی در شرق آن قرار گرفته است. از غرب گردنه لت می‌توان به قلل سرلت، سیاه‌سنگ و منار صعود کرد.

شما می‌توانید اطلاعات کامل خط‌الرأس غربی توچال، قلل اطراف آن و گردنه لت را در دو گزارش قبلی همین سایت اینجا و اینجا ملاحظه فرمایید. (۱۳۹۲٫۴٫۲۱ و ۱۳۹۳٫۴٫۱۳)

 

و اما شرح حال این صعود:
ساعت ۷:۰۰ صبح روز ۱۳۹۴٫۱٫۲۱ از روستای رندون صعود را با تیمی ۱۹ نفره از راه پاکوب دره اصلی شروع کرده و بعد از ۴۰ دقیقه در کنار آبشار زیبای رندون صبحانه صرف کردیم.

سپس ادامه مسیر تا بالای آبشار به مدت ۲۰ دقیقه به طول انجامید. در اینجا مسیر دو قسمت شده، سمت راست (شمال‌شرقی) به طرف یال صعود قله لوارک و سمت چپ از کنار دره (شمال‌غربی) به طرف گردنه «لت» ادامه دارد. بعد از طی شیبی نسبتاً تند به یک سرازیری رسیدیم که به شکل یک تراورس به دره بعدی ختم می‌شد. از آنجا روی یال اصلی قرار گرفته و به طرف قله حرکت کردیم.

این یال در ابتدا با شیب کمی شروع شده، سپس در ارتفاع ۳۰۰۰ متری به شیب‌های تند می‌رسد. (چند قسمت از این یال صخره‌ای است که می‌توان به راحتی آنها را دور زد.)

در ساعت ۱۱:۰۰ تیم ما به آنجا رسید. برعکس سال‌های گذشته در این فصل برفی وجود نداشت، به همین دلیل به سبب ریزشی بودن و شن‌اسکی بودن مسیر قسمت آخر صعود با کمی مشکل روبرو شد. به هرحال بین ساعت ۱۲:۰۰ الی ۱۳:۰۰ به جز دو نفر از اعضا، تمامی نفرات در دو تیم مجزا به قله رسیدند.

ارتفاع قله ۳۵۷۱ متر با GPS اندازه‌گیری شد.

نهایتاً در ساعت ۱۸:۳۰ پس از رسیدن تمام نفرات به رندون، سوار بر مینی‌بوس باشگاه به طرف تهران بازگشتیم.

لازم به ذکر است مسیر فرود عیناً همان مسیر صعود بود.

 

دو نکته انتهایی گزارش:
اول اینکه همانطور که اطلاع دارید قرار است بزرگراه تهران ـ شمال از نزدیکی روستای رندون بگذارد که به همین دلیل و دلایل فراوان دیگر ساخت و ساز ویلا در این روستای «متروکه قدیمی» بسیار به چشم می‌خورد.

و دوم اینکه با مراجعه به گزارش صعود قله لوارک در اینجا به تاریخ ۱۳۹۰٫۱٫۱۹ همین سایت می‌توانید به میزان برف چهار سال پیش این مسیر در همین تاریخ نگاهی کنید و با کمال تأسف به میزان خشکسالی امسال بیشتر پی‌ببرید.

 

اعضای شرکت‌کننده در برنامه: (۱۹ نفر)
خانم‌ها: اصلانی ـ جمالی ـ چارلنگی ـ شارخی ـ وزیری
آقایان: بلوچی (پزشک) ـ حمیدی (سرپرست) ـ غ.ر. خلیل‌آبادی ـ ربانی ـ کاظمی ـ کاویانی (عکاس) ـ کمیلیان ـ محمودی ـ ملکی ـ نادری
مهمانان: خانم‌ها زهراسادات ابطحی ـ مهسا پیدار و آقایان محمدعلی آرندیان ـ مسعود علیزاده

 

گزارش سایت از: ذ. حمیدی
۱۳۹۴٫۱٫۲۲

 

DSC03667

DSC03680

آبشار رندون

 

DSC03690

DSC03694

DSC03697

DSC03707

DSC03711

DSC03728

DSC03730

DSC03743

DSC03772

DSC03774

DSC03778

قله لوارک ـ ۳۵۷۱ متر

 

 

DSC03785

۳ دیدگاه to “گزارش برنامه صعود قله لوارک ـ ۱۳۹۴٫۰۱٫۲۱”

  1. علیرضا کاظمی می گوید:

    باسلام ودرود خدمت همنوردان عزیز.بعدازتعطیلات عیداولین برنامه باشگاه برنامه خوب وزیبایی بود.ازتوضیحات روی قله آقای حمیدی خیلی ممنونم که قله های اطراف رامعرفی کردند.واقعا”وجودایشان نعمتی برای ماست که بایدقدردان آن باشیم.زیبایی های برنامه هم مخصوصا”قبل ازشیب زیرقله میشه به آبشار زیبای رندون وپوشش گیاهی منطقه اشاره کرد.فقط ترافیک جاده سولقان آخربرنامه حال همه راگرفت.که آنهم مقصرش خود مامردم هستیم.به امید برنامه های خوب درادامه سال.بدرود

  2. حسين صادق زاده می گوید:

    سلام به دوستان و همنوردان عزیز…امیدوارم سال١٣٩۴سالی پربار و موفقیت آمیز برای تمامی کوهنوردان و سنگنوردان باشگاه باشه و همچنین آرزوی سلامتی و موفقیت برای هم باشگاهی عزیزمون بانو پروانه کاظمی که برای صعود قله ماکالو(پنجمین قله مرتفع دنیا)عازم کشور نپال شده اند…

  3. بهاران می گوید:

    درود بر دوستان عزیز
    سلام ویژه خدمت خانم محمودی عزیزم
    ممنون از گزارش و مطالبی که در اولین فرصت و بسیار جامع و موثق روی سایت میذارید همواره موفق باشید
    یه پیشنهاد
    اگه ممکن بود عکس دسته جمعی که جناب آقای حمیدی و جناب آقای خلیل آبادی هم توش بودن می ذاشتین رو سایت خیلی شایسته تر بود
    سه پاس
    بهاران

دیدگاه خود را بیان کنید