گزارش برنامه صعود قله سرکچال ـ ۱۳۹۳٫۶٫۱۴

ارسال شده توسط در 8 سپتامبر 2014 یک دیدگاه | دسته بندی شده در آخرین اخبار, اخبار, گالری, گزارش برنامه های اجرا شده باشگاه

قله سرکچال از قلل مرتفع البرز مرکزی است که در غرب آن قله کلون‌بستک قرار دارد. همچنین این قله از شمال و از طریق گردنه ورزا به قلل برج و خلنو متصل می‌باشد.

ساعت ۵:۰۰ صبح روز جمعه ۱۴ شهریور ماه ۱۳۹۳ به تعداد ۱۵ نفر از اعضا و یک نفر مهمان با مینی‌بوس باشگاه به سمت شمشک حرکت کردیم.

ساعت ۷:۰۰ صبح از روستای شمشک‌بالا (سپیدستان) (مبدأ صعود) به صمت قله حرکت کردیم.

پس از عبور از کوچه‌باغ‌های روستا و قرار گرفتن در پاکوبی مشخص به زیر دیواره شمشک (بندبن) رسیدیم. اکثر صعودها به قله سرکچال از یال پناهگاه لجنی می‌باشد. ولی به علت شیب زیاداین یال تصمیم گرفتیم یال بالای دیواره شمشک را که شیب کمتری دارد برای صعود انتخاب کنیم.

ساعت ۹:۳۰ پس از صرف صبحانه بر روی آن یال، با شیب مناسب به سمت خط‌الرأس «کلون‌بستک به سرکچال» حرکت کردیم و پس از ۱٫۵ ساعت به روی این خط‌الرأس رسیدیم.

با توجه به تصمیم سرپرست تیم به دو دسته تقسیم شد و تیم اول به سرپرستی حسین صادق‌زاده به سمت قله اصلی سرکچال حرکت کرد که پس از صعود و فرود از قلل سرکچال ۱ و ۲، در نهایت ساعت ۱۲:۳۰ به قله اصلی سرکچال با ارتفاع ۴۲۱۲ متر رسید. تیم دوم نیز پس از صعود و فرود از قلل سرکچال ۱ و ۲، به سمت پناهگاه لچنی بازگشت.

ساعت ۱۴:۳۰ تیم اول نیز در انتهای مسیر پناهگاه لجنی به تیم دوم ملحق شد.

پس از صرف ناهار در پناهگاه، ساعت ۱۵:۳۰ به سمت روستا حرکت کرده و در ساعت ۱۷:۰۰ در روستای سپیدستان برنامه به پایان رسید.

گزارش سایت از: رضا خلیل‌آبادی
۱۳۹۳٫۶٫۱۵

اسامی نفرات تیم به ترتیب الفبا:

خانم‌ها: چهارلنگی، مقدم، نظری، یکتا
آقایان: اوانلو، پورصفوی، حیدری، رضا خلیل‌آبادی (سرپرست)، ذاکر، ربانی، سنمار، سیان‌پور، صادق‌زاده (عکاس)، عزیزی و ملکی
مهمان برنامه: خانم فاطمه روح‌ا…‌نژاد

قله سرکچال

مسیر نرمال صعود قله سرکچال از پناهگاه لجنی (آرشیو باشگاه)

بالاتر از شمشک

محل پناهگاه لجنی

قله کلون بستک در پشت عکس دیده می شود

قلل سرکچال ها

قله سرکچال اصلی

خط الرأس خلنو

اعضای تیم

یک دیدگاه to “گزارش برنامه صعود قله سرکچال ـ ۱۳۹۳٫۶٫۱۴”