گزارش برنامه صعود قله ریزان ـ ۱۳۹۳٫۰۱٫۲۲

ارسال شده توسط در 12 آوریل 2014 ۳ دیدگاه | دسته بندی شده در آخرین اخبار, اخبار, گالری, گزارش برنامه های اجرا شده باشگاه

سومین برنامه‌ای که در سال ۱۳۹۳ بعد از تعطیلات نوروز اجرا شد، قله ریزان بود که با استقبال عده کثیری از اعضای باشگاه اجرا شد.

این قله با ارتفاع ۳۵۷۵ متر در البرز مرکزی واقع شده است که در کنار خود قله مرتفع آتشکوه را دارد. مبدأ صعود این قله روستای افجه و دشت هویج است.

قله ریزان بر روی خط‌الرأسی قرار دارد که از قله سیاه‌غارها با ارتفاع ۳۳۴۰ متر (روستای برگ‌جهان) شروع می‌شود و قلل پرسون (۳۱۰۰ متر)، ریزان (۳۵۷۵ متر)، سیاه‌لت (۳۴۸۰ متر)، آتشکوه (۳۷۵۰ متر)، مهرچال (۳۹۱۲ متر)، پیرزن‌کلون (۳۸۴۲ متر) و در نهایت این خط‌الرأس در قله هم‌هن با ارتفاع ۳۵۹۰ متر به اتمام می‌رسد و مسیر فرودش روستای امامه است.

جمعه ۲۲ فروردین تیم باشگاه اسپیلت متشکل از ۲۲ نفر از اعضای باشگاه و ۲ مهمان، ساعت ۶:۰۰ صبح از سیدخندان به سمت لواسان حرکت کردیم.

ساعت ۷:۰۰ به روستای افجه در هفت کیلومتری لواسان رسیدیم و حرکتمان را برای صعود به قله ریزان شروع کردیم.

بعد از گذشتن از کوچه‌باغ‌های افجه به دشت هویج رسیدیم. طبق پیش‌بینی، هوا ابری همراه با وزش باد بود که ما تا آنجا فقط هوای ابری را تجربه کردیم.

برای صرف صبحانه توقف نیم ساعته داشتیم و از یال اصلی ریزان به سمت قله به راه افتادیم. روبروی این یال سنگ بزرگی قرار داشت که نشان‌دهنده مسیر صعود بود. قبل از اینکه به تخته سنگ زیر قله برسیم، طوفان شدیدی منطقه را دربرگرفت که صعودهای زمستانی را برایمان تداعی کرد. البته منتظر وزش باد در ارتفاعات بودیم. اما توقع چنین طوفان سردی که در بعضی اوقات باعث بهم‌خوردن تعادلمان می‌شد را نداشتیم.

به تخته‌سنگ زیر قله رسیدیم. هوا تا حدودی گرم‌تر شد. آنجا تصمیم گرفتیم یک تیم از روی سنگ‌ها و تیم دیگر از مسیر اصلی صعود کند. تیم اول به سرپرستی غلامرضا خلیل‌آبادی از روی سنگ‌ها و تیم دوم از مسیر اصلی به حرکتشان ادامه دادند.

تیم اول بعد از کمی دست‌به سنگ در ساعت ۱۱:۳۰ موفق به صعود قله شد و تیم دوم بعد از گذشتن از مسیرهای ریزشی زیر قله در ساعت ۱۲:۳۰ به قله رسید.

بعد از گرفتن چند عکس و با گرامیداشت یاد و خاطره کوهنورد جوان، مرحوم جعفر ناصری که یادبود آن بر روی قله نصب شده بود، برای فرود آماده شدیم.

برای فرود مسیر کنار سنگ‌ها را انتخاب کردیم که به سرعت فرودمان افزود. نهایتاً ساعت ۱۵:۳۰ همه نفرات به دشت هویج رسیدند و بعد از خوردن غذا بدون توقف به روستای افجه رسیدیم.

گزارش سایت از: رضا خلیل‌آبادی
    23/1/1393

همراهان ما (۲۴ نفر):
خانم‌ها: داداشی، کمالی و جمالی
آقایان: غلامرضا خلیل‌آبادی، رضا خلیل‌آبادی (سرپرست)، نادری، منفردزاده، قربان‌نژاد، موسی‌نژاد، سیدمراد، تفضلی، صادق‌زاده، همتیان، منصوری، طریقی (عکاس)، ملکی، شاکری، مطالبی، جهانبخش، قائم‌مقامی، جعفری، احسان عربی (عضو جدید)
مهمانان: خانم مژگان کریمی و آقای مهرداد حسین

نقشه مسیر

قله ریزان ـ ۳۵۷۵ متر

۳ دیدگاه to “گزارش برنامه صعود قله ریزان ـ ۱۳۹۳٫۰۱٫۲۲”

1. حمید جهانبخش می گوید:

برنامه خیلی خوبی بود، از آقایان خلیل آبادی تشکر ویژه دارم.

2. کریمی می گوید:

برنامه بسیار عالی بود. من به عنوان عضو مهمان تجربه های خوبی کسب کردم.
    از اقایون حمیدی، عمو جان و خلیل آبادی قدردانی میکنم.
    خوشحالم که با باشگاه اسپیلت آشنا شدم.

3. یوسف می گوید:

بعد از مدتی که کوه نرفته بودم ,برنامه خیلی خوبی و پر انرژی برام بود با تشکر از سرپرستان محترم و همنوردان عزیز