گزارش برنامه صعود قله خلنو بزرگ ۱۴۰۱/۲/۲ – هر هفته یک برنامه «شماره ۹۶۸»

ارسال شده توسط در 27 آوریل 2022 یک دیدگاه | دسته بندی شده در گزارش برنامه های اجرا شده باشگاه

قله خلنو بزرگ به ارتفاع (۴۳۷۵متر) بعد از دماوند و علم کوه سومین قله مرتفع و سر سخت البرز مرکزی است.

این قله در شمال روستای لالان، از توابع فشم قرار دارد که از شمال به دره و رودخانه وارنگرود ، از شرق به دشت لار ، از غرب به وسیله خط الرأس هرزه کوه به منطقه دره رودخانه کرج و از جنوب توسط خط‌الرأس سرکچال‌ها به شمشک متصل می گردد.

صبح روز جمعه ۲ اردیبهشت ماه (۱۴۰۱) ساعت ۴ تیم باشگاه اسپیلت در قالب یک تیم ۵ نفره از تهران به سمت فشم روستای (لالان) حرکت کردیم.

ساعت ۵:۱۵ از روستای لالان کوهنوردیمان را در هوای نسبتا ابری و سرد آغاز کردیم و با رسیدن به رودخانه خروشان با تسلط و احتیاط از روی سنگ‌های موجود در رودخانه مسیرمان را ادامه دادیم.
کم کم هوا روشن میشد.
بعد از ۲ ساعت پیمایش و تراورس از دهلیزهای برفی به آبشار لالون رسیدیم و برای صرف صبحانه توقف کوتاهی داشتیم.

از آبشار به سمت گردنه ورزاب دو یال مجزا برای صعود وجود دارد؛
*یال سمت راست (شرق) شیب زیاد با مسافت کم

*یال سمت چپ (غرب) شیب کمتر و مسافت بیشتر

نسبت به حجم بارش برف (گردنه ورزاب) برای ادامه مسیر یال غربی گزینه مناسبی برای صعودمان است.

سرعت باد بین ۲۰ تا ۳۵ متغیر و بارش شب گذشته که مسیر لغزنده از گل و برف بود مانع سرعت صعودمان میشد.

ساعت ۹:۱۵ به گردنه ورزاب رسیدیم .

حجم برف عظیمی داخل کاسه قابل رویت بود.

برای صرف تنقلات و شناسایی مسیر توقف کوتاهی داشتیم.
ابتدای فرود به کاسه قسمتی از مسیر یخ بود که با کمک کلنگ ، پاکوب مناسبی فراهم شد.

برف‌کوبی داخل کاسه انرژی و زمان زیادی را صرف کرد تا به ابتدای یال صعود قرار گرفتیم.

هوا ابری و نامساعد شد و تگرگ‌های ریز که خبر از صاعقه می‌داد شروع به باریدن کرد و ما به سرعتمان افزودیم.

هرچند دیدن این تگرگ زنگ خطر بود اما وجود باد زیاد به سرعت باعث جابجایی ابرها میشد که لحظه ای بارش برف و آفتاب سوزان را در حین صعودمان تجربه کردیم.

سپس ساعت ۱۲:۴۵ به همراه تیم باشگاه اسپیلت بر فراز قله خلنو بزرگ به ارتفاع (۴۳۷۵متر) پرچم باشگاه را برافراشته و قاب عکسی به یادگار از این صعود لذت بخش به ثبت رساندیم و به سرعت فرود را پیش گرفتیم.

در مسیر فرود ابتدای کاسه برای استراحت و صرف ناهار توقف داشتیم و سپس ادامه ی مسیر که در نهایت ساعت ۱۷:۱۵ به محل پارک ماشین بازگشتیم.

اعضای شرکت کننده در برنامه؛
فرامرز شاه محمدی «سرپرست» – محمود نادری ، امین رحمانی ، محمد عظیم نژاد ، ابراهیم چاوشی

گزارش از فرامرز شاه محمدی

عکسها از گالری اسپیلت

آبشار لالون

گردنه ورزاب

کاسه به سمت خلنو

نمای قله میش چال به سمت پالون گردن

قله خلنو بزرگ

یک دیدگاه to “گزارش برنامه صعود قله خلنو بزرگ ۱۴۰۱/۲/۲ – هر هفته یک برنامه «شماره ۹۶۸»”