گزارش برنامه صعود قلل هرزه کوه و برج‌های خلنو ۱۴۰۰/۷/۱۶ – هر هفته یک برنامه «۹۳۶»

ارسال شده توسط در 11 اکتبر 2021 بدون دیدگاه | دسته بندی شده در گزارش برنامه های اجرا شده باشگاه

کوهستان خلنو از منظر زمین شناسی:
خط الرأس هرزه کوه و کوهستان اطراف در بخش مرکزی سلسله جبال البرز با ارتفاع بیش از ۳۵۰۰ متر خود نمایی می کنند. این کوهها با ریخت شناسی آلپی و بصورت غیر آتشفشانی هستند که در اواخر دوره سوم از دوران دوم زمین شناسی (۱۰۰میلیون سال پیش یعنی کرتاسه) بر اثر کوهزایی آلپی شکل گرفته اند و تحت فشار کوهزایی یاد شده ارتفاع گرفته، چین خورده و از زیر آب خارج شده اند. سپس تحت فرسایش قرار گرفته و به شکل کنونی در آمده‌اند. در این منطقه انواع سنگ های رسوبی، آذرین و دگرگونی دیده می شود.

گزارش برنامه:
ساعت ۴:۱۰ صبح روز جمعه ۱۴۰۰/۷/۱۶ زیر پل سیدخندان سوار یک دستگاه ون شدیم و ساعت ۵:۲۰ صبح از روستای لالان برای صعود حرکت کردیم.

باعبور از مسیر خاکی داخل روستا در امتداد خیابان ورزا به ابتدای پاکوب قله خلنو رسیدیم. ساعت۶:۵۰ در کنار چشمه تلخ آب برای صبحانه توقف نمودیم.

ابرهای پراکنده در آسمان و انبوه مه یی که در مسیر صعود از پشت دره ها سرک می کشیدند یک روز خوب و تماشایی را مژده می دادند.“ابر و باد و مه و خورشید فلک” دست به دست هم دادند تا در تمام مسیر صعود و فرود شاهد مناظری کم نظیر باشیم….
قبل از رسیدن به آبشار مسیرمان را به دره سمت چپ تغییر دادیم. زودتر از گیسوی پریشان مه در مسیری کم وبیش پاکوب، ساعت ۹:۴۰ به گردنه رسیدیم.

سرعت باد خیلی بیشتر شده بود، هوا دیگر خنک نبود بلکه سرد شده بود.

مسیر از گردنه تا ابتدای خط الرأس هرزه کوه پاکوب است.

دو طرف خط الرأس هرزه کوه بی ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تردید یکی از زیباترین چشم اندازهای کوهستان البرز مرکزی را در بر می گیرد.

گفتنی نیست…

باید پیمود….

تماشا کرد و انرژی گرفت…

ساعت ۱۰:۲۰ بر فراز قله هرزه کوه عکس یادگاری گرفتیم.

هدف بعدی صعود به قله برج اصلی خلنو بود.

مسیر پیموده شده روی خط الرأس را برگشتیم تا به دیدار برج برویم.

ساعت ۱۱:۳۰ بر فراز قله برج اصلی‌رسیدیم.

طبق برنامه از پیش تعیین شده به پایان صعود رسیده بودیم.

اشتیاق همنوردان ما را به سمت قله برج فرعی برد تا در ساعت ۱۲:۰۵ از فراز قله برج به تیغه ها و قله خلنو سلام کنیم….
هرچند فرصت داشتیم و توان کافی برای صعودبه خلنو در قدم هایمان بود اما دیدار خلنو را به زمانی دیگر موکول کردیم و به سمت گردنه و در ادامه به آبشار خلنو فرود نمودیم.

ساعت ۱۷:۱۵به روستای لالان بازگشتیم.

ساعت ۲۰ پس از اجرای یک برنامه خوب و دلچسب و به امید اجرای برنامه های دیگر از هم خداحافظی کردیم.

حضور دوست خوب زمین شناسم آقای مسعود علیزاده و توضیحات ایشان در زمان های استراحت فرصتی بود تا کوهستان هرزه کوه رادقیق تر مشاهده کنیم. (در بخش اول همین گزارش بخشی از توضیحات ایشان آورده شده است.)

سپاس از همنوردان خوبم که همقدم با گام های استوارشان موفق شدیم در زمان مناسب و در سلامت کامل برنامه را اجرا کنیم.

اعضای شرکت کننده در برنامه ؛
آقایان : شنتیا ربانی «مربی و سرپرست» ، مسعود علیزاده «کمک سرپرست» ،حامدرضا قنبری «عقب دار » ، مرتضی ماهرو زاده، شهاب فرهادی