گزارش برنامه صعود قلل آهنگرک و سی‌چال (۹۴،۸،۸)

ارسال شده توسط در 31 اکتبر 2015 ۵ دیدگاه | دسته بندی شده در آخرین اخبار, اخبار, گالری, گزارش برنامه های اجرا شده باشگاه

این برنامه با حال و هوایی کاملاً پاییزی و بارانی مصادف شد که به این دلیل اجرای صعود دو قله میسر نشد.
ما موفق شدیم فقط قله آهنگرک را در هوائی مه‌آلود و خوشبختانه بدون رعد و برق در وضعیت بارانی و تگرگ به شرح زیر صعود کنیم:

کوه‌شناسی:
قله آهنگرک در شمال بخش میگون در جاده شمشک واقع است. بهترین مسیر صعود آن از داخل دره هملون می‌باشد. در ابتدای این دره مدرسه یخ‌نوردی هملون دایر شده است . چند غار کوچک به اضافه یک دیواره کوتاه سنگ‌نوردی نیز در این دره وجود دارد.یال شمالی این قله به قله سی‌چال ختم می‌شود و در غرب این یال دره شمالی آهار ، ده تنگه واقع است و در شرق آن ادامه دره هملون است که به گردنه‌ای بین دوقله آهنگرک و سی‌چال می‌رسد.

شرح صعود :
ساعت ۷ صبح در هوائی کاملاً بارانی صعود را از ابتدای دره هملون شروع کردیم . تعداد تیم ۲۷ نفر بود(ارتفاع ۲۲۵۶متر).ساعت ۸ صبح به انتهای دره جائی که یک سه راهی است ، رسیدیم.
رنگ‌های خیال انگیز پاییزی در باغات این دره بسیار زیبا و چشم نواز جلوه می کرد.بعد از صبحانه حدود یک ساعت توقف داشتیم تا از شدت باران کاسته شود سپس صعود را ادامه دادیم.

یال اصلی قله با شیب زیادی آغاز می‌شود سپس مسیر ، از میان صخره‌های یال گذشته بعد از دور زدن چند برج سنگی که سمت شرقی آن‌ها دیواره‌ای‌ست به قله آهنگرک می‌رسد(ارتفاع ۳۳۸۲ متر).
روی قله مه بسیار شدیدی حکم فرما بود به همین علت پیدا کردن ادامه یال صعود به طرف قله سی‌چال به سختی انجام شد.
در ساعت ۱۳ به اول یال صعود قله سی‌چال رسیدیم (ارتفاع ۳۰۰۰ متر) ولی از تغییر وضعیت جوی خبری نبود و همچنان بارش و مه شدید ادامه داشت.
با مشورت و نظرخواهی از اعضا به این نتیجه رسیدیم که علی‌رغم آمادگی اکثریت تیم ، با تمام نفرات از همان نقطه به طرف دره هملون بازگردیم.مسیر با شیب زیادی به دره‌ای ختم می‌شد که با ادامه دادن آن به سه راهی اول مسیر می‌رسید. بعد از صرف ناهار و گذر از همان مسیر در نهایت ساعت ۱۷ به محل اتومبیل‌ها و مینی‌بوس باشگاه که در کنار مدرسه یخ‌نوردی هملون پارک شده بودند ، بازگشتیم و به طرف تهران حرکت کردیم.

گزارش صعودهای زمستانه این باشگاه بر روی قله آهنگرک در تاریخ های ۸۹،۱۱،۸ و ۹۱،۱۰،۸ را در اینجا و اینجا ببینید.

نکته جالب برنامه :
دو سگ مهربان و دوست‌داشتنیِ باغات هملون از ابتدا تا انتهای مسیر تیم ما را همراهی کردند.

خانمها: زینب داداشی – نسرین سلطانی – پگاه شارخی – آزاده مقدم – نسرین چارلنگی – فاطمه اشترانی – نرگس غمی‌لویی

آقایان: حمیدی(سرپرست) – رضا خلیل آبادی (سرپرست دوم ) – شنتیا ربانی– حسین صادق‌زاده – حسین قربان‌نژاد – مهدی موسی نژاد – نوید ملکی – ناصر کاویانی(عکاس) – سعید جوان‌شیر- صادق آوانلو – ارسلان بیک محمدی – محسن کیقبادی – مصطفی وزیری – رحیم بیضاوی – اشکان جهانگیری – سیدمحمود قاسمی (نقشه و GPS )– محمدحسین اله یاری – امیرحسین ذوالفقار – سید امین احمدیان – بهزاد یگانه

گزارش سایت از : ذبیح‌اله حمیدی

Untitled

مسیر صعود و فرود

توضیحات سرپرست برنامه در ابتدای مسیر

داخل دره هملون

یال صعود قله سمت راست مسیر دیده می‌شود

برج سنگی قبل از قله

قله آهنگرک به ارتفاع ۳۳۸۲ متر

۵ دیدگاه to “گزارش برنامه صعود قلل آهنگرک و سی‌چال (۹۴،۸،۸)”

1. علیرضا کاظمی می گوید:

سلام و درود به همه همنوردانم. مناظر پاییز واقعا” دیدنی است. امیدوارم روز خوبی را سپری کرده باشید.همواره سرافراز برفراز باشید.

2. هادی نوروزی می گوید:

سلام استاد حمیدی بزرگوار صعود بسیار دل نشین در جوار هوای مه الود و پاییزی

3. غلامرضا خلیل ابادی می گوید:

عرض سلام خدمت همه همنوردان.هوای پاییزی و مسیر زیبای قله آهنگرک نوش جان شما همنوردان.
    صعودهای زیبا تر برایتان آرزومندم.

4. حسین قربان نژاد می گوید:

درود بر همنوردان عزیز .
    با وجود طبیعتی زیبا و هوای مه آلود بارانی ،صعودی خوب و لذت بخشی را تجربه نمودم.

5. نوید ملکی می گوید:

با عرض ارادت خدمت همنوردان عزیز
    بی شک مناظر و طبیعت زیبا منطقه به این برنامه حال و هوای خاصی بخشیده بود لیکن برای شخص من تصمیم صحیح و منطقی سرپرست و تیم فنی در چشم پوشی از صعود به قله سی چال بعلت شرایط جوی نامناسب بسیار دلچسب و جذاب بود بخصوص در شرایطی که تیم در وضعیت مناسب و قله در فاصله یی نه چندان دور قرار داشت