گزارش برنامه صعود قله شاه‌دژ (۹۳،۸،۲)

ارسال شده توسط در 26 اکتبر 2014 ۶ دیدگاه | دسته بندی شده در آخرین اخبار, اخبار, اخبار, گالری, گزارش برنامه های اجرا شده باشگاه

قله شاه دژ«خط‌الراس شاه دژ»

ارتفاع بلندترین نقطه ها ۳۰۵۰تا ۳۱۰۰

خط‌الراس شاه دژ در منطقه زیبای ارنگه کرج واقع شده است . زیبایی منطقه ارنگه در فصل پاییز هر بینده ای را به وجد می آورد چه رسد به اینکه شما با جمعی کوهنورد که قلبا عاشق طبیعت هستند به این منطقه رفته باشید.

همه دوست داشتیم ساعات ها به تماشای این طبیعت زیبا بنشینیم اما افسوس که کمبود وقت و دغدغه های زندگی مجال چنین کاری را به ما نمی داد.

اما گزارش صعود:
 تیم ۲۵ نفره ما ساعت ۵:۱۰ دقیقه صبح از میدان آزادی بسمت منطق ارنگه حرکت و در ساعت ۶:۳۰ به اول مسیر که محلی است بنام زمین فوتبال رسیدیم .
این محل حدودا ۲ کیلومتر بعد از روستای سرزیارت قرار دارد. پس از آماده شدن و نرمش ۱۵دقیقه ای ،حرکت آغاز شد.
از زمین فوتبال از دو مسیر می توان به پای خط‌الراس رسید.
۱-مسیر دره
۲-مسیر یال (که در سمت چپ دره قرار دارد).

ما از سمت دره حرکت‌مان را شروع و با چند تراورز و حدودا یک ساعت به روی یال رسیدیم . اولین توقف ما در روی یال برای صرف صبحانه بود .
بعد از صرف صبحانه به دلیل تعداد زیاد همنوردان و سنگی بودن مسیرو بالا بردن سرعت ، تصمیم گرفتیم تیم را به سه گروه تقسیم کنیم و با فاصله نزدیک به هم حرکت کنیم که این کار در آخر صعود نتیجه بسیار خوبی داشت.

هوای خوب و آمادگی بالای همنوردان دلیل خوبی برای صعود خوب تیم ما بود هر چند در قسمت های زیادی از مسیرباید کاملا دست به سنگ و با احتیاط زیاد عبور می کردیم .

مسیر صعود بعد از پشت سر گذاشتن یال خاکی ورسیدن به سنگ  اول به سمت چپ {به سمت غرب} و بعد از حدودا ۲۰ دقیقه مسیر به سمت شرق و ادامه به سمت بالا و عبوراز شکافی که با سیم بکسل مهارشده است ادامه پیدا میکند و ۲۰ دقیقه بعد از عبور از شکاف به بالای خط الراس رسیدیم.

آثار به جا مانده از گذشته ای دور، که معروف به دژ می‌باشد ، نشان خوبی از شروع خط الراس است.

خط الراس به سمت شرق ادامه پیدا می کند و انتهای سنگی آن با شیبی نسبتا تند به رودخانه روستای سی جان منتهی میگردد. هر ۳ تیم همزمان باهم به بالای خط الرس رسید و با فاصله معین شروع به صعود کردیم .

تیم اول در ساعت ۱۱:۱۵ دقیقه و دو تیم بعدی با فاصله زمانی ۱۵ دقیقه از یکدیگر موفق به صعود شدیم .
بعد از کمی استراحت وگرفتن تعداد زیادی عکس (به دلیل زیبا بودن منطقه و هوای خوب) به سمت پایین حرکت و بعد ازصرف ناها در کنار رودخانه در ساعت ۱۵:۳۰به روستای سی جان محل قرار مینی بوس رسیده و در ساعت ۱۷ در میدان آزادی از همنوردان خداحافظی کردیم.

در پایان باید ازهمه همنوردان خوبم که با همکاری خوبشان باعث صعودی زیبا وخوب شدند تشکر فراوان کنم.

گزارش سایت از : غلامرضا خلیل آبادی

اعضای شرکت کننده در برنامه به ترتیب حروف الفبا :

خانم‌ها : چارلنگی ، سلطانی – شارخی – مقدم – هنرجو

آقایان: الستی – اسدنیا – اوانلو – بهروزی – بیک محمدی – پیش‌کوهی – جهانبخش – جوان‌شیر – غ.ر.خلیل‌آبادی (سرپرست برنامه)- دهخدایی – شاکری – صادق‌زاده (عکاس)- صاعدوند – غلامی – قمری – قربانی – کاویانی – کاظمی – ملکی – محققی

گزارش سایت از : غلامرضا خلیل‌آبادی

توضیح تکمیلی : دو گزارش دیگر صعود این قله در تاریخ‌های ۹۰،۸،۱۳ و ۹۲،۲،۶ بر روی این سایت منتشر شده است .(لطفا جهت خواندن گزارش روی تاریخ‌ها کلیک کنید).

نقشه از آرشیو باشگاه

قله ۳۰۵۰ متری شاه‌ دژ

۶ دیدگاه to “گزارش برنامه صعود قله شاه‌دژ (۹۳،۸،۲)”

1. ساقی محمودی می گوید:

تبریک به تک تک اعضای تیم صعودکننده و سرپرست گرامی.
    خاطره صعود ۱۳ آبان ۹۰ یعنی یکسال پس از ورودم به باشگاه تداعی شد.
    صعودی سخت و زمستانه با توجه به بارش زودهنگام برف در پاییز آن‌سال.
    اعتراف می‌کنم به نوعی جان سالم از آن برنامه به در بردم 🙂
  2. سعید جوانشیر می گوید:

تشکر میکنم از سر پرست تیم اقای خلیل ابادی و جمعی همنوردا خیلی خوش گذشت و برنامه خوبی بود

3. كوروش پيشكوهي می گوید:

خواستم از سرپرست خوب برنامه تشکر کنم ( آقای خلیل آبادی )به خاطر برنامه ریزی خوبشون….

4. Hamid می گوید:

طبق نقشه ای که من دارم قللی که شما صعود کردین Nesamdar (غربی) به ارتفاع ۲۹۱۵ و Seyok (شرقی) به ارتفاع ۳۰۵۰ هستن. قله شاه دژ در شمال شرق seyok و به ارتفاع ۳۳۵۰ واقع شده.
    ممنون از گزارش های زیباتون.
    همیشه به کوه و سلامت باشین.

5. غلامرضا خلیل ابادی می گوید:

باسلام و درود خدمت همه همنوردان.به نظر من صعود شاه دزدر هر فصلی زیبا ولی پر استرس است اما امادگی همنوردان و کمک دوستانم اقایان غلامی وبهروزی و صاعدوند و مهران موجب شد که صعودی خوب داشته باشیم.

6. صادق آوانلو می گوید:

با سلام و عرض ادب، برنامه فوق العاده عالی بود، پر از هیجان و…تجربه خیلی خوبی بود خواستم تشکر کنم از سرپرست تیم جناب آقای خلیل آبادی به خاطر تمام تلاشها و زحماتشون.
    ممنون از آقای بهروزی عزیز، آقای صاعدوند، آقای غلامی، آقا مهران حضور این عزیزان دلگرمی خاصی به ما دادان که باعث شد بهترین صعود را داشته باشیم.