گزارش برنامه صعود به قله سه چال (سه سنگ) ـ ۱۳۹۱٫۱۲٫۱۱

ارسال شده توسط در 2 مارس 2013 ۳ دیدگاه | دسته بندی شده در آخرین اخبار, اخبار, اخبار, گزارش برنامه های اجرا شده باشگاه

قله سه‌سنگ با ارتفاع ۳۹۵۰ متر در منطقه دیزین و بر روی خط‌الراس هرزه‌کوه قرار دارد. مسیر صعود این قله از یال مقابل پیست اسکی دیزین و بالای کاخ قدیمی شاه شروع می‌شود.

این برنامه به پیشنهاد آقای کازرونی که در برنامه حضور داشتند برگزار می‌شد.

طبق هماهنگی باشگاه قرار بر این بود که تیم قله به سرپرستی آقای رهبری به همراه تیم اسکی به سرپرستی آقای حمیدی در ساعت ۵:۳۰ در میدان آزادی حضور داشته باشیم.

در ساعت ۵:۴۵ به همراه ۱۱ نفر شرکت‌کننده به سمت جاده چالوس و منطقه دیزین حرکت کردیم، که در کرج یکی دیگر از دوستان به ما ملحق شد. ساعت ۸:۰۰ به منطقه دیزین مقابل پیست رسیدیم. در آنجا پس از آماده شدن دو تیم قله و اسکی از هم جدا شدیم و ساعت ۸:۱۵ تیم ۱۰ نفره قله به سمت یال حرکت کرد.

مسیر را از بالای اطاقک‌های نگهبانی کاخ بر روی یال به سمت بالا و سمت چپ ادامه دادیم. در مسیر زیر اولین تخته‌سنگ‌ها جهت صرف صبحانه توقف کردیم و دوباره ادامه مسیر دادیم.

در مسیر به جز قله اصلی دو قله‌نما وجود دارد، اولین قله پس از گذر از یال که در ادامه به مسیر سنگی منتهی می‌شود، خودنمایی می‌کند و دومین در امتداد همین قله با شیب بسیار ملایمی قرار دارد. مسیر بعد از قله دوم و گذر از یک سرازیری، با کاهش ارتفاع زیاد و در ادامه آن یال اصلی قله که با شیب تند به سمت بالا می‌رود، به سمت قله ادامه می‌یابد.

هوا از شروع برنامه ابری و همراه با وزش باد بود. اما هر چه به سمت بالا حرکت می‌کردیم سرعت باد شدیدتر می‌شد و بارش برف بیشتر؛ به طوری که گاهی باید مواظب آن بودیم که باد در هنگام قدم برداشتن تعادل ما را برهم نزند. در نتیجه سرعت تیم کاهش یافت و اجباراً با احتیاط بیشتری حرکت می‌کردیم.

در مسیر قله اول به دوم، هم حجم برف زیاد بود و هم دارای نقاب‌های برفی بزرگی بود.

با توجه به وضعیت هوا و مسیر صعود، در ساعت ۱۲:۳۰ برروی قله دوم با ارتفاع ۳۷۰۰ متر به دستور سرپرست از ادامه حرکت صرف‌نظر کردیم و در همانجا صعود را به پایان رساندیم.

پس از گرفتن عکس، به سرعت به سمت پایین حرکت کردیم که در نهایت ساعت ۳:۱۵ دقیقه به جاده و کنار مینی‌بوس رسیدیم و برنامه کوهنوردی به پایان رسید.

اعضای شرکت‌کننده تیم کوهنوردی:
خانم‌ها: عاشق‌حسینی (گزارش‌نویس) و گلجان
آقایان: احمدی، تفضلی، تیموری، دهخدایی، رهبری (سرپرست)، کازرونی، موسی‌نژاد (عکاس) و نیک‌منش (مهمان)

اعضای شرکت‌کننده تیم اسکی:
آقایان: حمیدی و فتحیان

گزارش سایت از: پریسا عاشق‌حسینی
    91.12.12

۳ دیدگاه to “گزارش برنامه صعود به قله سه چال (سه سنگ) ـ ۱۳۹۱٫۱۲٫۱۱”

1. محسن می گوید:

سلام و خسته نباشید همه همنوردای عزیز و دوست داشتنی…
    درووووووووووووووود بر همگی…همیشه بر فراز باشید…

2. شاه محمدی می گوید:

سلام بر همنوردان باشگاه اسپیلت . موفق و چون کوه استوار باشید .