گزارش برنامه صعود قلل جانستون غربی و شرقی ۱۴۰۰/۳/۱۳ – هر هفته یک برنامه «شماره۹۷۶»

ارسال شده توسط در 8 ژوئن 2022 بدون دیدگاه | دسته بندی شده در گزارش برنامه های اجرا شده باشگاه

تیم ۷ نفره باشگاه ساعت چهار صبح از سید خندان با یک دستگاه سواری ون به سمت روستای آبنیک حرکت کرد.

ساعت ۵:۳۰ صبح و در یک هوای مطبوع و بهاری به آبنیک رسیدیم و در امتداد رود خروشان پیمایش را آغاز کردیم.

مناظری زیبا و چشم نواز با تلفیقی از موسیقی رود، در روشنایی صبح، خوش‌آمد گوی قدم های مشتاقمان بودند.
از روستای آبنیک می توان به قله های جانستون(غربی و شرقی) و خرسنگ (جنوبی و شمالی) صعود کرد.

مسیر صعود این قله ها تا غار آقا بیوک مشترک است.

نزدیکی غار مسیر پاکوب به دو راهی می رسد.

مسیر سمت راست به صورت تراورسی به دره پشت غار می رسد که از آنجا می توان به قله خرسنگ صعود کرد.

مسیر سمت چپ به سمت غار و در ادامه به قله جانستون ختم می شود.

ساعت ۷:۱۵ به غار آقا بیوک رسیدیم.

برای صرف صبحانه و استراحت به داخل غار صعود کردیم.یادش را گرامی داشتیم و…

در پای غار وقتی روبروی قله جانستون می ایستید،برای صعود دو مسیر گرده ای کنار هم و یک مسیر تقریبا پاکوب روی یال در سمت چپ، قابل تشخیص است.

مسیر گرده وسط را انتخاب کردم تا دوستان همنورد یک پیمایش ترکیبی را تجربه کرده و لذت ببرند.

ساعت ۱۰:۴۵ به قله جانستون غربی رسیدیم.

عکس های یادگاری و کمی استراحت.

پس از معرفی قله های اطراف، مسیر حرکت پیش رو را برای دوستان توضیح داده و به سمت قله جانستون شرقی حرکت کردیم.

بیشتر مسیر را روی تیغه ها طی کردیم.

ساعت ۱۲:۲۰ موفق شدیم به قله جانستون شرقی نیز صعود کنیم.

عکس جمعی با پرچم باشگاه در قله و کمی استراحت.

ابرهای تیره کم کم رخی نشان می دادند.

سایت های هواشناسی رعد و برق و بارش را برای غروب و شب، پیش بینی کرده بودند.

با توجه به شرایط جوی و توان تیمی اعلام کردم تا ساعت ۱۴ به پیمایش مسیر به سمت قله خرسنگ ادامه می دهیم و بعد از آن در هر جای مسیر باشیم فرود را آغاز خواهیم کرد.
مسیر پیمایش سخت تر و سرعت پیمایش کمتر شده بود.

حدود ساعت ۱۴ به نیمه مسیر جانستون شرقی و خرسنگ جنوبی رسیدیم.

چند دقیقه ای به تیم استراحت دادم و فرود را آغاز کردیم.

مسیر فرودمان آسانتر از مسیر صعود نبود.

خودم کمی جلوتر می رفتم تا از ایمن بودن مسیر مطمئن شوم.

فرود از تیغه ها در بعضی از قسمت های مسیر دشوار یا ناممکن بود.

در انتهای تیغه ها، در یک قسمت برای فرود مطمئن با طناب انفرادی همنوردان را از بالاحمایت کردم.

ابتدا خانم ها فرود رفتند.

رعد و برق همراه با بارش تگرگ شروع شد و سنگ ها کاملا خیس شده بودند.

به اتفاق بقیه دوستان بجای فرود از صخره پیش رو، کمی صعود کردیم و با یافتن دهلیزی مناسب تر موفق شدیم به پایین صخرها برویم و به بقیه تیم برسیم.
بر شدت و نزدیکی رعد برق افزوده شده بود.

از دوستان خواستم هم سرعت فرود را بیشتر کنند، هم موبایل ها را خاموش کنند و هم در صورت احساس علائم الکتریسیته خفیف، اعلام کنند.

با همکاری دوستان موفق به فرود ایمن شدیم و به کف دره رسیدیم.

خطر صاعقه کاهش و شدت بارش افزایش یافته بود.

قبل از ساعت ۱۸ با تجربه ای مفید از اجرای یک برنامه چالشی – هم در صعود و هم در فرود – به روستای آبنیک برگشتیم.

ساعت ۲۰ در زیر پل سید خندان به امید هفته ای دیگر وبرنامه ای دیگر با دوستان خداحافظی کردیم.

سپاس ها :
از باشگاه اسپیلت که فرصت های همنوردی و همدلی را ایجاد می کند.
از همنوردان که تلاش کردند و همکاری نمودند.

آقایان : شنتیا ربانی «سرپرست و مربی»، میثم کریمی، سجاد اصغری خواه وعضو جدید حامد هوشیار