گزارش برنامه تراورس دیواره بیستون ـ ۱۳-۱۳۹۴٫۰۳٫۱۵

ارسال شده توسط در 8 ژوئن 2015 ۷ دیدگاه | دسته بندی شده در آخرین اخبار, اخبار, گالری, گزارش برنامه های فنی

دیواره بیستون با ارتفاع ۱۲۰۰ متر و وسعت بیش از ۵۰۰۰ متر، عظیم‌ترین دیواره ایران است که در میان فنی‌ترین دیواره‌های سنگنوردی جهان جای دارد.

این کوه به اورست صخره‌ها شهرت داشته و تنها کوهی است که از دامنه آن می‌توان قله را دید.

تیم ۳ نفره باشگاه به همراه مهمان برنامه، روز چهارشنبه ۱۳۹۴٫۳٫۱۳ در ساعت ۷:۰۰ صبح از میدان آزادی حرکت نمود و ساعت ۱۵:۰۰ به منطقه بیستون رسید و در ساعت ۱۶:۰۰ برنامه شکل جدی به خود گرفت.

هدف تیم به سرپرستی آقای ظهوری در روز اول، رسیدن به پله سوم و پناهگاه «یال سخت» برای شب‌مانی بود. گرمای شدید هوا و شیب بسیار زیاد مسیر و صعودهای فیری‌سولو حرکت را کند کرده بود.

ساعت ۲۲:۳۰ در شبی مهتابی به پناهگاه رسیدیم.

ساعت ۶:۰۰ صبح استارت کار زده شد. باید از پله سوم، بعد از طی مسافت زیادی که شامل فرود و صعودهای متعددی می‌شد به پله دوم می‌رسیدیم.

با صلاح‌دید سرپرست و چند فرود در ساعت ۱۶:۰۰ به پناهگاه «کام‌اژدها» رسیدیم و پس از مدت کوتاهی استراحت و سپس شش طول فرود به پله اول رسیده و از مسیر «کَل‌رو» به بالای منطقه «کوچک لَق» رفتیم.

هوا تاریک و از مهتاب خبری نبود. با سختی بسیار و به دلیل مشکلاتی که پیش آمده بود از جمله گرمای بیش‌از حد هوا و بی‌آبی که باعث کندی حرکت شده بود، در ساعت ۱:۲۰ بامداد روز جمعه ۱۳۹۴٫۳٫۱۵ به منطقه «فرهادتراش» رسیدیم و برنامه رسماً پایان یافت.

اعضای شرکت‌کننده در برنامه: (۴ نفر)
آقایان: صفتدر ظهوری (سرپرست) ـ محمد شمس ـ مهدی موسی‌نژاد (عکاس)
مهمان برنامه: خانم فاطمه ترابیان از باشگاه همت شمیران

گزارش سایت از: مهدی موسی‌نژاد
۱۳۹۴٫۳٫۱۸

نمای دیواره بیستون

پناهگاه یال سخت

پناهگاه کام اژدها

۷ دیدگاه to “گزارش برنامه تراورس دیواره بیستون ـ ۱۳-۱۳۹۴٫۰۳٫۱۵”

1. حمید جهانبخش می گوید:

درود بر دوستان عزیزم. خسته نباشید. همیشه شاد و بر فراز باشید.

2. مهدی قمری می گوید:

سلام بر دوستان خوبم…. امیدوارم همیشه سالم ویرقرارباشید

3. غلامرضا خلیل ابادی می گوید:

سلام ودرود برشما همنوردان .همیشه برفراز باشید

4. حسين صادق زاده می گوید:

درود به تیم فنی باشگاه و دوستان عزیزم….سلامت و استوار باشید..

5. بهاران اصلانی می گوید:

درود بر شما
    از مطالعه گزارش برنامتون لذت بردم، همواره در پناه حق شاداب و پیروز باشید.
    بهاران

6. علیرضا کاظمی می گوید:

بادرود خدمت همنوردان فنی باشگاه.خوشحالم که میتوانم گزارش برنامه های شمارا روی سایت باشگاه بخوانم.امیدوارم این روند کاری ادامه داشته باشد. ناراحتم به دلیل وزن کمی زیادم نمیتوانم سنگ نوردی حرفه ای بکنم.همیشه سرافراز برفراز باشید.