هفته‌نامه دیواری باشگاه کوه‌نوردی و سنگ‌نوردی اسپیلت(سال سوم- شماره‌۱۳۸ -تاریخ ۹۴،۴،۱۳)

ارسال شده توسط در 5 جولای 2015 ۲ دیدگاه | دسته بندی شده در آخرین اخبار, اخبار, گالری, هفته نامه دیواری باشگاه اسپیلت

هفته‌نامه دیواری باشگاه کوه‌نوردی و سنگ‌نوردی اسپیلت
سال سوم               شماره‌۱۳۸               تاریخ ۹۴،۴،۱۴

از سه راه خرد آموخته می شود؛
از طریق «اندیشه» که اصیل ترین راه است؛
از طریق «تقلید» که راحت‌ترین راه است؛
و از طریق «تجربه» که تلخ ترین است.«کنفوسیوس»

Mount_nantai_and_lake_chuzenji

تیتر خبرها؛
*نشست هفتگی اعضای باشگاه ۹۴،۴،۹
*اعضای جدید
*قله دوخواهران صعود شد
*بدرقه تیم اعزامی منتخب استان تهران به قله کنگور و آخرین خبر از تیم
*معرفی برگزیدگان بخش کوه‌نوردی و دیواره نوردی در دومین جشنواره صعودهای برتر
*نرخ مصوب کرایه های خودرو و قاطر در منطقه علم کوه در سال ۱۳۹۴
*مشارکت کوه‌نوردان مازندران در اطفاء آتش سوزی جنگل‌های کلاردشت
*گزارش عملکرد کارگروه صعودهای ورزشی فدراسیون / سال ۱۳۹۳
*اجتناب از پرداخت هرگونه وجهی به بهانه پارکینگ یا کسب اجازه عبور در دماوند 
*عبور از محدودیت ها/ گفتگویی با حسن گرامی و حمید شفقی
*نشست انجمن کوه نوردان/ بزرگداشت «حسن جوادیان» – گشایش مسیر«نسیم عشقی»
*بسته پیشنهادی هفته :«برودپیک »شروع ماجراجوئی جدید بیلی بیرلینگ

 

نشست هفتگی اعضای باشگاه ۹۴،۴،۹:
این نشست هفتگی اختصاص به برگزاری مراسم نهمین سالگرد باشگاه اسپیلت داشت.

DSC00290

در این مراسم علاوه بر اعضا ، میهمانانی از پیشکسوتان کوه‌نوردی نیز حضور داشتند که به ایراد سخنرانی پرداختند . اسامی این عزیزان عبارت است از ؛ آقایان احمد اخوان ، داوود محمدی فر ، محمدرضا کفاش (دبیر هیأت کوه‌نوردی و صعودهای استان تهران ) ، محمود نظریان و ناصر جنانی .

DSC00347

 در ادامه مراسم آزاده مقدم عضو باشگاه که در قالب تیم ملی عازم صعود قله موستاق آتا می باشد ، ضمن دریافت پرچم از مسئول باشگاه ، با همنوردانش خداحافظی کرد.
در این مراسم ذبیح اله حمیدی به نمایندگی ، هدایایی را که از طرف اعضای این باشگاه تهیه شده بود به او اهدا کرد.

DSC00344

این مراسم با صرف افطاری پایان یافت.

 

اعضای جدید:
در هفته‌ گذشته آقایان محسن محمدی ناصح ، جواد مرندی و حامد فردوس‌آرا عضو باشگاه شدند.ضمن خوش آمدگویی ، برایشان آرزوی صعودهای موفق در کنار همنوردانشان را داریم.

 

قله دوخواهران صعود شد:

IMG_8055

برنامه هفته گذشته باشگاه صعود قله دوخواهران بود که با حضور ۲۸ نفر از اعضا و میهمان اجرا شد.

 

بدرقه تیم اعزامی منتخب استان تهران به قله کنگور و آخرین خبر از تیم:

IMG_8687

اعضا تیم اعزامی منتخب استان تهران برای صعود به قله ۷۷۱۹ متری کنگور دوشنبه شب ۸ تیر ماه ۹۴ عازم کشور چین گردیدند. مراسم بدرقه اعضا این تیم با حضور خانواده ها، دوستان و آشنایان، جمعی از جامعه کوه‌نوردی استان، نمایندگان گروه ها و باشگاه ها و هیأت کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی استان تهران در فرودگاه امام خمینی تهران برگزار گردید. در این جمع همچنین رضا زارعی ریاست فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی و همچنین اقبال افلاکی مدیر تیم های ملی و حمید آسیابان رئیس کارگروه استانهای فدراسیون حضور داشتند .
(از باشگاه اسپیلت نیز رضا خلیل آبادی ، حسین صادق زاده و من (ساقی محمودی ) نیز در فرودگاه حضور یافتیم.)

4988de85-c09c-4359-81e0-8bcdc51700d7

آخرین اخبار سایت هیأت کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی استان تهران حاکی از این است اعضا تیم روز چهارشنبه از طریق ارومچی وارد کاشگر گردیدند و عصر روز پنجشنبه به کمپ اصلی در ارتفاع ۳۵۰۰متر رسید. اعضاء تیم در وضعیتی خوبی قرار دارند و پس از برقراری چادرها به استراحت مشغولند .هم اکنون هیچ تیم دیگری در منطقه نیست .

 

معرفی برگزیدگان بخش کوه‌نوردی و دیواره نوردی در دومین جشنواره صعودهای برتر:

940-main-567214428

سایت فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی ؛ در آئین اختتامیه دومین جشنواره صعودهای برتر  برگزار شد. بر اساس نظر هیأت داوران، برنامه‌ی «پیمایش زمستانی خط الرأس دنا» توسط «احسان کلانتری» و «حسین قائدی» از استان فارس به عنوان برنامه‌ی برگزیده جشنواره در حوزه کوه‌نوردی معرفی، تقدیر و «کلنگ نمادین» جشنواره با حضور دکتر «شعبانی بهار» معاون ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان؛ به این تیم اهداء شد. همچنین برنامه «گشایش مسیری نو به نام راژیا در دیواره علم کوه» به عنوان برنامه برگزیده در حوزه «دیواره نوری» معرفی و یادبود جشنواره مزین به «کارابین نمادین» به اعضای این تیم «فرشاد میجوجی» و «سعید آقاکاشی» اهداء گردید.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی؛‌ در آئین اختتامیه دومین جشنواره صعودهای برتر در روز سه‌شنبه ۹ تیر ماه ۹۴ ازساعت ۱۸ الی ۲۱ در سال شهید قندی وزارت ارتباطات برگزار شد.
این مراسم در ابتدا با سخنرانی «رضا زارعی» و توضیحاتی پیرامون رویکردهای برگزاری جشنواره صعودهای برتر همراه بود. سپس از «جواد نصیر زاده» مدیریت شرکت «قایا» به عنوان تولیدکننده نمونه، «دکتر صالحی» مدیر مسئول «فصلنامه کوه» به عنوان برگزیده‌ی نشر، «عبدالله اشتری» مدیر انجمن حفظ محیط کوهستان به عنوان فعال محیط زیست، «سهیلا یزدآبادی» به عنوان کوه‌بانوی پیش‌کسوت، «صادق کرباسی» به عنوان پیش‌کسوت اثرگذار، «جلال چشمه قصابانی» به عنوان کوه‌نورد دوران با اهدای یادبود جشنواره و لوح؛ تقدیر و تجلیل به عمل آمد.
همچنین ضمن پخش فیلمی کوتاه از «اقبال افلاکی» که اخیراً‌ با بیماری سرطان مبارزه‌ی سختی کرده است؛ به عنوان نمونه‌ای از اراده و استقامت و تسلیم نشدن در برابر مصائب زندگی؛ تقدیر شد.
شایان ذکر است؛ با توجه به ایجاد «دفتر حفظ محیط زیست و توسعه پایدار» در وزارت ورزش و جوانان و معرفی فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی به عنوان «حامی محیط زیست در صیانت از گونه حیوانی کَل»؛ با حضور دکتر «شجیعی» سرپرست این دفتر از پوستر طراحی شده‌ی فدراسیون رونمائی شد. همچنین یادبودهای مختلفی نیز در این رابطه و با طرح «کَل» به شرکت کنندگان و تقدیرشوندگان مراسم اهداء گردید.در ادامه‌ی مراسم و پس از معرفی و تقدیر از «مهدی شیرازی»، «دکتر بهپور»، «پرستو ابریشمی»، «رضا طراحی» و «بهنام جدائیان» به عنوان هیئت داوران جشنواره‌ی دوم، توضیحات هیئت داوران در خصوص نحوه‌ی ارزیابی صعودها توسط «دکتر بهپور» ارائه شد.پس از گزارش و توضیحات هیئت داوران؛ برنامه‌ها در حوزه‌ی «کوه‌نوردی»، «صعودهای خارجی» و «دیواره نوردی» ابتدا با نمایش فیلمی کوتاه و سپس حضور اعضای تیم روی صحنه و تقدیر از آنها به ترتیب ذیل انجام شد:
حوزه کوه نوردی (بخش مسابقه):
– برنامه‌ی «تلاش صعود زمستانی دماوند از دره یخار» تیمی متشکل از کوه‌نوردان استان زنجان و گروه کوه‌نوردی تهران با حضور ابوالفضل زمانی، سید حمید صدیقیان، حسین مقدم، سعید کریمی، نوید هنرکار، مهدی بیگدلی، حسین صالحی، اکبر دلریش و امیر زمانی.
– برنامه‌ی «پیمایش زمستانی خط الراس هفت خوان ؛منطقه تخت سلیمان»تیمی از کوه‌نوردان همدانی شامل؛نیما اسکندری و علی محمودی.
– برنامه‌ی «پیمایش زمستانی خط الرأس دنا» توسط کوه‌نوردان استان فارس احسان کلانتری و حسین قائدی.
حوزه صعودهای خارجی (بخش جنبی):
– صعود به دیواره «گراندکاپوسین» توسط حسن گرامی و حمید شفقی
– صعود به قله «فیری کوریا» در قزاقستان و گشایش مسیری به نام «ایران» توسط امین معین و حامد حواله دار نژاد
حوزه دیواره نوردی ( بخش مسابقه)
-برنامه «گشایش مسیر ی نو به نام راژیا در دیواره علم کوه » توسط فرشاد میجوجی و سعید آقاکاشی .
گفتنی‌ست از « صعود زمستانی دماوند از یال سیوله» در حوزه کوه‌نوردی و «گشایش مسیر بر روی دیواره بیستون به نام کاراکال» در حوزه دیواره نوردی به عنوان برنامه برنامه‌های شرکت کننده در جشنواره و بخش مسابقه با ذکر نام یاد و تشویق شد.
در مجموع؛ برنامه «گشایش مسیری نو به نام راژیا در دیواره علم کوه » به عنوان برنامه برگزیده در حوزه «دیواره نوری» معرفی و یادبود جشنواره مزین به «کارابین نمادین» به اعضای این تیم «فرشاد میجوجی» و «سعید آقاکاشی» اهدا شد.
و در نهایت نیز برنامه‌ی «پیمایش زمستانی خط الرأس دنا» با قرائت «جلال چشمه قصابانی» به عنوان برنامه برگزیده جشنواره در حوزه «کوه‌نوردی» معرفی و «کلنگ نمادین جشنواره» (از تولیدات شرکت هفت گوهر) با حضور «دکتر شعبانی» معاون ورزش همگانی وزارت ورزش و «رضا زارعی» رئیس فدراسیون به اعضای این تیم؛ «احسان کلانتری» و «حسین قائدی» اهداء شد.
همچنین «کلنگ نمادین جشنواره» به پیش کسوتان «سهیلا یزدآبادی» ، «صادق کرباسی»، «اقبال افلاکی» و کوه‌نورد دوران «جلال چشمه قصابانی» اعطا شد.
شایان ذکر است در حاشیه ی این مراسم؛ کمک های نقدی جامعه کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی به نفع زلزله زدگان نپال؛ در قالب خرید کتاب های اهدائی مولفان؛ جمع آوری شد.
این مراسم با پذیرایی افطار از حضار به پایان رسید.

 

نرخ مصوب کرایه های خودرو و قاطر در منطقه علم کوه در سال ۱۳۹۴:

942-main-85842064

کارگروه پناهگاه‌های فدراسیون نرخ مصوب کرایه های خودرو و قاطر در منطقه علم کوه در سال ۱۳۹۴ را به شرح ذیل اعلام کرد:
کرایه ماشین از رودبارک به ونداربن ۴۰۰۰۰ تومان
کرایه ماشین از رودبارک به تنگ‏گلو ۱۱۰۰۰۰ تومان
کرایه قاطر از ونداربن به سرچال ۹۵۰۰۰ تومان
کرایه قاطر از سرچال به علم چال ۹۵۰۰۰ تومان
کرایه قاطر از تنگ‏گلو به حصارچال ۱۳۵۰۰۰ تومان
کرایه قاطر روزانه ۱۳۵۰۰۰ تومان
برگشت مسیر¬ها، جداگانه به همین نرخ محاسبه می‌شود.
۱۰ درصد به مبالغ فوق برای تیم¬های غیر ایرانی افزوده می‌گردد.

 

مشارکت کوه‌نوردان مازندران در اطفاء آتش سوزی جنگل‌های کلاردشت:

958-main-103085000

به گزارش کارگروه پناهگاه های فدراسیون؛‌ متأسفانه همان گونه که در تصویر ملاحظه می نمائید،‌ در روز ۱۰ تیر ماه ۹۴ بخشی از جنگل های کلاردشت طعمه آتش گردید . البته با مشارکت و مساعدت ارزشمند کوه‌نوردان مازندران، حریق صورت گرفته اطفاء شد که جای تقدیر و سپاس دارد .

 ارسال خبر و عکس: مهرزاد فرضی / با حضور آقایان علی محمد ساریخانی ، علی فرضی ، مهرزاد فرضی در محل وقوع آتش سوزی .

 

گزارش عملکرد کارگروه صعودهای ورزشی فدراسیون / سال ۱۳۹۳:
کارگروه صعودهای ورزشی فدراسیون؛ گزارش عملکرد این کارگروه را در سال ۱۳۹۳ به شرح فایل پیوست تدوین و منتشر کرد:

پیوست اندازه
گزارش عملکرد کارگروه صعودهای ورزشی فدراسیون / سال ۱۳۹۳ ۶۰۹٫۵۴ KB

 

اجتناب از پرداخت هرگونه وجهی به بهانه پارکینگ یا کسب اجازه عبور در دماوند :

954-main-493799001

فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی به رغم حضور در جلسات متعدد به منظور رفع موانع ایجاد شده از سوی شهرداری رینه بر سر راه دسترسی به مسیر جنوبی کوه دماوند، ضمن ابلاغ هشدار به این نهاد؛ از تمامی کوه‌نوردان درخواست نمود از پرداخت هرگونه وجهی به بهانه پارکینگ یا کسب اجازه عبور از مسیر اجتناب نموده مراتب را با سازمانهای انتظامی درمیان نهند. همچنین این فدراسیون باتوجه به طرح ساخت پیستهای اتومبیل رانی و موتورسواری در جبهه جنوبی دماوند و باند هواپیماهای تک موتوره به منظور توسعه گردشگری در منطقه، این امر را مغایر با طرح ثبت ملی دماوند دانسته از سازمانهای حفاظت از محیط زیست و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درخواست مداخله، پیگرد و جلوگیری از عملی نمودن طرحهای فوق را دارد.

 

 

عبور از محدودیت ها/ گفتگویی با حسن گرامی و حمید شفقی:

t2

کوه‌نامه ؛ «حمید شفقی» و «حسن گرامی» دو نامی است که این روزها بیش تر از همیشه به گوش می خورد. این دو که از سنگ نوردان خوب حال حاضر کشورمان هستند؛ در چند سال اخیر کارهای نویی ارائه دادند و پا را از مرزهای محدود سنگ نوردی کشور فراتر گذاشتند و اخیرا با همراهی «فرشاد میجوجی» با گشایش مسیری نو در دیواره «تسارانارو» در «ماداگاسکار» موفق شدند بار دیگر نام کشور را در محافل کوه نوردی و سنگ نوردی جهان مطرح کنند.
به بهانه این موفقیت و همینطور موفقیت های قبلی به سراغ ایشان رفتیم و گفتگویی ترتیب دادیم؛ اما قبل از گفتگو کمی بیش تر با این دو آشنا شویم.

حمید رضا شفقی:

soud-02

– ۳۴ ساله، متاهل، لیسانس الکترونیک، فوق لیسانس مدیریت IT
-مربی درجه ۲ در رشته های سنگ نوردی و برف و یخ
-مربی درجه ۳ در رشته صعودهای ورزشی
-بنیانگذار و طراح دوره های ناوبری و جهت یابی در فدراسیون کوه نوردی
-مسئول و سرپرست تدوین و اجرای دوره های دیواره نوردی در فدراسیون کوه نوردی
فعالیت ها:
-گشایش مسیر در تعدادی از دیواره های داخل کشور
-صعود به برج بی نام «ترانگو» سال ۹۱
-صعود به برج «اگویی دو میدی» مسیر «ربوفات بکوئت» سال ۹۳
-گشایش مسیر در دیواره «کارامبونی» به نام «تجربه تغییر» سال ۹۴
حسن گرامی:

soud-24

متولد سال ۵۵ و مجرد
-مدرس درجه ۳ سنگ نوردی
-مدرس درجه ۳ صعودهای ورزشی
-اخذ مدرک GHM (صعودهای بلند) فرانسه در سال ۸۶
– عضو باشگاه کوه نوردی آرش
فعالیت ها:
-گشایش کننده قریب به بیست مسیر در دیواره های مختلف در کشور
-وی از ابتدا علاقه زیادی به فوتبال و بعد ورزش رزمی گونگ فو تو آ داشت و در نهایت در سن ۲۳ سالگی به ورزش کوه نوردی روی آورد
-در سال ۷۷ وارد سنگ نوردی شد و کار آموزی سنگ خود را با آقای «بنک دار» گذراند و در سال ۸۶ بعد از گذراندن دوره ی دیواره نوردی که توسط انجمن کوه نوردان و با همت «جواد نظام دوست» برگزار شد به صورت جدی کار سنگ و دیواره نوردی را شروع کرد.
او مسئولیت های مختلفی من جمله سرپرستی برنامه های برون مرزی داشته است؛ همچنین به همراه حمید شفقی کتاب ارزشمند «راهنمای سنگ نوردی در پل خواب»* را به رشته ی تحریر در آورده است. او همچنین مبتکر فرود سه طنابه در سنگ نوردی است.
نامبرده همچنین در مسابقات مقام هایی کسب کرده از جمله:
-نفر چهارم مسابقات یخ نوردی سال ۸۱
-نفر اول اولین صعود برتر سنگ نوردی سال ۹۳

کوه نامه: خب جناب آقای گرامی کمی از این دو برنامه اخیرتان بگویید؛ صعود به برج «اگویی دو میدی » و «تسارانارو»، چی شد که به فکر انجام برنامه های بکر این چنینی افتادید؟
– در اولین جشنواره ی دیواره نوردی سال ۸۸ که توسط انجمن کوه نوردان برگزارشد دو فرانسوی به نام های «فرانسوا برنارد» و «آنتوان» میهمان این برنامه بودند؛ این دو در تمام قاره ها سنگ نوردی کرده بودند و همین شد که از همان موقع ایده سنگ نوردی در قاره ها در بین ما شکل گرفت اما این ایده ی خوب همان سال ها به فراموشی سپرده شد. زمانی که برنامه ی «ترانگو» شکل گرفت «حسین بلند اختر» این ایده را مجددا زنده کرد و صعود در هفت قاره ی دنیا مطرح شد که امیدوارم این قضیه محقق گردد؛ حال توسط هر تیمی که می تواند.
و البته در همین خصوص نمی توان در دو برنامه اخیر زحمات حمید(شفقی) را نادیده گرفت؛ صعود دیواره «گراند کابویس» در فرانسه و «کارمپوی» در ماداگاسکار با زحمات ایشان بود و کار ارتباط و هماهنگی برون مرزی بر عهده ایشان بوده و من از ایشان ممنونم.
کوه نامه: زوج حمید شفقی و حسن گرامی از چه زمان شکل گرفت؟
– از برنامه ترانگو به بعد سال ۹۱
کوه نامه: دغدغه ها و مشکلات این ورزش چیست؟
– مثل اغلب ورزش ها فقدان پول و اسپانسر مهمترین معضل ماست به اضافه مدعیانی که از دور شعار می دهند ولی توان انجام برنامه ای را ندارند و فقط با شعار خود را زنده نگه داشته اند و فقط خودشان را قبول دارند اما از اخلاق و منش ورزشی خبری نیست و مهم تر از این ما خودمان نیستیم؛ رو در رو رفیق اما به محض فاصله گرفتن هیچِ هیچ.
کوه نامه: انتظارتان از جامعه سنگ نوردی و همینطور مسوولان کوه نوردی چیست؟
– فقط باید بگویم ممنون آن هایی هستم که صادقانه با ما و کنار ما و دعا گوی ما هستند. در مورد مسولان!!!! چه بگویم….
کوه نامه: جایگاه سنگ نوری ما در جهان کجاست و چه باید کرد تا به مدارج بالا برسیم و همتراز کشورهای پیشرفته در این ورزش شویم؟
– جایگاه زمانی به دست می آید که ابتدا درست و اصولی، مداوم و پیاپی با هدف مشخص، کاری را انجام دهیم که خود نیاز به زیر سازی دارد. اگر این اتفاق بیافتد همه چیز در آینده خوب پیش می رود.
من دوست ندارم جواب این سوال تکراری را بدهم که جایگاه ما کجاست؟ به نظر من شرایط! جایگاه هر کس را تعیین می کند و ما نسبت به شرایط مان جایگاه فوق‌العاه ای داریم و خدارو شکر می کنم؛ من راضی ام.
کوه نامه: در رزومه تان خواندیم که شما مبتکر فرود سه طنابه بودید کمی بیشتر در مورد این تکنیک توضیح می دهید؟
– خب در واقع این روش برای زمانی است که شما می خواهید بیشتر از طول طنابتان فرود بیایید و هیچ کارگاه دیگری هم ندارید مثلا طناب شما به طور معمول ۵۰ متر است و شما ناچارید ۷۵ متر حالا کمی کم تر یا بیش تر فرود بیایید و سه طناب هم دارید که از این روش می توانید سه طناب را گره زده و فرود رفته و چیزی هم در بالا جا نگذارید که البته توضیحات کامل و و فنی آن در مجله کوه شما ۵۴ به تفصیل آمده است.

کوه نامه: آیا به تلاش بر روی ال کاپیتان فکر کردید؟
خیلی خوبه اگر بشود و تا حدودی هم دنبال اطلاعات ال کاپیتان بوده ام؛ امیدوارم که بشود.
و حمید شفقی در خصوص صعود به ال کاپیتان می گوید:
به چیزی فکر می کنم که نیازمند تمرین، آمادگی جسمی و ذهنی و تلاش بالایی دارد که در صورت بیشتر شدن احتمال آن، مطرح اش خواهم کرد .

t4

• کتاب راهنمای سنگ نوردی در پل خواب
این کتاب در ۲۲۰۰ شمارگان در ۱۰۷ صفحه و رنگی و با قیمت ۱۸۰۰۰ تومان به دو زبان فارسی و انگلیسی (از راست اطلاعات فارسی و از چپ همان اطلاعات به زبان انگلیسی است) به چاپ رسیده است.
در ابتدا کتاب با تذکر چند نکته در خصوص حفظ و صیانت از دیواره ها و محیط زیست و استفاده از حداقل رول کوبی برای جلوگیری از تخریب آغاز شده است .
کتاب با پیش گفتاری از نویسندگان و دادن اطلاعاتی در خصوص دیواره پل خواب و مقدمه ای به قلم رضا زارعی رییس فدراسیون کوه نوردی و صعودهای ورزشی آغاز شده است
سپس معرفی مسیرها با دو زبان فارسی و انگلیسی داریم که در آن اطلاعاتی همچون:
نام مسیر
درجه سختی
طول مسیر
تعداد میانی
وضعیت کارگاه از نظر راحت و غیر راحت و تعداد بولت ها و ساختار آن (زنجیر و غیره) توضیح داده شده است.
عکس های رنگی و کاملا واضح و به همراه کروکی ها با استفاده از رنگ های مختلف از نکات برجسته این کتاب است که هر شخص نا آشنا با منطقه پل خواب به راحتی می تواند مسیرها و اطلاعات دقیق آن ها را از روی کتاب پیدا کند.
کوه نامه: تهیه این کتاب که یک دایره المعارف سنگ نوردی است برای هر کسی چه کار آموز و چه مربی که می خواهد در این منطقه سنگ نوردی کند لازم و مفید است.

 

نشست انجمن کوه نوردان/ بزرگداشت «حسن جوادیان» – گشایش مسیر«نسیم عشقی»:

poster 3 poster2

کوه نامه :به اطلاع می رساند؛ یکصد و هفدهمین نشست همگانی «انجمن کوه نوردان ایران» روز سه شنبه ۹۴،۴،۲۳ برگزار خواهد شد. این نشست اختصاص دارد به گزارش گشایش مسیر در منطقه «چشمه سهراب» توسط «نسیم عشقی» و مراسم «بزرگداشت سنگ نورد فقید کرمانشاه زنده یاد حسن جوادیان» که با حضور خانواده،بستگان و دوستان و هم طنابان وی برگزار خواهد شد.
مکان: سالن اسوه
ساعت ۱۸ الی ۲۱
محل برگزاری: خیابان انقلاب نبش خیابان بهار
از تمامی همنوردان برای شرکت در این مراسم دعوت به عمل می آید.

 

 

بسته پیشنهادی هفته : «برودپیک »شروع ماجراجوئی جدید بیلی بیرلینگ:

Billi_11

برای من سخت بود که بعد از اتفاقی که در نپال رخ داد عازم این اکسپدیشن شوم. به هر حال بعد از صحبت با اشخاص زیادی و اطمینان از اینکه شرپاهایمان علاقمند به کسب درآمد هستند عازم این مسافرت کوه‌نوردی شدم.
من بخشی از اکسپدیشن صعود به قله K2 تیم راسل برایس هستم.
(مترجم: راسل برایس کوه‌نورد برجسته نیوزیلندی که مالک کمپانی اکسپدیشن‌های کوه‌نوردی هیمالیا به همراه تیم شرپا و آشپز می باشد که تنها چوآیو را ۷ بار صعود کرده است ، در عین حال فعال در پروژه های فیلم‌سازی در زمینه کوه‌نوردی همچون “رؤیای وحشتناک” که بر اساس داستان جرج مالوری و کارهای لجستیکی فیلم لمس خلأ و چندین پروژه دیگر را در کارنامه خود دارد).
در هر حال قصد من دومین قله مرتفع جهان نیست بلکه دوازدهمین قله ۸۰۰۰ متری (برودپیک) می باشد چون در خود توانایی صعود به K2 را در حال حاضر نمی بینم . من با تیم صعود کننده K2 “راسل برایس” بیس کمپ مشترکی داریم.
در اسلام آباد حدود ۱۰ روز اقامت داشتم و به اندازه کافی خوش شانس بودم که برای آژانس سوئیسی تعاون و توسعه (SDC) برای یک هفته همکاری داشتم قبل از اینکه عازم قره قروم برای پنجمین تلاشم برای یکی دیگر از ۸۰۰۰ متری‌ها باشم.
راسل برایس با تیم ۹ نفره شرپا و ۲ آشپز فوق العاده “لاچو” و “گیانو” به اتفاق اعضای تیم اکسپدیشن به اسلام آباد رسیدند و با وجودی که اعضای تیم تمایل داشتند فعالیتی اکتیو داشته باشند ولی در دمای ۴۰ درجه سانتی گراد بیشتر اوقاتشان را در هتل و در انتظار شروع اکسپدیشن سپری کردند.
آغاز اکسپدیشن‌مان از پرواز به “اسکاردو” آغاز می شود که از آنجا با جیپ به “آسکوله” میرویم و سپس inshaallah ترکینگ خود را آغاز می کنیم که از آنجا هشت روز تا بیس کمپ مشترک برودپیک و k2 زمان خواهد برد . بیشتر افراد اکسپدیشن برایس راسل برای صعود به k2 تلاش می کنند و من از آنجائی گزینه برودپیک را مناسب دانستم چون گذشته از عدم توانائی من در صعود به k2 ، مزیت برودپیک در مقابل k2 اینست که هنگامی که شما به برودپیک صعود می کنید منظره k2 برایتان زیبائی خاصی دارد و احتمالاً یکی از زیباترین کوههای جهان است . ولی صعود کنندگان به k2 ، برودپیک را از آن ارتفاع بصورت توده ای پهن مشاهده می کنند.

IMG_5930.jpeg billi.pary&gerlinde

احساس عجیبی که دارم اینست که بعد از مدتها کوله پشتی حمل می کنم چون مدتهاست که در کوهستان نبوده‌ام یعنی زمانی که در توچال خارج از پایتخت ایران ، تهران با “پری” و “گرلینده” در ژانویه امسال در کوهستان بودیم ، اما فکر می کنم ترکینگ و کوه پیمایی خوشبختانه شبیه دوچرخه سواری است و شما هرگز آنرا فراموش نمی کنید .

با توئیتر در تماس هستم و اگر شانس اجازه دهد با تماس اینترنتی وب سایت را به روز می کنم.
(بیلی بیرلینگ متولد ۱۶ ژوئن ۱۹۶۷ می باشد و در روز تولد خود ۱۶ ژوئن اکسپدیشن برودپیک را آغاز کرد.)

IMG_7422

بیلی بیرلینگ در افتتاحیه نمایشگاه عکس کوه‌بانو 

 

متن بالا از وبلاگ بیلی بیرلینگ می باشد که توسط آقای محمداسماعیلی ترجمه شده و در اختیار باشگاه قرار گرفته تا در هفته نامه درج شود.با تشکر و سپاس فراوان از لطف همیشگی ایشان .
منابع :
۱)http://Billibirling.com
2)http://en.wikipedia.org/wiki/Russell_Brice

 

گردآورنده و تنظیم : ساقی محمودی

 

۲ دیدگاه to “هفته‌نامه دیواری باشگاه کوه‌نوردی و سنگ‌نوردی اسپیلت(سال سوم- شماره‌۱۳۸ -تاریخ ۹۴،۴،۱۳)”

  1. علیرضا کاظمی می گوید:

    باسلام وتشکروخسته نباشید.همواره همراه شما و هفته نامه شما هستم. زیبابود.مثل همیشه

  2. فردین کولائیان می گوید:

    با سلام و عرض ادب. خانم محمودی همواره هفته نامه دیواری جذاب و خواندنی باشگاه رو مطالعه میکنم. سپاس از زحماتی که میکشید.

دیدگاه خود را بیان کنید