هفته‌نامه دیواری باشگاه کوه‌نوردی و سنگ‌نوردی اسپیلت(سال سوم -شماره‌۱۲۲ -تاریخ ۹۳،۱۲،۱۷)

ارسال شده توسط در 8 مارس 2015 یک دیدگاه | دسته بندی شده در آخرین اخبار, اخبار, دسته بندی نشده, گالری, هفته نامه دیواری باشگاه اسپیلت

هفته‌نامه دیواری باشگاه کوه‌نوردی و سنگ‌نوردی اسپیلت
سال سوم           شماره‌۱۲۲           تاریخ ۹۳،۱۲،۱۷

اگر در اولین قدم، موفقیت نصیب ما می شد، سعی و عمل دیگر معنی نداشت. «موریس مترلینگ»

DSC02649

در این شماره می خوانید :
-نشست هفتگی اعضای باشگاه ۹۳،۱۲،۱۲
– تبریک تولد اعضا
– اعضای جدید باشگاه
– توچال از مسیر یال شمالی (ایگل) صعود شد
– پانزدهمین دوره مسابقات سنگ‌نوردی جام فجر در بخش سرعت و نفرات برتر
– رتبه ۲۱ مسعود زینالی در جام جهانی یخ‌نوردی روسیه
– کشور ماداگاسکار – دیواره تسارانارو Tsaranaro
– رضا شهلایی و همنوردانش در مسیر آناپورنا
– مسابقات «اسکی کوهستان قهرمانی آسیا» در «کره»
– کشف عمیق‌ترین غار طبیعی استان «اصفهان» در «خوانسار»
– کشف گیاهی دارویی در ارتفاعات «هیمالیا»
– جایزه کلنگ طلایی: ۳ نامزد نهایی
– فرار از ماناسلو
– آخرین خبر از نانگاپاربات

 

نشست هفتگی اعضای باشگاه ۹۳،۱۲،۱۲:
چهلمین نشست هفتگی باشگاه با حضور اعضا برگزار شد . در این نشست دو گزارش برنامه همراه با عکس و فیلم ارائه شد . صعود قله اسپیلت‌ها توسط کوروش پیش‌کوهی و سنگ نوردی بندیخچال توسط حمید جهانبخش.
قابل ذکر است که حمید جهانبخش قبل از ارائه گزارش برنامه ، مختصر توضیحی در خصوص چگونگی تهیه یک گزارش برنامه تصویری پرداخت.

 

تبریک تولد اعضا:
روز ۱۳ اسفند مصادف بود با تولد حوریه جمالی از اعضای باشگاه . ضمن عرض تبریک ، آرزوی سلامتی و موفقیت در همه ارکان زندگی‌شان را داریم.

 

اعضای جدید باشگاه :
هفته گذشته نگار و کسری عشقیان زوج جدید باشگاه به همراه فاطمه وزیری ، حسین کمیلیان ، محسن قبادی و محمدرضا متین به عضویت باشگاه درآمدند. ضمن خوش‌آمدگویی ، برایشان آرزوی صعودهای موفق در کنار هم‌نوردانشان در باشگاه را داریم.

 

توچال از مسیر یال شمالی (ایگل) صعود شد:


DSC02641

برنامه هفته گذشته صعود قله توچال از مسیر شمالی(ایگل) بود. این برنامه با حضور ۲۲ نفر از اعضا و به سرپرستی آقای حمیدی اجراشد.

 

پانزدهمین دوره مسابقات سنگ‌نوردی جام فجر در بخش سرعت و نفرات برتر:

395-main-1238457881

پانزدهمین دوره مسابقات سنگ‌نوردی جام فجر گرامی‌داشت سی و ‌ششمین سالگرد پیروزی انقلاب در دو بخش زنان و مردان در ماده «سرعت» در رده سنی آزاد با اهداف توسعه و گسترش ورزش قهرمانی و همچنین جهت انتخابی تیم ملی و اعزام‌های آزاد سال ۹۴ از صبح روز جمعه در دو بخش بانوان و آقایان برگزار شد و نتایج زیر بدست آمد :

402-main-1473966847

در بخش بانوان که با حضور ۱۲ شرکت کننده همراه بود؛ در نهایت «الناز رکابی» و «فرناز اسماعیل زاده» هر دو از «زنجان» به ترتیب به مقام های اول و دوم دست یافتند و «حدیث نظری» نیز از «کرمان» به مقام سوم رسید.

403-main-1913949805

و در بخش مردان که با حضور ۲۷ شرکت کننده همراه بود؛ در نهایت «رضا علیپور» از «باشگاه نفت امیدیه» به مقام قهرمانی رسید، «ایمان احسانی فر» از «آتش نشانی نیشابور» به مقام دوم دست یافت و «حمیدرضا توزندجانی» نیز از «باشگاه پیام تهران» بر سکوی سوم ایستاد.

404-main-28094376

و در پایان این دوره مسابقات و در مجموع امتیازات تیمی سه رشته‌ی «سرطناب»، «بولدرینگ» و «سرعت» در بخش «بانوان» تیم استان «زنجان» و در بخش «آقایان» تیم «باشگاه داوودی تهران» به مقام قهرمانی رسیدند. همچنین در بخش «بانوان» تیم‌های «کرمان» و «تهران» به ترتیب دوم و سوم شدند و در بخش «آقایان» نیز تیم‌های «زنجان» و «نفت امیدیه» به ترتیب در رده‌های دوم و سوم قرار گرفتند.

 

رتبه ۲۱ مسعود زینالی در جام جهانی یخ‌نوردی روسیه:

Kirov-Ice-Climbing-Wall

سایت هیأت کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی استان تهران ؛ مسعود زینالی یخ‌نورد کشورمان در مسابقات جام جهانی یخ‌نوردی که در روسیه در جریان است ، در میان ۵۰ شرکت کننده در رشته سرطناب (Lead) در بخش مردان در رتبه ۲۱ قرار گرفت. مسابقه رده بندی سرطناب مردان عصر روز جمعه برگزار گردید.این مسابقات از روز جمعه در شهر کیروف که در ۹۰۰ کیلومتری شمال شرق مسکو می‌باشد و به پایتخت یخ‌نوردی دنیا شهرت دارد، آغاز گردیده و تا امروز ادامه داشته است. مسابقات دارای دو رشته لید و سرعت می‌باشد.

 

کشور ماداگاسکار – دیواره تسارانارو Tsaranaro:

madagascar_5906

کوه نامه به نقل از وبلاگ کوه‌نوردی نشان زندگی؛
بعد از صعود موفقیت آمیز برج بی نام ترانگو در سال ۹۱ ( مسیر اسلونی ) به سبک کلاسیک و تحسین صعود ایرانیان در این دیواره سرسخت و بلند ، امسال موفق شدیم تا دیواره سرسخت گراندکاپوسن با درجه سختی ۸a ( مسیر ترکیبی بوناتی – کاپوسین دایرکت ) و مجموعاً ۱۴ طول را با شرایطی بسیار سرسختانه در آلپها صعود کنیم . صعودی که در هوای خراب امسال تکرارنشدنی بود و به عنوان اولین صعود فصل این دیواره نیز شناخته شد . این صعود به سبک آلپی انجام گردید و دستاورد آن ارتقای دانش دیواره نوردی سرعتی در ما و افزایش تجربه بود . در کنار این دیواره توانستیم دیواره اگویی دو میدی ( مسیر ربوفات – بکوئت ) و صورت مثلثی و میکس قله مون بلان دو تکول را نیز از صعود کنیم .
حال در ادامه؛ هدف بزرگ دیگری برای خود برگزیدیم . پس از قاره آسیا و اروپا ، بلندترین و سرسخت ترین دیواره قاره آفریقا با نام «تسارانارو» در کشور ماداگاسکار را به عنوان هدفی قوی و بزرگ انتخاب کردیم تا مهارت‌هایی که تا این لحظه بدست آورده‌ایم را آزمایش کنیم . هدف ما گشایش مسیری بلند و با درجه سختی بالا در این دیواره گرانیتی است. دیواره تسارانارو بلندترین دیواره قاره سیاه و با ارتفاع ۸۵۰ متر ، از جنس گرانیت بوده و تقریباً اکثر مسیرهای گشایش شده بر روی این دیواره درجه سختی بسیار بالایی دارند . کار ما کاری سخت است چون در این مقیاس و در این رِنج درجه سختی ، تاکنون فعالیت دیواره‌نوردی از جانب ایرانیان صورت نگرفته است . در این راه ، شاید نزدیک به ۱۰۰ ساعت مطالعه در مورد دیواره و اقلیم آن و شرایط دسترسی وموارد خاص دیگر برنامه صورت گرفته است . همچنین تمرینات مختلفی را جهت رسیدن به آمادگی برای اجرای این صعود انجام داده‌ایم . تیم ما متشکل از آماده‌ترین و فنی‌ترین دیواره‌نوردان حال حاضر ایران است که هر کدام رزومه‌ای قوی در کارنامه خود دارند و قصد دارند تا با همدلی و اتحاد این هدف بزرگ را به انجام برسانند .
نام هدف : دیواره تسارانارو در قاره آفریقا
ارتفاع دیواره : در بلندترین قسمت ۸۵۰ متر
برج‌های منطقه : برج‌های سربه فلک کشیده با نام‌های کارامبونی ، به ، آتسیمو ، کلی ، واتو واریندری ، نورد ، لمور ، ایکول
ماه های صعود : این دیواره دو فصل مناسب برای صعود دارد :
۱ . آگوست و سپتامبر فصل ایده آل ۲ . آپریل تا می ( فصل گرمتر در منطقه )
درجه سختی مسیرهای گشایش شده : تعداد کمی مسیر با درجه حداقل ۶a و تعداد زیادی مسیر با درجه سختی تا حد ۸c
تاریخ فعالیت در منطقه : ۷ تا ۲۳ فروردین ماه ۱۳۹۴
نوع گشایش : از زمین ( این دیواره امکان دسترسی از مسیر نرمال و یا طاقچه های بزرگ شب مانی ندارد و کاملاً یک سنگ یکپارچه عمودی می باشد.)
این دیواره به یوسه میتی آفریقا مشهور می باشد .
پی نوشت :
۱ . قرار بود تا بر روی دیواره کوتاه‌تر «دستان فاطمه» در کشور مالی تلاش کنیم . متأسفانه کشور مالی چهارمین کشور از لحاظ ابتلا به بیماری ابولا است و با اینکه گشایش در این دیواره برایمان ساده‌تر بود ، مجبور شدیم به سمت هدف سخت‌تر و گرانیتی تسارانارو برویم . امیدواریم بتوانیم این کار را با موفقیت به سرانجام برسانیم .
۲٫ هزینه‌های برنامه بسیار کمر شکن است . با وجود فاصله نه چندان زیاد این کشور نسبت به ایران ، به دلیل اینکه ۳ پرواز باید عوض کنیم ، هزینه بلیط هر نفر نزدیک به شش میلیون و چهارصد هزار تومان شده است . این تازه هزینه ترانسفر هوایی تا کشور ماداگاسکار است . هزینه‌های جانبی و هزینه های اقامتی نیز بسیار سرسام آور است . فعلاً صورتمان را با سیلی سرخ نگه داشته ایم تا ببینیم چقدر زورمان می رسد .
۳ . با سختی فراوان در حال تلاش برای تأمین هزینه برای سایر نفرات تیم هستیم . به زودی پوستر برنامه به همراه نام نفرات تیم و پشتیبانان برنامه اعلام خواهد شد . امیدواریم بتوانیم همانند برنامه های قبل ، موفقیتی دیگر و دانشی دیگر را نصیب خود و دیواره نوردی ایران کنیم .
۴ . از همه دوستان و بزرگوارانی که در این راه کنار ما هستند سپاسگزاریم .

 

رضا شهلایی و همنوردانش در مسیر آناپورنا:

vS7yQoT

کوه نوشت ؛«رضا شهلایی» از کوه‌نوردان نام‌آشنای کرمانشاهی که نهم اسفند ماه ۹۳ به قصد صعود قله‌ی ۸۰۹۱‌متری «آناپورنا» عازم «نپال» شده است، تصاویری را در کنار سایر هم‌نوردانش در روستای «تاوپانی» ارسال کرد. تیمی که «رضا شهلایی» با آنها همراه است متشکل از ۷ کوه‌نورد خارجی و ۶ شرپاست که می‌توان به «آیدین» از ترکیه، «زادکف» از مقدونیه و «سامی مونیسکا» با ۹ صعود بالای هشت‌هزار متر اشاره کرد.

 

مسابقات «اسکی کوهستان قهرمانی آسیا» در «کره»:

391-main-1592580556

سایت فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی ؛ مسابقات«اسکی کوهستان قهرمانی آسیا» در کره جنوبی برگزار شد و «ابوالفضل ساوه‌ای» اسکی باز کشورمان موفق به کسب رتبه‌ی ششم این مسابقات در بخش «ورتیکال» شد. ورزشکاران چین، روسیه و ژاپن به ترتیب مقام های اول تا سوم این دوره از مسابقات را کسب کردند. رتبه سایر شرکت کنندگان کشورمان نیز به این شرح می‌باشد: سید حسین صالحی نهم، حسین کلهر یازدهم و سید سهیل جعفری بیست ویکم .

 

کشف عمیق‌ترین غار طبیعی استان «اصفهان» در «خوانسار»:

81527885-6312125

کوه نوشت ؛ «سید حسن شفعتی» فرماندار «خوانسار» اظهار داشت: این غارطبیعی به لحاظ عمق می‌تواند دومین غار کشور باشد اما تاکنون بسیاری از قسمت‌های آن ناشناخته مانده است.وی اظهار داشت: از چند ماه قبل و به منظور اکتشاف دقیق مسیرهای مختلف این غار، یک گروه غارنورد و اکتشاف به وسیله مدیریت هتل زاگرس خوانسار به شهرستان دعوت شدند و با وجود چند ماه تلاش غارنوردان، همچنان قسمت‌هایی از این غار ناشناخته باقی مانده است.
فرماندار خوانسار گفت: این غار با ۱۹۱ متر عمق شناخته شده دارای گالری‌های آهکی زیبا با لایه های سنگی دیدنی و منحصر بفرد در منطقه‌ای میان تیدجان تا صفادشت واقع شده است.
وی ابراز امیدواری کرد با آماده سازی، این غار به عنوان یکی دیگر از جاذبه‌های طبیعی خوانسار به مرکزی برای بازدید علاقه‌مندان به غارنوردی و گردشگری تبدیل شود.خوانسار در شمال غرب استان اصفهان قرار دارد.غارهای آرازه در مورچه خورت، اژدها در شهرستان نایین، افغان در جنوب مبارکه، باباجابر در دلیجان و پریان در نزدیکی ابیانه از جمله غارهای بزرگ و شناخته شده استان اصفهان است.
عمیق ترین غار ایران غار « پَراو » در حدود دوازده کیلومتری شمال شرقی کرمانشاه است.
این غار در نزدیکی روستای چالآبه بر بلندای ۳۰۵۰ متری میدان جنوبی قله کوه پراو یکی از بلندترین قله های استان کرمانشاه (با ارتفاع ۳۳۵۷ متر از سطح دریا) قرار دارد.
عمق غار «پراو» ۷۵۱ متر و طول آن ۱٬۴۵۴ متر اعلام شده است.

 

کشف گیاهی دارویی در ارتفاعات «هیمالیا»:

20150228141727455

کوه نوشت ؛ متخصصان هندی از کشف نوعی گیاه دارویی در هیمالیا خبر دادند که می‌تواند سیستم ایمنی را تنظیم و در برابر تشعشعات رادیواکتیو از بدن محافظت کند. «Rhodiola» گیاه دارویی که در شرایط جغرافیایی مرتفع و سرد هیمالیا وجود دارد از ویژگی‌ها و خواص اعجاب‌آوری برخوردار است. به گفته متخصصان هندی، برگ‌های این گیاه به عنوان سبزی مورد استفاده افراد محلی بوده هرچند ارزش‌های دارویی این گیاه در حال بررسی‌های بیشتر است.
بنابراین گزارش، این گیاه دارای خواص تقویت‌کننده سیستم ایمنی، خاصیت سازگاری با شرایط جوی سخت و قابلیت حفاظت در برابر پرتوهای رادیواکتیو را دارد چرا که حاوی ترکیب‌های متابولیتی و فیتواکتیو است. همچنین گیاه Rhodiola در بخش‌های دیگر جهان و کشورهایی همچون آمریکا و چین مشاهده شده است. این گیاه در طب سنتی چین برای درمان بیماری ارتفاع کاربرد دارد و در مغولستان برای درمان سرطان و سل تجویز می‌شود. متخصصان روسی نیز تاثیرات این گیاه را روی ورزشکاران و فضانوردان مطالعه کرده‌اند.
از دیگر خواص دارویی این گیاه که در بررسی‌های انجام شده به دست آمده تاثیرات ضد پیری،‌ ترمیم و بازسای بافت‌های بدن، حفاظت از اعصاب در مواقع کمبود اکسیژن و بهبود قدرت شناختی است.

 

جایزه کلنگ طلایی: ۳ نامزد نهایی:
وبلاگ بیواک ؛ از میان ۵۸ صعود شاخص انجام شده در سال ۲۰۱۴، سرانجام ۳ صعود به عنوان نامزدهای نهایی جایزه کلنک طلایی انتخاب شدند. برنده یا برندگان نهایی در مراسمی که در تاریخ ۹ تا ۱۲ آوریل (۲۰ تا ۲۳ فروردین ۱۳۹۴) در پای مون بلان و در دو شهر شامونی فرانسه و کورمایور ایتالیا برگزار می شود اعلام خواهند شد. قبلا، برنده جایزه یک عمر دستاورد کوه‌نوردی اعلام شده است: کریس بانینگتون.
نامزدهای نهایی جایزه کلنگ طلایی:
۱ – تامی کالدول، آلکس هانولد (امریکا) – تراورس ۵ روزه ی ۷ قله ی خط الراس فیتزروی در پاتاگونیا، فوریه ۲۰۱۴ – seven-summit traverse of the Fitz Roy
2 – آلکساندر گیوکوف، آلکسی لونچینسکی (روسیه) – اولین صعود رخ جنوب غربی تامسرکو به ارتفاع ۶۶۱۸ متر در نپال – direct southwest face of Thamserku
3 – آلس سزن، لوکا لیندیک، مارکو پریزلی (اسلوونی) – اولین صعود رخ شمالی هاگشو به ارتفاع ۶۶۵۷ متر در هندوستان. north face of Hagshu
این لیست توسط “کمیته فنی” مرکب از ۹ کوه‌نورد معرف جهان انتخاب شده است: (کازوکی آمانو (ژاپن)، والری بابانوف (روسیه)، هروه بارماس (ایتالیا)، استفان بنوئیست (فرانسه)، اندی هوسمان (انگلیس)، مایکل کندی (امریکا)، اینس پاپرت (آلمان)، رافائل اسلاوینسکی (کانادا)، آندره استریمفلی (اسلوونی).

 

فرار از ماناسلو:

1

وبلاگ کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی ؛ سیمونه مورو و تامارا لانجر، کوه نوردان ایتالیایی روز پنجشنبه ۱۴ اسفند از ماناسلو فرار کردند. آنها با هلیکوپتر به ساماگائون دهکده‌ای در پای این هشت هزارمتری انتقال یافتند.
مورو گفته: ” بعد از بارش سنگین برف در روزهای گذشته، وضعیت خارج از کنترل شده بود، بیش از پنج متر برف در کمپ اصلی در ارتفاع ۴۷۰۰ متر انباشته شده بود. تیم کوچک ما به سختی موفق به خارج ساختن چادرها از درون برف می شد. انباشتگی برف در اطراف که موجب ایمنی در مقابل سرایت بهمن بود، حالا خود به شدت خطرناک شده بود. دیروز پودر و گرد ناشی از بهمن به کمپ اصلی نیز رسید و موجب شد که متوجه شویم که اینجا امن نمی باشد و شوخی در کار نیست . تامارا لانجر ۲۸ ساله که هنوز هم سرخوش است چند روز پیش در وبلاگ خود نوشته :
” حتی سیمونه مورو با تجربه از این شرایط جوی نامتعارف غافلگیر شده، او می گوید: ” تاکنون در ۱۳ برنامه زمستانی کوه نوردی حضور داشته‌ام اما به یاد ندارم هیچکدام از آنها چنین بوده باشند، ماندن در اینجا خود را به خطر انداختن است”.
بهار به جای زمستان
کوه نورد ۴۷ ساله مشخص ساخت که برنامه به همین‌جا ختم نمی شود.مجوز آنها برای صعود به ماناسلو ۷۵ روزه است با این حال از ایده صعود زمستانی انصراف داده است. حداقل دو یا سه هفته تا تثبیت تابش آفتاب باقی مانده و شدت برف دامنه های ماناسلو را احاظه کرده، آنها به منطقه خومبو پرواز خواهند کرد تا مرحله سازگاری خود را حفظ کنند. به محض اینکه شرایط ماناسلو اجازه دهد هر دو می خواهند که به هشتمین قله جهان برگردند تا پروژه خود را تحقق بخشند. برنامه آنها ترکیبی از صعود به قله اصلی و قله شرقی ماناسلو به ارتفاع ۷۹۹۲ متر است اما در فصل بهار.

 

آخرین خبر از نانگاپاربات:

5.-AVALANCHE_MACENOS_3_TX

وبلاگ کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی گل کوه ؛ سایت آلکس تکسیکون اعلام کرده : باعث خشنودی است که اعلام شود عاقبت باربران و خورشید به کمپ اصلی نانگاپاربات رسیده اند، با این حال کوه نوردان ترجیح می دهند که چند روز منتظر باشند تا از ثبات کامل شرایط جوی کوهستان مطمئن شوند و تلاشی دیگر را برای حمله به قله آغاز کنند.

7.-PORTERS_TX

توضیح : آلکس تکسیکون ، دانیل ناردی ، علی سدپارا و محمدخان بعد از پایان ثابت گذاری تا کمپ سوم جبهه دیامیر، در اولین تلاش ناموفق در حمله به قله نانگاپاربات به دلیل شرایط بد جوی از کمپ یک به کمپ اصلی برگشتند . شدت بارش برف در حدود ده روز گذشته موجب شد باربران موفق به رساندن آذوقه و سوخت به کمپ اصلی نشوند و از این بابت کوه نوردان در مضیقه بسر می بردند و حالا با بهتر شدن هوا و با نزدیک شدن به پایان فصل زمستان ، گروه چهارنفره فوق قصد دارد در روزهای آینده آخرین تلاش خود را در صعود به قله تحقق دهد .
این در حالیست که به گزارش کوه نوشت ، در خصوص تیم ایرانی ؛ «رضا بهادرانی»، «محمود هاشمی» و «ایرج معانی» پس از خاتمه‌دادن به تلاش خود در صعود زمستانی به«نانگاپاربات» و ترک کمپ اصلی این قله، روز چهارشنبه ۱۳ اسفند ماه وارد شهر «اسلام آباد» شدند. «رضا بهادرانی» با ارسال گزارشی به «کوه‌نوشت»؛ روند بازگشت تیم را با توجه به چندین روز بارش‌ سنگین برف در منطقه، همراه با مشکلات و سختی‌های خاص خودش توصیف و روایت کرد.وی در‌این‌باره گفت؛ روز اول که کمپ اصلی را ترک کردیم با کفش سه پوش حدود دوازده ساعت برف‌کوبی سنگین داشتیم، این‌در شرایطی بود که گاهی ارتفاع برف حتی بالاتر از نیم‌تنه را نیز پوشش می‌داد!

nMAzcr

«بهادرانی» افزود؛ علاوه بر این، به دلیل نبود راهنمای محلی باید مسیر را در بین جنگل پیدا می‌کردیم.
این عضو «تیم ایرانی نانگاپاربات» تاکید کرد؛ هیچ باربری قادر به عبور نبود و از طرفی مواد غذایی و سوختی در کمپ اصلی رو به اتمام بود، اما بعد از رسیدن به روستای «سیر» مقرر شد که باربرها از ردپای به جا مانده ما استفاده کنند و برای نفراتی که هنوز در کمپ اصلی هستند مواد مورد نیاز را منتقل کنند.
وی تصریح کرد؛ به دلیل بارش‌های مکرر و شدید در منطقه، حین بازگشت از «چیلاس» و از طریق بزرگراه «قراقروم»، با ریزش‌های فراوان و خطرناکی در این جاده‌ی کوهستانی مواجه شدیم که این وضعیت موجب معطلی ده ساعته‌ی ما شد و به ناچار یک شب را بین راه در شهرستان «بیشام» سپری کردیم.«بهادرانی» در پایان ضمن اشاره به اینکه؛ به هر حال امروز به‌سلامت به «اسلام آباد» رسیدیم افزود؛ به زودی زمان بازگشتمان به «ایران» مشخص می‌شود.

 

گردآورنده و تنظیم : ساقی محمودی

یک دیدگاه to “هفته‌نامه دیواری باشگاه کوه‌نوردی و سنگ‌نوردی اسپیلت(سال سوم -شماره‌۱۲۲ -تاریخ ۹۳،۱۲،۱۷)”

  1. محمد حسین صائمیان می گوید:

    به نام خدا
    سرکار محترمه خانم ساقی محمودی

    بجاست در این واپسین روزهای سال ۱۳۹۳ از تلاشهای قابل ستایش شما در به اشتراک گذاشتن و انتقال دانش مرتبط با کوهنوردی در هفته‌نامه دیواری باشگاه کوه‌نوردی و سنگ‌نوردی اسپیلت سپاسگزاری نماییم:

    میخانه اگر ساقی صاحب نظری داشت
    میخواری و مستی ره و رسم دگری داشت

    ……..
    با توجه به بحران های محیط زیستی کشور آموزش مسائل زیست محیطی پایه بخصوص برای کودکان و نوجوانان (در قسمتی مستقل در هفته نامه )و مسائل حقوقی مرتبط با آن برای بزرگسالان در سال ۱۳۹۴ خورشیدی پیشنهاد می شود.

    با احترام

دیدگاه خود را بیان کنید