هفته‌نامه دیواری باشگاه کوه‌نوردی و سنگ‌نوردی اسپیلت(سال سوم -شماره‌۱۲۱-تاریخ ۹۳،۱۲،۱۰)

ارسال شده توسط در 1 مارس 2015 یک دیدگاه | دسته بندی شده در آخرین اخبار, اخبار, دسته بندی نشده, گالری, هفته نامه دیواری باشگاه اسپیلت

هفته‌نامه دیواری باشگاه کوه‌نوردی و سنگ‌نوردی اسپیلت
سال سوم شماره‌۱۲۱ تاریخ ۹۳،۱۲،۱۰

انسانیت نیازمند حقیقت است.«فرانسیس بیکن»

Snow-Mountains-Wallpaper-290713 

در این شماره می خوانید :
-نشست هفتگی اعضای باشگاه ۹۳،۱۲،۵
– تبریک تولد اعضای باشگاه
– قله اسپیلت‌ها صعود شد
– پانزدهمین دوره مسابقات سنگ‌نوردی جام فجر و اسامی نفرات برتر
– آخرین تلاش تیم نانگاپاربات و اعلام پایان این اکسپدیشن
– برگزاری نشست هم اندیشی الزامات و اقدامات بازاریابی ورزشی در ایران
– دعوت به جلسه گزارش برنامه قله آکونکاگوا در کشور آرژانتین(۶۹۶۰ متر )
– دوره آموزشی تغذیه ورزشی و روانشناسی ورزشی
– ابهام درباره بالگرد سقوط کرده در سربند تهران
– آدام اوندرا: نمی توانم شرایط را مقصر بدانم، توان من کم بود!
– از گوشه و کنار جهان

 

 

نشست هفتگی اعضای باشگاه ۹۳،۱۲،۵:

IMG_0034

سی و نهمین نشست هفتگی باشگاه با حضور اعضا برگزار شد . این جلسه که به آموزش نحوه چیدمان کوله یا کوله چینی اختصاص داشت، توسط رضا خلیل آبادی اجرا شد.

 

 

تبریک تولد اعضای باشگاه :
روز ۹ اسفند تولد بهار نادری از اعضای باشگاه بود . ضمن عرض تبریک ، برایشان آرزوی موفقیت در همه ارکان زندگی را داریم .

 

 

قله اسپیلت‌ها صعود شد:

image-8b92a40533abe2599be1cd5dd42fcced295b1a50fce2c9b6688d47f90afc594d-V 

برنامه هفته گذشته صعود قله اسپیلتها بود. این برنامه با حضور ۱۶ نفر از اعضا و یک میهمان و به سرپرستی آقای حمیدی اجراشد. 

 

 

پانزدهمین دوره مسابقات سنگ‌نوردی جام فجر و اسامی نفرات برتر:

352-main-222486720

پانزدهمین دوره مسابقات سنگ‌نوردی جام فجر ،یادواره شهدای تاسوکی از روز دوشنبه ۴ اسفند در «زاهدان» و در رشته های بولدرینگ و سرطناب (در بخش مردان )آغاز شد . نتایج در رشته «سرطناب» مردان و چهره‌ی نفرات برتر به این شرح مشخص شد:

353-main-2137167347

مقام اول: داوود رکابی از زنجان
مقام دوم: محمد رضا بیگدلی از زنجان
مقام سوم: غلامعلی برات زاده از باشگاه داوودی تهران.
این مسابقات در رشته «بولدرینگ» مردان و با مشخص شدن چهره‌های برتر این رشته ادامه یافت. بر این اساس؛

357-main-374233735

مقام اول : «غلامعلی برات زاده» از باشگاه داوودی تهران
مقام دوم :«داوود رکابی» از زنجان
مقام سوم :«سید رضا چاشی» از باشگاه نفت امیدیه
همچنین «میثاق قزلباش» از باشگاه کاراکال، «سعید صفری» از باشگاه نفت امیدیه و «ابوالفضل حسن پور» از خراسان رضوی به ترتیب چهارم تا ششم شدند.
در جریان این رقابت‌ها در رشته «سرطناب» بانوان، و در فینال این رشته نتایج زیر بدست آمد ؛

369-926880342

مقام اول : «الناز رکابی» از زنجان
مقام دوم : «سیما سلطانی» از زنجان
مقام سوم :«معصومه رجبعلی» از ققنوس تهران
همچنین فینال رشته «بولدرینگ» بانوان نیز با حضور ۶ سنگ‌نورد فینالیست برگزار شد و در نهایت؛

372-1497035641

«الناز رکابی» از زنجان به مقام قهرمانی رسید
«فرناز اسماعیل زاده» از زنجان نایب قهرمان شد
و فاطمه جعفری نیز از کرمان به مقام سوم دست یافت.
سیما سلطانی، معصومه رجبعلی و آتنا بیگوند نیز به ترتیب در رده های چهارم تا ششم قرار گرفتند.
مدیریت و اعضای باشگاه اسپیلت به معصومه رجبعلی جهت کسب مقام سوم در رشته سرطناب را تبریک گفته و آرزوی موفقیت‌های روزافزون برایش دارد .

 

 

آخرین تلاش تیم نانگاپاربات و اعلام پایان این اکسپدیشن:

1v8i6V 

بنا بر گزارش ارسالی «تیم ایرانی نانگاپاربات» به «کوه‌نوشت»: ساعت ۴ صبح روز جمعه ۸ اسفند ماه ۹۳ ؛ «رضا بهادرانی» ، «محمود هاشمی» و «ایرج معانی» همراه با کوه‌نورد اسپانیایی «الکس تکسیکون» صعود خود را به سمت کمپ یک آغاز کردند، ضمن اینکه پس از ۲ ساعت برف‌کوبی سنگین، دو باربر پاکستانی و «دانیل ناردی» هم به آنان ملحق شدند.
این گزارش می‌افزاید؛ در حالی‌که مسیر مملو از شکاف‌های پوشیده از برف و حجم سنگین برف بود، تیم ایران پس از عبور از چند شیب برفی به این نتیجه می‌رسد که مسیر دارای خطر ریزش بهمن است و ادامه مسیر تا کمپ اول و سپس کمپ دوم منطقی نیست!
در ادامه؛ پس از صحبت کردن با کوه‌نوردان خارجی، اعضای تیم ایران تصمیم به بازگشت به کمپ اصلی می‌گیرند، اما نفرات دیگر با این ذهنیت که مسیر دارای خطر بازدارنده نیست به صعود ادامه می‌دهند.
این گزارش حاکی‌ست؛ «الکس» و «دانیل» به همراه دو باربر پاکستانی جمعه شب را درحالی در کمپ اول گذرانده‌اند که چادر آنان زیر انبوهی از برف بوده و با مشکل جدی مواجه شده‌اند!
تیم ایران تصریح و تاکید می‌کند؛ با توجه به وضعیت مذکور، ادامه روند صعود بعد از ۱۵ روز بارش و در حالی که مسیر دارای حدود ۲ تا ۳ متر برف است، منطقی نبوده و لذا مترصد یافتن شرایط و هوای مساعد و یا بررسی‌های بیشتر جهت ادامه فعالیت خواهد بود. شایان ذکر است؛ پس از ۱۵ روز بارش شدید برف، دست‌کم ۲ روز هوای آفتابی نیاز است تا بهمن‌های مسیر تخلیه شده و مسیر ایمن گردد.
دیروز شنبه ۹ اسفند «رضا بهادرانی» با ارسال پیامی به «کوه‌نوشت»، از پایان برنامه‌ی «تلاش زمستانی ایرانیان در صعود به نانگاپاربات» خبر داد.

NF9rPb

وی اعلام کرد؛ نظر به جمع‌بندی که امروز داشتیم و با توجه به بررسی جمیع شرایط به لحاظ هوا و خطرات مسیر، ادامه‌ی تلاش را در این وضعیت خطرناک تشخیص دادیم.
«بهادرانی» افزود: بنابراین امروز شنبه ۹ اسفند ۹۳ خاتمه‌ی این تلاش را اعلام می‌کنیم و به احتمال فراوان فردا کمپ اصلی را نیز ترک خواهیم‌کرد.
وی در پایان اظهار داشت؛ لازم می‌دانیم از تمامی کسانی که در این راه و در این مدت به هر نحوی ما را صبورانه حمایت و پشتیبانی کردند، صمیمانه سپاسگزاری نمائیم.
پی‌نوشت:
بنا بر خبر تکمیلی؛ «الکس تکسیکون» و «دنیل ناردی» به همراه دو باربر پاکستانی نیز امروز(شنبه ۹ اسفند)به کمپ اصلی بازگشتند . شایان ذکر است؛ آنها بنا دارند در کمپ اصلی بمانند و به احتمال زیاد یک بار دیگر تلاش داشته باشند، هر چند طبق اخبار دریافتی شرایط جوی، دست‌کم در هفته‌ی جاری چندان مساعد نیست.

 

 

برگزاری نشست هم اندیشی الزامات و اقدامات بازاریابی ورزشی در ایران:

381-main-51536506

به نقل از سایت فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی ؛نشست هم اندیشی الزامات و اقدامات بازاریابی ورزشی در ایران صبحروز شنبه ۹ اسفند، با حضور «دکتر گودرزی» وزیر ورزش و جوانان و ریاست «سجادی» معاون ورزش قهرمانی این وزارتخانه در هتل المپیک تهران برگزار شد و از فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی نیز مسئولین کارگروه اموراستان‌ها حضور یافتند .
به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان در این هم اندیشی ، الزامات و اقدامات مؤثر بازاریابی ورزشی در فدراسیون‌ها موانع و محدودیت‌های بازاریابی ورزشی، حامیان و بی نفعان بازاریابی ورزشی، منابع و پتانسیل و رسانه‌ها و بازاریابی ورزشی بحث و تبادل نظر شد.
این نشست با هدف ترغیب و تشویق فدراسیون‌ها و باشگاه‌های ورزشی در اجرای اصل “۴۴” قانون اساسی و ایجاد بستری مناسب جهت آشناسازی فدراسیون‌ها و باشگاه‌های ورزشی با امر بازاریابی ، ایجاد درآمدزایی ، آشنایی سازی و رایزنی فدراسیون‌ها و باشگاه‌ها با شرکت‌های تبلیغاتی و حامیان مالی صبح امروز (شنبه) در سالن آمفی تئاتر هتل المپیک برگزار شد.
شایان ذکر است؛ در این سمینار مشکلات و راهکارهای پیشنهادی در ۵ کارگاه بررسی و جمع بندی گردید.
در این نشست رؤسا و دبیران فدراسیون‌های ورزشی، مدیرعاملان باشگاه‌ها، حامیان مالی باشگاه‌ها، مقام عالی وزارت و معاونین ستادی نیز حضور داشتند.

 

 

دعوت به جلسه گزارش برنامه قله آکونکاگوا در کشور آرژانتین(۶۹۶۰ متر ):

Picture13

سایت فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی ؛به اطلاع کوه‌نوردان گرامی می‌رساند برنامه بزرگداشت زنده یاد پرویز ستوده و جلسه گزارش برنامه قله آکونکاگوا در کشور آرژانتین روز سه‌شنبه مورخ ۱۲ اسفندماه ۹۳ ساعت ۱۷:۳۰ در سرای محله فدک واقع در نارمک، خیابان جانبازان غربی، میدان هلال احمر جنب ایستگاه مترو گلبرگ به همت خانه کوه‌نوردان تهران و گروه کوه‌نوردی سها برگزار می‌گرد.

 

 

گزارش تلاش زمستانی صعود دره یخار «دماوند»:

ED7SuqL

بنا بر خبر ارسالی به کوه‌نوشت؛ گزارش تلاش زمستانی صعود دره یخار «دماوند» روز سه‌شنبه ۱۲ اسفند در باشگاه کوه‌نوردی تهران از ساعت ۱۷ الی ۱۹ ارائه می‌شود.

آدرس: تهران، میدان انقلاب، جنب سینما مرکزی، ساختمان ۱۱۰ طبقه ۴، واحد ۲۰ .

 

 

صعود در هوای نامساعد منجر به تکرار حادثه در ارتفاعات توچال گردید:

Share2015-02-13-aef51cf4694ba10e84edc31711bfb2305e760aeec12aaf26485fbc208809cf87-Picture_jpg-576x1024

به نقل از سایت هیئت کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی استان تهران ؛متأسفانه اقدام به صعود در هوای نامساعد و بدون همراه داشتن تجهیزات و اطلاعات کافی از مسیر چندمین بار در فصل جاری منجر به تکرار حادثه در ارتفاعات توچال گردید. بر اساس اخبار مندرج درسایت موسسه علمی پزشکی کوهستان ایرانیان و اطلاعات واصله از کارگروه جستجو و نجات این هیئت ، دوکوه‌نورد که روز دوشنبه اقدام به صعود قله توچال نموده بودند، در مسیر صعود دچار حادثه می‌گردند. بررسی‌های بیشتر نشان داد که این دو کوه‌نورد از سمت اوسون به سمت ایستگاه پنج توچال در حال حرکت بوده که پس از نیاز به کمک و تماس با نیروهای امدادی و اعلام موقعیت خویش، یکی از دو نفر قبل از رسیدن امدادرسانان و علی رغم کمک‌های اولیه همکاران تله کابین توچال به دلیل هایپوترمی فوت نموده و نهایتا در شرایط بسیار نامناسب آب و هوایی که موجب به خطر افتادن امداد رسانان نیز گردیده است، توسط امدادگران هلال احمر و آتش نشانی به پایین منتقل می‌گردد. متأسفانه همنورد دیگر ایشان نیز مفقود شده است. تیمهایی از هلال احمر و آتش نشانی برای جستجو اعزام گردیدند. همچنین تیمی از هیئت کوه‌نوردی شمیران برای جستجو اعزام شدند.
مسیرهای صعود کوهستانهای شمال تهران به دلیل دسترسی آسان متأسفانه آبستن حوادث ناگواری در شرایط آب و هوایی نامناسب است. به همراه داشتن تجهیزات کافی در این مورد می‌توانست از فوت ناشی از هایپوترمی جلوگیری نماید. کارگروه جستجو و نجات به منظور اجتناب از تکرار وقوع چنین حوادثی و پیرو اطلاعیه‌های قبلی مجددا تاکید می نماید تا کوه‌نوردان گرامی ایمنی خود را بیش از هرچیز در برنامه‌ریزی صعود مورد توجه قرار داده و خطر در محیط کوهستان را دست کم نگیرند.

 

 

ابهام درباره بالگرد سقوط کرده در سربند تهران:

81521502-6301666

کوه نامه ؛
تهران – ایرنا – سرپرست سازمان امداد و نجات پس از اعلام وزارت دفاع مبنی بر اینکه بالگرد سقوط کرده در ارتفاعات شمال تهران متعلق به این سازمان امدادی است، تاکید کرد: بالگرد سقوط کرده متعلق به هلال احمر نیست و تمامی بالگردهای امدادی آن آماده ارائه خدمات است.

وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح پیشتر اعلام کرده بود، بالگرد سقوط کرده در دربند متعلق به سازمان هلال احمر جمهوری اسلامی ایران بوده است.
به گزارش ایرنا از سازمان امداد ونجات جمعیت هلال احمر، ناصر چرخساز افزود: طی گزارش‌های مردمی مبنی بر سقوط یک بالگرد در روز پنجشنبه در منطقه دربند، تیم های پیشرو به محل مورد نظر اعزام می شوند و این تیم صحت حادثه را اعلام می کند که بعد از آن نیروهای امداد ونجات اعزام می شوند.وی با بیان اینکه در این زمینه شش تیم امداد و نجات به محل وقوع حادثه اعزام شدند، ادامه داد: چهار دستگاه خودروی عملیاتی و سگ‌های تجسس و نجات نیز به دربند اعزام شدند و کار امداد و نجات را آغاز کردند.
سرپرست سازمان امداد و نجات با بیان اینکه برای احتیاط تیم‌های پشتیبان را نیز در حالت آماده باش قرار داده‌ایم، گفت: خوشبختانه به لحاظ نیرو و تجهیزات مشکل خاصی وجود ندارد.
چرخساز از حضور سایر دستگاه‌ها از جمله آتش‌نشانی و نیروی انتظامی در محل حادثه خبر داد و افزود: همیشه این فرضیه در ذهن نیروهای هلال احمر وجود دارد که اگر یک نفری دچار حادثه شده و احتمال زنده ماندن آن وجود داشته باشد، تمام اقدامات لازم صورت می گیرد.سرپرست سازمان امدادونجات هلال احمر با بیان اینکه همچنان ۱۳ امدادگر در محل حادثه حضور دارند، درباره مالکیت بالگرد گفت: در حال حاضر تمام ۱۷ فروند بالگرد هلال احمر صحیح و سالم در پایگاه های خود مستقر هستند و بالگرد سقوط کرده متعلق به هلال احمر نیست و بالگردهای امدادی هلال احمر آماده ارائه خدمات امدادی هستند.
وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اعلام کرده است: بالگرد سقوط کرده در دربند متعلق به سازمان هلال احمر جمهوری اسلامی ایران بوده است.
به گزارش ایرنا از اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، در پی سقوط یک فروند بالگرد در روز پنجشنبه و در منطقه دربند تهران و پخش اخباری مبنی بر اینکه این بالگرد متعلق به وزارت دفاع و شرکت پنها بوده، مدیرعامل شرکت پشتیبانی و نوسازی بالگردهای ایران(پنها) وابسته به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در این ارتباط گفت: این بالگرد متعلق به سازمان هلال احمر جمهوری اسلامی ایران و در حال انجام مانور برای ستاد بحران بوده است.
امیر سرتیپ دوم خلبان احمد آبادی افزود: بر اساس آخرین اخبار دریافتی، این سانحه هوایی بر اثر برخورد بالگرد به دامنه کوه به وقوع پیوسته است.

 

آدام اوندرا: نمی توانم شرایط را مقصر بدانم، توان من کم بود!

18307

بیواک ؛ دو هفته‌ای است که آدام اوندرا در آمریکای شمالی است – کانادا و ایالات متحده آمریکا؛ و البته حالا ۲۸ فوریه در حال برگشت به کشورش می باشد. برنامه اصلی او در این سفر سخنرانی در فستیوال بین المللی فیلم کوهستانی ونکوور (VIMFF) و نیز شرکت در کمپ آموزشی IFSC به عنوان مربی بود، یا آنطور که خودش متواضعانه می گوید: به اشتراک گذاشتن تجربه ها و دانش سنگ‌نوردی اش با سایر قهرمانان جهان و جوانان سنگ‌نورد.
اوندرا، در این سفر صعودهایی را نیز در نظر گرفته بود که البته دست‌آوردی نداشت. در این خصوص، اوندرا در مصاحبه‌ای با سایت آمریکایی و معتبر «راک اند آیس»می گوید:
قصد داشتم مسیر Dreamcatcher و مسیر(Meadowlark Lemon (V14 را به صورت فلش و مسیر (Necessary Evil (5.14 را به صورت آنسایت صعود کنم . اما در هیچ‌یک از این سه مسیر موفق نبودم. زیرا تمرینات من قبل از اجرای برنامه کم بود.
مسیر تقریبا خشک بود. نمی توانم شرایط را مقصر بدانم .من برای صعود فلش مسیر به اندازه کافی قوی نبودم.

 

از گوشه و کنار جهان:

Z2ml1VHy

کوه نوشت ؛ این فرد ماجراجو، یک سنگ‌نورد حرفه‌ای به نام «Lee Payne» است . وی در حال صعود سلو از یک نمادِ شهری در «Denver» ایالت «کلرادو» آمریکاست. این سازه ۳۲ متر ارتفاع دارد!

 

گردآورنده و تنظیم : ساقی محمودی

یک دیدگاه to “هفته‌نامه دیواری باشگاه کوه‌نوردی و سنگ‌نوردی اسپیلت(سال سوم -شماره‌۱۲۱-تاریخ ۹۳،۱۲،۱۰)”

  1. علیرضا کاظمی می گوید:

    باتشکروخسته نباشیدخدمت سرکارخانم محمودی برای گردآوری وتنظیم اخباروگزارشات برای استفاده علاقمندان.من شخصا”ازشماممنونم.خواننده همیشگی این قسمت ازسایت باشگاه شده ام

دیدگاه خود را بیان کنید