هفته‌نامه دیواری باشگاه کوه‌نوردی و سنگ‌نوردی اسپیلت(سال سوم-شماره۱۰۸-تاریخ ۹۳,۹,۱۶)

ارسال شده توسط در 7 دسامبر 2014 ۲ دیدگاه | دسته بندی شده در آخرین اخبار, اخبار, گالری, هفته نامه دیواری باشگاه اسپیلت

هفته‌نامه دیواری باشگاه کوه‌نوردی و سنگ‌نوردی اسپیلت
سال سوم                 شماره۱۰۸                تاریخ ۹۳,۹,۱۶

ای انسان!
خود به یاری خود برخیز!«بتهوون» 

409494_806

در این شماره می خوانید :
– نشست هفتگی اعضای باشگاه ۹۳,۹,۱۱
– تبریک تولد اعضای باشگاه
– اجرای برنامه صعود قله آتشکوه
– قدردانی «پیتر هبلر» کوه‌نورد مشهور دنیا از میهمان نوازی ایرانیان
– دعوت به همایش روز جهانی کوهستان
– خبر صعود سراسری زمستانه کرمان بر روی سایت اتحادیه کوه‌نوردی آسیا
– انعقاد تفاهم‌نامه‌ میان‌ تربیت‌بدنی‌ وزارت‌علوم‌ و فدراسیون کوه‌نوردی‌وصعودهای‌ورزشی
– انتشار خبر فعالیت‌های روز جهانی کوهستان ایران در پایگاه بین المللی «فائو»
– اعلام تقویم اجرایی فصل جاری «اسکی کوهستان»
– آلکس هانولد، متفاوت ترین سنگ‌نورد جهان
– آدام اوندرا بیش از۱۰۰ ۵٫۱۴d)+20(5.15a)+9(5.15b)+3(5.15c)+N )
-رکورد صعود زمستانی نانگاپاربات


 

نشست هفتگی اعضای باشگاه ۹۳,۹,۱۱:
سی‌امین نشست هفتگی اعضای باشگاه اختصاص داشت به ارائه گزارش برنامه صعود قله امیری یا شاه طهماسب که همراه با عکس وفیلم توسط دکتر علی بلوچی ارائه شد . در ادامه نشست نیز گزارش صعود دیواره شروین همراه با عکس و فیلم توسط مهران دهخدایی ارائه شد.


 

تبریک تولد اعضای باشگاه:
امروز ۱۶ آذر روز تولد آرزو کرمی‌فر مسئول دفتر در روزهای زوج باشگاه است .ضمن تبریک ، امیدواریم در تمام مراحل زندگی موفق و پیروز باشند.


 

اجرای برنامه صعود قله آتشکوه:

DSC01404

برنامه هفته گذشته باشگاه صعود قله آتشکوه بود که به سرپرستی رضا خلیل آبادی و حضور۱۱ نفر از اعضا اجرا شد.ولی به دلیل حجم زیاد برف قله صعود نشد.


 

قدردانی«پیتر هبلر»کوه‌نورد مشهور دنیا از میهمان‌نوازی ایرانیان:

yg5w6x1x7azwv8av6r1i

فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی نقل کرد «پیتر هبلر» پس از حضور اخیرش در ایران با ارسال پیامی اعلام کرد؛ برای من افتخار بزرگی بود که بتوانم در ایران سخنرانی کنم و البته بیش از آن، دیدار دوباره دوستانم بود که مرا خشنود نمود.سال‌ها پیش کوه‌نوردان ایرانی را ملاقات نموده بودم اما خاطرات آن روزها برایم زنده شد. برای زنده نمودن آن خاطرات از شما ممنونم. آن دوران برای من که جوان بودم، بسیار ارزشمند و پر از تجربه بود.
میهمان‌نوازی امسال ایرانیان نیز با سفر من به اصفهان و شیراز همچون سال قبل که به دماوند صعود کردم، بسیار مرا تحت تاثیر قرار داد. امیدوارم بار دیگر بتوانم به ایران بازگردم.
بهترینها را برایتان آرزو دارم.


 

دعوت به همایش روز جهانی کوهستان:

IMD 2014 Poster Final WEB

انجمن کوه‌نوردان ایران ؛ دعوت به همایش روز جهانی کوهستان و مراسم نخستین دوره‌ی جشنواره‌ی کوه‌نوشته‌ها.
دعوت می‌شود از کوه‌نوردان و دوستداران محیط‌های کوهستانی در روز جهانی کوهستان (۱۱ دسامبر/ ۲۰ آذر) شرکت کنند.
این همایش با همکاری فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی، انجمن کوه‌نوردان ایران، بنیادمحمدی‌فر، هیات کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی استان تهران، و انجمن حفظ محیط کوهستان در روز پنج‌شنبه ۲۰ آذر از ساعت ۱۷ تا ۲۰ برگزار خواهد شد. روز جهانی کوهستان را فرصتی می‌دانیم برای دیدار با پیش‌کسوتان و فعالان عرصه‌ی کوه‌نوردی، و تجدید پیمان برای حفاظت از میراث کوهستانی کشورمان.

برنامه‌ها: 
* آشنایی با موضوع امسال روز جهانی کوهستان 
* سخنرانی محمد درویش، مدیر کل آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست 
* معرفی برگزیدگان جشنواره‌ی کوه‌نوشته‌ها (کتاب‌ها و مقاله‌های برگزیده در زمینه‌ی کوه‌نوردی و حفاظت کوهستان) 
* پذیرایی و گفتگو نشانی: تهران- خیابان انقلاب، جنب خیابان بهار، سالن اسوه


 

خبر صعود سراسری زمستانه کرمان بر روی سایت اتحادیه کوه‌نوردی آسیا:

5279_7ymxmirvawu79ue37j4

فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی اعلام کرد ؛ باتوجه به برگزاری صعود سراسری زمستانه به مناسبت دهه مبارک فجر در تاریخ ۱۴ لغایت ۱۷ بهمن (۳ تا ۶ فوریه)که قرار است به صورت بین المللی برگزار گردد، سایت اتحادیه کوه‌نوردی آسیا اقدام به انتشار خبر این صعود نموده است.
لازم به ذکر است این صعود با عنوان یادمان جان باختگان کوهستان کرمان و بر روی سه قله جوپار، پلوار و هزار برگزار خواهد گردید.
جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به آدرس زیر مراجعه نمائید.
http://msfi.ir/archive/announcements-archive/۵۲۴۵-۲۰۱۴-۱۱-۱۸-۰۵-۴۸-۱۷
همچنین متن خبر در سایت اتحادیه کوه‌نوردی آسیا:
http://theuaaa.org/?m=bbs&bid=peoplenews&uid=۲۴۸
برای اطلاع از حاشیه این خبر لطفا به این آدرس مراجعه فرمایید.


 

انعقادتفاهم‌نامه‌‌میان‌‌تربیت‌بدنی‌‌وزارت‌علوم‌‌وفدراسیون‌کوه‌نوردی‌وصعودهای‌ورزشی:

v1ls3z6d6o770tc1qzs

فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی اعلام کرد ؛ عصر روز یکشنبه ۹ آذرماه و در محل تربیت بدنی وزارت علوم تفاهم نامه همکاری های ورزشی میان تربیت بدنی وزارت علوم و فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی منعقد گردید.
در این جلسه که با حضور دکتر پورکیانی رئیس تربیت‌بدنی وزارت علوم و سرپرست فدراسیون ورزشهای دانشگاهی، رضا زارعی رئیس فدراسیون و سرکارخانم گرجی نایب رئیس فدراسیون برگزارگردید، طرفین ضمن بیان لزوم راه اندازی و پشتیبانی از فعالیتهای انجمنهای کوه‌نوردی دانشگاهها و برگزاری رقابتهای سنگ‌نوردی دانشجویان، اقدام به امضاء تفاهم نامه همکاری نمودند.
عنوان جلسه: عقد تفاهم همکاری بین اداره کل تربیت‌بدنی وزارت علوم و فدراسیون کوه‌نوردی در زمینه راه‌اندازی انجمن‌های کوه‌نوردی دانشجویی
تاریخ جلسه: یکشنبه ۹ آذرماه ۱۳۹۳
حاضرین: خانم منصوره گرجی (نایب‌رئیس فدراسیون کوه‌نوردی)؛ و آقایان دکتر پورکیانی (مدیرکل تربیت‌بدنی وزارت علوم)، رضا زارعی (رئیس فدراسیون کوه‌نوردی) و اردوان بهارلو
مفاد جلسه: در ابتدای جلسه آقای پورکیانی ضمن برشمردن ویژگی‌های ورزش کوه‌نوردی به ویژه برای دانشجویان، از لزوم راه‌اندازی و تقویت انجمن‌های کوه‌نوردی دانشجویی گفتند و بر عزم وزارت علوم در این امر تأکید کردند. آقای زارعی نیز با تأیید نظرات ایشان، آمادگی کامل فدراسیون کوه‌نوردی و هیئت‌های تابعه را برای کمک به راه‌اندازی این انجمن‌ها اعلام داشتند.
در ادامه آقای پورکیانی با اشاره به لزوم استفاده از پتانسیل‌ها و امکانات موجود در دانشگاه‌ها در این حوزه از فعالیت‌های ورزشی، تدوین آیین‌نامه‌ای جامع برای انجمن‌های کوه‌نوردی دانشجویی را به عنوان اقدامی اساسی در تشکیل و حفظ فعالیت این انجمن‌ها دانستند. همچنین ایشان خواستار ارتباط مستقیم دانشگاه‌ها و هیئت‌های کوه‌نوردی شدند که مورد توافق نمایندگان فدراسیون قرار گرفت. خانم گرجی نیز پیشنهاد دادند تا همزمان با گنجاندن برنامه‌های کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی در تقویم ورزشی سال تحصیلی جاری دانشگاه‌ها، طی نشست سالانه اداره‌کل تربیت‌بدنی و مدیران تربیت‌بدنی دانشگاه‌ها زمانی نیز به معرفی ورزش کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی توسط فدراسیون اختصاص یابد.
در انتهای جلسه، تفاهم‌نامه‌ی همکاری برای راه‌اندازی انجمن‌های کوه‌نوردی دانشجویی توسط آقایان پورکیانی و زارعی امضا شد؛ و مقرر گردید تا ضمن ابلاغ آن به مدیران تربیت‌بدنی دانشگاه‌ها و رؤسای هیئت‌های کوه‌نوردی استان‌ها، اقدامات لازم برای راه‌اندازی هر چه سریع‌تر این انجمن‌ها در دستور کار اداره کل تربیت‌بدنی وزارت علوم قرار گیرد.


 

انتشار خبر فعالیت‌های روز جهانی کوهستان ایران در پایگاه بین المللی «فائو»:

znwyjhvs0qnm2qpkmpr


به نقل از سایت فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی ؛ خبر فعالیت‌های روز جهانی کوهستان ایران که توسط کارگروه حفظ محیط کوهستان فدراسیون در اختیار کمیسیون محیط زیست اتحادیه جهانی کوه‌نوردی قرار داده شد، در سایت فائو (سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد) درج گردید.
در لینک ذیل ملاحظه نمائید:

http://www.fao.org/forestry/internationalmountainday/۸۰۴۱۶/en/


 

اعلام تقویم اجرایی فصل جاری «اسکی کوهستان»:

78s58zp3ufuc5dbea1

کارگروه اسکی کوهستان فدارسیون، تقویم اجرایی فصل جاری این کارگروه را به شرح فایل پیوست اعلام کرد.شایان ذکر است؛ علاقه‌مندان برای شرکت در دوره‌ها و مسابقه‌ی کشوری اسکی کوهستان  یک ماه قبل از هر رویداد از طریق هئیت استان به فدراسیون معرفی شوند.
دانلود این فایل  ۹۳۰۹۰۵۰۱ taghvim.pdf         ۴۰۵ Kb

 


آلکس هانولد، متفاوت ترین سنگ‌نورد جهان:

635531135051766219_1926902_719796641407974_5490742771894019388_n


وبلاگ بیواک ؛ آلکس هانولد، معروف‌ترین سنگ‌نورد سولو کار حال حاضر جهان است. او در ۶ هفته اخیر ۴ صعود با درجه ۵٫۱۳b تا ۵٫۱۴a  روی دیواره‌های بلند در یوسیمتی انجام داده است. توجه داشته باشیم که صعودهای آلکس روی دیواره‌های بلند بیشتر در فرمت بولدر است تا مسیر یا لید. بنابراین درجه‌های ذکر شده درجه‌های بالایی محسوب می شوند.
آلکس تا کنون ۸ صعود سولوی کلاسیک روی دیواره‌های بلند در یوسمتی داشته است و از این نظر در رنکینگ صعودهای ترد Trad، نفر اول است. از ۷۹۸ صعود ثبت شده او، بیش از ۲۰۰ صعود به صورت ترد و از آن میان دو صعود با درجه ۵٫۱۳ c و سه صعود با درجه  s.14c  انجام شده است. صعودهای ترد صعودهای سنتی و پاکی هستند که بعد از صعود هیچ ردپایی در طبیعت باقی گذاشته نمی شود؛ صعود با ابزارهای غیر کوبشی و قابل انتقال انجام می شود، میخ و رول در کار نیست!


 

آدام اوندرا بیش از ۱۰۰ :  5.14d)+20(5.15a)+9(5.15b)+3(5.15c)+N):

28064

وبلاگ بیواک ؛ آدام اوندرا با صعود مسیر Made in Poland، صدمین صعود خود را با درجه ۵٫۱۴d و بالاتر به ثمر رساند. با توجه به اینکه اوندرا بیش از هر سنگنورد طراز اول جهان میزان سختی درجه های صعود خود را (با تواضع و فروتنی) کاهش داده بنابراین می توان پذیرفت که صعود های درجه بالای او بیش از ۱۲۰ صعود باشد.
اوندرا حداقل ۶۸ صعود با درجه ۵٫۱۴d  ؛ ۲۰ صعود با درجه ۵٫۱۵a  ؛ ۹ صعود با درجه ۵٫۱۵b ؛  3 صعود با درجه ۵٫۱۵cانجام داده است . مفهوم ریاضی اسطوره اوندرا چنین است:
…..Wonder Ondra>68(5.14d)+20(5.15a)+9(5.15b)+3(5.15c)+N
اوندرا حالا ۲۱ ساله است . او، اولین صعود درجه بالای خود را در ۱۳ سالگی انجام داد.
" صدمین  5.14d و سخت تر ، ۸ سال طول کشید تا این‌همه را انجام دهم ……"
نفرات بعدی این لیست با تفاوتی چشمگیر نسبت به اوندرا قرار دارند. رامون و دانی آندرادا (هر دواسپانیایی ) هر یک با حدود ۴۰ صعود و کریس شارما ( آمریکایی ) با حدود ۳۵ صعود نفرات دوم و سوم این لیست هستند.

1883

اوندرا به واقع سنگ‌نورد شگفت‌انگیزی است: هر نوع صعود، هر نوع سبک، هر نوع مسیر، از مسابقات داخل سالن گرفته تا صعودهای داخل طبیعت، از لید تا بولدر، از ردپوینت تا فلش تا آنسایت تا……. باز هم بالا، بالا تر، اوندرا !!


 

رکورد صعود زمستانی نانگاپاربات:

Nanga_Parbat_029

وبلاگ کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی گل کوه ؛ تومک (توماس) ماتکوویچ از لهستان که عضو تیم دانیل ناردی است ، امسال پنجمین تلاش زمستانی خود را روی نانگاپاربات خواهد داشت. سالهای ۱۱-۲۰۱۰ و ۱۲-۲۰۱۱ پیشروی چندانی روی جبهه دیامیر نداشته اما سالهای بعدی تا ارتفاع ۷۴۰۰ و ۷۲۰۰ متری مسیر شل از سمت روپال صعود کرده است . او امسال برنامه متفاوتی روی نانگا اجرا خواهد کرد. او در ماه نوامبر وارد پاکستان شده وبرای هم هوایی لیلا پیک و روپال پیک را صعود خواهد کرد سپس به کمپ اصلی دیامیر برخواهد گشت . او خیال دارد مسیر سال ۱۹۷۸ مسنر را به سبکِ سبکبار صعود کند ، کاری که رالف دوموویتس در سال گذشته به دلیل خطرات برج های یخی در ارتفاع ۶۰۰۰ متری ، آن‌را رها کرد.
جاسمین تورز مجری برنامه تیم ایران و یک نفر روسی در صعود زمستانی نانگاپاربات خواهد بود ، این شرکت ابتدا برای جبهه دیامیر درخواست مجوز داده اما بعد آن‌را به جبهه روپال تغییر داده است. 


 

گردآورنده و تنظیم : ساقی محمودی

۲ دیدگاه to “هفته‌نامه دیواری باشگاه کوه‌نوردی و سنگ‌نوردی اسپیلت(سال سوم-شماره۱۰۸-تاریخ ۹۳,۹,۱۶)”

  1. حسین قربان نژاد می گوید:

    با سلام از همنورد عزیز سرکار خانم محمودی کمال تشکر را دارم.پایدار باشید

  2. فردين كولائيان می گوید:

    سلام خانم محمودی. مطالب این شماره رو خوندم و لذت بردم. ممنونم از زحمتی که با علاقه برای نشریه میکشید. امیدوارم همیشه در همه مراحل زندگی در اوج و در سلامتی باشید.

دیدگاه خود را بیان کنید