هفته‌نامه دیواری باشگاه کوه‌نوردی و سنگ‌نوردی اسپیلت(سال سوم – شماره۱۰۷-تاریخ ۹۳,۹,۹

ارسال شده توسط در 30 نوامبر 2014 ۵ دیدگاه | دسته بندی شده در آخرین اخبار, اخبار, گالری, هفته نامه دیواری باشگاه اسپیلت

هفته‌نامه دیواری باشگاه کوه‌نوردی و سنگ‌نوردی اسپیلت

سال سوم                 شماره۱۰۷                تاریخ ۹۳,۹,۹
 
هر اقدام بزرگ ابتدا محال به نظر می‌رسد. «توماس کارلایل»
IMG_7049عکاس : حسین صادق‌زاده
در این شماره می خوانید :
-نشست هفتگی اعضای باشگاه ۹۳,۹,۴
– تبریک تولد اعضای باشگاه
– تبریک ویژه به محمدرضا بهروزی
– اسامی اعضای باشگاه اسپیلت جهت اردوهای هیمالیانوردی و ستاد پیشگیری از حوادث کوهستان
– قله امیری صعود شد
– بازدید معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان از فدراسیون
– مسائل مطرح شده درجلسه کارشناسی بررسی موضوعات مختلف‌ دماوند
– نشست مشترک مسئولین فدراسیون و نهاد ریاست جمهوری
-تیم ایران در زمستان نانگاپاربات
-K2 تاریخچه تلاش های زمستانی  
– چهارمین تلاش زمستانی برای اولین صعود سولوی ژانویه؛ قله دنالی – آلاسکا !
–  آدام اوندرا؛ قهرمان برتر شرکت لسپورتیوا
 
 
نشست هفتگی اعضای باشگاه ۹۳,۹,۴:
بیست و نهمین نشست هفتگی اعضای باشگاه اختصاص داشت به ارائه گزارش برنامه صعود مشترک قلل«کله سنگ » و «دوبرار» در منطقه طالقان توسط زینب داداشی همراه با عکس ارائه شد. 
سپس در ادامه ، کلاس آشنایی با پوشاک کوه‌نوردی در زمستان بود که توسط رضا خلیل آبادی برگزار شد.

 
تبریک تولد اعضای باشگاه:
روزهای هفته گذشته مصادف بود با تولد سه نفر از اعضای باشگاه. ۴آذر تولد حمید جهانبخش ، ۸ آذر تولد احمدرضا محققی و امروز ۹ آذر تولد علیرضاحاصلی .ضمن تبریک به ایشان ، آرزوی سلامتی و موفقیت در همه ارکان زندگی‌شان را داریم.
 
 
تبریک ویژه به محمدرضا بهروزی:
در دوهفته گذشته مطلع شدیم محمدرضا بهروزی از اعضای باشگاه و مربی درجه ۳ کوه‌پیمایی ، در آزمون مربی‌گری درجه ۳ سنگنوردی و همچنین یخ و برف نیز پذیرفته شده است. ضمن عرض تبریک ، برایشان آرزوی موفیت روزافزون در همه مراحل زندگی را داریم.
 
 
اسامی اعضای باشگاه اسپیلت جهت اردوهای هیمالیانوردی و ستاد پیشگیری از حوادث کوهستان:
۵ نفر از اعضای باشگاه جهت اردوهای هیمالیانوردی که هیئت کوه‌نوردی استان تهران برگزار می کند ، ثبت نام کردند :
خانم‌ها :مهری جمشیدی و آزاده مقدم 
آقایان : حسین صادق‌زاده ، محسن سلیمی ، مهران دهخدایی . 
همچنین ۳ نفر از اعضای باشگاه نیز جهت شرکت در ستاد اطلاع رسانی و پیشگیری از حوادث کوهستان اعلام آمادگی کرده و فعالیت خواهند نمود : آقایان حمیدمحمودی ، محمودسیان‌پور و مرتضی زواره‌ای
با آرزوی موفقیت برای این عزیزان.
 
 
قله امیری صعود شد:
IMG_7030
برنامه هفته گذشته باشگاه صعود قله امیری در منطقه وانا (جاده هراز)بود که به سرپرستی آقای حمیدی و حضور ۱۸ نفر از اعضا اجرا شد.
 
 
بازدید معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان از فدراسیون:
81399736-6098118
سایت فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی اعلام کرد ؛ صبح روز دوشنبه ۳ آذر ، دکتر «سجادی» معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان از محل فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی بازدید به عمل آورد.در این دیدار که آقایان گواری مسئول دفتر مشترک فدراسیونهای ورزشی و خاکی رئیس دفتر ورزش قهرمانی نیز ایشان را همراهی می کردند، زارعی رئیس فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی ضمن معرفی ارکان فدراسیون و اعضای رسمی و افتخاری فدراسیون شرح مختصری از فعالیتهای کارگروه های فدراسیون را ارئه نمودند.در این دیدار همچنین ساختار کارگروه‎های فدراسیون، پناهگاه‌های تحت کنترل فدراسیون در مناطق دماوند و علم کوه و همچنین مشکلات کوه‌نوردان به ویژه در کوه‌های شمال تهران و کوه دماوند به استحضار معاونت محترم وزارت ورزش و جوانان رسید.
همچنین دکتر سجادی اظهار تمایل نمود در آینده ای نزدیک ، اقدام به بازدید میدانی از مجتمع های کوهستانی مناطق دماوند و علم کوه نمایند.
 
 
مسائل مطرح شده درجلسه کارشناسی بررسی موضوعات مختلف‌ دماوند:
ba8trrtbkb5piesujrfo
به گزارش کارگروه پناهگاه‌های فدراسیون؛ در جلسه کارشناسان گردشگری مازندران و تهران که با حضور بخشدار لاریجان، نماینده فدراسیون، انجمن کوه‌نوردان و هلال‌احمر در شهرستان پلور برگزار گردید، موارد زیر مورد بحث و تصمیم قرار گرفت:
۱ـ استمرار جلسات به فوریت در بخشداری لاریجان تا حصول نتیجه
۲ـ جلوگیری از فعالیت معادن پوکه و جایگزینی اشتغال توسط گردشگری
۳ـ جلوگیری از ورود دام خارج از ظرفیت منطقه دماوند
۴ـ پیشنهاد بسته شدن تمام جاده‌های خاکی منتهی به اطراف دماوند
۵ـ ساماندهی وضعیت نابسامان مسجد در گوسفندسرا
۶ـ کنترل و ساماندهی عوامل باربر با خورو و قاطر
۷ـ حضور امداد و نجات هلال‌احمر به صورت مستمر و مستقل در دماوند
۸ـ حضور فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی و بخشداری در تمام مراحل تصمیم‌گیری و اجرایی
۹ـ ایجاد راهکار برای جلوگیری از رهاکردن زباله توسط گردشگران و کوه‌نوردان
۱۰ـ پاکسازی و تخلیه زباله‌ها از نقاط مختلف دماوند
۱۱ـ نماینده گردشگری اعلام نمود که به عنوان یک ارگان مسئول و متولی در تمام موارد بالا حضور قانونی فیزیکی و مالی داشته باشد.
۱۲ـ مقرر گردید از جلسات آینده صورتجلسه تهیه و به حاضرین ارسال گردد.
 
 
نشست مشترک مسئولین فدراسیون و نهاد ریاست جمهوری:
به گزارش رسیده از سایت فدراسیون ؛ روز سه شنبه ۴ آذر ماه در جهت رشد و توسعه ورزش کوه نوردی و صعودهای ورزشی فدراسیون با نهاد ریاست جمهوری نشستی برگزار شد. در این نشست دیدگاه‌ها ارائه و مراتب تعاملات در راستای پیشبرد امور مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.
در این خبر اشاره ای به جزئیات این نشست نشده است.
 
 
تیم ایران در زمستان نانگاپاربات:
10258113_378470865627186_6840494972031829632_n
 وبلاگ کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی گل‌کوه ؛ اوایل امسال خبری درج شد مبنی بر اینکه سه کوه‌نورد خوب کشورمان ، محمود هاشمی ، ایرج معانی و رضا بهادرانی مقدمات صعود زمستانی نانگاپارت را فراهم آورده و در این راه با شرکت میلت رایزنی‌هایی برای تقبل بخشی از هزینه های این برنامه انجام داده اند . درج این خبر واکنش هایی در جامعه کوه نوردی کشور در پی داشت و اکثرا آنرا بلندپروازانه و حتی حرکتی دیوانه وار نامیدند. موضوع به همین‌جا ختم شد و دیگر از آنها خبری نشد تا اینکه وبلاگ کلاغ ها در ۳۰ آبان در پست شماره ۴۷۲۴ خود اعلام کرد روزنامه انگلیسی زبان "داون" خبری مبنی برصعود زمستانی سه ایرانی به یکی از قلل هشت هزارمتری در زمستان امسال را منتشر کرده اما نامی از افراد این تیم و قله مورد نظر برده نشده .در پی درج این خبر با یکی از دوستان خود در پاکستان تماس گرفتیم تا اطلاعات بیشتری در این رابطه کسب کنیم و امروز به ما پاسخ داده شد که تیم سه نفره ایران همان کوه‌نوردانی هستند که اوایل امسال خبر صعود خود را به نانگاپاربات منتشر کرده اند.
با محمود هاشمی تماس گرفتیم و ضمن تایید خبر توضیحات مختصری از این برنامه را اعلام کرد ، صعود آنها در دی ماه امسال انجام خواهد شد البته اگر اسپانسرها همیاری کنند . هزینه این برنامه چیزی حدود ۱۳۰میلیون تومان می شود و شرکت میلت فقط قول حدود ۲۴ میلیون را داده آن‌هم به شکل اهداء تجهیزات که هنوز هم از تحقق آن مطمئن نیستیم . برنامه سفر را با طرف پاکستانی نهایی کرده‌ایم و برای اخذ مجوز برون مرزی مراتب را به فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی منعکس نموده ایم .
دو مسیر را برای برنامه خود در نظر گرفته ایم ؛ رخ دیامیر و یا روپال مسیر شل که من شخصا مسیر شل را که منطقی تر و البته طولانی تر می باشد ، ترجیح می دهم . تبادل اطلاعاتی نیز با  تیم هایی که امسال عازم صعود زمستانی نانگاپاربات خواهند شد داشته‌ایم ، دانیل ناردی و تیم او عازم دیامیر هستند و روس‌ها روپال. اردوها درحال برگزاری است و من قبلا تجربه صعود در پاییز به قله نوشاخ را داشته ام.
در پاسخ به اینکه آیا این صعود همانطور که عده‌ای نیز گفته اند :بلندپروازانه نیست؟ اعلام کردند که به این قله نظیر بقیه قله‌ها و خطرات آن نگاه می کنیم ، باید از یک جایی شروع کرد ، کاری است نو و بی سابقه و ما از انجام آن مطمئن هستیم و حتمن شروع خواهیم کرد.
سابقه صعود هشت هزارمتری های این تیم :
–  محمود هاشمی : برودپیک ، گاشربروم ۱و۲ به شیوه آلپی ، ماناسلو، دائولاگیری و ماکالو
–  ایرج معانی : گاشربروم ۱و۲ ، دائولاگیری و ماناسلو (روی گاشربروم ۲ دو بار تلاش کرده اند)
   رضا بهادرانی : اورست ، لوتسه ، گاشربروم ۱و۲ و برودپیک
برای تیم ایران آرزوی موفقیت و سلامتی داریم .
 
 
 K2تاریخچه تلاش های زمستانی :
unnamed
وبلاگ بیواک ؛ زمستان هیمالیا و قراقوروم کم کم از راه می رسد و یک بار دیگر صعودهای زمستانی ۸۰۰۰ متری ها در صدر خبرهای کوه‌نوردی جهان قرار می گیرد. از میان ۱۴ قله ۸۰۰۰ متری ۱۲ قله در فصل زمستان صعود شده؛ اما دو قله K2 و نانگاپاربات تا کنون اجازه صعود زمستانی به هیچ کوه‌نوردی را نداده اند. تا این تاریخ  3 تلاش ناموفق در K2 و نیز ۲۱ تلاش ناموفق در نانگا صورت گرفته است. زمستان امسال بازهم چند تیم درنانگا و یک تیم در K2 در صدد هستند تا به رویاهای سخت و سهمگین زمستانی خود پاسخ دهند.
زمستان هیمالیا و قراقوروم کمی زودتر از زمستان البرز ما شروع می شود. اگرچه صعودهایی که تا ۲۰ مارس یعنی تا آخر اسفند ماه انجام می شوند صعود زمستانی محسوب خواهند شد اما زمستانی ترین ماه سال، ماه ژانویه است یعنی از ۱۱ دی تا ۱۱ بهمن . صعود هایی که در این فاصله زمانی در نیمکره شمالی کره زمین انجام می شود دارای ارزش و اهمیت خاصی هستند. تیم‌ها معمولا تلاش می کنند کمی زودتر یا دیرتر از ۲۰ دسامبر ( ۲۹ آذر) وارد منطقه شوند تا فرصت کافی برای انجام کارهای اداری و مقدماتی خود داشته باشند. برنامه ریزی آنها به گونه‌ای است که حتی المقدور بعد از شروع سال جدید میلادی وارد بیس کمپ شوند. اگر چه معمولا چند روز دیرتر یا زودتر چندان مسئله ساز نیست، با وجود این، ترجیح تیم‌ها این است که شروع و پایان صعود زمستانی آنها ( بیس کمپ –  قله – بیس کمپ) در ماه ژانویه انجام شده باشد – یعنی زمستانی ترین ماه زمستان.
در صعودهای زمستانی حداقل ۴ فاکتور نقش اساسی دارند: هزینه های سنگین مالی – مشکلات فنی صعود – مشکلات لجستیکی – شرایط سخت هوا. با وجود این، انسانهایی که می خواهند رویاهای خود را محقق کنند و گامی فراتر از مرز محدودیت ها بردارند همچنان در تلاش هستند.
تاریخچه صعودهای زمستانی K2
۱۹۸۳  شناسایی مقدماتی:
اولین صعود زمستانی اورست در سال ۱۹۸۰ توسط یک تیم لهستانی صورت گرفت. بعد از آن لهستانی ها بفکر صعود زمستانی K2 افتادند . در سال ۱۹۸۳ آندره زاوادا کوهنورد افسانه ای لهستان همراه با یک کوهنورد دیگر لهستانی؛مقیم کانادا؛ به نام ژاک اولک تلاش خود را شروع کردند. اما هزینه های سنگین مالی، عدم تمایل مقامات محلی برای صدور مجوز صعود، و نیز مشکلات لجستیکی، همه و همه فراتر از پیش بینی های آندره زاوادا بود. بنابراین، از این تلاش صرفا به عنوان یک شناسایی مقدماتی یاد می شود.  
 1987-88 اولین تلاش زمستانی K2:
اولین تلاش زمستانی K2 در جبهه جنوبی و در یال آبروزی  صورت گرفت . اکسپدیشن شامل ۲۴ کوهنورد بود : ۱۳ لهستانی ، ۷ کانادایی،  4 انگلیسی، و البته همراه با مجموعه ای از کوه پیمایان دیگر. بارها و تجهیزات قبلا و در فصل پاییز به بیس کمپ منتقل شده بود. این تیم بین المللی، اول دسامبر به پاکستان پرواز کرد و روز کریسمس ( ۲۵ دسامبر ) وارد بیس کمپ شد. بارش سنگین برف و بادهای شدید به استقبال آنها آمد. در آن سال و در طول سه ماهه زمستان فقط ۱۰ روز هوای خوب وجود داشت.با وجود این، تیم بین المللی، ۵ ژانویه کمپ ۱ را در ارتفاع ۶۱۰۰ متری، چند روز بعد کمپ ۲ را در ارتفاع ۶۷۰۰ متری برقرار کرد؛ و بعد از آن حدود یک ماه و نیم بطور مستمر با هوای بد مواجه و زمینگیر شد .تیم، نهایتا توانست در تاریخ ۲ مارس کمپ ۳ را در ارتفاع ۷۳۰۰ متری برقرار کند. اما بادهای سخت و سهمگین در کمپ ۳، سرمازدگی شدید را به دو تن از کوهنوردان تحمیل کرد و اکسپدیشن مجبور به عقب نشینی شد. 
 2002-3 دومین تلاش زمستانی K2:
آندره زاوادا در سال ۲۰۰۰ یک بار دیگر تلاش خود را برای صعود زمستانی K2 از جبهه چین از سر گرفت. او قصد داشت در فوریه ۲۰۰۰ شناسایی یال شمالی را شروع کند اما ناگهان مریض شد و ۶ ماه در بیمارستان بستری شد . زاوادا سرانجام در ماه آگوست همان سال دار فانی را وداع گفت. اما تیمی که زاوادا تشکیل داده بود به کار خود ادامه داد. سرانجام اکسپدیشنی مرکب از ۱۴ کوه‌نورد همراه با تعدادی ساپورتر و خدمه در دسامبر ۲۰۰۲ وارد قراقورم شد. سرپرست تیم کرزیستوف ویلیسکی بود و علاوه بر کوه‌نوردان لهستانی ۴ کوه‌نورد از کشورهای قزافستان، ازبکستان و گرجستان نیز در تیم حضور داشتند. قرار بود قله ازیال شمالی صعود شود.
تیم ۳۰ دسامبر به بیس کمپ در ارتفاع ۵۱۰۰ متری رسید، دنیس اوربکو و واسیلی پیوتسوف ۵ ژانویه کمپ ۱ را در ارتفاع ۶۰۰۰ متری برقرار کردند. بعد از پشت سر گذاشتن چند روز هوای بد، کرزیستوف ویلیسکی و یاسک بربکا موفق شدند ۲۰۰ متر مانع سنگی ( Rock ( Barrier  را ثابت گذاری کنند . سرانجام دنیس اوروبکو و واسیلی پیوتسوف توانستند کمپ ۲ را ۲۰ ژانویه در ارتفاع ۶۷۵۰ متری برقرار کنند. سپس، سه تن از اعضای غیر لهستانی اکسپدیشن، تیم را ترک کردند و به خانه های شان برگشتند. اما دنیس اوروبکوی قزاق ( فعلا روسی ) همچنان با لهستانی ها باقی ماند. اگر چه تیم باقی مانده دیگر نمی توانست به نرمی کار کند اما با وجود این موفق شد ۴ فوریه کمپ ۳ را در ارتفاع ۷۳۰۰ متری و ۱۲ فوریه کمپ ۴ را در ارتفاع ۷۶۵۰ متری بر قرار نماید.
بعد از آن تیم یک بار دیکر با هوای بد مواجه شد. نهایتا روز ۲۱ فوریه صعود قله استارت زده شد. دنیس اوروبکو و یک کوه‌نورد لهستانی ۲۵ فوریه به کمپ ۴ رسیدند اما کمپ در هوای سخت و سهمگین تخریب شده بود . دو کوه‌نورد شب وحشتناکی را در چادری کوچک بیواک کردند. صبح روز بعد دنیس اطلاع داد که همنوردش گرفتار ادم مغزی شده است . تیم امداد و نجات بیدرنگ به حرکت درآمد. ۲۷ فوریه تمامی تیم به بیس کمپ بر گشت و اکسپدیشن به کار خود پایان داد. در گزارش این صعود نوشته شده " اگر چه K2 یک بار دیگر دور از دسترس باقی ماند، اما این تیم نشان داد که امکان صعود موفق K2 وجود دارد" 
۲۰۱۱-۱۲ سومین تلاش زمستانی K2 –  تلاش روسها:
تیم قدرتمند روسها شامل ۹ کوه‌نورد ، یک مربی و یک پزشک بود. آنها یال آبروزی را برای صعود قله انتخاب کرده بودند. تیم، آخر دسامبر به بیس کمپ پرواز کرد.
کوه‌نوردان در تیم های کوچک مسیر را ثابت گذاری کردند. ۴ ژانویه کمپ ۱ در ارتفاع ۶۰۵۰ متری برقرار شد . ۱۴ ژانویه کمپ موقت ۲ درارتفاع ۶۳۵۰ متری نصب شد. بعد از چند روز زمینگیر شدن در بیس کمپ، ۲۵ ژانویه کوه‌نوردان به بالای کمپ ۲ رسیدند؛ و نهایتا تا آخر ژانویه مسیر صعود را تا ۷۰۰۰ متری ایمن کردند.
۳۱ ژانویه تیمی ۳ نفره مقداری لوازم و تجهیزات را در ارتفاع ۷۰۰۰ متری دپو کرد. متعاقبا تیم ۳ نفره دیگری مسیر را تا ارتفاع ۷۲۰۰ متری درتاریخ ۲ فوریه ثابت گذاری کرد، اما بادهای سخت و سهمگین همه ی کوه‌نوردان را مجبور به عقب نشینی کرد.ویتالی گوریلیک، هنگام تلاش دچار سرمازدگی و التهاب ریه شد. ضروری بود و تقاضا شد تا هرچه زودتر کوه‌نورد مصدوم از بیس کمپ منتقل شود، اما به دلیل شرایط هوا امکان فرود هلیکوپتر در بیس کمپ وجود نداشت. سرانجام ویتالی روز ۶ فوریه ساعت ۱۱ و ۳۰ دقیقه در بیس کمپ به دلیل التهاب ریه و حمله قلبی درگذشت. اکسپدیشن نیز به کار خود پایان داد.
زمستان امسال، اکسپدیشنی مرکب از دنیس اوروبکو، آدام بیلسکی، آلکس توکسیکون، آرتیمون بران، و دمیتری سینیوف چهارمین تلاش زمستانی، و دومین تلاش زمستانی از جبهه ی چین را برای صعود قله K2 آغاز خواهند کرد. تلاش آنها در مسیری جدید، در یال شمالی و از کشور چین خواهد بود.
برای آنها آرزوی موفقیت داریم.
 
 
چهارمین تلاش زمستانی برای اولین صعود سولوی ژانویه؛ قله دنالی – آلاسکا !
unnamed (1)
نه، دست بردار نیست!
وبلاگ بیواک ؛ لانی داپر ۵۳ ساله، ماجراجوی آمریکایی با ۲۵ سال کاوشگری در مناطق قطبی هنوز دست بردار نیست. او می‌خواهد اولین صعود سولوی ژانویه قله دنالی، بلندترین قله آمریکای شمالی واقع در آلاسکا را به نام خود ثبت کند. دنالی تاکنون ۴ بار در فصل زمستان صعود سولو داشته است. اما این صعودها هیچ‌کدام در ماه ژانویه نبوده است.
صعود سولو در ماه ژانویه چیز دیگری است. سهمگین، وحشتناک، تاریک‌ترین، سردترین و زمستانی‌ترین ماه زمستان : طول روز ۶ ساعت- دما منفی ۵۱ درجه سانتیگراد- سرعت باد ۱۶۰ کیلومتر در ساعت!!!!
لانی داپر ۱۵ دسامبر یعنی ۱۵ روز مانده به ژانویه به یخچال Kahiltna Glacier پرواز خواهد کرد. از آنجا، با سورتمه‌ای به طول یک و نیم متر کلیه بارها و تجهیزات به وزن ۸۵ کیلوگرم را تا پای کوه با خود خواهد کشید. بعد از آن، بارها و تجهیزات را با کوله پشتی به نقطه‌های بالاتر حمل خواهد کرد. بار ۸۵ کیلویی او شامل غذا و سوخت برای ۳۴ روز است. لاپر، برای سخت‌ترین بخش برنامه یعنی برای ایمنی فرود و حفظ جان خود، شکاف‌های یخی مسیر و کمپ‌ها را با ۱۷۵ شاخه نی بامبو علامت‌گذاری خواهد کرد.
unnamed (2)
دنالی به ارتفاع ۶۲۰۰ متر بلندترین قله آمریکای شمالی است. تاکنون تنها ۹ اکسپدیشن شامل ۱۶ کوه‌نورد، موفق به صعود زمستانی دنالی شده اند؛ ۶ نفر جان خود را از دست داده اند؛ ۴ صعود، سولوی غیر ژانویه بوده است؛ و البته ۳ کوه‌نورد روسی در قالب یک تیم در ماه ژانویه دنالی را صعود کرده‌اند. با این‌همه، دنالی تاکنون صعود سولوی ژانویه را به خود ندیده است.داپر، دستاوردی ۲۵ ساله در کاوشگری مناطق قطبی دارد. اولین انسانی است که دور گرینلند را با سورتمه و قایق کایاک ( وسایل غیر موتوری ) پیموده است و…..
داپر در سال ۲۰۰۵ ماجراجوی برتر نشنال جئوگرافیک شد و در سال ۱۹۸۹ جایزه “Sportsman’s Medal” را از میخائیل گورباچف رهبر سابق اتحاد جماهیر شوروی دریافت کرد.
لانی داپر تاکنون ۳ تلاش سولوی زمستانی در ماه ژانویه در دنالی – آلاسکا داشته است، اما موفق نبوده است.
آیا امسال در چهامین تلاش خود موفق خواهد شد؟
انصافا پاسخ مثبت یا منفی این سوال چندان مهم نیست. مهم تلاش و سماجت او برای تحقق یک رویاست.
امیدواریم موفق شود!
 
 
 آدام اوندرا؛ قهرمان برتر شرکت لسپورتیوا :
635528980176164182_27888
وبلاگ بیواک ؛ شرکت لسپورتیوا  La Sportiva شرکتی نام آشناست؛ برندی گران‌قیمت و معروف حتی برای توچالیست‌های ما.
یکی از کارهای خوب و قابل تقلید شرکت‌های بزرگ برگزاری مسابقات بین قهرمانان تحت حمایت خود است. این مسابقات، طاقت فرسا یا جان‌کاه نیستند؛ روح و روان مسابقه دهندگان را بهم نمی ریزند. این مسابقات، دوستانه هستند و البته نه از نوع دوستانه اخیر فوتبال بین تیم های ملی ایران و کره که هم در میانه بازی و هم بعد از بازی منجر به درگیری فیزیکی بین فوتبالیست ها شد. این مسابقات بیشتر یک شو یا یک نمایش هستند و یکی از اهداف آن ایجاد دوستی و رفاقت بین قهرمانان به نام جهانی است؛ آنها فارغ از هر نوع استرس به رقابت می پردازند.
 شرکت لسپورتیوا، امسال برای چهارمین سال پیاپی مسابقه قهرمانان تحت حمایت خود را که قهرمانان مطرح جهان هستند؛ در استکهلم برگزار کرد. جان هویر، جرنج کرودر، الکساندر مگوس، آدام اوندرا، جیمز وب، دانیل وود شرکت کنندگان این مسابقه یا این شو بزرگ بودند. سختی درجه مسیرهای بولدر بین ۵٫۱۳c و  5.14a بوده است. دقت شود که این درجه ها برای بولدر درجه های بالایی محسوب می شوند. کیلیان فیش‌هوبر و شان مک کول از جمله طراحان مسیر بوده‌اند. آدام اوندرا و آلکساندر مگوس نفرات اول و دوم این شو بزرگ شدند. نتایج به دست آمده در تاریخ ۹ آذر ۹۳ به شرح زیر است:
Final results
۱٫ Adam Ondra – 5 tops in 6 attempts, 5 bonus holds in 5 attempts
۲٫ Alexander Megos – 2 tops in 2 attempts, 5 bonus holds in 6 attempts
۳٫ Jan Hojer – 2 tops in 2 attempts, 4 bonus holds in 6 attempts
۴٫ Jimmy Webb – 2 tops in 2 attempts, 2 bonus holds in 2 attempts
۵٫ Daniel Woods – 2 tops in 3 attempts, 2 bonus holds in 3 attempts
۶٫ Jernej Kruder – 1 top in 2 attempts, 2 bonus holds in 3 attempts
نتایج سالهای قبل:
:۲۰۱۳
 James Webb –  Jan Hojer, Nalle Hukkataival, Sean McColl, Alexander Megos, Dmitry Sharafutdinov
:۲۰۱۲
 Sean McColl – Guillaume Glairon Mondet, Adam Ondra, Jakob Schubert, Dmitry Sharafutdinov
:۲۰۱۱
 Adam Ondra –  Anthony Gullsten, Paul Robinson, Daniel Woods, Dmitry Sharafutdinov

 

گردآورنده و تنظیم: ساقی محمودی

۵ دیدگاه to “هفته‌نامه دیواری باشگاه کوه‌نوردی و سنگ‌نوردی اسپیلت(سال سوم – شماره۱۰۷-تاریخ ۹۳,۹,۹”

  1. غلامرضا خلیل ابادی می گوید:

    سلام و دست مریزاد همیشگی به خانم محمودی عزیز بابت زحمات بی دریغشان.انشاالله که همیشه شاهد این لطف شما باشیم.در ضمن دو بعلاوه چهار میشه شش .

  2. نوید ملکی می گوید:

    باسلام و خسته نباشید خدمت خانم محمودی خستگی ناپذیر ، ضمن تشکر از مطالب مفید و آموزند ه تان بخصوص تاریخچه صعود های زمستانی قله K2 ، با توجه به اینکه در صورت مساعد بودن کلیه شرایط تیم سه نفری ایران قصد صعود زمستانی قله نانگا پاربات را دارد ، در صورت امکان تاریخچه صعود های زمستانه به این قله نیز در شماره های بعد هفته نامه آورده شود
    با تشکر مجدد

    ……….
    پاسخ:

    آقای ملکی، با سلام؛
    لازم به ذکر است تاکنون قله نانگاپاربات صعود زمستانی نداشته است.

  3. نوید ملکی می گوید:

    با تشکر از جواب شما ، منظور من تاریخچه تلاشهای انجام شده برای صعود زمستانه این قله بوده که ظاهرا جمله من نارسا بوده . برایتان آرزوی موفقیت و سربلندی دارم

  4. صابر اسدنیا می گوید:

    سلام و خسته نباشید خدمت خانم محمودی بابت زحماتشون

  5. محمد اسماعیلی می گوید:

    سرکار خانم ساقی محمودی با سلام و احوالپرسی با لذت هفته نامه وزین و ارزشمند شما را دنبال میکنم واز این تلاش پیگیر و خستگی ناپذیر به شما تبریک میگویم اینبار صعود لانی داپر و صعود سولوی ژانویه قله دنالی که از روح ماجراجوی خستگی ناپذیری این اسطوره حکایت میکند غرق در شگفتی انسانی شدم که قصد شکستن مرزها را دارد موفق باشد.
    و در عین حال توضیحات صعودهای زمستانی قله K2 شبیه داستان های افسانه ای جلوه میکند با وجود جت استریم های که هیچگاه خبر نخواهند کرد که از کدام سوی به کوهنورد هجوم خواهند آورد کمی این صعودهای زمستانی گویی از توانی انسانی بدور باشد.
    در هر حال از گزارش استفاده کردم ، امیدوارم همچنان سایت را مزین به هفته نامه وزین و پر محتوای خود سازید .
    موفق باشید.
    …………..
    جناب آقای اسماعیلی بزرگوار 
    از بذل توجه شما بسیار سپاسگزارم.
    تندرست وشاد باشید.
     

دیدگاه خود را بیان کنید