هفته‌نامه دیواری باشگاه کوه‌نوردی و سنگ‌نوردی اسپیلت(سال سوم-شماره۱۰۵-تاریخ ۹۳،۸،۲۵)

ارسال شده توسط در 16 نوامبر 2014 ۲ دیدگاه | دسته بندی شده در آخرین اخبار, اخبار, گالری, هفته نامه دیواری باشگاه اسپیلت

هفته‌نامه دیواری باشگاه کوه‌نوردی و سنگ‌نوردی اسپیلت

سال سوم                 شماره۱۰۵                تاریخ ۹۳،۸،۲۵
 
 تکامل و حرکت، مبنا و پیش فرض کل وجود است . «انگلس»
autumn-foliage99
در این شماره می خوانید :
–    نشست هفتگی اعضای باشگاه ۹۳،۸،۱۳
–    تبریک تولد اعضای باشگاه
–    عرض تسلیت 
–    قله میشینه مرگ صعود شد
–    برگزاری اولین سالگرد فوت پرویز ستوده شایق
–    ارایه گزارش برگزاری دو دوره ایمن سازی مسیرهای سنگ‌نوردی توسط مربیان فرانسوی
–    نشست هم اندیشی و کارشناسى به منظور ساماندهى امور «دماوند»
–    «توزندجانی» در مسابقات سنگ‌نوردی ساحلی آسیا چهارم شد
–    صعود زمستانی نانگاپاربات
–    آخرین خبر از تیم زمستانی K2
–    بسته پیشنهادی هفته 
 

 

نشست هفتگی اعضای باشگاه ۹۳،۸،۱۳:
بیست و هفتمین نشست هفتگی اعضای باشگاه در سال جدید اختصاص داشت به ارائه دو گزارش برنامه . 
صعود قله پاشوره همراه با عکس توسط ناصر کاویانی و صعود قله گرگ (در شرایط زمستانی) همراه با عکس توسط پگاه شارخی.

 

تبریک تولد اعضای باشگاه:

روزهای هفته گذشته مصادف بود با تولد دو نفر از اعضای باشگاه. ۲۰ آبان تولد سعید جوان‌شیر و 24 آبان تولد علی صباغی. ضمن تبریک به هر دو عزیز ، آرزوی سلامتی و موفقیت در همه ارکان زندگی‌شان را داریم.

 
عرض تسلیت : 
مطلع شدیم خانم مریم کمالی از اعضای باشگاه در سوگ از دست دادن یکی از اقوام نزدیک‌شان هستند. ضمن عرض تسلیت ، از خداوند منان برای عزیز از دست رفته رحمت و آرامش ابدی و برای بازماندگان صبر و شکیبایی خواهانیم.

 
قله میشینه مرگ صعود شد:
IMG_6597
برنامه هفته گذشته باشگاه صعود قله میشینه مرگ در منطقه فیروزکوه بود که به سرپرستی آقای حمیدی و حضور ۲۷ نفر از اعضا اجرا شد.

 
برگزاری اولین سالگرد فوت پرویز ستوده شایق :
VgdN2onQ
۲۴ آبان ماه اولین سالگرد فوت ناگهانی پیشکسوت کوه‌نوردی پرویز ستوده شایق بود . به همین مناسبت هم‌نوردان و همکارانشان روز پنجشنبه ۲۲ آبان ضمن صعود ارتفاعات توچال مراسم یادبودی را در ایستگاه ۵ توچالبرگزار کردند.
روحش شاد و قرین رحمت الهی.

 
ارایه گزارش برگزاری دو دوره ایمن سازی مسیرهای سنگ‌نوردی توسط مربیان فرانسوی:
5211_zs2pp9jgk6zvtyn0srjr
به نقل از فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی ؛ «گی آلبرت» و «دنیل دولک» دو مربی فرانسوی که پس از اتمام جشنواره بیستون اقدام به برگزاری دو دوره مقدماتی و پیشرفته ایمن سازی مسیرهای سنگ‌نوردی در بیستون نمودند، ضمن حضور در فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی اقدام به ارایه گزارش فعالیت‌های خود و شرح عملکرد ۱۸ کارآموز دوره های فوق کردند.در این دوره ها که از تاریخ ۳ لغایت ۱۰ آبان‌ماه در کرمانشاه برگزار شد، ایشان ضمن ارایه آموزش‌های لازم اقدام به ثبت بیش از ۱۸ میر اسپرت در دو منطقه بیستون نمودند.
foh1jqo3lvc6ydqyonu
همچنین پس از اتمام دوره ها، فعالیت مربیان فرانسوی با ثبت توپوی مسیرهای بیستون و ایمن سازی حدفاصل سه جانپناه یال سخت، قرارگاه و هاری رست ادامه یافت.
در پایان این نشست گواهی حضور شرکت کنندگان دوره جهت اعطا به ایشان ثبت و در اختیار فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی قرار گرفت.
لازم به ذکر است دوره های فوق در بهار گذشته نیز با عنوان دیواره‌نوردی ایمن در پل خواب و بیستون برگزار شده بود.

 
نشست هم اندیشی و کارشناسى به منظور ساماندهى امور «دماوند»:
5219_w3s8axr0xec5ufy5ee1
بنا بر گزارش کارگروه پناهگاه‌های فدراسیون؛ نشست هم اندیشی و کارشناسى به منظور ساماندهى امور «دماوند» باحضور کارشناسان فدراسیون، سازمان گردشگرى و امداد و نجات هلال احمر در مجتمع کوهستانی «پلور»، پس از بازدید از «گوسفند سرا» و «رینه» و گفت‌وگو با باربران منطقه برگزار شد.
قرار بر این بوده که این جلسات و بررسی‌ها طی روزهای گذشته با حضور بخشدار «لاریجان» ادامه یابد که البته گزارشی از این نشست انتشار نشده است.

 
«توزندجانی» در مسابقات سنگ‌نوردی ساحلی آسیا چهارم شد:
5230_9f20f2jljfpzm9cjb1i2
به نقل از سایت فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی ؛ در پایان بخش انفرادی مسابقات سنگ‌نوردی ساحلی آسیا در رشته «سرعت» که در«پوکت» تایلند برگزار شد، سنگ‌نودان اندونزی، چین و قزاقستان به ترتیب به مقام‌های اول تا سوم در قسمت مردان دست یافتند.
در این بخش «حمید رضا توزندجانی» سنگ‌نورد خوب کشورمان که به جمع چهار سنگ‌نورد برتر راه یافته بود، با خطایی که در شروع رقابت رده بندی با سنگ‌نورد قزاقستانی داشت، از کسب مدال بازماند. وی در مرحله نیمه نهائی نیز مغلوب همین سنگ‌نورد قزاق شده بود.
شایان ذکر است؛ در قسمت زنان نیز دو سنگ‌نورد از قزاقستان به ترتیب اول و دوم شدند و سنگ‌نورد اندونزی به مقام سوم رسید.
این رقابت‌ها امروز یکشنبه ۲۵ آبان ماه در بخش تیمی ادامه یافت.

 
صعود زمستانی نانگاپاربات:
وبلاگ کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی گل کوه ؛ بنا به اعلام سایت فدراسیون کوه نوردی روسیه ، چهار کوه نورد از سنت پطرزبورگ قصد دارند نانگاپاربات را در زمستان صعود کنند. این تیم شامل نیکلا توتجانین , والری شامالو , سرگی کنراشکین و ویکتور کوال هستند. آنها ۲۲ دسامبر روسیه را برای اجرای این برنامه ترک خواهند کرد.مارچ امسال ۲ کوه نورد لهستانی به نام های پاول دوناج و میکال اوبریسکی از مسیر شل قصد داشتند این هشت هزارمتری را صعود کنند که ریزش بهمن مانع از تلاش آنها شد.
در همین ماه سایمون مورو و همنورد جدید او دیوید گاتلر نیز قصد صعود از این قله را داشتند که تلاش آنها ناموفق بود. نهمین قله بلند جهان به ارتفاع ۸۱۲۵ متر که در پاکستان واقع شده و به کوه قاتل معروف است یکی از دو قله ای است که تاکنون صعود زمستانی نداشته . از سال ۱۹۸۸ ، ۲۹ تلاش در فصل زمستان روی قله های هشت هزارمتری پاکستان انجام شده که ۱۶ تلاش روی نانگاپاربات بوده . دیگر هشت هزارمتری باقیمانده برای صعود زمستانی K2 است که قبلن در این آدرس اعلام کردیم که امسال تیم سه نفره دنیس اروبکو، آلکس تکسیکون و آدام بلیسکی قصد تلاش روی آن را دارند.

 
آخرین خبر از تیم زمستانی K2:
unnamed
وبلاگ کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی گل‌کوه ؛ امسال یک تلاش زمستانی نادر در K2 تحقق خواهد یافت . جزئیات بیشتری از این تلاش ، مسیر و افزایش نفرات آن در فیس بوک دنیس اروبکو منتشر شده است.تمامی تلاشهای موفق جبهه شمالی K2 از طریق خط الرأس شمالی یا شمال غربی بوده در حالی‌که صعودی از جبهه شمالی و شمال شرقی از سمت چین وجود نداشته . تیم زمستانی K2قصد دارد تلاشی برای مسیری جدید از سمت شمال داشته باشد ، پیشروی آنها به این ترتیب است :
کمپ اصلی پیشرفته – ۴۶۵۰ متر
کمپ ۱ – 5500 متر در پای یک آبشار یخی
کمپ ۲ – 6200 متراز پای دو قدمگاه غول آسا به سمت بالا
کمپ ۳ – 7200 متر درست زیر دیوار منتهی به خط الرأس شمال شرقی
کمپ ۴ – 7600 متر و کمپ ۵ ، ۸۱۵۰ متر هر دو در خط الرأس
قله ۸۶۱۱ متر
در خط الرأس شمال شرقی خط صعود آنها به مسیر سال ۱۹۷۸ آمریکایی ها در ۱۰۰۰ متر مانده به قله می پیوندد . آمریکایی ها این  مکان را ترک کرده و به سمت جبهه شرقی تراورس کردند تا به یال آبروزی بپیوندند، گزارش امریکایی ها از این برنامه در این آدرس موجود است . هنوزبرنامه دقیق تیم ۲۰۱۴ اعلام نشده ، اعضاء تیم شامل :
۱-      دنیس اروبکو – روسیه
۲-      آرتم براون – روسیه
۳-      دیمیتری سینف – روسیه
۴-      آدام بلیسکی – لهستان
۵-      آلکس تکسیکون – اسپانیا 
unnamed (1)
  در زمستان سال ۲۰۰۳ اروبکو در یک تلاش زمستانی در K2 به سرپرستی کریستف ویلیسکی شرکت داشت . دنیس برای حمله نهایی به قله انتخاب شد اما تلاش آنها برای نجات جان یکی از اعضاء موجب متوقف ساختن این برنامه شد. دنیس تبر یخ خود را در همان نقطه حوالی کمپ ۴ رها کرد و امیدوار بود که روزی برای برداشتن آن برگردد. سال ۲۰۰۷ به K2 برگشت و با همراه خود قله را از جبهه شمالی صعود کرد.  
آدام بلیسکی دو صعود زمستانی (گاشربروم یک و برودپیک) را در کارنامه خود دارد و تابستان سال ۲۰۱۲ روی مسیر نرمال K2 تلاش کرده است. آلکس تکسیکون عضو تیم گوشل در تلاش سرنوشت ساز گاشربروم در زمستان بوده و اخیرا K2 را تا ارتفاع ۷۲۰۰ متری از یال آبروزی صعود کرده . اروبکو فرزند یک خانواده روسی در شمال قفقاز است که در اوایل دهه ۹۰ به قزاقستان نقل مکان کرد و افسر ارتش قزاقستان شد. سپس مجددا به روسیه برگشت و شهروندی خود را تمدید کرد. 
 
بسته پیشنهادی هفته :
portrait-tommy-rope_85532_600x450تامی‌کالدول آمریکایی – سنگ‌نورد
 
«نشنال جئوگرافیک: ماجراجویان ۲۰۱۵ / ۲۰۱۴ – گامی فراتر از مرز محدودیت ها » – وبلاگ بیواک(برای مطالعه لطفا اینجا کلیک کنید).

 

۲ دیدگاه to “هفته‌نامه دیواری باشگاه کوه‌نوردی و سنگ‌نوردی اسپیلت(سال سوم-شماره۱۰۵-تاریخ ۹۳،۸،۲۵)”

  1. غلامرضا خلیل ابادی می گوید:

    سلام ممنون از زحماتتون ولی اگه از اخبار داخلی بیشتر با خبر بشیم بهتره.

  2. صابر اسدنیا می گوید:

    ممنون از خانم محمودی بابت گزارشات جامع و جالب هفته نامه

دیدگاه خود را بیان کنید