هفته‌نامه دیواری باشگاه کوه‌نوردی و سنگ‌نوردی اسپیلت(سال دوم-شماره۱۰۴-تاریخ ۹۳،۸،۱۸)

ارسال شده توسط در 9 نوامبر 2014 بدون دیدگاه | دسته بندی شده در آخرین اخبار, اخبار, گالری, هفته نامه دیواری باشگاه اسپیلت

 

هفته‌نامه دیواری باشگاه کوه‌نوردی و سنگ‌نوردی اسپیلت
سال دوم                 شماره ۱۰۴                تاریخ ۹۳،۸،۱۸
 
مصمم شوید که کارى باید صورت گیرد، سپس راه انجام آن را خواهید یافت. «آبراهام لینکلن»
Fall_in_the_High_Country_Colorado
در این شماره می خوانید :
-نشست هفتگی اعضای باشگاه ۹۳،۸،۱۳
-قله گرگ در شرایط سخت صعود شد 
-همکاری باشگاه اسپیلت با هیأت کوه‌نوردی استان تهران
-درگذشت نخستین بانوی مربی کوه نوردی ایران
– پیتر هبلر در ایران 
– گزارش گشایش مسیر جدید در جشنواره بیستون – مسیر کاراکال
– اطلاعیه زمان حضور عوامل کارگروه جست‌وجو و نجات
– ایران میزبان «نشست سالانه کمیسیون جوانان اتحادیه جهانی کوه‌نوردی» در سال ۲۰۱۵
– ال کاپیتان – مسیر : Nose اولین صعود آزاد غیر امریکایی

 
نشست هفتگی اعضای باشگاه ۹۳،۸،۱۳:
به دلیل مصادف شدن روز سه شنبه ۱۳ آبان با روز عاشورا و تعطیل رسمی ، نشست هفتگی برگزار نشد.

 
همکاری باشگاه اسپیلت با هیأت کوه‌نوردی استان تهران:
طی هفته گذشته ، نمایندگان باشگاه اسپیلت در سه جلسه مهم هیأت کوه‌نوردی استان تهران شرکت کردند.
اول : جلسه هم‌اندیشی حفاظت از صیانت محیط زیست کوهستان (مرجان گودرزی و غلامرضا خلیل آبادی)
دوم: جلسه راه‌اندازی کمیته اردوهای هیمالیانوردی (رضاخلیل آبادی)
سوم : جلسه راه‌اندازی ستاد اطلاع رسانی و پیشگیری از حوادث کوهستان (رضا خلیل آبادی)
گزارش مشروح این جلسات در سایت هیأت کوه‌نوردی استان تهران ذکر گردیده است .
بدین‌وسیله از هم‌باشگاهی‌های عزیز جهت حضور در این جلسات کمال تشکر و قدردانی را داریم.
 
 
قله گرگ در شرایط صعود شد :
IMG_6178
باشگاه در هفته گذشته دو برنامه اجرا کرد . با توجه به تعطیلی میان هفته ، برنامه دو روزه صعود به قله گرگ در منطقه بلده و به سرپرستی آقای حمیدی و ۱۴ نفر از اعضا اجرا شد .
روز جمعه نیز برنامه سنگ‌نوردی در منطقه بندیخچال بود که به سرپرستی و مدرسی صفتدر ظهوری و حضور اعضا اجرا شد.

 
درگذشت نخستین بانوی مربی کوه‌نوردی ایران:
Narges
وبلاگ کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی گل کوه ؛ بنا به اعلام سایت فدراسیون کوه نوردی و صعودهای ورزشی بانو نرگس حکیمی (۱۳۹۳- ۱۳۰۴ ) سحرگاه روز سه شنبه ۱۳ آبان دارفانی را وداع گفت . بانو حکیمی ساکن کلن آلمان و علت مرگ ایشان کهولت سن بوده است، برای آرامش روحشان دعامی کنیم ، اطلاعات مختصری به شرح زیر با ذکر منابع را تقدیم حضور علاقمندان می کنیم :
در سومین دوره اردوی کمک مربی فدراسیون کوه نوردی در سال ۱۳۳۶ در دره زایگون ، به عنوان اولین بانوی ایرانی کوه نورد به مقام مربیگری دست یافت . در سال ۳۶ و ۳۷ در بین تمامی کوه نوردان ، اعم از زن و مرد امتیاز نفر دوم را از آن خود ساخت و در کنگره کوه نوردی زنان در اتریش در سال ۱۳۵۲ نیز شرکت کرد( صفحه ۱۴۷ روزشمار تاریخ کوه نوردی و غارنوردی ایران از داود محمدی فر)
همکاری با فدراسیون کوه نوردی در زمان تصدی حسین رفعتی افشار
مربی کلاس های آموزشی فنی بولتن کوه نوردان سال ۱۳۳۸ 
مربی و سرپرست بانوان کوه نورد هیئت کوه نوردی استان فارس ۱۳۴۹
عضو هیئت کوه نوردان اعزامی به هیمالیا
سرپرست تیم بانوان در صعود به قله مهرچال و کلون بستک و سرپرست تیم مشترک بانوان ایرانی و انگلیسی در صعود به قله دماوند و شبمانی روی قله در سال ۱۳۴۲ (فرهنگ کوه نوردی و غارنوردی ایران صفحه ۲۱۳ نوشته داود محمدی فر)

 
پیتر هبلر در ایران :
IMG_0851
همانطور که مستحضر می‌باشید طی دعوتی که فدراسیون کوه‌نوردی از پیتر هبلر( اولین کوه‌نوردی که به همراه رینهولد مسنر و بدون کپسول اکسیژن قدم بر بام جهان گذارد) به عمل آورده بود ، وی روز گذشته در سالن فرهنگ‌سرای اندیشه همراه با فیلم و عکس‌ گزارش صعودهای خود را به نمایش گذارد. 
مسئول باشگاه به همراه تعدادی از اعضا نیز در این مراسم حضور داشتند.

 
گزارش گشایش مسیر جدید در جشنواره بیستون – مسیر کاراکال:
111
گزارش گشایش مسیر جدید در دیواره بیستون / مسیر «کاراکال» / تهیه و تنظیم گزارش : حمید رضا شفقی / گشایندگان مسیر : عباس محمدی ، حمید رضا شفقی ، محمد قاسمی .
مشروح گزارش را به همراه تصاویر از طریق فایل مربوطه را از اینجا ملاحظه نمائید.

 
اطلاعیه زمان حضور عوامل کارگروه جست‌وجو و نجات:
کارگروه جست‌وجو و نجات فدراسیون طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد؛ سرپرست و مسئولین بخش های مختلف این کارگروه، روزهای سه شنبه از ساعت ۱۶ تا ۱۹در فدراسیون به منظور دیدارهای عمومی حضور خواهند داشت.کلیه کوه‌نوردان و عزیزانی که تمایل به دیدار با مسئولین بخش های مختلف کارگروه جستجو و نجات دارند می توانند در ساعات فوق در فدراسیون حضور داشته باشته باشند. 
این کارگروه از دریافت نقطه نظرات عموم کوه‌نوردان استقبال می کند.

 
ایران میزبان «نشست سالانه کمیسیون جوانان اتحادیه جهانی کوه‌نوردی» در سال ۲۰۱۵:
5194_notn5rvx6afhb2rd1m5t
به نقل از سایت فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی ؛«اسرافیل آشورلی» رییس کمیسیون جوانان اتحادیه جهانی کوه‌نوردی در تماس با روابط بین الملل فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی  از برگزاری «نشست سالانه کمیسیون جوانان اتحادیه جهانی کوه‌نوردی» در شهر «منچستر» گزارش داد.بنا بر این گزارش؛ در پایان این نشست، برنامه‌ی کوه‌نوردی صعود به قله «دماوند» در تقویم رسمی سال ۲۰۱۵ این کمیسیون قرار گرفت. هم‌چنین، تهران به عنوان محل برگزاری نشست سال آینده (۲۰۱۵) این کمیسیون برگزیده شد.
در جریان این نشست «محمود هاشمی» عضو ایرانی این کمیسیون نیز به صورت ویدیو کنفرانس حضور داشت.این برنامه در ماه جولای سال ۲۰۱۵ به میزبانی تهران برگزار خواهد گردید. همچنین کمپ جوانان نیز با حضور علاقه‌مندان ۱۶ تا ۲۲ سال با صعود به قله «دماوند» و حضور در کمپ آموزشی در این برنامه حضور خواهند یافت.

 
ال کاپیتان – مسیر  Nose: اولین صعود آزاد غیر امریکایی:
23k9c3c
وبلاگ بیواک ؛ ال کاپیتان یکی از معروف‌ترین دیواره‌های گرانیتی آمریکا و جهان است. مسیر Nose(دماغه) که بین جبهه جنوب غربی و جنوب شرقی این دیواره قرار دارد مهم‌ترین مسیر این دیواره است. Nose کمی بیش از ۹۰۰ متر ارتفاع دارد و درجه سختی آن به تفاوت  5.13b / 5.14a اعلام شده است.  Nose اولین بار ۶۶ سال پیش در سال ۱۹۵۸ طی ۴۷ روز گشایش شد و حالا البته قهرمانان سنگ‌نوردی کمتر از ۳ ساعت آن را صعود می کنند.

 

 یکی از مهم‌ترین رکوردهای Nose صعود آزاد Free Climb آن است. اولین صعود آزاد این مسیر ۲۰ سال پیش در سال ۱۹۹۳ توسط لین هیل صورت گرفت. لین هیل یک سال بعد موفق شد صعود آزاد یک روزه این مسیر را نیز انجام دهد. اما تا همین چند روز پیش هیچ غیر آمریکایی موفق به صعود آزاد این مسیر نشده بود. 

 

 

یورگ ورن هوفن Jorg Verhoeven  هلندی، ۲۹ ساله اولین غیر آمریکایی است که اخیرا موفق به صعود آزاد این مسیر شده است. صعود آزاد، صعودی است که سنگ‌نورد صرفا با استفاده از بدن خود: دستها، پاها، شانه‌ها، باسن‌ها، سینه، پشت و سایر اندام‌ها؛ و با استفاده از گیره‌های طبیعی اقدام به صعود می کند . طناب و ابزار فنی صرفا برای حمایت است و جلوگیری از سقوط و مرگ ، و نه برای صعود سنگ‌نورد وزن خود را روی هیچ ابزاری قرار نمی دهد.یورگ ورن هوفن، آنسایت ۵٫۱۴a و ردپوینت ۵٫۱۴d را در کارنامه خود دارد. او ضمنا یکی از قهرمانان صعودهای ورزشی نیز است : ۴ بار قهرمان جام جهانی لید!
 
 
گردآورنده و تنظیم : ساقی محمودی

 

دیدگاه خود را بیان کنید