هفته‌نامه دیواری باشگاه کوه‌نوردی و سنگ‌نوردی اسپیلت(سال سوم-شماره۱۰۲-تاریخ ۹۳،۸،۴)

ارسال شده توسط در 27 اکتبر 2014 بدون دیدگاه | دسته بندی شده در آخرین اخبار, اخبار, گالری, هفته نامه دیواری باشگاه اسپیلت

هفته‌نامه دیواری باشگاه کوه‌نوردی و سنگ‌نوردی اسپیلت

سال سوم                 شماره۱۰۲              تاریخ ۹۳،۸،۴
 
تغییر دهندگان اثر گذار در جهان کسانی هستند که بر خلاف جریان شنا می‌کنند. «والتر نیس»
Lutsen_Mountains-5
 
در این شماره می‌خوانید : 
۱-برگزاری نشست هفتگی اعضای باشگاه ۹۳،۷،۲۹
۲-اعضای جدید باشگاه 
۳-قله شاه‌دژ صعود شد
۴-حوادث کوه‌نوردی 
۵-دعوت به همکاری در کارگروه محیط زیست فدراسیون
۶-اختتامیه سومین جشنواره بین المللی سنگ‌نوردی بیستون
۷- (۴) آبان‌در«دانشگاه‌صنعتی‌امیرکبیر»:گردهمایی‌تولیدکنندگان‌ایرانی‌لوازم‌کوه‌نوردی
۸-زمان‌بندی ساعات تمرین دیواره درای تولینگ سعید طاهری(دیهیم)
۹-لغو رقابتهای سنگ‌نوردی قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیا 
۱۰-انتصاب آقای یونس رضاخانی به سمت رئیس کارگروه هیمالیانوردی 
۱۱-رکورد زنان در ال کپ
۱۲-جایزه دستاورد کوه نوردی UIAA

 

برگزاری نشست هفتگی اعضای باشگاه ۹۳،۷،۲۹:
بیست وپنجمین نشست هفتگی باشگاه اختصاص داشت به ارائه گزارش صعود قله مون‌بلان در اروپا و چند قله آلپ که توسط پروانه کاظمی بزرگ بانوی هیمالیانورد کشور ارائه شد.
12
در این نشست آقای سعید رضایی فاتح قله چوآیو و همچنین خانم فاطمه زند حبیبی ریاست محترم سابق انجمن کوه‌نوردان نیز حضور داشتند که خانم حبیبی کارت عضویت افتخاری باشگاه اسپیلت را از آقای حمیدی دریافت کردند.
10721390_395569793927110_1219621610_n
9
 
اعضای جدید باشگاه :
در هفته گذشته خانم سارا بیت‌الله‌پور عضو باشگاه شدند. ضمن خیرمقدم ، برای‌شان آرزوی صعودهای موفق در کنار همنوردانشان در باشگاه را داریم.

 
قله شاه‌دژ صعود شد :
IMG_5791
برنامه هفته گذشته باشگاه صعود قله شاه‌دژ بود که به سرپرستی غلامرضا خلیل آبادی و حضور ۲۵ نفر از اعضا اجرا شد. 

 

حوادث کوه‌نوردی :
متأسفانه در چند روز گذشته چهار نفر از کوه‌نوردان در سه حادثه مجزا جان خود را از دست دادند. دو نفر از کوه‌نوردان در حادثه سقوط از آبشاریخی دماوند و قله لجور و دو نفر بر اثر گازگرفتگی هنگام خواب در چادر و در جنگل الیمستان . ضمن تسلیت به جامعه کوه‌نوردی، از خداوند منان برای‌شان آرامش ابدی خواهانیم.

 

دعوت به همکاری در کارگروه محیط زیست فدراسیون:

سایت فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی اعلام کرد ؛ کارگروه محیط زیست فدراسیون جهت پیش‌برد امور این کارگروه از علاقه‌مندان به همکاری با تخصص‌های مدیریت محیط زیست، طراحی محیط زیست و آموزش محیط زیست دعوت به همکاری می‌نماید. 
علاقه‌مندان می‌توانند سوابق خود را به آدرس الکترونیکی  info@msfi.ir  
و یا vertical.world.am@gmail.com ارسال نمایند.

 

پاک‌سازی دماوند از زباله‌ها:
 

5130_0foejfbx10ca86js959

کارگروه پناهگاه‌های فدراسیون با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: این کارگروه در آستانه فصل سرما و با توجه به کاهش و تقریباً اتمام صعودهای متعدد انبوه کوه‌نوردان به دماوند، ضمن پاک‌سازی منطقه از زباله‌هایی که متأسفانه توسط برخی از صعودکنندگان به جای مانده بود،باردیگر از همه عزیزان علاقه‌مند صمیمانه درخواست می‌نماید؛ از به جای گذاشتن زباله‌های خود در ارتفاعات خودداری کنند.
این کارگروه از کوه‌نوردانی که قصد صعود به قله دماوند و استفاده از بارگاه سوم را دارند خواست؛ حتماً با مجتمع کوهستانی پلور به شماره ۰۱۴۴۳۳۴۲۸۰۱ الی ۴ تماس حاصل نموده و هماهنگی های لازم را مبذول نمایند.

 

اختتامیه سومین جشنواره بین المللی سنگ‌نوردی بیستون:
5152_e2vh99q0s01skopg88u
به گزارش فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی عصر روز پنج‌شنبه اول آبان ماه ۹۳ در مجاورت کوه زیبای بیستون و در کاروان‌سرای بیستون، با حضور شرکت کنندگان در سومین جشنواره بین المللی سنگ‌نوردی بیستون، مسئولین فدراسیون، مسئولین استان کرمانشاه و نهادهای مختلف و سایر مدعوین، این رویداد بزرگ فرهنگی ورزشی به پایان رسید.در بخشی از این مراسم ، تعدادی از شرکت‌کنندگان خارجی، دست‌اندرکاران اداره کل ورزش و جوانان استان، عوامل فدراسیون، سایر نهادها، هیئت استان کرمانشاه و تعدادی از پیش‌کسوتان، با اهدای لوح مورد تجلیل و تقدیر قرارگرفتند.

 

۴آبان‌در«دانشگاه‌صنعتی‌امیرکبیر»:گردهمایی‌تولیدکنندگان‌ایرانی‌لوازم‌کوه‌نوردی: 
 
5153_poster_lavazem_1393
فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی اولین گردهمایی با تولید کنندگان لوازم کوه‌نوردی داخلی(پوشاک، لوازم، دیواره و …) را یکشنبه ۴ آبان ماه در «دانشگاه صنعتی امیرکبیر» با محورهای زیر برگزار نمود:
•    ایجاد یک مرکز پژوهشی، صنفی
•    آشنایی تولیدکنندگان با یک دیگر، توسعه تعاملات و تحقق اهداف مشترک
•    بررسی مشکلات تولیدکنندگان
•    بازارهای داخلی و خارجی (بازاریابی و فروش)
•    نقش استاندارد سازی درامنیت مصرف کننده
•    و…

 

زمان‌بندی ساعات تمرین دیواره درای تولینگ سعید طاهری(دیهیم):
به گزارش سایت هیئت کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی استان تهران ؛ با توجه با افتتاح اولین دیواره تخصصی درای تولینگ استان تهران، در محل “باشگاه دیهیم”، ساعات تمرین برای عموم علاقه مندان و ورزشکاران، در طول هفته، روزهای زوج بصورت زیر می باشد:
روزهای زوج ساعت۱۰ الی۱۳ – مختص آقایان – مربی: مسعود زینالی
روزهای زوج ساعت۱۳ الی۱۶ – مختص آقایان – مربی: مسعود زینالی
روزهای زوج ساعت۱۶ الی۱۹ – مختص بانوان – مسئول: آلاله قاسمی
روزهای زوج ساعت۱۹ الی۲۲ – مختص آقایان – مسئول: سعید محمودی
علاقه مندان میتوانند برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط استفاده از این دیواره با آ؛قای مسعود زینالی(۰۹۱۲۳۷۵۳۴۳۲) تماس حاصل نمایند.

 
لغو رقابتهای سنگ‌نوردی قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیا :
2617092lvgoql283ghqs
اتحادیه سنگ‌نوردی آسیا با ارسال پیامی به فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی کشورمان به طور رسمی لغو رقابتهای سنگ‌نوردی قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیا که قرار بود آذرماه در کشور مالزی برگزار گردد را اعلام داشت.
لازم به ذکر است بر اساس دو مرحله رقابت‌های کشوری در زنجان و انتخابی تیم ملی در پلور قرار بود تیم‌های ملی نوجوانان و جوانان کشورمان در این رقابتها شرکت نمایند که بدلیل لغو این مسابقات اعزام این تیمها نیز منتفی گردید.

 

انتصاب آقای یونس رضاخانی به سمت رئیس کارگروه هیمالیانوردی :
سایت هیئت کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی استان تهران اعلام کرد ؛ توجه به سوابق ارزشمند آقای یونس رضاخانی در کارگروه هیمالیانوردی و صعودهای بلند هیئت تهران در سالهای گذشته و برای پیشبرد اهداف هیئت در این بخش،طی حکمی از سوی مهندس مرتضی رمضانی به عنوان رئیس این کارگروه معرفی شدند. اقای رضاخانی متولد ۱۳۳۸ بوده و علاوه بر مدیریت این کارگروه طی ۶ سال خود نیز ۱۷ صعود خارج از کشور از جمله گاشربروم ۲ -کمونیزم- مراپیک – خانتانگری -کورژنفسکایا- و بسیاری قلل دیگر را تجربه نموده اند .
لازم به ذکر است آقای ابوالفضل عرب دبیر فعلی این کارگروه کماکان به عنوان دبیر این کارگروه به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

 
رکورد زنان در ال کپ:

10726592_10152557025229545_347654420_n-300x243
 وبلاگ کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی گل کوه ؛ کوئن برت و لیبی سوتیر دو مسیر دیواره ال کپ را در کمتر از ۲۲ ساعت صعود کردند. آنها مسیر Nose را در ۸ ساعت و ۲۵ دقیقه صعود کردند ، از طاقچه های شرقی فرود آمدند و بعد Lurking fear را صعود کردند ، در مجموع در عرض ۲۱ ساعت و ۱۷ دقیقه هر دو مسیر صعود شد.
اولین باری است که دو دیواره‌نورد زن دو مسیر از ال کپ را در عرض یک روز صعود می کنند. اوایل این هفته برت و سوتیر رکورد صعود سرعتی Lurking fear را شکستند و آنرا در عرض ۷ ساعت و ۴۷ دقیقه صعود کردند. این زمان ۵/۵ ساعت سریع‌تر از رکورد قبلی بود که سوتیر و شانتل آستورگا در سال ۲۰۱۰ بجا گذاشته بودند.
پاییز گذشته سوتیر و مایان اسمیت گوبات رکورد صعود سرعتی زنان در مسیر Nose را شکستند و آنرا در زمان ۵ ساعت و ۳۹ دقیقه به آتش کشیدند.(زمان صعود ۱۷ اکتبر ۲۰۱۴)
 

جایزه دستاورد کوه نوردی UIAA :
b-wportrait
۱۸ اکتبر سال ۲۰۱۴
وبلاگ کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی گل کوه ؛ در مجمع عمومی سال دوهزار و چهارده  UIAA در فلگ استف آریزونا، جایزه دستاورد کوه‌نوردی به استیو هاوس کوه‌نورد و صخره‌نورد امریکایی اعطاء گردید. هاوس دیواره‌ها و کوه‌های سترگ بسیاری را در گوشه و کنار جهان صعود کرده اما صعود او به نانگاپاربات (۸۱۲۵ متر) که اولین صعود از جبهه مرکزی مسیر روپال در سال ۲۰۰۵ با همراهی وینس اندرسون بود هنوز شاخص‌ترین برنامه او محسوب می شود. برای مسیر ۴۱۰۰ متری هاوس – اندرسون درجه M5 X, 5.9, W14 تعیین شد. از هاوس پرسیده شد چه چیز این چالش دشوار و بسیار فنی و سبکبار را دوست دارد و او پاسخ داد:
"من عاشق پیچیدگی و حل دشواری هستم ، عاشق محیطی هستم که این کار را در آن انجام می دهم  و عاشق مشارکت و ارتباطی هستم که از آن ناشی می شود ، من حتی عاشق صبح زود هستم  و عاشق همه اینها  هستم"
او می گوید:
" هیچ چیز روی یک دیواره اگر در مکانی دور افتاده باشد ، قابل اعتماد نیست . عوامل بسیاری هستند که موجب نتیجه نهایی می شوند از جمله شرایط جوی ، غذا ، دسترسی به امکانات ، همنورد ، ارتفاع و لیستی که در حین کار نیاز به آن احساس می شود"
ماجراهای صعودهای او در سراسر جهان تقریبا به Mount Temple نزدیک دریاچه لوئیس در آلبرتا در سال ۲۰۱۰ختم می شود. بروس میلر با او همراه بود و تلاش آنها منجر به ایجاد مسیر جدید دیگری شد. هاوس یک گیره پا را از دست داد و ناگهان خود را در فضا معلق دید. بعد از یک سقوط ۲۵ متری و کوبیده شدن به دیوار با شکستگی لکن از ۲۰ جا و آسیب‌های داخلی بی‌شماری از جمله سوراخ شدن ریه مواجه شد. جای خوشبختی بود که زنده ماند اما قرار گرفتن در چنین شرایطی موجب یک دوره درون گرایی عمیق برای او شد و در این زمان بود که تصمیم گرفت آلپاین منتورز را تاسیس کند که به کوه‌نوردان مشتاق برای صعود از دیواره‌های سترگ و دشوار در یک برنامه ریزی دو ساله کمک می کند.
 رئیس UIAA فریتز وریجلند گفته : " هاوس الهام بخش و الگوی کوه‌نوردی جهان است و گزینه‌ای است شایسته از بهترین کوه‌نوردان و صخره‌نوردان جهان . او نه تنها یک کوه‌نورد مشهور بین المللی است ، بلکه یک گام فراتر و بالاتر از کوه‌هایی که صعود کرده قرار دارد . او خود را وقف آموزش آن‌چیزی که آموخته به کوه‌نوردان جوان علاقمند کرده‌است.
هاوس امروز خود را به عنوان یک کوه‌نورد ، سخنگو ، راهنمای کوهستان ، نویسنده و مربی معرفی می کند. او تلاش به ادغام تمامی جنبه‌های مختلف بر اساس یک فلسفه از آگاهی و تجربه دارد. کتاب "آموزش کوه‌نوردان جدید" او با استقبال خوبی روبرو شده و راهنمایی است برای یک کوه‌نورد بعنوان یک ورزشکار. او معتقد به یک گفتمان مهم و جدید در خصوص ضرورت یک زندگی متعادل از جنبه‌های روحی و فیزیکی است و می گوید سنگ‌نوردی و کوه‌نوردی می‌تواند در بالاترین ارزش ها جا داشته باشد . جایی که خانواده ، دوستی و ارتباط قرار دارند. ایده‌ای که موجب تاسیس آلپاین منتورز شد نه تنها گذراندن یک دوره دو ساله از مهارتهای یادگیری است بلکه درک این موضوع است که تنها قدرت ملاک موفقیت در صعودهای دشوار نیست بلکه اعتماد بنفس ناشی از تجربه و عقل است که امکان دستیابی به آن را فراهم می آورد.
" بعد از حادثه‌ای که در کانادا برایم رخ داد ، متوجه شدم که این صعودهای پی در پی من در طول زندگی نبوده بلکه کاری بوده که می توانستم برای جامعه کوه‌نوردی انجام دهم و نداده ام . جامعه ای که داده های بسیاری به من ارزانی داشته از اینرو آلپاین منتورز را بوجود آوردم. هاوس می گوید آلپاین منتورز راه اصلی برای بازپس دادن دین خود به جامعه کوه‌نوردی بوده . امکان آموزش دادن به کوه‌نوردان جوان در لوای یک رابطه سالم و لذت از کوه‌نوردی .
کوه‌نوردی همیشه خطرناک است اما آنچه که مهم است این است که بدانیم چه موقع و از چه چیزی بترسیم و چه موقع و برای چه اعتماد بنفس داشته باشیم، آموزش در کوه‌نوردی های بزرگ بسیار مهم است زیرا کوه نورد در معرض محیط پیچیده قرار می گیرد ، صخره ، یخ ، برف، یخچال ، شرایط جوی ، ارتفاع و حتی خوردن و آشامیدن. هاوس تاکید می کند فقط مهارت های دشوار نیست که سعی در انتقال آن را داریم بلکه طریقی است برای باور توانایی های خود.
این نوع رویکرد به آموزش کوه نوردان جوان روشی است مثبت در کوه نوردی ، هاوس توضیح می دهد که در حال حاضر در اروپا از طریق برنامه های ارائه شده توسط فدراسیون ها و انجمن های کوه نوردی منجمله فرانسه و اسلوونی آموزش کوه نوردان صورت می گیرد اما در شمال امریکا آموزش در سطح گسترده‌ای وجود ندارد.
هاوس در حال حاضر در یک برنامه نظارت منطقه ای در ایالت واشنگتن با حمایت انجمن کوه نوردی امریکا به فعالیت مشغول است.
 

 

گردآورنده و تنظیم : ساقی محمودی

دیدگاه خود را بیان کنید