هفته‌نامه دیواری باشگاه کوه‌نوردی و سنگ‌نوردی اسپیلت(سال سوم -شماره۱۰۱-تاریخ ۹۳,۷,۲۷)

ارسال شده توسط در 19 اکتبر 2014 ۴ دیدگاه | دسته بندی شده در آخرین اخبار, اخبار, گالری, هفته نامه دیواری باشگاه اسپیلت

هفته‌نامه دیواری باشگاه کوه‌نوردی و سنگ‌نوردی اسپیلت

سال دوم                 شماره۱۰۱             تاریخ ۹۳,۷,۲۷
همه می‌خواهند بر قله کوه جای بگیرند اما تمام رشد و خوشبختی هنگامی رخ می‌دهد که در حال صعود آن هستید.«اندی رونی»(برگرفته از وبلاگ کلوپ کوه‌نوردان سولدوز)
adam-jones-autumn-view-of-fog-from-morton-overlook-great-smoky-mountains-national-park-tennessee
«هفته تربیت بدنی مبارک »
در این شماره می خوانید :
-برگزاری نشست هفتگی اعضای باشگاه ۹۳،۷،۸
-تبریک تولد به همنوردان باشگاه
-اعضای جدید باشگاه 
-تسلیت به همنورد
-تبریک به همنورد
-برنامه سنگ‌نوردی بند یخچال اجرا شد
-پیام سرکارخانم پروانه کاظمی جهت شرکت در نمایشگاه عکس
-سومین جشنواره بین المللی «بیستون» 
-نشست مشترک کارگروه جستجو و نجات فدراسیون با مسئولین تله کابین توچال
-افتتاح اولین سالن تخصصی «درای تولینگ» در استان تهران همراه با برگزاری مسابقه
-کشف دومین‌غارعمیق‌ایران
-آمار تقریبی صعود کوه‌نوردان خارجی از ابتدای سال ۹۳ 
-نتایج اولین دوره مسابقات قهرمانی کشور ویژه جانبازان، معلولین و نابینایان
دختران دیواره نورد ایران و دو مسیر جدید
-۲۴ کشته و مفقود در اثر توفان های موسمی و بهمن در نپال
 آلپاین کلاب امریکا: شام انتفاعی با طعم رینهولد مسنر – از ۲۷۵ دلار تا ۱۲,۰۰۰ دلار 
 

 

برگزاری نشست هفتگی اعضای باشگاه ۹۳،۷،۲۲:
بیست و چهارمین نشست هفتگی باشگاه اختصاص داشت به ارائه ۳ گزارش برنامه اجرا شده باشگاه . گزارش برنامه های صعود قله بند عیش که توسط نسرین چارلنگی ارائه شد . سپس فیلم کوتاه از صعود قله شاه معلم توسط کیان باختری پخش شد. و در ادامه گزارش فرود دره کمجل همراه با عکس و فیلم توسط حمید جهانبخش ارائه شد.
 
تبریک تولد به همنوردان باشگاه: 
روز جمعه ۲۵ مهرماه تولد اسماعیل حیدری از اعضای باشگاه بود. ضمن عرض تبریک ، آرزوی سلامتی و موفقیت برای‌شان داریم.
 
اعضای جدید باشگاه :
در هفته گذشته آقای مرتضی زواره‌ای عضو باشگاه شدند. ضمن خیرمقدم برای‌شان آرزوی صعودهای موفق در کنار همنوردانشان در باشگاه را داریم.
 
تسلیت به همنورد:
مطلع شدیم زهرا نادری از اعضای باشگاه در سوگ از دست دادن پدر گرامی‌شان هستند. ضمن عرض تسلیت ، از خداوند منان علو درجات و آرامش ابدی برای عزیز از دست رفته و صبر و شکیبایی برای بازماندگان خواستاریم.
 
تبریک به همنورد:
در ماه گذشته چهارمین زوج باشگاه ؛ علیرضاحاصلی مشهدی و سیمین پورحسینی رسما زندگی مشترک خود را آغاز کردند . ضمن تبریک به این عزیزان ، آرزوی خوشبختی و موفقیت توأم با سلامتی داریم.
 
برنامه سنگ‌نوردی بند یخچال اجرا شد :
IMG_0468 IMG_0469
برنامه هفته گذشته باشگاه تمرین سنگ‌نوردی عمومی زیر نظر صفتدر ظهوری بود که با حضور اعضا اجرا شد. 
 
پیام سرکارخانم پروانه کاظمی جهت شرکت در نمایشگاه عکس: 
IMG_0007
به نقل از سایت هیات کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی ؛
قابل توجه کلیه همنوردان گرامی:
نمایشگاه باشکوهی با عنوان «کوه بانو» در دیماه سال جاری در تهران و به همت هیات کوه‌نوردی استان تهران و با تلاش فراوان سرکار خانم ساعی پارسا و با امید ارتقا سطح این ورزش در بین بانوان ایرانی برگزار خواهد شد.نکته قابل توجه این رویداد، حضور دو دوست خوبم به عنوان مهمانان ویژه خارجی است. برترین کوه‌نورد زن دنیا خانم گرلینده کالتنبرونر اولین و تنها بانویی که موفق به صعود همه هشت هزار متری‌ها بدون استفاده از اکسیژن کمکی شده از کشور اتریش و همچنین دوست، همکار و همراه گرلینده خانم بیلی بیرلینگ هیمالیانورد و دونده ماراتون و نویسنده فرهیخته آلمانی افتخار حضور در این رویداد و برگزاری نشستی با کوه‌نوردان را به ما داده‌اند.
قابل توجه است که جمعی از کوه‌نوردان زن برتر دنیا چون آرلن بلام (نویسنده کتاب جایی برای زنان روی قله آناپورنا و سرپرست اکسپدیشن)، ادورنه پاسابان ( اولین بانویی که همه هشت هزارمتری ها را صعود کرد)، کاتیا استارتیس (هیمالیانورد هلندی که کل هیمالیا را پیاده طی نموده است) و بسیاری از بانوان هیمالیانورد و کوه‌نورد دیگر با فرستادن عکس هایی از مجموعه های شخصی شان ما را در این راه یاری نموده اند.همچنین مجموعه با ارزشی از بانوان پیشکسوت کوه‌نوردی ایران نیز در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.
من امیدوارم بخش داخلی این نمایشگاه کم رنگ‌تر از بخش خارجی و پیشکسوتان نباشد گرچه با وجود فراخوانی که هیات مدت ها قبل منتشر نموده تا کنون تعداد معدودی عکس برای بخش داخلی ارسال شده است.
دوستان عزیز مهلت ارسال آثار آخر آبان ماه ۹۳ و به سرعت رو به اتمام است!
بدینوسیله از کلیه همنوردان عزیز تقاضا می کنم چنانچه عکس هایی مناسب این نمایشگاه در اختیار دارند هر چه سریع‌تر به هیات کوه‌نوردی استان تهران ارسال فرمایند و شانس شرکت در این نمایشگاه کم نظیر را از دست ندهند.
سوژه عکس زن و طبیعت به ویژه کوهستان می باشد و عکاس می تواند خانم یا آقا باشد. توضیحات تکمیلی را در آدرس زیر می توانید مطالعه فرمایید:
http://tehranclimb.ir/?p=586
پیشاپیش سپاسگزار همکاری صمیمانه شما عزیزان هستم.
پروانه کاظمی
مسئول بخش خارجی
 
سومین جشنواره بین المللی «بیستون»: 
بیستون
سایت فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی ؛ جشنواره بیستون با حضور ۱۳۰ شرکت‌کننده ایرانی و ۶۰ شرکت‌کننده خارجی از تاریخ امروز ۲۷/مهر/۹۳ آغاز و تا‌ ۰۱/آبان/۹۳ در منطقه بیستون (کاروان‌سرای بیستون )برگزار خواهد‌شد.این جشنواره در ۴ بخش سنگ‌نوردی، پاراگلایدر، اسلک لاین وهایلاین، تریک لاین، بیس جامپینگ Base Jumping  می باشد.
 
نشست مشترک کارگروه جستجو و نجات فدراسیون با مسئولین تله کابین توچال:
کارگروه جستجو و نجات فدراسیون اعلام نمود؛ در روز ۱۹ مهرماه ۹۳ جلسه ای با حضور دکتر حمید مساعدیان سرپرست کارگروه جستجو و نجات فدراسیون با مسئولین تله کابین توچال جهت بررسی مسائل و مشکلات ایمنی، جستجو و امداد و نجات مسیر تله کابین توچال در ایستگاه یک تله کابین توچال تشکیل گردید.
در این جلسه مسائل مختلفی مطرح گردید که اهم آن به اطلاع می رسد:
* همکاری تله کابین توچال در افزایش سرعت عملیات امداد و نجات به ارتفاعات جهت منتقل کردن امدادگران به ارتفاعات بالا
*  اطلاع رسانی به موقع به کوهنوردان عازم به ارتفاعات توچال در شرایط بد آب و هوایی از طریق تابلوهای هشدار دهنده دیجیتال
*  توجه به آموزش کارکنان تله کابین در برخورد با بیماریهای ارتفاع و ارجاع صحیح حادثه دیدگان
*  آموزش پزشکان مستقر در هتل توچال در ارتفاع ۳۷۰۰ متری و اهمیت به روز بودن پزشکان مستقر در ارتفاعات بالا در برخورد با بیماران مبتلا به بیماریهای ارتفاع
* راهکارهای همکاری های بیشتر امدادگران سازمان آتش نشانی مستقر در ایستگاه ۶۴ ولنجک
*  ایمن سازی مسیر ایستگاه هفت به قله توچال(پرحادثه ترین مسیر قله توچال)
*  پوشش مناسب ارتباطی تلفن همراه از طریق نصب دستگاه های مورد نیاز جهت اطلاع رسانی دقیق تر و بهتر برای امداد و نجات کوهستان
* نصب تابلوهای هشدار دهنده در ابتدای مسیرهای شیرپلا و پلنگچال به تله کابین توچال جهت اطلاع از زمان فعالیت تله کابین
*  اطلاع رسانی عمومی هشدارهای ایمنی برای شهروندان حاضر در مسیرهای تله کابین توچال
*  شناسایی نقاط حادثه خیز منطقه توچال از نظر احتمال بروز حوادث کوهستان و پیش بینی های لازم
همچنین برنامه زمانی در زمینه اقدامات پیشنهادی در بهبود ایمنی و امداد و نجات در ارتفاعات شمالی توچال انجام گردید.
 
افتتاح اولین سالن تخصصی «درای تولینگ» در استان تهران همراه با برگزاری مسابقه:
دیهیم1
سایت فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی ؛ عصر روز سه شنبه ۲۲ مهر ماه ۹۳؛ با حضور مسئولین فدراسیون، اولین سالن تخصصی «درای تولینگ» در استان تهران، طی مراسمی و همچنین برگزاری مسابقه، رسماً افتتاح شد . در مراسم افتتاح دیواره‌ی «درآی تولینگ» دیهیم و برگزاری مسابقه توسط هیئت استان تهران که با حضور مدعوین و مسئولین فدراسیون از جمله؛ «رضا زارعی» رئیس فدراسیون، «مهدی داور پور» رئیس کارگروه صعودهای ورزشی، «حمید آسیابان» سرپرست کارگروه امور استان‌ها و «محمود میرنوری» رئیس کارگروه آموزش فدراسیون برگزار شد.
دیهیم2
نفرات اول تا هفتم به این ترتیب معرفی و تقدیر شدند:
اول: محمد رضا صفدریان
دوم: مجتبی هاشمی
سوم: منصور استکی
چهارم: مهدی پهناور
پنجم: عرفان حمیدی
ششم: سعید محمودی
و هفتم: محمد اهویی
 
کشف دومین‌غارعمیق‌ایران:
غار2
به گزارش روابط عمومی فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی؛ با انجام اکتشافات جدید، امیدهای جدی برای اکتشاف غارهای عمیق‌تر از ۱۰۰۰ متر در ایران به وجود آمد و یکی از بزرگترین و مهمترین وقایع غارنوردی کشور در چند روز گذشته رقم خورد.گروهی از غارنوردان کشور موفق شدند به عمق ۵۶۸ متری غاری در ارتفاعات رشته کوه‌های اطراف کرمانشاه دست یابند و دومین غار عمیق کشور را کشف کنند. این غار با نام J۲.۱ که در محل به «جوجار» معروف است پس از غار «پراو» با عمق ۷۵۲.۵ متر در رده دوم عمیق ترین غارهای ایران قرار گرفت. پیش از این، غار «سم» با ۴۰۶ متر دومین غار عمیق ایران بود.
شواهد حاکی از عمق بیشتر این غار است و اعضای تیم در حال برنامه ریزی برای ادامه اکتشاف هستند. در جریان این برنامه قریب به ۱۰۰ دهانه غار در منطقه بررسی و علامت گذاری شد که بعضا عمقی بیش از ۱۰۰ متر دارند.
مشروح خبر:
گروهی از مشتاقان و فعالان عرصه غارنوردی در کنار یکدیگر قرار گرفتند تا سرزمین عزیزمان ایران را بیشتر بشناسند و در تلاشی گروهی و با طی مسافتی در حدود ۸ ساعت کوهپیمایی طاقت فرسا موفق به اکتشاف غار عمیقی به نام J۲.۱ (که در محل به نام «جوجار» معروف است) در ارتفاعات رشته کوه‌های اطراف کرمانشاه شدند. تیم اکتشافی با چیرگی بر معضلاتی همچون دوری از امکانات شهری، کمبود آب، فقدان جاده دسترسی، بارکشی سنگین و… اولین اکسپدیشن بزرگ ۱۰ روزه کاملا ایرانی و بدون شرکت یا کمک غارنوردان خارجی را در حالی به  اتمام رساندند که موفق شدند تا عمق ۵۶۸ متری نفوذ کرده و این درحالی است که آنها در این عمق به دلیل اتمام تجهیزات و علی رغم استفاده از بیش از ۹۵۰ متر طناب،  بر سر چاهی حدودا ۷۰ متری متوقف شدند. به گفته تیم پیشرو این چاه به یکی از راهرو های اصلی غار متصل شده و صدای مهیب ریزش آب به گوش می‌رسد و دمای غار بسیار سرد و به حدود ۲ درجه بالای صفر می رسد. متراژ فوق بر اساس نقشه‌های تهیه شده از غار بدست آمده و نقشه فنی غار نیز برداشت گردیده است.این غار با ساختاری متفاوت از بسیاری غارهای عمودی موجود در کشور در بیشتر قسمتهای خود نیاز به استفاده از تکنیکهای کار با طناب داشته و حتی در قسمتهایی نیاز به صعود از معابر یخی را دارد. در انتهای بسیاری از فرود ها ، با حوضچه های مملو از آب سرد مواجه می‌شویم که عبور ایمن از آنها تنها با بهره گیری از طناب و تکنیک های تراورس میسر است. از مشخصه‌های دیگر این غار می‌توان به نبود محل مناسب برای برقراری کمپ اشاره کرد که این مهم را با دشواری مواجه می‌سازد.
غارنوردان در اکتشاف این غار از تجربیاتی که در پیمایش  غار «چوکورپینار» ترکیه به عمق بیش از هزار متر و همچنین پیمایش و اکتشاف غار «ایرانیان» در ترکیه و غارهای دیگری در اتریش و… داشته اند نهایت استفاده را نموده و جهت اکتشاف غار همواره از اصول SRT و رول های یکدست هیلتی و متدهای روز دنیا در نقشه برداری و اکتشاف استفاده نموده است.اما غارنوردان کشورمان علاوه بر غار مذکور قریب به ۱۰۰ دهانه را بررسی و علامت گذاری کرده‌اند که بعضا عمقی بیش از ۱۰۰ متر دارند.همچنین جهت ادامه اکتشاف در سال‌های آینده، گروه اقدام به بارگذاری برای سال بعد نموده است.
غار1عکس ها از: میثم خوشقدم
 
در این مرحله از این کارگروهی که انجام شد افراد و گروه های زیر شرکت داشته اند (به ترتیب حروف الفبا):
گروه ها و تشکل ها:
آزاد فراز قزوین – آفاق گرگان- پارس شمیران – گروه تهران- خانه کوهنوردان تهران – سمپاد – کاهار البرز – لواسان
افراد شرکت کننده:
سرپرست: علیرضا بلاغی – نازنین بدرخانی – بهادر برومند – حسین بویینی – شهریار بهزادیان – نیما حسینی – میثم خوشقدم – سعید کفشگیری – نرگس کوکبیان – سهیلا صالح زاده – رضا رودنشین – فرنوش رییسی – آمنه  شاهمرادی – محمد رضا  شهبازی – وحید مصدری – حجت مولایی
منوچهر مرادنژاد و پیمان یاوری (هماهنگی وسیله نقلیه برای حمل بار به کرمانشاه) – شرکت تولیدی یاشیل داغ (تهیه کوله غارنوردی)
این برنامه در پی انجام دو مرحله اکسپدیشن‌های پیشین انجام پذیرفت که گزارش تفصیلی متعاقبا اعلام خواهد شد. خاطر نشان می‌شود تیم در حال برنامه ریزی انجام فازهای بعدی این پروژه اکتشافی است.
 
آمار تقریبی صعود کوه‌نوردان خارجی از ابتدای سال ۹۳ :
کوه نوشت ؛ مسئول پناهگاه‌های فدراسیون گفت: در سال جاری تعداد کوه‌نوردانی که برای کوه‌نوردی وارد کلاردشت شدند ۸ هزار نفر بودند که از تعداد کوه‌نوردان خارجی صعودکننده ۴۰۰ نفر برای صعود به علم‌کوه و حدود ۶۰۰ نفر برای صعود به منطقه دماوند وارد شدند که بیشترین آمار کوه‌نوردان خارجی طی ۱۰ سال اخیر بوده است . «ساریخانی» افزود: بسیاری از کوه‌نوردان خارجی که وارد ایران می‌شوند، علم‌کوه را برای صعود انتخاب می‌کنند و سپس به سراغ دماوند می‌روند. زیرا علم‌کوه دارای موقعیت خاص بلندی دیواره سنگی و راه‌های رسیدن به قله است.
اخیراً طی مراسمی از راهنمایان و کوه‌نوردان علم‌کوه با حضور پیشکسوتان کوه‌نوردی کشور در پایگاه این فدراسیون در ونداربن کلاردشت تجلیل شد. در این مراسم از علی فرضی، هاشم بیگلریان و سمیع‌الله بیگلریان سه نفر از کوه‌نوردان و راهنمایان کوه‌نوردی علم‌کوه با هدایا و لوح سپاسی تقدیر شد. مسئول پناهگاه‌های فدراسیون در حاشیه این مراسم افزود: در حال حاضر بیش از ۱۱۰ جان‌پناه و ۱۰ پناهگاه خوب و مجهز به امکانات رفاهی همچون آب، برق و خوابگاه برای کوه‌نوردان در این مسیر وجود دارد.«علی ساریخانی» ادامه داد: مجهزترین این مکان‌ها دو پایگاه در رودبارک و ونداربن علم کوه هستند و تعدادی نیز در دماوند و پلور که به خوابگاه و امکانات دیگر مجهزند، وجود دارند.
این مسئول گفت: البته جان‌پناه‌های ما به خاطر ارتفاع بالا دچار مشکل است، هرچند بخش خصوصی قبلا جان پناه می‌ساختند ولی دیگر اجازه ساخت به آنها داده نمی‌شود.
برنامه‌های پائیزی و زمستانی فدراسیون در یک نگاه
«هادی صابری» دبیر و عضو هیئت مدیره فدراسیون کوه‌نوردی کشور نیز در این مراسم با اشاره به جشنواره بین‌المللی سنگ‌نوردی کشور در بیستون گفت: از برنامه‌های پاییزه و زمستانی فدراسیون سومین جشنواره بین‌المللی سنگ‌نوردی با حضور بیش از ۶۰ سنگ‌نورد حرفه‌ای از سراسر جهان و ۱۰۰ سنگ‌نورد ایرانی از ۲۶ مهرماه جاری تا دوم آبان ماه در بیستون است.
وی گفت: طی یک ماه آینده مسابقه سنگ‌نوردی ساحلی آسیا را در کشور تایلند داریم. همچنین صعود بین‌المللی سراسری در بهمن ماه به مناسبت پیروزی انقلاب اسلامی و مسابقات قهرمانی یخ‌نوردی جام‌های یخ‌نوردی جهان در کشورهای کره جنوبی، ایتالیا، سوئیس، آمریکا و چند کشور دیگر از برنامه‌های پاییزه و زمستانی فدراسیون کوه‌نوردی کشور است.
 
نتایج اولین دوره مسابقات قهرمانی کشور ویژه جانبازان، معلولین و نابینایان:
سایت فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی ؛ اولین دوره مسابقات قهرمانی کشور ویژه جانبازان، معلولین و نابینایان در بخش مردان و زنان در رشته «سرطناب» رده سنی آزاد و در بخش های مختلف معلولیت با هدف توسعه و گسترش ورزش سنگنوردی به میزبانی هیئت کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی استان قزوین جمعه ۲۵ مهر ماه ۹۳ برگزار شد.
5111_3o1iubkvh67pguoi40e3
بخش بانوان:
«حدیثه رجب پور» در کلاس B۱ نابینای کامل مقام اول از قزوین
«مینا کلهر» در کلاس B۲ کم بینا مقام اول از قزوین
«معصومه عبدالوهابی» در کلاس AA۱  قطع یک دست مقام اول از قزوین
5111_f96hxzm7vanrpxr1dx7
بخش مردان:
در کلاس B۱ نابینای کامل:  «مصطفی قدیری» از قزوین مقام اول / «داوود صفایی کیا» از قزوین مقام دوم
در کلاس AA۱ قطع یک دست: «مصطفی محمدی» از قزوین مقام اول
در کلاس A۱ قطع انگشت: «مهدی اکبری» از اصفهان مقام اول /  «محمد امین حمیدی» از قزوین مقام دوم
در کلاس LA۱ قطع پا: «حسن میرزا حسینی» از استان البرز، کرج مقام اول

 

در کلاس NPD۱ معلول عصبی عضلانی : «امیر سبزی» از مرکزی مقام اول / «بهنام خلجی» از تهران مقام دوم و «نوید جوادی» از قزوین در رده سوم.
 
دختران دیواره نورد ایران و دو مسیر جدید:
 
4545494596793787672516867934736338933214
 
به نقل از وبلاگ کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی گل کوه ؛ وبلاگ مکث به نویسندگی لیلی رهنمای عزیز یک پست بسیار جالب از گشایش دو مسیر جدید در دیواره آزاد زنجان منتشر کرده که مطالعه متن کامل آن در این آدرس را به تمامی دوستان توصیه می کنیم . برای نسیم ، لیلی و مابقی دخترها آرزوی موفقیت داریم و خوشحالیم از اینکه تحولی اساسی در دنیای دیواره نوردی زنان ما بوجود آمده است.
 
۲۴ کشته و مفقود در اثر توفان های موسمی و بهمن در نپال:
1184جبهه جنوبی آناپورنا
 
وبلاگ کلوپ کوه‌نوردان سولدوز ؛ توفان‌ها و بادهای شدید موسمی که از روز یکشنبه از سواحل شرقی هند آغاز شده اند در طی دو روز تعداد ۲۴ کشته و مفقود بر جای گذاشه است. این اتفاق در منطقه وسیع آناپورنا رخ داده است.طبق گزارش سایت هیمالیا تایمز حداقل ۲۴ نفر شامل محلی ها و توریست های خارجی در طی دو روز گذشته بر اثر بهمن ها و کولاک‌های شدید در مناطق موستانگ و مانانگ جان سپرده اند که بیشتر این افراد توریست‌های خارجی بودند که برای ترکینگ به نپال سفر کرده بودند.در حال حاضر تخمین تعداد کشته شدگان غیر ممکن است، اما چیزی که معلومه اینه که روز سه شنبه بعد از ظهر یک طوفان شدید منطقه مشهور Thorand La که یک گذرگاه مهم در منطقه آناپورناست را درنوردیده است. این گذرگاه یکی از مشهورترین گذرگاه های ترکینگ در دنیاست.
در گزارش دیگری در همین سایت آمده که یک بهمن مهیب به بیس کمپ دائولاگیری برخورد کرده که باعث مفقود شدن ۵ کوه‌نورد گردیده است. طبق همین گزارش دو نفر از این کوه‌نوردان اهل اسلوواکی بوده اند.
هوای بد این چند روز در سراسر نپال حاکم بوده و طبق گزارش سایت اکس وب تیم کره‌ای جبهه جنوبی لوتسه نیز که موفق به برقراری کمپ ۳ در ارتفاع ۷،۵۰۰ متری شده بودند به خاطر هوای بد حاکم در منطقه به بیس کمپ بازگشته‌اند. این تیم قصد دارند در صورت مساعد بودن شرایط هوایی آخرین کمپ خود را در ارتفاع ۸،۲۰۰ متری این قله برقرار کنند. این تیم از اوایل سپتامبر با بهمن های مکرر و شرایط بد هوایی در حال مبارزه بوده و این درحالی ست که آنها با شیب متوسط ۶۵ الی ۷۰ درجه در حال دست و پنجه نرم کردن هستند.
 
 آلپاین کلاب امریکا: شام انتفاعی با طعم رینهولد مسنر – از ۲۷۵ دلار تا ۱۲,۰۰۰ دلار: 
Messner-Scroller
بزرگترین و مهمترین رویداد قابل تصور سالانه‌ی آلپاین کلاب امریکا همانطور که خود آنها می‌گویند ، برگزاری شام انتفاعی سالانه است. این رویداد از آن نظر بزرگ و مهم است که علاوه بر گردهمایی کوه‌نوردان، منبع درآمد هنگفتی برای آلپاین کلاب امریکا است. در سال ۲۰۱۵ یعنی سال آینده مسیحی این مراسم روز های ۳۰ و ۳۱ ژانویه ( ۱۰ و ۱۱ بهمن ۹۳ ) در شهر نیویورک برگزار خواهد شد و البته شام انتفاعی معروف نیز شب ۳۱ ژانویه خواهد بود. آلپاین کلاب امریکا از حالا یعنی ۴ ماه جلوتر برنامه و لیست قیمت ها و محل برگزاری این مراسم را اعلام کرده تا اعضای امریکایی و غیر امریکایی و یا سایر کوه‌نوردان به توانند دراین شام انتفاعی در شهر نیویورک شرکت نمایند.
رینهولد مسنر، کریس بانینگتون، یولی استک و ادموند ویستورس، از جمله اسطوره کوه‌نوردی جهان هستند که در شام انتفاعی ۲۰۱۵ آلپاین کلاب امریکا شرکت خواهند کرد و البته رینهولد مسنر ، چهره اصلی و سخنران اصلی این شام خواهد بود. شرکت این اسطوره‌ها به خاطر تجلیل از آنها نیست بلکه به خاطر آن است که حضور آنان باعث خواهد شد تا تعداد زیادی از کوه‌نوردان در شام انتفاعی و گران‌قیمت آلپاین کلاب امریکا شرکت کنند و در نتیجه سود و منفعت بیشتری نصیب آلپاین کلاب خواهد شد. توجه داشته باشیم که اجرای چنین برنامه‌هایی در فرهنگ سرمایه‌داری بهیچ وجه قابل سرزنش و یا غیر اخلاقی نیست، بلکه برعکس، بخشی از اخلاق سرمایه‌داری است. این برنامه‌ها از جمله ابتکاراتی هستند که سازمان ها برای اجرای پروژه‌های خود بکار می برند – دست کم آلپاین کلاب امریکا مدعی است که با این درآمدها می تواند رویاهای بلند پروازانه‌ی بسیاری از کوه‌نوردان جوان را از طریق پرداخت کمک های بلا عوض به آنان محقق کند. و اما لیست قیمت ها؛ از ۲۷۵ دلار تا ۱۲,۰۰۰ دلار.
لیست قیمت ها ی شام انتفاعی آلپاین کلاب امریکا :
 هرعضو: ۲۷۵ دلار
غیرعضو: ۳۵۰ دلار – شامل یک سال حق عضویت. یعنی هر کوهنورد غیر عضو به صرف شرکت در این شام، اتوماتیک مان عضو آلپاین کلاب امریکا خواهد شد و یک سال حق عضویت وی نیز در همین پرداخت منظور شده است.
زوج های عضو: ۴۵۰ دلار
زوج های غیر عضو: ۶۰۰ دلار – شامل یک سال حق عضویت به شرحی که گفته شد.
بلیط  مخصوص حمایت کننده های مالی: ۱۲۷۵ دلار – شامل…. و اسلایدشو و یک جلد کتاب امضا شده رینهولد مسنر.
میز مخصوص حمایت کننده ها و ولینعمت ها: ۵,۰۰۰ دلار؛ بله پنج هزار دلار! – شامل …. و درج نام آنها در برنامه و اسلایدشو،  و ۱۰ جلد کتاب امضا شده رینهولد مسنر.
میز مخصوصVIP  (آدم های خیلی مهم: (۱۲,۰۰۰ دلار، بله اشتباه نکرده اید دوازده هزار دلار!!  – شامل …. و درج نام آنها در لوگوی وبسایت شام سالانه و ۱۰ جلد کتاب امضا شده رینهولد مسنر.
و البته آلپاین کلاب امریکا لطف کرده برای اقامت شرکت کنندگان در شام انتفاعی با مدیران هتل Loews Regency Hotel در شهر نیویورک مذاکره کرده و تخفیف گرفته است. شرکت کنندگان باید برای هر شب اقامت در این هتل ۲۴۹ دلار و اتاق های لوکس ۲۸۹ دلار بپردازند.
با توجه به شام های انتفاعی سال‌های قبل، درآمد امسال شام انتفاعی قطعا بیش از ۲۰۰,۰۰۰ دلار خواهد بود و برای اینکه تصوری نسبی از اعداد و ارقام مذکور داشته باشیم کافی است دقت کنیم که متوسط حقوق ماهانه کارکنان در امریکا در بهترین شرایط  5000 دلار است.
کوه‌نوردان مرفه ایرانی دیگر چه می خواهند. این دوستان اگر با پرداخت حق عضویت و یا شرکت احتمالی در شام انتفاعی آلپاین کلاب امریکا به کوه‌نوردی امریکا کمک مالی می کنند لطف کنند به گروه های کوه‌نوردی و یا مستقیما به کوه‌نوردان جوان کشور خود نیز گوشه چشمی داشته باشند!
 
 
 
در پایان جا دارد از هم باشگاهی‌های عزیز که در فرم نظر سنجی نظرات ، پیشنهادات و انتقادات خود را ارائه نمودند تا در بهبود و ارتقاء سطح هفته نامه ما را یاری دهند ، کمال تشکر و قدردانی را داشته باشم. 
گردآورنده و تنظیم : ساقی محمودی
 

۴ دیدگاه to “هفته‌نامه دیواری باشگاه کوه‌نوردی و سنگ‌نوردی اسپیلت(سال سوم -شماره۱۰۱-تاریخ ۹۳,۷,۲۷)”

  1. علی منصوری می گوید:

    خانم محمودی باتشکر از تلاش های شما، در ارتباط با آیتم آخر ” شام انتفاعی ” و اینکه گله کرده اید که چرا هم میهنان ما به گروه های کوهنوردی گوشه چشمی ندارند!!!
    حال من این پرسش دارم که آیا گروه های کوهنوردی ایرانی کاری مشابه با این بیزنس پلن باشگاه کوهنوردان آمریکا انجام داده اند؟؟؟ مطمینا نه…
    اینکه عده ای را در یکجا جمع کنیم و از آنها بخواهیم در حد توان خود مبلغی را کمک کنند نه در شان کوهنوردی بوده و نه اصلا مجاب کننده است درحالیکه چناچه در قالبی مشابه اقدام به ارایه خدمات به شرکت کنندگان شود علاوه بر اینکه حس صدقه جمع کردن به وجود نمی آید با شفاف سازی صورت گرفته امکان هم افزایی بیش از پیش مهیا خواهد بود.

  2. غلامرضا خلیل ابادی می گوید:

    ممنون از اطلاعات خوبتان خانم محمودی

  3. حسین صادق زاده می گوید:

    خانم محمودی زحمات فراوان شما در گرد آوری و تنظیم ۱۰۰هفته نامه قبل نشان از علاقه وافر شما به اطلاع رسانی و درج اخبار به روز برای دوستان هم باشگاهی و تمامی علاقه مندان به کوه و کوهستان دارد ….با آرزوی انتشار هزارمین هفته نامه باشگاه و سپاس و تشکر از فعالیتهای بی بدیل شما….

  4. صابر اسدنیا می گوید:

    خسته نباشید و تشکر از خانم محمودی بابت خبررسانی های دنیای کوه و کوهنورد

دیدگاه خود را بیان کنید