هفته‌نامه دیواری باشگاه کوه‌نوردی و سنگ‌نوردی اسپیلت(سال دوم- شماره۹۶- تاریخ ۹۳,۶,۲۳)

ارسال شده توسط در 14 سپتامبر 2014 بدون دیدگاه | دسته بندی شده در آخرین اخبار, اخبار, گالری, هفته نامه دیواری باشگاه اسپیلت

هفته‌نامه دیواری باشگاه کوه‌نوردی و سنگ‌نوردی اسپیلت
سال دوم                  شماره۹۶                تاریخ ۹۳,۶,۲۳

شور و هیجان داشته باش اما هرگز عقل و منطق را کنار مگذار.«لخ والسا»

wood_house_mountain_and_lake-wide

در این شماره می خوانید :
– برگزاری نشست هفتگی اعضای باشگاه ۹۳،۶،۱۸
– تبریک تولد به همنوردان باشگاه
-قله قاش مستان صعود شد
-«رضا علیپور» و مقام سوم جهان در رشته «سرعت»
-«بهنام خلجی» و کسب مدال برنز جهان در «پاراکلایمینگ»
– تلاش«الناز رکابی» در رشته سرطناب بانوان/ رقابت‌های سنگ‌نوردی قهرمانی جهان
– تاثیرگزارترین سنگ‌نوردان در توسعه سنگ‌نوردی جهان

 

برگزاری نشست هفتگی اعضای باشگاه ۹۳،۶،۱۱ :
این نشست هفتگی اختصاص داشت به گزارش برنامه صعود قلل سرکچال‌ها ، قالیکوه و دوبرار که گزارش برنامه‌ها همراه با عکس به ترتیب توسط محمود سیانپور ، حسین صادق‌زاده و محمد رهبری ارائه شد که در ادامه جلسه نقد و بررسی برنامه دوبرار انجام گرفت.
ضمنا آقایان آزمند و صالحی از گروه کوه‌نوردی عروج میهمانان این نشست بودند.

 

تبریک تولد به همنوردان باشگاه :
روزهای هفته گذشته مصادف بود با تولد چند نفر از اعضای باشگاه . ۱۸ شهریور تولد شیوا میری ، ۲۰ شهریور بنفشه جلیلیان و مجید پورصفوی و ۲۳ شهریور شهربانو درزی . ضمن عرض تبریک به تک تک این عزیزان ،برایشان آرزوی موفقیت در تمام ارکان زندگی را داریم .

 

قله قاش مستان صعود شد :
برنامه هفته گذشته باشگاه صعود قله قاش‌مستان در منطقه سمیرم بود. این برنامه به سرپرستی آقای حمیدی و حضور ۹ نفر از اعضا اجرا شد.

 

 

«رضا علیپور» و مقام سوم جهان در رشته «سرعت» :

z0cmiyz1nenv9afta8us

سایت فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی ؛ درجریان مسابقات سنگ‌نوردی قهرمانی جهان که در خیخون اسپانیا جریان داشت، «رضا علیپور» سنگ‌نورد خوب کشورمان در رشته «سرعت»، موفق به کسب مقام سوم و مدال برنز این مسابقات گردید.به گزارش رسیده؛ در رشته سرعت این مسابقات سنگ‌نورد اکراینی «دانیلو بولدریو» با رکورد ۵ ثانیه و ۶۰ صدم ثانیه اول شد، سنگ‌نورد معروف روسیه «استانیسلاو کوکورین» با زمان ۵ ثانیه و ۹۲ صدم ثانیه دوم، و «رضا علیپور» از ایران در رقابت با یکی دیگر از سنگ‌نوردان پرتوان روسیه به نام«اوگنی وایتک هوسک» با ۶ ثانیه و ۱۱ صدم ثانیه در سکوی سوم جهان ایستاد.شایان ذکر است؛ این نخستین مدال ایران در رقابت‌های سنگ‌نوردی قهرمانی جهان محسوب می‌شود.

گفتنی‌ست: «علیپور» در نیمه نهایی مغلوب قهرمان «اکراینی» گردیده بود که در این مسابقات توانست در فینال ۱۳ صدم ثانیه رکورد دنیا را جابجا نماید. همچنین سنگ‌نوردان لهستان،ایتالیا،فرانسه و چک نیز در رده‌های پنجم تا هشتم قرار گرفتند.

 

 

«بهنام خلجی» و کسب مدال برنز جهان در «پاراکلایمینگ» :

kfc6fu339yncy6ta3uys

به گزارش سایت فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی در جریان مسابقات «پاراکلایمینگ» سنگ‌نوردی قهرمانی جهان که در شهر خیخون اسپانیا برگزار شد، «بهنام خلجی» سنگ‎نورد خوب کشورمان موفق به کسب مقام سوم جهان و مدال برنز شد.به گزارش «علیرضا کریم» سرپرست تیم ملی کشورمان؛ در مرحله فینال این مسابقات «بهنام خلجی» پس از سنگ‌نوردان فرانسوی و هندی برسکوی سوم جهان ایستاد و حائز مدال برنز گردید. این اولین مدال تاریخ سنگ‌نوردی ایران در «پاراکلایمینگ» محسوب می‌شود.
مدال وی توسط « آدام اوندرا» قهرمان جهان از کشور چک اهدا شد.

 

تلاش«الناز رکابی» در رشته سرطناب بانوان/ رقابت‌های سنگ‌نوردی قهرمانی جهان:

4942_ofnkwvyv6fkq2g9b44jy

سایت فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی ؛ رقابت‌های سنگ‌نوردی قهرمانی جهان روز جمعه ۲۱ شهریور ماه نیز ادامه یافت و در مسابقات رشته «سرطناب» بانوان، «الناز رکابی» تنها شرکت کننده کشورمان در این ماده، در میان ۴۹ شرکت کننده در رده ۳۱ قرار گرفت و از صعود به مرحله بعد بازماند.

 

تاثیرگذارترین سنگ‌نوردان در توسعه سنگ‌نوردی جهان:

Bild_auf_dem_Gedenkstein_fuer_Guellich

ولفگانگ گولیچ

وبلاگ بیواک ؛ از نظر سایت www.8a.nu ، سنگ‌نوردان تاثیرگزار در توسعه‌ی سنگ‌نوردی جهان به شرح زیر هستند ؛ تا نظر شما چه باشد. بعضی از کاربران این سایت اعتقاد دارند باید بین “سنگ‌نورد قوی” و “سنگ‌نورد توسعه گر” فرق گذاشت. ممکن است سنگ‌نورد خاصی، قوی‌ترین سنگ‌نورد نباشد اما در امر توسعه و گسترش سنگ‌نوردی جهان مقام بالایی داشته باشد.
سنگ‌نوردان تاثیرگذار در توسعه سنگ‌نوردی:
۱٫آدام اوندرا
۲٫ ولفگانگ گولیچ
۳٫کریس شارما
۴٫دانی آندرادا
۵٫آلکساندر هوبر
۶٫فرد رولینگ ، بن موون، برناب فرناندز ، یوجی هیرایاما ، تامی کالدول ، مارکوس باک

 

گردآورنده و تنظیم : ساقی محمودی

دیدگاه خود را بیان کنید