هفته‌نامه دیواری باشگاه کوه‌نوردی و سنگ‌نوردی اسپیلت(سال دوم- شماره۹۵- تاریخ ۹۳,۶,۱۶)

ارسال شده توسط در 7 سپتامبر 2014 یک دیدگاه | دسته بندی شده در آخرین اخبار, اخبار, گالری, هفته نامه دیواری باشگاه اسپیلت

هفته نامه دیواری باشگاه کوه‌نوردی و سنگ‌نوردی اسپیلت
سال دوم           شماره۹۵           تاریخ ۹۳,۶,۱۶

در این شماره می خوانید :
– برگزاری نشست هفتگی اعضای باشگاه ۹۳،۶،۱۱
– تبریک تولد به همنوردان باشگاه
-قلل سرکچال‌ها صعود شد
– نتایج فینال چهاردهمین دوره مسابقات بلدرینگ مردان – پلور
– نفرات برتر مسابقات فصلی سنگ‌نوردی بانوان – بلدرینگ
– اعزام ۹ سنگ‌نورد به اسپانیا 
– اعزام تیم ۶ نفره مربیان کوه‌نوردی کشورمان برای دوره‌ای در فرانسه
– مربیان اعزامی به هندوستان و صعود به قلل «ایران» و «دوستی ایران و هند»
– دو کوه‌نورد کشورمان راهی صعود به قله «چوآیو» شدند
– برگزاری اولین «همایش تحقیقی کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی در فضای مجازی» 
– تجلیل از فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی در حضور رئیس جمهور
– فراخوان سومین جشنواره بین‌المللی سنگ‌نوردی بیستون
– تجهیز پناهگاه «سرچال» به روشنایی برق
– شب مانی با شکوه یک پاراکلایمر در یکی از دیواره های مونبلان
– آدام اوندرا قهرمان ماه آگوست

برگزاری نشست هفتگی اعضای باشگاه ۹۳،۶،۱۱ :
درپی دعوت مسئول باشگاه از حامدحواله دار و امین معین گشایندگان مسیر «خلیج فارس» بر روی دیواره Free Koreaدر کشور قرقیزستان جهت ارائه گزارش این برنامه در باشگاه اسپیلت ، این نشست هفتگی اختصاص به این گزارش برنامه داشت که همراه با عکس و فیلم توسط اعضای این تیم ارائه شد.

تبریک تولد به همنوردان باشگاه :
روزهای هفته پیش مصادف بود با تولد دو نفر از اعضای باشگاه . روز ۱۰ شهریور آزاده اسداله نژاد و ۱۵ شهریور سیامک کریمی. ضمن عرض تبریک ، آرزوی موفقیت در تمام ارکان زندگی برایشان را داریم .

قلل سرکچال‌ها صعود شد :
برنامه هفته گذشته باشگاه صعود قلل سرکچال‌ها بود. این برنامه به سرپرستی رضا خلیل آبادی و حضور ۱۵ نفر از اعضا و ۱ میهمان اجرا شد.

نتایج فینال چهاردهمین دوره مسابقات بلدرینگ مردان – پلور:

4892_rojwqru4ldqpull4m0l2

در ادامه چهاردهمین دوره مسابقات قهرمانی کشور، انتخابی تیم ملی و اعزام آزادها که از ۱۱ شهریور ماه ۹۳ در رشته «بلدرینگ» مردان در مجتمع کوهستانی پلور آغاز شد، چهره نفرات رده‌های اول تا ششم به شرح ذیل مشخص شد:
مقام اول: علی برات زاده از تهران
مقام دوم: حمیدرضا توزنده جانی از خراسان رضوی
مقام سوم: امیر نوری از مرکزی
مقام چهارم: امیر حمزه پورشفیع از کرمانشاه
مقام ششم: احمد رضا سلگی از همدان
مقام هفتم: مجتبی خدایی از تهران
در این دوره از مسابقات ۵۳ سنگ‌نورد از ۲۰ استان حضور داشتند و پس از انجام مسابقات در مرحله مقدماتی ۲۰ سنگ‌نورد به مرحله نهائی راه یافته بودند.

نفرات برتر مسابقات فصلی سنگ‌نوردی بانوان – بلدرینگ :

5pix4qa62n52oh7t5h6

در پایان مسابقات فصلی سنگ‌نوردی بانوان که در رشته بلدرینگ در مجتمع کوهستانی پلور برگزار شد، نفرات برتر به شرح ذیل مشخص شدند:
مقام اول: سیما سلطانی از زنجان
مقام دوم: نسرین عبدالرحیمی از قزوین
مقام سوم: سولماز عشقی از قزوین
مقام چهارم: معصومه پولادی از تهران

اعزام ۹ سنگ‌نورد به اسپانیا :
تیم ملی سنگ‌نوردی ایران متشکل از ٩ سنگ‌نورد و همراه صبح روز شنبه ١۵ شهریور عازم مسابقات جهانی سنگ‌نوردی در اسپانیا شد.این تیم که سرپرستی آن را علیرضا کریم بر عهده دارد در بخش مردان داود رکابی در ماده سختی و رضا علیپور در ماده سرعت و در بخش زنان الناز رکابی و فرناز اسماعیل زاده در مواد سرعت و سختی خواهد بود.

4893_ndi8558zaz5y3prlu1

همچنین در بخش پاراکلایمینگ؛ محسن پورقاسم، حسن میرزاحسینی و بهنام خلجی با مربیگری علی میرزایی اعضای تیم کشورمان هستند.این رقابتها از روز ١٧ تا ٢٣ شهریور در شهر «خیخون» اسپانیا برگزارخواهد گردید.

اعزام تیم ۶ نفره مربیان کوه‌نوردی کشورمان برای دوره‌ای در فرانسه :
تیم ۶ نفره مربیان کوه‌نوردی کشورمان جهت حضور در یک دوره ١١ روزه از ۵ تا ١۵ سپتامبر، صبح روز جمعه تهران را به مقصد پاریس ترک خواهد نمود.این دوره با هماهنگی فدراسیون کوه‌نوردی فرانسه و در منطقه اکران برگزارخواهد شد.
اسامی مربیان اعزامی عبارتند از:
عبدالرضا نقیب زاده – سرپرست- نصراله کشاورز- حمید اخگر – کاوه کاشفی- عباس رنجبری-حامد حواله دارنژاد
لازم به ذکر است هماهنگی های برگزاری این دوره توسط آقای ابراهیم نوتاش نایب رئیس امور ایران در سازمان جی اچ ام صورت گرفته است.

مربیان اعزامی به هندوستان و صعود به قلل« ایران» و «دوستی ایران و هند»:

4895_21swk42qgya20zxzldr0

تیم منتخب مربیان کشورمان که در هندوستان به سر می‌برد ، پس از باز گشت به منطقه سولانگ نالا در ١۶ کیلومتری شهر مانالی خبر کوتاهی از فعالیتهای خود را مخابره نمود.
بر اساس خبر رسیده اعضای تیم ضمن حضور در دوره آموزشی، دو قله بی نام با ارتفاع ۶١۵٠ و ۶٣١٠ متر را صعود نمودند.این قلل به پیشنهاد مربیان ایرانی به نام قله ایران و قله دوستی ایران و هند نام نهاده شدند.همچنین قله کولوپوموری به ارتفاع ۶۵٣۵ متر نیز توسط مربیان کشورمان صعود گردید.
این دوره با حضور رییس فدراسیون هندوستان در روز ٣١ اگوست خاتمه یافت و مربیان اعزامی هم اکنون در مسیر بازگشت به دهلی نو می‌باشند. این تیم روز ۱۵ شهریور وارد کشور شد.
اعضای تیم اعزامی عبارتند از:
هادی صابری – سرپرست
محمود هاشمی
ایرج معانی
علی علیمحمدی
حسین مقدم
وحید طهوری
و خانم پرستو ابریشمی

دو کوه‌نورد کشورمان راهی صعود به قله «چوآیو» شدند:

4898_0i2yosl79musjozbr

«حسن نجاریان» و «مرتضی عطری» دو تن از کوه‌نوردان کشورمان هفته گذشته پس از حضور در فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی و اعلام برنامه های خود، به منظور صعود به قله ٨٢٠١ متری «چوآیو» عازم نپال و در نهایت تبت شدند.

برگزاری اولین «همایش تحقیقی کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی در فضای مجازی» :

poster_tir93

اولین «همایش تحقیقی کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی در فضای مجازی» روز پنج‌شنبه ۱۳ شهریور ماه در سالن اجتماعات پیام برگزار شد.در این همایش پس از سخنرانی رئیس فدارسیون «رضا زارعی» در خصوص اهمیت فضای مجازی در توسعه پایدار این ورزش و گزارش «امین معین» به عنوان دبیر همایش، از بین مقالات ارسالی تعداد ۶ اثر در روز همایش ارائه شد و بقیه آثار در قالب کتابچه‌ای در اختیار عموم قرار گرفت که متعاقباً فایل آن نیز جهت دانلود در همین پایگاه درج خواهد شد.
مقالات ارائه شده عبارت بودند از:
بهره‌گیری از داده‌های مکان-مبنا- نوید خدیوی و همکاران
بازاریابی ورزشی، اینترنت و کوه‌نوردی – محمدحسین میرسلیمانی، محمدرضا میرسلیمانی
معرفی و بررسی سایتهای‌کوه‌نوردی‌برتر- شیوادرسازان ملایری- فهیمه درسازان ملایری
نیاز به نقد در کوه‌نوردی، در حفاظت کوهستان – عباس محمدی
جایگاه و نقش وبلاگ نویسان در کوه نوردی – شهناز قلیزاده
کوه‌نوردی اینترنت و مباحث حقوقی – مژگان همتی
در بخشی از این مراسم از «علی پارسایی» به عنوان وبلاگ نویس باسابقه در این عرصه، «شیدا آفرین زاد» به عنوان کوچکترین وبلاگ نویس ( باعنوان سنگ‌نورد کوچک) تقدیر شد .همچنین در ادامه مراسم با پخش فیلم و عکس و اهدای لوح یادبود به خانواده و همنوردان، یاد و خاطره‌ی «عباس جعفری»، «پرویز ستوده شایق» و «ساجده کشمیری» گرامی داشته شد.

تجلیل از فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی در حضور رئیس جمهور:

4909_tggo9e2ihd6osbalko

در آیین تجلیل قهرمانان مدال آور رشته های مختلف ورزش ایران از ۹ فدراسیون به همراه قهرمانان آنان توسط رئیس جمهور تجلیل شد که در میان آنها فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی نیز حضور داشت.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت ورزش و جوانان، این مراسم روز جمعه ۱۴ شهریور در مرکز همایش های بین المللی صدا سیما و با حضور دکتر حسن روحانی برگزار شد.
محمد نهاوندیان سرپرست نهاد ریاست جمهوری، محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان و سید نصرالله سجادی معاون وزیر ورزش و جوانان از دیگر شخصیت های حاضر در مراسم تجلیل از فدراسیون های برتر ورزشی بودند.
بر این اساس از فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولان و رنجبر قهرمان آسیا، فدراسیون والیبال و حمزه زرینی قهرمان آسیا، فدراسیون تکواندو و یوسف کرمی قهرمان جهان، فدراسیون وزنه برداری و بهداد سلیمی قهرمان جهان، فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی و علی برات زاده، فدراسیون ووشو و محسن محمد سیفی قهرمان جهان، فدراسیون کاراته و مجید حسن نیا، فدراسیون ورزش های ناشنوایان و بیماران خاص و علیرضا بصیر و فدراسیون دوومیدانی و رضا قاسمی قهرمان آسیا تجلیل شد.
در بخش دیگری از این مراسم با حضور نصراله سجادی معاون توسعه ورزش حرفه ای و قهرمانی، مناف هاشمی معاون منابع مالی و پشتیبانی، عبدالحمید احمدی معاون آموزشی و فرهنگی وزارت ورزش و جوانان و شاهرخ شهنازی از تعدادی دیگر از فدراسیون های ورزشی با اهدای لوح تقدیر شد.
فدراسیون های بوکس، بولینگ و بیلیارد، فوتبال، پهلوانی و زورخانه ای، تیراندازی، جودو، ژیمناستیک، شطرنج، کبدی، نجات غریق و غواصی، هندبال و هاکی از جمله این فدراسیون ها بودند.

فراخوان سومین جشنواره بین‌المللی سنگ‌نوردی بیستون :

adv_bist2014

به آگاهی می‌رساند؛ پیرو برگزاری موفق اولین و دومین جشنواره سنگ‌نوردی بیستون، فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی در نظر دارد؛ سومین جشنواره بین‌المللی سنگ‌نوردی بیستون را از تاریخ ۲۶ مهر تا ۲ آبان ماه ۹۳ به میزبانی هیأت کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی استان کرمانشاه برگزار نماید. علاقه‌مندان به حضور در این جشنواره می‌توانند نسبت به تکمیل فرم پیش‌ثبت‌نام جشنواره و ارسال آن به فدراسیون از طریق هیأت استان و به آدرس رایانامه msfi.dabir@yahoo.com حداکثر تا تاریخ ۱/مهر/۹۳ اقدام نمایند. ثبت‌نام نهایی در جشنواره متعاقباً اعلام خواهد شد.
 مدارک موردنیاز جهت ثبت‌نام:
۱ـ یک قطعه عکس
۲ـ رونوشت کارت ملی
۳ـ هزینه ثبت‌نام در جشنواره ۱۲۰۰۰۰۰ ریال به حساب ۰۱۰۸۷۴۰۳۶۹۰۰۹ به نام هیأت کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی استان کرمانشاه
شایان ذکر است اسکان و هزینه تغذیه در جشنواره به عهده میزبان خواهد بود.
مقتضی است کلیه هیأت‌های کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی استان‌ها نسبت به اطلاع‌رسانی مراتب مذکور به نواب‌رئیس بانوان و نماینده مربیان اقدامات لازم را انجام دهند.

تجهیز پناهگاه «سرچال» به روشنایی برق:

4916_ry7dvth6yri28oodea

به همت کوه‌نوردان پرتلاش گروه طلوع زنجان و با صرف هزینه شخصی، پناهگاه سرچال منطقه علم کوه به امکانات برق و روشنایی دسترسی پیدا کرد.
ضمن تشکر از همکاری و مساعدت کارگروه پناهگاه‌های فدراسیون که تیم مذکور را پشتیبانی کردند ، باتری‌های خورشیدی، سیستم روشنایی داخل پناهگاه و فلشر‌های راهنمایی در دو طرف پناهگاه نصب شده و هم اکنون آماده استفاده هستند.
فعلا جهت استفاده از برق، شارژر فندکی خودرو و شارژر موبایل یا وسیله الکترونیکی خود را همراه داشته باشید.

شب مانی با شکوه یک پاراکلایمر در یکی از دیواره های مونبلان:

25909

وبلاگ بیواک ؛ ونسا فرانسوا، Vanessa François دختر سنگ‌نورد و خوش سیمای بلژیکی در سال ۲۰۱۰ در مونبلان به خاطر اصابت یخ و برف از هر دو پا فلج شد . اما او کوه و سنگ را رها نکرد . ونسا مهر ماه سال گذشته ؛ ال کاپیتان؛ معروف‌ترین دیواره گرانیتی جهان را با حدود ۱۲۰۰ متر ارتفاع صعود کرد. او برای این کار یک سال و نیم تمرین کرد، برای صعود ۴ روز تلاش کرد، ۳ شب در دیواره خوابید و بیش از ۴۰۰۰ بار یومار زد.
وحالا چند روز پیش؛ سه شنبه شب ۱۱ شهریور؛ او باکمک نزدیک‌ترین دوستش لیو سانسوز Liv Sansoz یک شب مانی باشکوه در دیواره گراند ژاندارم در دامن ملکه کوههای جهان یعنی مونبلان داشت. بیواک رویایی ونسا، در یک پرتلژ بود؛ یک سیستم معلق روی دیواره برای استراحت. او فقط نگران یک چیز بود: سرما ! ونسا از هر دو پا فلج است و پا های فلج سرما را حس نمی کنند. بنا براین هر دو ساعت یک بار می بایست دما چک می شد. در این صعود به ونسا و لیو و ۴ فیلمبردار آنها، ۹ دوست کمک کردند: ۴ امدادگر ، ۲ راهنمای کوه ، ۳ جوان محلی.

آدام اوندرا قهرمان ماه آگوست:

 

collage-news-section-adam-ondra-IWGA-athlete-of-the-month-august-2014

 

وبلاگ بیواک ؛ آدام اوندرا، از سوی انجمن بین المللی بازی های جهانی به عنوان قهرمان ماه آگوست انتخاب شد .انجمن بین المللی بازی های جهانی International World Games Association در سال ۱۹۸۱ به عنوان شورای بازی های جهانی تاسیس شده و از سال ۱۹۹۶ با نام کنونی و به عنوان یک سازمان غیر دولتی در همکاری و هماهنگی با کمیته بین المللی المپیک انجام وظیفه می کند . انجمن بین المللی بازی های جهانی برگزار کننده بازی های غیر المپیکی است . این انجمن در مورد انتخاب آدام اوندرا به عنوان قهرمان ماه آگوست می نویسد :
آدام اوندرا یک پدیده است : هم در صعود های رقابتی روی گیره های مصنوعی ، هم در طبیعت روی سنگ های واقعی .
اوندرا از سن ۴ سالگی با تشویق والدینش سنگنوردی را شروع کرده است .اوندرا امسال مدال طلای مسابقات جهانی لید( مونیخ ۲۳ آگوست ) ، مدال طلای جام جهانی لید( ایمزت اتریش ۲ آگوست ) ، مدال نقره جام جهانی بولدر ( اینسبروک اتریش ۱۷ می ) را به دست آورد .اوندرا در سال ۲۰۱۱ در رقابت های جهانی، مدال نقره را در بولدر و مدال برنز را در لید به دست آورد . در سال ۲۰۱۲ در مسابقات جهانی لید صاحب مدال نقره شد . از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۰۹ قهرمان لید مسابقات جهانی جوانان بوده است .
اوندرا در صعودهای داخل طبیعت ، روز ۴ اکتبر ۲۰۱۲ موفق شد سخت ترین مسیر جهان را با درجه ۵٫۱۵c در نروژ صعود کند . او نام این مسیر را “تغییر” The Changeنهاده است .

 

پی نوشت : خبرهای درج شده بالا ، برگرفته از سایت فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی می‌باشد.

گردآورنده و تنظیم : ساقی محمودی

یک دیدگاه to “هفته‌نامه دیواری باشگاه کوه‌نوردی و سنگ‌نوردی اسپیلت(سال دوم- شماره۹۵- تاریخ ۹۳,۶,۱۶)”

  1. ثبت برند می گوید:

    سلام.ممنون .خیلی خوب بود.از دست اندرکاران وبسایت به این خوبی سپاسگزارم

دیدگاه خود را بیان کنید