هفته‌نامه دیواری باشگاه کوه‌نوردی و سنگ‌نوردی اسپیلت(سال دوم-شماره ۹۱-تاریخ ۹۳,۵,۱۹)

ارسال شده توسط در 11 آگوست 2014 ۲ دیدگاه | دسته بندی شده در آخرین اخبار, اخبار, گالری, هفته نامه دیواری باشگاه اسپیلت

هفته‌نامه دیواری باشگاه کوه‌نوردی و سنگ‌نوردی اسپیلت
سال دوم                 شماره ۹۱                تاریخ ۹۳,۵,۱۹

 

«داشتن‌ها» همیشه به انسان کمک نمی‌ کنند، گاه این«نداشتن‌‌هاست»که موجب خلق آثار می‌شوند.

در این شماره می‌خوانید: 
– برگزاری نشست هفتگی اعضای باشگاه ۹۳،۵،۱۴
– تبریک تولد به همنوردان باشگاه
– اعضای جدید باشگاه
– هرزه کوه صعود شد
– اعزام قهرمانان سنگ‌نوردی کشور به رقابت‌های جهانی
– دیواره‌نوردان ایرانی و گشایش۲ مسیر بر روی دیواره قله «نروانگ» ارمنستان
– موفقیت تیم اعزامی در صعود به قله ۷۵۴۶ متری «موستاق آتا»
– تیمی از «سیستان و بلوچستان» عازم «مون بلان» و «گراندژوراس» شدند
– دو کوه‌نورد خراسانی در تلاش برای کسب عنوان «پلنگ برفی» 
– اعزام هفت مربی کوه‌نوردی به دوره آموزشی در هیمالیای «هندوستان»
– موفقیت کوه‌نوردان ایرانی در صعود به قله ۷۴۹۵ متری «کمونیزم»
-یکصدوپانزدهمین نشست همگانی انجمن
-مسیر بیوگرافی و صعودهایش
 
 

برگزاری نشست هفتگی اعضای باشگاه ۹۳،۵،۱۴:

این نشست هفتگی اختصاص داشت به گزارش برنامه صعود قله ارجیس در کشور ترکیه که توسط زینب داداشی همراه با عکس و فیلم ارائه شد.


تبریک تولد به همنوردان باشگاه : 
روز ۱۶ مرداد مصادف بود با تولد میلاد حسین‌زاده و معصومه رجبعلی از اعضای باشگاه . ضمن عرض تبریک ، آرزوی موفقیت در تمام ارکان زندگی برایشان را داریم .


اعضای جدید باشگاه : 
در هفته گذشته آقای محمودرضا سیان‌پور به عضویت باشگاه درآمدند. ضمن خوش آمدگویی برایشان آرزوی صعودهای موفق در کنار هم‌نوردانشان در باشگاه را داریم.


«هرزه کوه» صعود شد :
برنامه هفته گذشته باشگاه صعود قله هرزه کوه بود که به سرپرستی غلامرضا خلیل آبادی و با حضور ۲۹ نفر از اعضا و میهمانان اجرا شد.


اعزام قهرمانان سنگ‌نوردی کشور به رقابت‌های جهانی :
سایت فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی اعلام کرد که در صدد است نسبت به اعزام قهرمانان سنگ‌نوردی کشور به رقابت‌های جهانی اقدام نماید.بر این اساس در مسابقات قهرمانی جهان مونیخ آلمان (مورخ ۲۱ تا ۲۳ آگوست – ۳۰ مرداد تا ۱ شهریور) علی برات زاده به عنوان ورزشکار و محمد طبیبی به عنوان سرپرست حضور خواهند یافت.
همچنین در مسابقات جهانی خیخون اسپانیا در رشته سختی: داود رکابی و الناز رکابی و در مسابقات سرعت رضا علیپور و فرناز اسماعیل زاده (مورخ ۸ تا ۱۴ سپتامبر- ۱۷ تا ۲۳ شهریور) حضور خواهند یافت. سرپرستی این تیم بر عهده علیرضا کریم می باشد.
لازم به ذکر است برای نخستین بار در رقابت‌های معلولین، پاراکلایمینگ نیز از کشورمان سه ورزشکار به نامهای محسن پورقاسم، بهنام خلجی و حسن میرزاحسین نیز حضور خواهند یافت.


دیواره‌نوردان ایرانی و گشایش۲ مسیر بر روی دیواره قله «نروانگ» ارمنستان:

بنا به گزارش سایت فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی ؛ تیمی از دیواره نوردان ایرانی موفق به گشایش۲ مسیر  بر روی دیواره قله «نروانگ» ارمنستان شدند. مشروح گزارش این برنامه و تصاویر ارسالی که یادبود مربی ارجمند «سعید امینی ثانی» انجام شده است در اینجا ملاحظه ‌نمائید.


موفقیت تیم اعزامی در صعود به قله ۷۵۴۶ متری «موستاق آتا»:

سایت فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی گزارش کرد ؛ بنا به گزارش دریافتی از «یونس رضاخانی» سرپرست تیم ۹ نفره اعزامی به صعود قله «موستاق آتا»، اعضای این تیم روز ۱۵ مرداد، در ساعت ۱۵(به وقت محلی) موفق به صعود این قله ۷۵۴۶ متری شدند.این صعود موفق را به یکایک اعضای تیم صمیمانه تبریک عرض می‌نمائیم.


تیمی از «سیستان و بلوچستان» عازم «مون بلان» و «گراندژوراس» شدند:

به گزارش رسیده از سایت فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی ؛ تیمی منتخب از سوی هیئت کوه‌نوردی  و صعودهای ورزشی «سیستان و بلوچستان» متشکل از «علی رستمی»، «علی محبی»، « حسن گرامی» «حمید شفقی »، «سارا رستمی» و «مرجان ساوه» عازم فرانسه شدند.این تیم با تاییدیه شورای برون مرزی اعزام شده و بر روی قلل «مون بلان» و «گراندژوراس» تلاش خواهد کرد.


دو کوه‌نورد خراسانی در تلاش برای کسب عنوان «پلنگ برفی» :
به نقل از سایت فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی ؛ «جواد نوروزی» و «مرتضی غلامپور» دو کوه‌نورد خراسانی که برای تکمیل صعودهای خود در «پامیر» و «تیان شان» و دریافت نشان و عنوان «پلنگ برفی» تنها نیاز به صعود «پوبدا» دارند، طی هفته گذشته با دو شب اقامت پایین‌تر از کمپ ٣ و یک شب مانی در کمپ ۵ این کوه بدلیل هوای خراب از صعود به قله بازماندند.این دو کوه‌نورد هم اکنون در کمپ اصلی به سر می برند و خود را اماده تلاشی دیگر می نمایند.
برای ایشان ارزوی سلامتی و موفقیت داریم.


اعزام هفت مربی کوه‌نوردی به دوره آموزشی در هیمالیای «هندوستان»:

سایت فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی ؛ بر اساس فراخوان عمومی فدراسیون کوه‌نوردی کشور «هندوستان» ٧ نفر از مربیان کوه‌نوردی کشور جهت حضور در دوره آموزشی جمعه ١٧ مرداد ماه عازم این کشور خواهند گردید.این دوره‌ی ٢۵ روزه  در هیمالیای «هندوستان» واقع در شمال غرب این کشور همه ساله برگزار می گردد.اسامی مربیان اعزامی: هادی صابری سرپرست، محمود هاشمی، ایرج معانی، حسین مقدم، علی علیمحمدی، وحید طهوری، و خانم پرستو ابریشمی.برای این عزیزان ارزوی سلامتی و موفقیت داریم.


موفقیت کوه‌نوردان ایرانی در صعود به قله ۷۴۹۵ متری «کمونیزم»:
به گزارش رسیده از سایت فدراسیون ؛ هر شش کوه‌نورد ایرانی حاضر در ارتفاعات قله «کمونیزم» روز یکشنبه ۱۹ مرداد ۹۳ موفق به صعود این قله‌ی ۷۴۹۵ متری شدند.کوه‌نوردان مذکور عبارت‌اند از: «مهدی قلیپور»، «سعید میرزایی»، «مهدی هنرمند»، «مصطفی گلستانی»، «سید واسع سید موسوی» و «کاوان محمد زاده».این صعود و موفقیت را به یکایک این عزیزان که پیش از این نیز قله‌ی «کورژنفسکایا» را صعود کرده بودند، صمیمانه تبریک عرض می‌نمائیم.

 

یکصد و پانزدهمین نشست همگانی انجمن  

دوشنبه ۲۷ مرداد ۹۳

سالن خاقانی از ساعت۱۷ تا ۲۰

 

 مسیر بیوگرافی و صعودهایش:

با یاد سه انسان بزرگ: رومن رولان – به آذین – ژان کریسف لافایل


وبلاگ بیواک : مسیر بیوگرافی با درجه سختی ۵٫۱۵a یکی از معروف‌ترین مسیرهای سنگ‌نوردی جهان است که در سیوس فرانسه و در جنوب غربی این کشور واقع شده است . این مسیر توسط ژان کریستف لافایل یکی از نوابغ کوه‌نوردی و سنگ‌نوردی جهان در سال ۱۹۸۹ رول کوبی شده و توسط خود وی به زبان فرانسه به نام بیوگرافی  Biographie نام گذاری شده است.ژان کریستف لافایل نام و خاطره‌اش یادآور یکی از مهم‌ترین رمان های قرن بیستم به نام "ژان کریستف" نوشته رومن رولان با ترجمه درخشان به‌آذین است. رومن رولان برنده جایزه نوبل است و به ‌آذین یکی از انسان های نیک روزگار ما؛ نام و یاد این دو انسان برجسته و بزرگوار گرامی باد .
ژان کریستف لافایل، متولد مارس ۱۹۶۵، در صعود زمستانی ماکالو و در زمستانی‌ترین ماه زمستان؛ ژانویه ۲۰۰۶ ؛ جان باخت. این کوه‌نورد ریزنقش، در دمای منفی ۳۵ تا منفی ۶۰ درجه و در طوفانی وحشتناک با بادهایی تا ۱۶۰ کیلومتر در ساعت، به تنهایی برای اولین صعود زمستانی ماکالو تلاش می کرد؛ اما سرانجام در اواخر ماه ژانویه ( احتمالا ۲۷ ژانویه) بادی سهمگین در ارتفاعات نزدیک به ۸۰۰۰ متر این تنهاترین و وسیع ترین روح انسانی را از زمین کند و با خود برد و دیگر هیچ اثری از او یافت نشد .
 مسیر بیوگرافی در سال ۱۹۹۶ تا نیمه مسیر توسط آرنود پتی صعود شد. اما اولین صعود کامل آن توسط اسطوره سنگ‌نوردی جهان کریس شارما در سال ۲۰۰۱ انجام شد. شارما نام مسیر را Realization گذاشت . از آن پس در سال ۲۰۰۴ دو بار، در سال۲۰۰۷ دو بار، در سال ۲۰۰۸ یک بار، در سال ۲۰۱۰ یک بار  و در تابسان ۲۰۱۴ تا این لحظه چهار بار صعود شده است. بدین ترتیب مسیری که ظرف ۲۵ سال از زمان رول‌کوبی ۷ بار صعود شده بود اما در تابستان امسال تا این لحظه چهار بار صعود شده است. این نکته مبین دو امر است: اول افزایش اشتیاق جوانان به سنگ‌نوردی و دوم افزایش هوش و مهارت انسان. توجه داشته باشیم که توسعه‌ی تکنولوژی و ابزارها ؛ اگر از کفش سنگ‌نوردی صرفنظر کنیم ؛ تقریبا هیچ نقشی در سرعت و تکامل صعودهای ورزشی ندارد و هرچه هست مربوط به هوش و مهارت انسان است .
آخرین صعود کننده مسیر بیوگرافی ساچی آما، یکی از بزرگ‌ترین قهرمانان جام جهانی لید است. ساچی آما با ۱۰ تلاش توانست این مسیر را صعود کند. او در کراکس استارت مسیر دو بار سقوط کرد؛ یکی از گیره‌های استارت مسیر در سال ۲۰۱۰ شکسته شده است.


سنگ‌نوردانی که تاکنون موفق به صعود مسیر بیوگرافی شده اند :

BIOGRAPHIE
bolted by Jean-Cristophe Lafaille, climbed to half-height by Arnaud Petit in 1996
Chris Sharma, 2001
Sylvain Millet, 2004
Patxi Usobiaga, 2004
Dave Graham, 2007
Ethan Pringle, 2007
Ramón Julián Puigblanque, 2008
Enzo Oddo, 2010
Jonathan Siegrist, 2014
Alexander Megos, 2014
Adam Ondra, 2014
Sachi Amma, 2014

 

 

گردآورنده و تنظیم : ساقی محمودی

 

 

 

 

۲ دیدگاه to “هفته‌نامه دیواری باشگاه کوه‌نوردی و سنگ‌نوردی اسپیلت(سال دوم-شماره ۹۱-تاریخ ۹۳,۵,۱۹)”

  1. مازیار مهران می گوید:

    سلام و با اجازه لینک شدید اگر قابل دانستید ما را هم لینک کنید.

    …………………..

    پاسخ : 

    با سپاس و درود .
    متقابلا وبلاگ شما «کوهنوردمحکم باش» را در فهرست پیوندهای پیشنهادی باشگاه اسپیلت اضافه خواهیم نمود.

  2. وحیدرضا گودرزی می گوید:

    سلام و سپاس از زحمات و مطالب ارزنده و اطلاع رسانیتان سر کار خانم محمودی.

دیدگاه خود را بیان کنید