هفته‌نامه دیواری باشگاه کوه‌نوردی و سنگ‌نوردی اسپیلت (سال دوم-شماره ۸۰ -تاریخ ۹۳,۳,۴)

ارسال شده توسط در 25 می 2014 بدون دیدگاه | دسته بندی شده در آخرین اخبار, اخبار, گالری, هفته نامه دیواری باشگاه اسپیلت

هفته نامه دیواری باشگاه کوه‌نوردی و سنگ‌نوردی اسپیلت
سال دوم                 شماره ۸۰             تاریخ ۹۳,۳,۴

 

استعداد بزرگ بدون اراده بزرگ وجود ندارد.«اُنوِرِه دو بالزاک»

در این شماره می خوانید:

–    بازگشت پروانه کاظمی به کشور
–    برگزاری نشست هفتگی اعضای باشگاه ۹۳,۳,۳۰
–    تبریک تولد به همنوردان باشگاه
–    معرفی اعضای جدید باشگاه
–    برنامه هفتگی باشگاه : قلل خلنو صعود شد
–    حمید محمودی و صعود فصلی هیمالیانوردان به قله ریزان
–    آخرین خبر از صعود کانچن جونگا
–    آدام اوندرا و یک اشتباه در جام جهانی بولدرینگ – اتریش
–    آلکساندر مگوس و ردپوینت های سرعتی

 

بازگشت پروانه کاظمی به کشور :

همانطور که مستحضر می باشید بامداد دوشنبه ۲۹ اردیبهشت بانوی هیمالیا نورد کشور پروانه کاظمی پس از تلاشی ستودنی تا ارتفاع ۷۲۵۰ متری بر روی قله ۸۱۶۷ متری دائولاگیری از طریق فرودگاه امام وارد کشور شد و مورد استقبال خانواده و جمعی از دوستان و اعضای باشگاه اسپیلت قرار گرفت .(گزارش کامل‌تر ورود پروانه کاظمی به کشور را می توانید اینجا بخوانید.)

 

برگزاری نشست هفتگی اعضای باشگاه ۹۳,۲,۳۰ :
در ششمین نشست هفتگی اعضا در سال جدید ۳ گزارش برنامه صعود ارائه شد . صعود قله کمان‌کوه همراه با عکس و فیلم توسط علی منصوری . پیمایش خط الرأس چین کلاغ تا دارآباد توسط رضاخلیل آبادی و صعود قله شاه نشین توسط حسین قربان نژاد. در این نشست پروانه کاظمی بزرگ بانوی هیمالیانورد کشور در بین دوستان خود حضور یافت و به ارائه یک گزارش اجمالی از تلاش جهت صعود قله دائولاگیری پرداخت و قرار شد در طی ماه‌های آینده گزارش کامل خود را با هماهنگی باشگاه اسپیلت به جامعه کوه‌نوردی اعلام نماید .


تبریک تولد به همنوردان باشگاه:
در هفته گذشته تولد چند نفر از اعضای باشگاه بود . روز ۳۱ اردیبهشت تولد محمد رهبری – ۱ خرداد صفتدر ظهوری و فردین کولائیان – ۲ خرداد آقای درایت دانا و ۴ خرداد رامین منفردزاده . ضمن عرض تبریک به تک تک این عزیزان ، آرزوی موفقیت در تمام ارکان زندگی برایشان داریم .


معرفی اعضای جدید باشگاه :
در هفته گذشته ۴ نفر عضو باشگاه شدند .به اسامی خانم‌ها لیلا وفایی، آزاده مقدم و آقایان سعید جوان‌شیر ، ناصرکاویانی. ضمن خوش‌آمدگویی برایشان آرزوی صعودهای موفق در کنار همنوردانشان در باشگاه را داریم .

 

برنامه هفتگی باشگاه – قلل خلنو صعود شد :
صعود قلل خلنو در منطقه لالان فشم برنامه جمعه ۹۳,۳,۲ بود که با حضور ۱۹نفر از اعضا و ۵ میهمان و به سرپرستی رضا خلیل آبادی اجرا شد.(گزارش و عکس‌های کامل این برنامه را می توانید اینجا بخوانید.)


حمید محمودی و صعود فصلی هیمالیانوردان به قله ریزان:

هیئت کوه‌نوردی استان تهران به مناسبت گرامی‌داشت آزادسازی خرمشهر و یادمان دومین سالگرد هیمالیانورد فقید جعفر ناصری ، همایش صعود جمعی هیمالیانوردان استان تهران به قله ریزان را در روز جمعه ۹۳,۳,۲ اجرا کرد . در این صعود آقای حمید محمودی هیمالیانورد و عضو پایدار باشگاه اسپیلت نیز حضور داشتند.


آخرین خبر از صعود قله کانچن جونگا :

دنیس اوروبکو

وبلاگ کلوپ کوه‌نوردان سولدوز ؛ بالاخره امروز دنیس اوروبکو ( Denis Urubko) کوه نورد قزاق موفق شد قله کانچن جونگا را از جبهه شمالی و احتمالا! یک مسیر نو صعود کند. این صعود در ساعت ۹:۴۰ دقیقه صبح روز یکشنبه (۱۸ می ۲۸ اردیبهشت) به وقت محلی به ثبت رسیده است.هنوز اطلاعات کافی درباره چگونگی این صعود در دست نیست و تنها خبری که به دستمان رسیده پیام کوتاهی‌ست که اوروبکو درباره تایید صعود خود ارسال کرده است. او این پیام را از کمپ ۴ ارسال کرده و قصد داشته تا کمپ ۳ فرود بیاید.
 دنیس اوروبکو در این صعود به همراه الکس تکسیکن، آدام بیلیسکی، آرتم براون و دیمیتری سینف چند هفته گذشته را برای گشایش یک مسیر نو در کانچن جونگا سپری کرده است. این خبر خیلی‌ها ر متعجب کرده چرا که دنیس در آخرین پیام کوتاه ارسالی خود گفته بود که آدام، الکس و دیمیتری در تلاش برای صعود نهایی از ارتفاع ۸۳۵۰ متری بازگشته اند و تصمیم بر این بوده که همگی باهم به کمپ های پایین تر برگردند.
دنیس اوروبکو در طول یک دهه گذشته همه را به کارهای خارق العاده خود عادت داده و احتمالا دیشب تصمیم به این کار گرفته است. او بدون شک یکی از بهترین و بااستعداد ترین هیمالیانوردان تمام دوران بوده که تمام صعودهای ۱۴ گانه خود که سه صعود از مسیر نو بوده را بدون اکسیژن به انجام رسانده است. او در کارنامه خود ، دو صعود زمستانی برای اولین بار در ماکالو و گاشربروم یک را (به همراه سیمونه مورو) تجربه کرده است و برنده جایزه معتبر کلنگ طلایی سال ۲۰۱۰ نیز بوده است.اما روز (۱۷ می ) ۲۷ اردیبهشت دو صعود دیگر نیز از مسیر نرمال در کانچن جونگا به ثبت رسیده است. کارلوس سوریا با ۷۵ سال سن از اسپانیا دوازدهمین صعود خود و مارکو کاماندونا از ایتالیا ششمین صعود خود به قلل بالای هشت هزار متری را به ثبت رساندند.


 آدام اوندرا و یک اشتباه در جام جهانی بولدرینگ – اتریش:

وبلاگ بیواک ؛ آدام اوندرا در مرحله چهارم جام جهانی بولدرینگ – اتریش نفر دوم شد . ظاهرا او در آخرین مسیر ، موقع استارت مرتکب اشتباه شده است . مطابق مقررات جدید ۲۰۱۴ هر دو دست و هر دو پای سنگنورد می باست  موقع استارت روی گیره های استارت قرار بگیرد . اما ظاهرا پای راست اوندرا روی گیره ی پا قرار نداشته است .  اوندرا می گوید باهر دو دستم گیره را گرفتم . پای چپم را روی گیره ی استارت پا گذاشتم . با پای راستم به گیره پا ضربه زدم و احساس کردم که با گیره در تماس است و به صعود ادامه دادم . اما داوران استارت را صحیح ندانستند و آن را قبول نکردند چون آنگونه که مورد نظر آنان بود پای من با گیره در تماس نبوده است . اگر چه به نظر خودم پای راستم در تماس با گیره بود اما بیشر شاهدانی که به خوبی ناظر صحنه بودند و من با آنها صحبت کردم می گویند که چنین نبوده و پای تو با گیره تماس نداشته است . بنابراین هیچ بی عدالتی صورت نگرفته ، فقط من مرتکب یک اشتباه ابلهانه شده ام .
اگر چه عکس های بالا نشان می دهند که استارت اوندرا صحیح بوده اما در هر حال او نظر داوران و شاهدان را پذیرفته است . به همین ساده‌گی .
 بله ، اوندرا فقط قهرمان سنگ‌نوردی نیست . او قهرمان اخلاق و نجابت نیز هست .  


آلکساندر مگوس و ردپوینت های سرعتی :

وبلاگ بیواک ؛ آلکساندر مگوس ۲۰ ساله و آلمانی در یک ماه گذشته ۵ مسیر با درجه های  5.14 d و بالاتر را در زمان‌هایی بسیار کوتاه صعود کرده است :
۱-     مسیر تاریخی و معروف  Action directe  با درجه  5.14d  کمتر از ۲ ساعت
۲-     مسیر  Black Label با درجه  5.14d   ظرف  1/5 ساعت
۳-    مسیر  Matador با درجه  5.14d  ظرف  2/5  ساعت
۴-     مسیر The Essential با درجه ۵٫۱۴d  در ۹ تلاش ، ۳/۵ ساعت
۵-    مسیر The man that follows hell با درجه  5.15a در ۵ تلاش  ، ۱/۵ ساعت
بله ، مگوس حق دارد که در باره آخرین مسیر خیلی خوشحال باشد :
" یک ساعت و نیم وقتم را گرفت ….عبور از دروازه جهنم فقط در ۵ تلاش "

 

گردآورنده و تنظیم : ساقی محمودی

 

 

دیدگاه خود را بیان کنید