هفته‌نامه دیواری باشگاه کوه‌نوردی و سنگ‌نوردی اسپیلت (سال پنجم – شماره ۲۲۲ – تاریخ ۹۶/۱/۲۰)

ارسال شده توسط در 9 آوریل 2017 بدون دیدگاه | دسته بندی شده در آخرین اخبار, اخبار, گالری, هفته نامه دیواری باشگاه اسپیلت

هفته‌نامه دیواری باشگاه کوه‌نوردی و سنگ‌نوردی اسپیلت
سال پنجم          شماره ۲۲۲          تاریخ ۹۶/۱/۲۰

 

آمد بهار جان‌ها ای شاخ تر به رقص آ
چون یوسف اندرآمد مصر و شکر به رقص آ
ای شاه عشق پرور مانند شیر مادر
ای شیرجوش دررو جان پدر به رقص آ
چوگان زلف دیدی چون گوی دررسیدی
از پا و سر بریدی بی‌پا و سر به رقص آ
تیغی به دست خونی آمد مرا که چونی
گفتم بیا که خیر است گفتا نه شر به رقص آ
از عشق تاجداران در چرخ او چو باران
آن جا قبا چه باشد ای خوش کمر به رقص آ
ای مست هست گشته بر تو فنا نبشته
رقعه فنا رسیده بهر سفر به رقص آ
در دست جام باده آمد بتم پیاده
گر نیستی تو ماده زان شاه نر به رقص آ
پایان جنگ آمد آواز چنگ آمد
یوسف ز چاه آمد ای بی‌هنر به رقص آ
تا چند وعده باشد وین سر به سجده باشد
هجرم ببرده باشد دنگ و اثر به رقص آ
کی باشد آن زمانی گوید مرا فلانی
کای بی‌خبر فنا شو ای باخبر به رقص آ
طاووس ما درآید وان رنگ‌ها برآید
با مرغ جان سراید بی‌بال و پر به رقص آ
کور و کران عالم دید از مسیح مرهم
گفته مسیح مریم کای کور و کر به رقص آ
مخدوم شمس دین است تبریز رشک چین است
اندر بهار حسنش شاخ و شجر به رقص آ

«مولوی»

 

 

اولین نشست هفتگی اعضا در سال جدید:
عصر روز سه شنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۶ اولین نشست هفتگی باشگاه در سال جدید برگزار شد.
در این نشست علاوه بر دیدار اعضا بایکدیگر ، گزارش دومین برنامه نوروزی ، صعود قله مُلکوه یا چهل تن در منطقه خراسان مرکزی توسط مسئول باشگاه همراه با عکس و فیلم ارائه شد.

 

تبریک تولد اعضا:
روزهای اولین ماه بهار مصادف با تولد هم باشگاهیان عزیزمان ؛
۱ فروردین حسین شاهینی و یاسمن امینی ، ۵ فروردین پیمان توکلیان ، ۶ فروردین هلیا فلاح ، ۱۲ فروردین رضا خلیل آبادی ، ۱۳ فروردین سعید شریعتی ، ۱۴ فروردین علی منصوری ، ۱۵ فروردین کیان باختری و راشا ملک ، ۱۶ فروردین حامد قلندر ، ۱۷ فروردین حمید طربی و امروز ۲۰ فروردین مرجان گودرزی .ضمن عرض تبریک به تک تک عزیزان ، برایشان آرزوی سلامتی و موفقیت در تمام ارکان زندگی داریم.

 

اجرای برنامه های نوروزی باشگاه :

طبق جدول برنامه هر ساله باشگاه اسپیلت که تعطیلات عید نوروز صعود دو قله از مرتفع ترین قلل استان ها در نظر گرفته می شود ، نوروز امسال نیز قلل کینو در استان خوزستان و مُلکوه یا چهل تن در استان خراسان مرکزی درنظر گرفته شده بود که هر دو برنامه با حضور اعضا و میهمانان اجرا شد.

 

قله آبک صعود شد:

سومین برنامه فصل بهار باشگاه ، صعود قله آبک بود که جمعه ۱۸ فروردین با حضور اعضا و به سرپرستی ذبیح اله حمیدی اجرا شد.

 

فراخوان چهارمین جشنواره صعودهای برتر کوهنوردی و صعودهای ورزشی:

QEPXIV11S2

به گزارش پایگاه خبری فدراسیون کوه‎نوردی و صعودهای ورزشی، به آگاهی می‌رساند؛ این فدراسیون درصدد است در بهار سال ۹۶ اقدام به برگزاری جشنواره صعودهای برتر کوهنوردی و صعودهای ورزشی نماید. لذا کلیه هیأت‌ها، گروه‌ها و باشگاه‌های کوهنوردی می‌توانند نسبت به ارسال مدارک صعودهای خود حداکثر تا ۱۰ اردیبهشت ۹۶ اقدام نمایند.
* شاخصه‌های صعودها:
۱ـ انجام کار گروهی؛
۲ـ احترام به محیط زیست؛
۳ـ پرهیز از مسیرهای خطرناک؛
۴ـ سطح بالا از توانایی فنی مورد نیاز؛
۵ـ دارا بودن روح خلاقیت در انتخاب مسیرهای کوهستانی؛
۶ـ احترام به مردم، هم تیمی‌ها، سایر تیم‌های حاضر در منطقه، مردم محلی، باربران و شرکت‌های خدماتی؛
۷ـ احترام به نسل‌های آینده و نیاز آنها به بهره‌برداری از همان منابع و امکان بهره‌برداری ایشان از آن تجارب.
لازم به ذکر است گزارش‌های ارسالی می‌بایست به صورت مستند و مصور از تمامی مراحل صعود بوده (به صورت فیلم و عکس) و پس از تایید هیأت کوهنوردی استان جهت بررسی به فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی ارسال شود.
همچنین در این جشنواره که در تیرماه سال ۹۶ برگزار خواهد شد، برترین تلاش‌های زیست محیطی و فعالیت‌های انسان دوستانه در حوزه کوهستان و همچنین فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه نشر کتاب و سایر نشریات مرتبط با کوهنوردی و صعودهای ورزشی مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.
لازم به ذکر است متقاضیان شرکت در جشنواره می‎توانند به وبسایت مذکور و مراجعه و فرم‎های مربوطه را تکمیل کنند.

منبع : کوه نامه 

 

برگزاری اولین سفر سنگ نوردی انجدان در هفته آخر فروردین:

anjedan1

اولین سفر سنگ نوردی انجدان از تاریخ ۳۰ فروردین تا ۱ اردیبهشت سال جاری در منطقه سنگنوردی انجدان استان مرکزی برگزار خواهد شد.
جمعی از سنگنوردان و مربیان استان مرکزی به صورت کاملا خود جوش و داوطلبانه درصدد برگزاری اولین سفر سنگنوردی انجدان در قالب رشته های ورزشی : کوه نوردی ، سنگ نوردی ، های لاین و پرواز با حضور از علاقمندان و ورزشکاران این رشته های ورزشی از سراسر کشور در منطقه انجدان استان مرکزی هستند.
برای اطلاعات بیشتر در خصوص این برنامه به کانال تلگرامی زیر مراجعه نمایید:
https://telegram.me/anjedan 

منبع : کوه نامه 

 

چهارمین دوره سفر سنگ / چالابه:

chalabeh-4th

بر طبق اطلاع رسانی های انجام شده از سوی برگزار کنندگان سفر سنگ چالابه ، چهارمین دوره این سفر سنگ ” یادواره زنده یاد حسن جوادیان ” روزهای ۵ و ۶ و ۷ اردیبهشت ماه سال جاری در منطقه چالابه برگزار خواهد شد.
برطبق اعلام تیم برگزاری آغاز ثبت نام اینترنتی و شرایط حضور از تاریخ ۲۸ فروردین لغایت ۴ اردیبهشت از طریق وب سایت www.roctrip.ir اعلام خواهد شد.
این سفر سنگ به همت حسن جوادیان پایه گذاری شد و از همان ابتدا با استقبال خوبی از سوی سنگنوردان کشور مواجه شد .
منبع : کوه نامه 

 

“عظیم قیچی‎ساز” یک گام دیگر تا باشگاه هشت هزاری‎ها:

1-2701-th3

“عظیم قیچی‎ساز” کوه‎نورد محجوب و نام آشنای کشورمان صبح امروز به قصد صعود قله “لوتسه” راهی نپال شد. «لوتسه» آخرین قله از مجموعه پروژه هشت هزاری‎های قیچی‎ساز است که چنانچه صعود شود؛ نام وی به عنوان اولین کوه‎نورد ایرانی فاتح چهارده قله بالای هشت هزار متر در باشگاه هشت هزاری ها ثبت خواهد شد.

 

آغاز جام های جهانی ۲۰۱۷ / صعود برات زاده به نیمه نهایی جام جهانی مرینگن سوییس:

O175PVEK86

جام های جهانی سنگنوردی از صبح روز ۱۸ فروردین با رقابت ورزشکاران ۳۵ کشور جهان در ماده بولدرینگ در شهر مرینگن سوئیس آغاز گردید. در این دوره از کشورمان ۶ ورزشکار حضور دارند که در رده بندی مردان علی برات زاده موفق شد در میان ۱۱۵ شرکت کننده با رتبه ۱۹ به نیمه نهایی راه یابد. حامد حیدری در رتبه ۶۷ و حسین فامیل روحانی در رتبه ۱۱۰ ایستادند. در بخش بانوان ۳ شرکت کننده از کشورمان حضور دارند.

منبع : سایت فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی

 

پروژه جدید برابری جنسیت در کمیته بین المللی المپیک:

ED_OlympicTorch_ONU

توماس باخ در ۱۶ مارچ ” پروژه بررسی عمده در خصوص برابری جنسیت در جنبش المپیک” را اعلام کرد. این پروژه یک تلاش مشترک توسط کمیسیون های ورزشکاران و زنان در ورزش، کمیته بین المللی المپیک است که توسط یک کارگروه هدایت خواهد شد و ارزیابی از برابری جنسیت در جنبش المپیک با کاربرد ۵ تم (موضوع) خواهد داشت.

این پنج موضوع عبارتند از:
۱- ورزش
۲- تجسم (به تصویر در آوردن)
۳- بودجه
۴- حکمرانی (مدیریت)
۵- منابع انسانی
ماریسون کاسادو مسئول کارگروه این پروژه معتقد است که با همکاری مشترک کمیته بین المللی المپیک و فدراسیون های بین المللی روی این پروژه ما بهترین شیوه را به اشتراک خواهیم گذاشت و همچنین موانعی که در پیش روی برابری جنسیت در ورزش وجود دارد را شناسایی و راه حل آن را ارائه خواهیم داد. من مطمئن هستم که نظرات ما موجب پیشرفت قابل توجهی در این زمینه خواهد شد.
فدراسیون جهانی صعودهای ورزشی IFSC یک ارگان جوان است که افتخار رعایت برابری جنسیت را در هر دو زمینه، رویدادها و نیز گزینش کارکنان و هیئت مدیره را دارد، حتی در تعداد ورزشکاران و این فدراسیون دارای درصد نمایندگان قابل توجه (۲۰%) در هیئت اجرایی در مقایسه با سایر فدراسیون ها می باشد. همچنین تعهد علنی خود را در رعایت برابری جنسیت از طریق لوگوی ماه مارچ سال ۲۰۱۵ به نمایش گذاشت که آگاهانه از دو نوع رنگ که به طور سنتی به دو جنسیت مرتبط است، استفاده کرد. با این حال هیئت اجرایی این فدراسیون معترف است که هنوز راه درازی در پیش رو دارد به خصوص با توجه به نمایندگان زنی که در تصمیم گیریهای فدراسیون دخیل هستند، در مربیگری و همچنین طراحی مسیر.برای این منظور یک کارگاه در جلسه علنی فدراسیون جهانی صعودهای ورزشی در کبک در دهم مارچ تشکیل خواهد شد و به این موضوعات خواهد پرداخت و به شرکت کنندگان طرح گام به گام برای رسیدگی به مسائلی که آنها در فدراسیون های خود با آن روبرو هستند را ارائه خواد داد. IFSC از این رویداد که در کمیته بین المللی المپیک در جریان است استقبال می کند و امیدوار است که سرآغازی باشد برای تبادل پربار ایده ها و استراتژی هایی در تقویت نقش زنان در ورزش.

منبع:وبلاگ کوهنوردی و صعودهای ورزشی گل کوه 

 

تراورس زمستانی ۹ قله از کانرگریت در اوتزتال آلپ:

DCIM103_VIRBVIRB0151.

از ۱۴ تا ۱۷ مارچ ۲۰۱۷ هنسیورگ آوور و برادر او متیاس آوور، بخش اصلی کانرگریت شامل ۹ قله را در اوتزتال آلپ اتریش تراورس کردند.
در اواسط این ماه این برادران کوه نورد اتریشی، یک تراورس چهار روزه زمستانی (در صعودهای هیمالیا برخی ماه مارچ را فصل زمستان محسوب نمی کنند) را در بخش اصلی کانرگریت، خط الرسی از شمال به جنوب که تعدادی از دشوارترین قله های اوتزتال آلب را در برمی گیرد، به اجرا درآوردند.
در تلاش برای یک ماجراجویی در منطقه ای نزدیک به محل زندگی، این برادران بدون کمک یا همراه داشتن تجهیزات خاصی، نه قله را بدین شرح به هم متصل کردند: کلاینر دریکوجل (۲۹۳۴متر)، گروسر دریسکوجل (۳۰۵۷ متر)، گسالکوپ (۳۲۷۷ متر)، روفله واند (۳۳۵۳ متر)، سوننکوجل (۳۱۵۳ متر)، ورپیلس گیتز(۳۴۲۳ متر)، سوانیکوپ (۳۳۷۸ متر)، واتزس پیتز(۳۵۳۲ متر) و روستبزکوگل (۳۳۹۴ متر).

hauer-kauergrat_0045 (1)

در حالی که بسیار احتمال دارد که این قله ها هرگز به این شکل به یکدیگر متصل نشده باشند، هنسیورگ متذکر شده : ” دشواری آنها در صخره ها در درجه بندی (UIAA) -5 می باشد، بسیاری از بخش ها شامل شیبی تند، حالت کتیبه ای و بدون حفاظ بود و برف کوبی سنگین و عمیق ما را به چالشی سخت وادار کرده بود، اما واقعا آنچه که تجربه کردیم تا موقع خاتمه برنامه، قابل بیان نبود، در مجموع این برنامه ۳۸ ساعت طول کشید که بین چهار روز تقسیم شد، این پروژه یک بار دیگر به من نشان داد که چگونه در آن زمان، درجات و اعداد در کوه نوردی آنقدرها هم مهم نیستند.” در سال ۲۰۱۳ برادران آوور با همراهی سیمونه آنتاماتن از سوئیس برای نخستین بار کونیانگ چیش شرقی در قراقروم پاکستان را صعود کردند.

منبع:وبلاگ کوهنوردی و صعودهای ورزشی گل کوه 

 

اورست، مسیرها و رکوردهای جدید بعد از ۳ سال آشفتگی:

kilian-climbing-everest-h

کیلیان جورنت در اکسپدیشن سال ۲۰۱۶ اورست

فصل بهار اورست به سمت نوع هیجان انگیز آن در حال شکل گیری است. یولی اشتک برگشته تا تراورس حماسی خود را کامل کند. کیلیان جورنت می خواهد که رکورد صعود سرعتی خود را به ثبت برساند و کوهستان برای کوه نوردانی که در سال های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ قادر به تلاش نبوده اند، مهیا شده است.
بعد از سه سال آشفتگی بی سابقه در بلندترین قله جهان، صحنه در اورست به حالت معمول خود درآمده. توریست ها دره ها و دهکده ها را پر کرده اند و بیش از ۶۰۰ کوه نورد آماده صعود هستند و حالا با اعتماد بنفس بازیافته ، فصل بهار سال ۲۰۱۷ در حال شروع است. بعضی معتقدند که شاهد تاریخی متفاوت خواهند بود، به ویژه مجوزهای تمدید یافته از سال ۲۰۱۴ (به دلیل وقوع بهمن) و سال ۲۰۱۵ (به دلیل وقوع زلزله) به صدها نفر این اجازه را می دهد که امسال تلاش خود را از سرگیرند. گرت مدیسون گفته: ” تصور می کنم که سال ۲۰۱۷ اورست شلوغ ترین فصل خود را داشته باشد” این کوه نورد که هفت بار این قله را صعود کرده، یازده مشتری را از طریق کمپانی خود به سوی قله هدایت خواهد کرد. مواردی که امسال انتظار آن می رود از این قرارند:
بازگشت یولی اشتک
کوه نورد سوئیسی، یولی اشتک و یک نپالی جوان به نام تنجی شرپا، تلاشی را که اشتک آن را “تراورس لوتسه” می نامد، بدون اکسیژن مکمل، اجرا خواهند کرد. مسیر جدیدی که اورست و همسایه او، لوتسه، چهارمین قله بلند جهان را به هم خواهد پیوست و از تراورس هرگز تکرار نشده اورست، توسط پیشگامان امریکایی، تام هورنبین و ویلی آنسوئلد در سال ۱۹۶۳، استفاده خواهند کرد. هورنبین و آنسوئلد یال غربی را از کمپ ۲ صعود کردند با تراورس دهلیزی در جبهه شمالی که آن را هورنبین می نامند و میدان برفی را به سمت قله صعود کرده سپس از گردنه جنوبی به کمپ اصلی برگشتند. اشتک و تنجی مسیر سال ۱۹۶۳ را در جبهه جنوبی قطع خواهند کرد و تراورسی باز به سمت معبر لوتسه خواهند داشت که دنیس اروبکو کوه نورد پیشگام قزاق در سال ۲۰۱۰ ایجاد کرده است، بعد از صعود به لوتسه این زوج قصد دارند به کمپ اصلی برگردند و اگر توان آن را داشته باشند سومین قله که احتمالا نوپتسه (۷۸۶۱ متر) خواهد بود را به مسیر خود متصل خواهند کرد، یک آسمان خراش تیز نزدیک به لوتسه، اگرچه اشتک نگفته که مجوز سوم او برای کدام قله است. از سال ۲۰۱۳ این اولین سفر اشتک به اورست است، آن زمان که او، جاناتان گریفیث و سیمونه مورو با گروهی از شرپاها در گیر شدند، درگیری لفظی در ارتفاع ۷۰۰۰ متر منجر به زد و خورد شد و این سه از صعود منصرف شدند، آن چیزی که از آن انصراف دادند، همان مسیری است که امسال اشتک و همراه او قصد ایجاد آن را دارند.
کیلیان جورنت می خواهد رکورد ثبت کند
بعد از تلاش بی نتیجه پاییز سال گذشته که حاصل شرایط بد جوی و برف ناپایدار بود، دونده سرعت از اسپانیا، کیلیان جورنت سعی در اخذ مجوز برای تلاشی دیگر از جبهه شمالی در فصل پاییز را داشت اما چینی ها درخواست او را رد کردند و او برنامه خود را به فصل بهار موکول کرده، او دوباره می خواهد رکورد سرعت خود را از رونگ بوک در چین در ارتفاع ۴۹۷۰ متر به سمت قله به ثبت برساند، صعودی که او آن را بین ۲۵ تا ۳۰ ساعت تخمین زده است.
پیشگامان مسیرهای جدید
همچنین در تبت، دیوید گاتلر آلمانی و اروه بارماسه ایتالیایی سعی در ایجاد مسیری جدید در جبهه جنوبی شیشاپانگما، چهاردهمین قله بلند جهان را دارند، این همان مسیری است که گاتلر و اشتک در بهار سال گذشته به دلیل شرایط جوی از آن منصرف شدند، ابعاد دیگر این برنامه کشف اجساد آلکس لوو و دیوید بریجز بود.
بررسی جبهه شمالی
در بحث اینکه امکان کدام دسترسی به اورست بیشتر است، از سمت شمال (از طریق تبت) یا جنوب (از طریق نپال) تغییر عمده در هزینه صدور مجوز، نوسان نظرات را در پی خواهد داشت. انجمن کوه نوردی چین امسال هزینه صدور مجوز برای کوه نوردان غربی را ۳۲ درصد افزایش داده، از یازده تا چهارده هزار و پانصد دلار، در حالی که نپال هزینه را یازده هزار دلار ثابت نگه داشته، به علاوه چین محدودیت های سفت و سخت تری برای تعداد مجوزهای پاییز در نظر گرفته و در این فصل درهای ورود به شیشاپانگما را بسته، به گفته اریک سیمونسون از راهنمایان بین المللی کوهستان، ارزیابی در این باره با بررسی این موضوع مشخص خواهد شد که کدام سمت در گذشته بیشتر مورد استفاده قرار می گرفته، سمت شمال و خطرات کمتر آن تحت الشعاع مجوزهای بیشتر از سمت نپال است.
یخچال های در حال ذوب
احتمالا شما نیز شنیده اید که یخچال های اطراف اورست در حال ذوب شدن هستند. با توجه به مقاله محقق انگلیسی، اوون کینگ که در سال جاری در مجله اروپایی علوم منتشر شده، پدیده کریوسفر (یخ کره = به بخشی از کره زمین می گویند که در آن آب به صورت جامد است) سریع تر از همیشه در حال وقوع است و شتاب آن رو به افزایش است، کینگ و همکار تحقیقاتی او اسکات واتسون، همچنین مقاله ای ارائه داده اند که نشان می دهد که سطح یخچال خومبو در ۳۲ سال گذشته ۷۰ متر کاهش یافته، با توجه به این پس رفت، او دو محقق پیش بینی می کنند که استفاده بیش از حد از گذرگاه گونگمالا در سال ۲۰۲۰ امکان پذیر نخواهد بود و باید مسیر دیگری در اطراف یخچال ایجاد شود.
اسنپ چت بیشتر
در عین حال راهنمای قدیمی اورست، آدریان بالینگر که ۶ بار این قله را با اکسیژن مکمل صعود کرده، برای دومین تلاش بدون اکسیژن خود بعد از بهبود استقامت و تغییر در رژیم غذایی، اقدام خواهد کرد. او و کوری ریچادرز که سال گذشته این قله را صعود کرده دوباره از برنامه اسنپ چت برای ثبت وقایع برنامه خود استفاده خواهند کرد.
اولین های جدید
اندی هولزر پنجاه ساله از اتریش به عنوان دومین مرد نابینا و کوه نورد بریتانیایی، ایان توت هیل به عنوان اولین شخص مبتلا به سرطان تلاش خود را روی اورست انجام خواهد داد.

منبع:وبلاگ کوهنوردی و صعودهای ورزشی گل کوه 

 

لهستانی ها، پیش آمادگی K2 زمستانی و مسیری جدید:

Cho_Oyu

تیم چهار نفره ای از لهستانی ها به سرپرستی آدام بلیسکی، قصد دارد در این فصل مسیر جدیدی در جبهه شمالی چوآیو ایجاد کند.
همانطور که می دانید لهستانی ها برای صعود زمستانی K2 خود را آماده می کنند، صعود به دو قله هشت هزارمتری هیمالیا، لوتسه و اورست در بهار امسال، یکی از مراحل آمادگی این برنامه است. این اکسپدیشن برنامه دیگری است از پروژه ای به نام Taternik W Gorach Wysokich به معنی “کوه نوردی در ارتفاعات بالا” که اعضای آن جارک گاریسیاک، رافال فرنویا و پیوتر تومالا هستند. اگرچه مقصد دو قله هشت هزارمتری متفاوت است اما اکثر مسیربه سمت قله، لجستیک، کمپ اصلی، مسیر به سمت آبشار خومبو تا کمپ ۳ ، یکی است، بنابراین دلیل ادغام دو هدف در یک اکسپدیشن همین موضوع می باشد. برای کاهش عبور از آبشار خومبو، اعضای اکسپدیشن قصد دارند بر قله لابوشه (۶۱۱۹ متر) هم هوایی داشته باشند، بالای کمپ ۳ که در ارتفاع حدود ۷۱۶۰ متری برپا خواهد شد تیم مجزا خواهد شد، جرک گردنه بین لوتسه و اورست را صعود خواهد کرد تا کمپ ۴ در ارتفاع ۸۰۰۰ متر را برقرار کند و صعود خو د را تا قله اورست ادامه دهد، رافال و پیوتر کمپ ۴ را در ارتفاع ۷۹۵۰ متری جبهه غربی لوتسه برقرار خواهند کرد و از طریق معبر شیب دار ۵۰۰ متری به سمت قله خواهند رفت، شاید جارک این انرژی را در خود ببیند که صعود دومی تا قله انجام دهد. کل اکسپدیشن بیش از دو ماه طول خواهد کشید، اخبار آن متعاقبا منتشر خواهد شد.

منبع:وبلاگ کوهنوردی و صعودهای ورزشی گل کوه 

 

 

رومئو، ژولیت در آناپورنا:

MeroieBenet

زوج ایتالیایی، نیوس مروی و رامونو بنت هم اکنون در کمپ اصلی آناپورنا بسر می برند، اگر در این برنامه موفق شوند، چهاردهمین قله هشت هزارمتری هر دو خواهد بود و اولین زوج هیمالیانورد عضو باشگاه هشت هزارمتری ها خواهند شد.
در سال ۲۰۰۹ هر دو سعی در صعود از این قله را داشتند اما شرایط جوی ادامه کار را فراهم نیاورد. آخرین هشت هزارمتری آنها ماکالو در ماه مه سال گذشته بود، سبک همیشگی آنها سبکبار، بدون باربر و اکسیژن مکمل است با احترام به کوهستان به عنوان یک عنصر طبیعی. مروی از رکورد اولین زن عضو باشگاه هشت هزارمتری ها در سال ۲۰۰۸ به دلیل بیماری همسرش و کمک به اوصرفنظر کرد و عنوان پیشگامی را به رقیبان خود واگذارنمود.
آناپورنا علیرغم نام زیبای خود (الهه برکت) یکی از سرسخت ترین هشت هزارمتری ها است که نخستین بار در سال ۱۹۵۰ توسط یک تیم فرانسوی به سرپرست موریس هرزوک صعود شده، از مسیرهای زیبای این قله “بانینگتون” در دیواره جنوبی است، اولین صعود زمستانی آن توسط جرزی کوکوشکا و آرتور هایر در سوم فوریه سال ۱۹۸۷ انجام شده و یولی اشتک رکورد صعود سرعتی دیواره جنوبی آن را در اختیار دارد.

منبع:وبلاگ کوهنوردی و صعودهای ورزشی گل کوه 

 

 

گردآورنده و تنظیم : ساقی محمودی

دیدگاه خود را بیان کنید