هفته‌نامه دیواری باشگاه کوه‌نوردی و سنگ‌نوردی اسپیلت (سال پنجم – شمارگان ۲۱۵ و ۲۱۶ و ۲۱۷ – تاریخ۱۰ و ۱۷ و۹۵/۱۱/۲۴)

ارسال شده توسط در 12 فوریه 2017 بدون دیدگاه | دسته بندی شده در اخبار, گالری, هفته نامه دیواری باشگاه اسپیلت

هفته‌نامه دیواری باشگاه کوه‌نوردی و سنگ‌نوردی اسپیلت
  سال پنجم            شمارگان ۲۱۵ و ۲۱۶ و ۲۱۷         تاریخ۱۰ و ۱۷ و۹۵/۱۱/۲۴

اعتقاد یعنی یقین درونی، ایمان یعنی عمل بیرونی. اگر عزم و اراده خود را به زبان بیاورید علاوه بر تشویق شدن، احساس مسئولیت خواهید کرد.((جان ماکسول))

Winter-lake-between-mountains

 

 

نشست هفتگی اعضا ۹۵/۱۱/۵ و ۹۵/۱۱/۱۲ و ۹۵/۱۱/۱۹:

426034156_161542

بدرقه تیم کلیمانجارو

چهل و سومین نشست به دو ارائه گزارش برنامه اختصاص داشت. صعود قله ورجین که توسط رضا عسکری همراه با عکس و فیلم ارائه شد و گزارش تصویری قله هم هن که توسط سیدمحمود قاسمی تهیه شده بود . در پایان نشست اعضای باشگاه تیم کلیمانجارو را بدرقه کردند.

429812115_70919

چهل وچهارمین نشست اختصاص به کلاس کمک های اولیه و امداد پزشکی داشت که توسط شهربانو درزی کارشناس پرستاری (عضو پایدار و مربی درجه سه سنگ نوردی)برگزار شد.
چهل و پنجمین نشست نیز اختصاص به دیدار با اعضای تیم کلیمانجارو داشت که در تاریخ ۱۲ بهمن ۹۵ موفق به صعود این قله شدند و در ادامه ارائه دو گزارش برنامه داشت . صعود قله تیزکوه همراه با عکس و فیلم توسط فراز ساسانی و صعود قله کهار همراه با عکس و فیلم که توسط رضا عبدالهی ارائه شد.

 

 

تبریک تولد اعضا:
هفته‌های گذشته تولد چند نفر از اعضای باشگاه بود: ۱۰ بهمن حمید محمودی . ۱۵ بهمن رامین شریف زاده . ۲۰ بهمن امیر درودیان . ضمن عرض تبریک به تک تک عزیزان ، برایشان آرزوی سلامتی و موفقیت داریم.

 

 

اجرای برنامه های هفتگی باشگاه : صعود قلل ریزان ، کهار و سیاه بند:

IMG_1403

طبق تقویم زمستانی باشگاه برای هفته های گذشته صعود قلل ریزان ، کهار و سیاه بند در نظر گرفته شده بود که به سرپرستی غلامرضا خلیل آبادی و با حضور اعضا ، اجرا شدند.
لازم به ذکر است صعود قله ریزان با پیرزن کلون جابجا شد که در اسفندماه این برنامه اجرا خواهد شد و قلل ریزان و سیاه بند نیز با توجه به حجم برف و عدم هوای مناسب ، صعود نشدند.

 

 

تیم باشگاه اسپیلت بر فراز قله کلیمانجارو:

عکس قله کلیمانجارو

تیم باشگاه اسپیلت که در تاریخ ۷ بهمن ماه جهت صعود قله کلیمانجارو عازم کشور تانزانیا شده بود، روز سه شنبه ۱۲ بهمن موفق به صعود بام آفریقا شد.

 

 

 

کارگروه مسابقات و لیگ / سومین دوره مسابقات دوی کوهستان جام فجر:

3W9GGY9Z7D

سایت فدراسیون کوهنوردی و صعوهای ورزشی:
به آگاهی می‌رساند؛ کارگروه مسابقات و لیگ این فدراسیون سومین دوره مسابقات دوی کوهستان (اسکای رانینگ) جام فجر، گرامیداشت سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در دو بخش مردان و زنان؛ اسفند ماه ۱۳۹۵ با هدف توسعه کمی و کیفی و گسترش همه جانبه فرهنگ کوهپیمایی پاک، ایمن و سریع به شرح زیر برگزار می‌نماید.

زمان پذیرش: پنج شنبه ۵ اسفند ۹۵ ساعت ۱۴ تا ۱۸ – جلسه فنی ساعت ۲۰
زمان برگزاری: جمعه ۶ اسفند ۹۵
مکان پذیرش: بندر عباس، خیابان معراج، جنب هتل هما، مجموعه ورزشی هفت تیر
 مدارک و شرایط مورد نیاز در هنگام پذیرش:
۱٫ ارائه اصل کارت ملی ۲٫ ارائه اصل کارت بیمه ورزشی سال جاری
۳٫ ارائه گواهی صحت و سلامت از پزشک ۴٫ دارا بودن ۱۸ سال تمام در زمان مسابقه
هزینه: مبلغ ۵۰۰۰۰۰ ریال (پانصد هزار ریال)
ـ در این دوره از مسابقات آزمایش دوپینگ نیز انجام خواهد شد.
ـ در صورت تشکیل تیم ملی یا اعزام آزاد به مسابقات برون مرزی، تنها افرادی که در این دوره از مسابقات شرکت و نتایج مطلوب را کسب نموده اند، دعوت به عمل می آید.
آخرین مهلت ثبت نام در پرتال فدراسیون تا ساعت ۲۴ روز دوشنبه ۲۳ بهمن ۹۵ با لینک‌های زیر:
آقایان http://portal.msfi.ir/Forms/Public/LigaForm.aspx?ID=216
بانوان http://portal.msfi.ir/Forms/Public/LigaForm.aspx?ID=217

لوازم و تجهیزات مورد نیاز: پوشاک مناسب فصل، کفش کوهپیمایی ( مونتین رانینگ )، باتوم کوهنوردی (یک جفت)،کوله پشتی (حداقل ۳۰ لیتر) جهت حمل مواد غذایی، عینک، کمل بک (قمقمه آب)، کیت کمکهای اولیه، لوازم شب مانی (کیسه خواب، زیرانداز و…..)، آب، میان وعده غذایی شخصی برای دو روز
توجه:
 لوازم و تجهیزات درخواستی قبل از شروع مسابقه کنترل و از شرکت افراد فاقد لوازم درخواستی و شرایط لازم در مسابقه ممانعت به عمل خواهد آمد.
 رعایت کامل قوانین جاری کشور (شئونات اسلامی) و مسابقات توسط شرکت‌کنندگان الزامی است.
 جوایز این دوره از مسابقه به همراه مدال و حکم قهرمانی، همچنین برای نفر اول مبلغ ۱۰۰۰۰۰۰۰ (ده میلیون ریال) ریال، مبلغ ۷۵۰۰۰۰۰ (هفت میلیون و پانصد هزار) ریال برای نفر دوم و مبلغ ۵۰۰۰۰۰۰ ریال (پنج میلیون ریال) برای نفر سوم می باشد.
 در این دوره از مسابقه معاینه پزشکی نیز انجام و از حضور افراد فاقد آمادگی جسمانی ممانعت به عمل خواهد آمد.
 تامین محل اسکان و تغذیه زمان برگزاری، ایاب و ذهاب از محل پذیرش تا محل برگزاری و بالعکس بر عهده میزبان می باشد.
 ضروری است تمام ورزشکاران با آمادگی کامل جسمی، فنی و روحی در این دوره از مسابقه شرکت نمایند.
 شرایط فنی این دوره از مسابقات تابع وضعیت جوی منطقه می باشد.
مقتضی است تمامی هیات های کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان نسبت به اطلاع رسانی مراتب مذکور، همچنین حمایت لازم اقدام نمایند.

 

 

کسب عنوان سوم رنکینگ تیمی لید و سرعت قهرمانی جهان توسط تیم ملی یخنوردی ایران:

J43FXARTHE

درپایان رقابت های یخنوردی قهرمانی جهان در شهر شامپانی فرانسه؛ تیم ۵ نفره کشورمان موفق شد در مجموع تیمی پس از روسیه و کره جنوبی برسکوی سوم قرار گیرد.
همچنین در رقابتهای انفرادی این دوره، در ماده سرعت عناوین قهرمانی به روس ها و در ماده لید ازآن ورزشکاران کشور کره جنوبی شد.
تیمی اعزامی کشورمان در این دوره متشکل بود از:
مسعود زینالی : ورزشکار و سرپرست
محمدرضا صفدریان
سعید محمودی
زینب موسوی
و آلاله قاسمی 

منبع :سایت فدراسیون کوهنوردی و صعوهای ورزشی

 

 

 

حضور ۴ نفر از طراحان صعودهای ورزشی در دوره طراحی مسیر یخنوردی / فرانسه:

4ZNQ09BWNI

دوره طراحی مسیرهای یخنوردی با حضور ۱۰ طراح از ایران، نروژ و فرانسه با مدرسی استفان از فرانسه در حال برگزاری است. در این دوره ۴ روزه طراحان با اصول طراحی درای تولینگ و یخنوردی آشنا میشوند. درپایان دوره ایشان به عنوان کارورز اقدام به طراحی مسیر مسابقات جوانان جهان خواهند نمود.
از کشورمان در این دوره:
مسعود زینالی
محمدرضا صفدریان
مهدی پهناور و سعید محمودی حضور دارند.
منبع :سایت فدراسیون کوهنوردی و صعوهای ورزشی

 

 

نشستی در خصوص پروژه نقشه برداری بزرگترین تالارهای غار:

GAMVDINHJJ

«زارعی» رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی کشورمان و مسئولین کارگروه غارنوردی و غارشناسی فدراسیون طی نشستی با «اندی ایوِس» و تیم همراه وی، در خصوص پروژه نقشه برداری سه بعدی و اسکن لیزری بزرگترین تالارهای غار در جهان تبادل نظر کردند.
این تیم، بامداد روز یکشنبه ۱۷ بهمن جهت نقشه برداری سه بعدی از غار «دوسر» چهارمین تالار بزرگ غارهای جهان وارد ایران شدند.
منبع :سایت فدراسیون کوهنوردی و صعوهای ورزشی

 

 

تغییر قوانین مسابقات جهانی سنگنوردی داخل سالن ۲۰۱۷:

3204-main-1395907441

بنابر اخبار منتشر شده تغییراتی در قوانین مسابقات جهانی سنگنوردی داخل سالن صورت گرفته است. این تغییرات شامل موارد زیر است :
۱-زمان صعود مسیر فینال لید ۶ دقیقه ( به جای ۸ دقیقه)
۲-زمان صعود در فینال بولدرینگ ۴ دقیقه ثابت (به جای مثبت ۴ دقیقه)
۳-در سرعت، اجازه هیچ گونه خطای استارت نیست (پیش از این یک خطا جایز بود)
۴-سرعت،شمارش استاندارد برای بوق شروع خواهد داشت.
با این حساب و با توجه به المپیکی شدن سنگنوردی و حساسیت موضوع ، فدراسیون جهانی IFSC نیز قوانین سخت گیرانه تری نسبت به گذشته برای داوری مسابقات جهانی در نظر گرفته است.
منبع : Urs Stőcker
ترجمه :فرناز اسماعیل زاده
تصویر : آرشیو
منبع:سایت کوه نامه

 

 

پایان دهمین جشنواره یخ‎نوردی و ورزش‎های زمستانی انجمن کوه‎نوردان ایران:

j4

دهمین جشنواره یخ‎نوردی و ورزش‎های زمستانی به همت انجمن کوهنوردان ایران برگزار شد. این جشنواره از ۲۰ تا۲۲ بهمن ماه مقرر بود دربخش یخ‎نوردی،اسکی و کوه‎نوردی و در مجموعه‎های مدرسه یخ‎نوردی میگون، پیست اسکی دربند سر و قله‎های منطقه رودبار قصران برگزار شود. لیکن صرفا در یخ‎نوردی و اسکی شرکت کننده داشت.
در این دوره از جشنواره که با حضور بیش از۶۰ نفر برگزار شد . حدود ۵۰ نفر در بخش اسکی و الباقی در بخش یخ نوردی حضور داشتند.
پرویز امرایی رییس انجمن کوه‎نوردان ایران در گفتگو با خبرنگار کوه‎نامه اظهار داشت: این جشنواره فرصت مناسبی‎ست برای دوستداران ورزش‎های کوهستانی از جمله یخ‎نوردی و اسکی کوهستان که به کسب تجربه بپردازند و این موضوع یکی از اهداف مهم انجمن در برگزاری سالانه جشنواره‎های یخ‎نوردی است . لذا یکی از مشخصه‎های این دوره از جشنواره به کارگیری مربیان خوب و مجرب بود. چرا که نگاه ما در انجمن کوه‎نوردان در برگزاری این دست برنامه‎ها به طور ویژه افزایش کیفیت در تمامی زمینه‎ها و بر اساس اصول، ضوابط و مقررات کوه‎نوردی ایمن است.
رییس انجمن کوه نوردان در ادامه بیان داشت:فرهنگ سازی یکی دیگر از اهداف ما در این جشنواره بود. همچنین این جشنواره می‎تواند مقدمه‎ای برای توسعه ورزش‎های کوهستانی از جمله اسکی کوهستان باشد.
نامبرده خاطر نشان کرد: اما متاسفانه تنگناهای مالی و نداشتن اسپانسر از مشکلات کلی سازمان‎های مردم نهاد از جمله انجمن کوه‎نوردان بوده و و ابراز امیدواری کرد که بخش خصوصی در موضوع اسپانسرینگ و حمایت مالی این گونه جشنواره‎های فرهنگی ورزشی اهتمام بیشتری داشته باشد.
وی در خاتمه از همه‎ی کسانی که در هر چه بهتر برگزار شدن این جشنواره انجمن کوه‎نوردان ایران را یاری کردند تشکر و قدردانی کرد و اذعان داشت: در برگزاری این جشنواره اداره ورزش و جوانان رودبار قصران،مدرسه یخ‎نوردی میگون، مدیریت پیست بین المللی اسکی دربند سر، انجمن پزشکی کوهستان ایرانیان ،دبیر انجمن کوه نوردان و کلیه مربیان ودست اندرکاران همکاری بسیار خوبی با ما داشتند و جا دارد در اینجا از ایشان تشکر و قدردانی کنیم.
منبع:سایت کوه نامه

 

 

آخرین اخبار صعودهای زمستانی هیمالیا در سال ۲۰۱۷:
بیس کمپ ماناسلو

manaslu-base-camp

بیس کمپ ماناسلو

در حالی که تیم ماناسلو به خاطر وزش شدید باد و برف سنگین در ۲۳ ژانویه بیس کمپ را به مقصد کاتماندو ترک کرده اند، تیم اورست با وجود تخلیه یکی از اعضای تیم موفق به دست یابی به ارتفاع ۷،۸۰۰ متر شده است.
ماناسلو

Eli-manaslu

الیزابت روول در ماناسلو

الیزابت روول کوه نورد زن فرانسوی امیدوار بود اولین صعود کاملا زمستانی ماناسلو را به نام خود و کشورش به شکل سولو و آلپاین ثبت کند ولی برف سنگین و وزش شدید باد ادامه کار را با خطر روبرو کرد و نهایتا این کوه نورد فرانسوی توانست تنها به ارتفاع ۷،۳۰۰ متری دست پیدا کند. او در صفحه فیس بوک خود می نویسد که هر روز برف سنگینی در حال بارش هست و از وقتی که به بیس کمپ وارد شده اند ۵ متر برف باریده است.
الیزابت به همراه خود یکی از کوهنوردان هموطن خود را داشت که بیشتر از کمپ دو پیشروی نداشت و دو نفر دیگر در بیس کمپ بودند.
اورست: جبهه لوتسه

everest-lhotse-face

اورست: جبهه لوتسه

این تیم از بدو ورود در وحله اول مسیر را از آبشار یخی تا ارتفاع ۵،۸۰۰ متری ثابت گذاری کردند. در مرحله دوم یک شب را زیر کمپ یک در ارتفاع ۵،۸۵۰ متر سپری کرده و روز بعد کمپ یک را در ارتفاع ۶،۰۵۰ متری برپا کردند ولی در یک حادثه ناگوار رابط تیم یعنی شرپا پادانگ جونگ رای به خاطر بیماری پیچیده ای که مربوط به ارتفاع زدگی ست جان خود را از دست داد.
اما در مرحله سوم الکس و تیم هشت نفره ای از شرپاها کمپ های ۲ و ۳ را مستقر کرده و توانستند تا ارتفاع ۷،۸۰۰ متری مسیر را ثابت گذاری کنند. در مسیر برگشت به کمپ دو ، کارلوس روبیو دچار عفونت ریه شد و از کمپ ۲ به بیمارستانی در کاتماندو منتقل شد که در حال حاضر در اسپانیاست.
الکس تکسیکن و تیم شرپاها در اورست

alex-everest

الکس تکسیکن و تیم شرپاها در اورست

این تیم در شرایط سختی به این ارتفاع رسیده است و در حال حاضر به سلامت به بیس کمپ بازگشته اند و به گفته الکس در حال حاضر نتیجه گیری زوداست چه برسد که تصمیمی هم بگیرند. او می گوید که آنها نباید عجله کنند چرا که تازه شروع کرده اند.
*ادامه این خبر را از وبلاگ کوهنوردی و صعودهای ورزشی گل کوه بخوانیم؛
آلکس تکسیکن در صفحه فیس بوک خود نوشته که به کمپ ۴ اورست رسیده و دوباره راهی کمپ اصلی شده تا زمان مناسب برای ادامه پیشروی فراهم شود. پیش بینی شده که طوفانی در راه است.
او اینطور نوشته :
” به کمپ اصلی برگشتم! روز پنج شنبه این کمپ را به مقصد کمپ ۲ ترک کردیم و دیروز ساعت یک عازم کمپ ۴ شدیم تا آن را مجهز کنیم. این کار را انجام دادیم و به کمپ ۲ برگشتیم، همنورد نپالی من همانجا ماند تا استراحت کند ومن عازم کمپ اصلی شدم. حالا زمان استراحت و انتظار برای وقوع طوفان است که عنقریب شروع خواهد شد، سپاسگزارم”.

بروز رسانی صعود در ۴ فوریه مصادف با ۱۶ بهمن
حدود یک ماه از شروع اکسپدیشن زمستانی آلکس تکسیکن از کمپ اصلی اورست می گذرد، به نظر می رسد که کوه نوردی اهل باسک همه چیز را برای اولین تلاش در رسیدن به قله فراهم کرده باشد، اگرچه هواشناسی پیش بینی چندان خوبی ندارد، در ارتفاع باد شدید می وزد. سرعت آن در ارتفاعات برای تلاشی بدون اکسیژن کمی بالاست. متوسط سرعت آن بین ۵۰ تا ۷۷ کیلومتر در ساعت است و پیش بینی افزایش آن تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت شده است و روز دوشنبه دمای هوا کمتر از منفی ۳۰ درجه خواهد بود، زمانی که طوفان سرعت باد را به ۲۰۰ کیلومتر در ساعت خواهد رساند. هفته آینده هوای معتدل تری خواهد بود و تا روز جمعه برف خواهد بارید. اگر این پیش بینی درست باشد، تلاش تیم آلکس تا ۱۱ فوریه متوقف خواهد شد. همنورد آلکس ، کارلوس روبیو به دلیل التهاب ریه از ادامه تلاش بازمانده و با هلیکوپتر عازم بیمارستانی در کاتماندو شده است و هم اکنون یک نپالی او را همراهی می کند. حال کارلوس خوب است.
کمپ اصلی : ۵۲۵۰ متر – کمپ ۲: ۶۴۰۰ متر – کمپ ۳: ۷۳۰۰ تا ۷۴۰۰ متر- کمپ ۴ دیواره لوتسه : ۸۰۰۰ متر
منبع: گروه کوهنوردی آلپ سولدوز

 

 

گردآورنده و تنظیم : ساقی محمودی

دیدگاه خود را بیان کنید