هفته‌نامه دیواری باشگاه کوه‌نوردی و سنگ‌نوردی اسپیلت(سال پنجم- شمارگان ۲۱۲ و ۲۱۳ و ۲۱۴ – تاریخ ۱۹ و ۹۵/۱۰/۲۶ و۹۵/۱۱/۳)

ارسال شده توسط در 22 ژانویه 2017 ۲ دیدگاه | دسته بندی شده در آخرین اخبار, اخبار, گالری, هفته نامه دیواری باشگاه اسپیلت

هفته‌نامه دیواری باشگاه کوه‌نوردی و سنگ‌نوردی اسپیلت
   سال پنجم         شمارگان ۲۱۲ و ۲۱۳ و ۲۱۴       تاریخ۲۶ و ۹۵/۱۰/۱۹ و ۹۵/۱۱/۳

photo_2017-01-21_20-16-21

پرنده‌ی سپید بالِ سرخ چشمِ تیز پر ،

ققنوسِ آتش و خون …

آزادی!

لحظه ای درنگ ،

ز بامِ ما مپر !

ببین !

لولیانِ شهر برایت ترانه می سازند 

ببین ! 

کودکان شهر از تک بوته های آزادی 

برایت آشیانه می سازند

لحظه ای درنگ 

ز بامِ ما مپر !

نشست هفتگی اعضا ۹۵/۱۰/۱۴ ، ۹۵/۱۰/۲۱ و ۹۵/۱۰/۲۸:
در چهلمین نشست گزارش برنامه صعود قله ۷۱۳۴ متری لنین توسط حسین صادق زاده فاتح این قله ارائه شد.
چهل و یکمین نشست به دلیل فوت رئیس تشخیص مصلحت نظام آقای رفسنجانی و اعلام تعطیل رسمی برگزار نشد.
چهل و دومین نشست نیز اختصاص به ارائه دو گزارش برنامه داشت . صعود قله بارو که همراه با عکس و فیلم توسط پگاه شارخی و صعود قله اینجاقارا همراه با عکس و فیلم که توسط نرگس غمیلویی ارائه شد.

 

 

تبریک تولد اعضا:
هفته‌های گذشته تولد چند نفر از اعضای باشگاه بود:
۱۹ دیماه رضا عبدالهی ، ۲۱ دیماه زهره ادیب ، ۲۳ دیماه نوید عابدی و ۲۷ دیماه سید روح اله موسوی .ضمن عرض تبریک به تک تک عزیزان ، برایشان آرزوی سلامتی و موفقیت داریم.

 

 

صعود قلل ورجین ، اینجاقارا و تیزکوه:

IMG_1049

طبق تقویم زمستانی باشگاه صعود قلل ورجین،اینجاقارا (ساوه) و تیزکوه در نظر گرفته شده بود که به سرپرستی آقای حمیدی و با حضور اعضا،با موفقیت اجرا شدند.

 

 

مسابقات جهانی یخنوردی :

587af9cd7e4d64.256787091484454349

تورنمت یخنوردی UIAA در مناطق مختلف جهان و در قالب مسابقات جهانی از سال ۲۰۰۲ تا به امروز در حال برگزاری بوده است و همواره در فصول مناسب و در کشورهای مختلف و با حضور مسابقه‌دهندگان مطرح در سطح جهان با حضور و استقبال مناسبی رویاروی بوده است. طبق برنامه ارائه شده از جانب UIAA رقابت‌های امسال با شروع از دسامبر ۲۰۱۶ در آمریکا و ادامه در کشورهای چین، کره جنوبی، سوئیس و ایتالیا در ماه ژانویه و قبل از مسابقات جام جهانی فرانسه می‌تواند آمادگی خوبی برای مسابقه‌دهندگان ایجاد کند. مسابقات جهانی چین با حضور ۳ مسابقه‌دهنده از تهران و در کل ۵ مسابقه‌دهنده ایرانی در تاریخ ۷-۸ ژانویه به اتمام رسید و هم اکنون نیز مسابقات جهانی در کره جنوبی در جریان می‌باشد.
در تاریخ ۷-۸ ژانویه بیجینگ میزبان مسابقات جهانی بوده است. این مسابقات هیجان‌انگیز در دو بخش لید و سرعت با حضور ۴۲ مسابقه‌دهنده مرد و ۲۲ مسابقه‌دهنده زن برگزار گردید.در بخش لید مردان آقای محمدرضا صفدریان توانست با کسب مقام ۱۶ به مرحله نیم نهایی صعود کند و در این مرحله با کسب مقام ۱۳ نتوانست به مرحله فینال دست یابد. آقایان مسعود زینالی، سعید محمودی و مهدی پهناور نیز به ترتیب با کسب مقام‌های ۲۷، ۲۹ و ۳۳ به کار خود در بخش مقدماتی پایان دادند.در بخش سرعت مردان نیز محمد رضا صفدریان در مرحله مقدماتی مقام هفتم و در مرحله نیمه نهایی مقام دهم را کسب نمود و از ادامه مسابقات جا ماند و آقایان مسعود زینالی، مهدی پهناور و سعید محمودی نیز به ترتیب با کسب مقام‌های ۲۴، ۲۶ و ۲۸ به کار خود پایان دادند. در بخش بانوان و در رشته لید زهره عبداله خانی در مقدماتی ۱۵ام شد و در بخش نیمه نهایی به مقام ۱۶ام رسید و از رسیدن به مرحله فینال جا ماند.مسابقات جهانی کره جنوبی نیز هم‌اکنون در حال برگزاری می‌باشد. این مسابقات نیز در شهر چئونگ سونگ با حضور ۴۴ شرکت کننده مرد و ۲۹ شرکت کننده زن آغاز گردید. در گروه ۱ لید مردان مسعود زینالی مقام ۱۱ و مهدی پهناور مقام ۲۰ را کسب کردند و در گروه ۲ نیز آقایان محمدرضا صفدریان و سعید محمودی به ترتیب به مقام‌های ۱۳ و ۱۹ رضایت دادند. در بخش بانوان و در رشته لید نیز خانم زینب موسوی با کسب مقام ششم به مرحله بعد راه یافت و در مرحله نیم نهایی با کسب مقام نهم نتوانست به فینال مسابقات راه یابد و زهرا عبدالله خانی نیز مقام ۲۵ام را از آن خود کرد.
زینب کبری موسوی بهترین نتیجه ایرانیان را در تورنمنت یخ نوردی uiaa که در کره جنوبی برگزار شد را از آن خود کرد. ۲۵ دی ماه تورنمت یخ نوردی UIAA در شهر چئونگ سونگ کره جنوبی و در رشته سرعت ادامه یافت. در این رقابت که با حضور شرکت کنندگان قدرتی از کشورهای روسیه و کشور میزبان دنبال می‌شد مسابقه‌دهندگان ایرانی به رقابت با رقیبان خود پرداختند.
مسعود زینالی با کسب مقام ۱۷ و با اختلافی بسیار ناچیز از بازیابی به مرحله نیمه‌نهایی باز ماند و مهدی پهناور و سعید محمودی نیز به ترتیب با کسب مقام‌های ۲۳ و ۲۶ به کار خود پایان دادند.در رشته سرعت بانوان نیز، زینب موسوی مقام هفتم مرحله مقدماتی را از آن خود کرد و اما در مرحله بعد با اختلاف زمانی ناچیزی نتوانست جواز حضور در مرحله بعد را به دست آورد و خانم زهره عبدالله خانی نیز به مقام سیزدهم اکتفا کرد.

منبع : هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان تهران 

 

 

صعود ۴ مسیر «دیواره علم کوه» در ۱۷ ساعت:

alam-22

تابستان امسال فرشاد میجوجی و جلیل عباسی زاده موفق شدند ۴ مسیر دیواره علم کوه را در ۱۷ ساعت صعود کنند.
در زیر مقدمه ای از این صعود به همراه گزارش برنامه را به قلم فرشاد میجوجی می خوانیم که به تحریریه کوه نامه ارسال شده است :
می خواستیم از لحظات نابی بگوییم که بر ما گذشت از راهی جانفرسا که پیمودیم، راهی که بزرگانی چون:امیر علایی،فریدون نجاح و محمد داوودی شروع کردند و در تکمیل راه ایشان ابرمردانی بی مانند چون آقایان کیومرث بابازاده، حشمت حیدریان، محمود چوبریزان، فرامرز شجاعی و محمد نوری تکمیل کردند.
چه افتخار بزرگی که در این عصر وارث این راه هستیم و به خود می بالیم که این بار، حال بر روی دوش جوانانی لایق هست، وقتی که به پای دیواره ایی می رسند مطمئنٱ بسیاری از دیواره ها را با کمبود ها،بی مهری ها و ناملایمات صعود کرده اند.
اکنون سه دهه هست که صعودهای دیواره علم کوه از چندین روز به یک روز رسیده و در نهایت مرحوم طالبی مقدم با صعود سه مسیر در یک روز برگی زرین در تاریخ این رشته ورزشی را ورق زند.
دست تقدیر دمی این میراث گرانبها را به ما سپرد تا چندی مراقب و مسئول طراوت و پویایی اش باشیم تا برای نزدیکتر شدنش به غایت به نسل بعد بسپاریم.
با توجه به داشته های فعلی می توان به حد اظهار کرد که هیچ شاخ غولی را نشکسته ایم و خود را حتی نزدیک به انتهای کار هم نمی دانیم.
بیتی از حضرت حافظ وام می گیریم و گزارش خود را شروع می کنیم:
تکیه بر جای بزرگان نتوان زد به گزاف مگر اسباب بزرگی همه آماده کنی
با نام و یاد تمامی زحمت کشان این رشته که نقش پایشان هموار سازد راه را…
برای دانلود فایل گزارش روی لینک کلیک کنید.

 

 

فراخوان جشنواره/ بخش اول:
انجمن کوه نوردان ایران دهمین جشنواره یخ نوردی و ورزشهای زمستانی خویش را اجرا می کند .این جشنواره به مدت سه روز از تاریخ ۲۰ لغایت ۲۲ بهمن ماه با همکاری و حمایت مدرسه یخ نوردی میگون و مدیریت مجموعه اسکی دربندسر در منطقه رودبار قصران برگزار خواهد شد .با توجه به اهداف آموزشی ، رشد و فرهنگ سازی و اشاعه ورزشهای زمستانی ، این جشنواره همه ساله بااستقبال کم نظیر علاقه مندان رو برو بوده است . انجمن کوه نوردان ایران افتخار دارد ضمن برخورداری از همکاریها و پشتیبانی مربیان و اساتید ارزنده رشته های یخ نوردی ، درای تولینگ ، اسکی و صعودهای زمستانی ،ازمساعدت و پشتیبانی، مدیران و مسئولین شهرستان شمیرانات و بخش رودبار قصران و شهرهای میگون و دربندسر بهره مند بوده.
فراخوان جشنواره/بخش دوم:
اطلاعیه دوم فراخوان دهمین جشنواره یخ نوردی و ورزشهای زمستانی
مخاطبین: شرکت در این جشنواره برای عموم کوه نوردان آزاد است.
مهلت ونحوه ثبت نام:
• ثبت نام از روز دوشنبه ۹۵/۱۱/۴شروع و تا پایان روز شنبه ۹۵/۱۱/۱۶ به صورت الکترونیک و غیر حضوری خواهد بود.
بخش های تخصصی جشنواره :
• جشنواره شامل بخش های یخ نوردی ، درای تولینک ، اسکی آلپاین و کوهپیمایی زمستانه خواهد بود . ( تذکر : جهت حضوردر بخش های مختلف جشنواره ثبت نام الزامی است) هزینه شرکت دربرنامه برای هرنفر دربخش یخ نوردی و درای تولینگ ۱۵۰ هزارتومان
• دربخش اسکی آلپاین وآشنایی با اسکی کوهستان ۲۵۰هزارتومان
• دربخش کوهستان و صعودهای زمستانه ۸۰هزارتومان ( توضیح اینکه اعضای رسمی انجمن از ۱۵ درصد تخفیف درهزینه ها بهره مند خواهند شد والبته همراه داشتن کارت عضویت ضروری می باشد.)
*شرایط و نحوه ثبت نام
• آشنایی کافی با رشته های تخصصی اعلام شده.
• داشتن کارت بیمه جدید ورزشی .
• همراه داشتن وسایل کامل رشته تخصصی. ( تذکر: درخصوص لوازم تخصصی اسکی امکان کرایه نمودن کفش و ست اسکی با هزینه ای مناسب برای کارآموزان فاقد وسایل درمنطقه مهیاست .)
• همراه داشتن وسایل کامل شخصی ، کیسه خواب ، لباس گرم و مناسب منطقه ، تغذیه در طول برنامه خورد و خوراک اختصاصی لازم.
• باانتخاب رشته مورد نظر واریز مبلغ هزینه آن به حساب جاری و کارت انجمن صورت گیرد ، ارسال تصویر وجوه پرداختی یا شماره پیگیری و همچنین تصویر کارت ملی به مسئول ثبت نام ارسال گردد.
• شماره حساب جاری انجمن ۷۱۷۴۶۱۷۲ بانک کشاورزی شعبه مرکزی
• شماره کارت انجمن ۶۰۳۷۷۰۱۱۹۹۵۰۴۲۲۳ بنام انجمن کوهنوردان ایران

• شماره تلگرام و ارسال تصویر فیش پرداختی و پیامک به شماره ۰۹۱۲۴۰۹۷۶۴۲- آقای جوادنظامدوست.
• شماره تماس برای اطلاعات بیشتر بخش روابط عمومی ۰۹۱۲۶۰۱۷۲۶۱-مصطفی شکرآبی.
• پس از واریز وجه و اعلام ثبت نام و دادن شماره تلگرام به گروه تخصصی جشنواره اضافه خواهید شد و با مسئولین بخشها ، مربیان و اساتید دوره تا شروع برنامه مرتبط خواهید شد. هزینه های؛ اسکان، ورودی پیست و بالابر،ترانسفرمنطقه، آموزش، ورودی مدرسه یخ نوردی، بیمه حوادث تکمیلی و مسئولیت مدنی را از محل وجوه دریافتی محاسبه خواهد شد . پذیرش شرکت کنندگان ثبت نام شده روز سه شنبه ۱۹بهمن ماه از ساعت۲۰ الی ۲۳ خواهد بود .
آدرس محل اسکان و ریز برنامه جشنواره متعاقبا” اطلاع رسانی” خواهد شد .
روابط عمومی انجمن کوه نوردان ایران
alpineclub_iran@
Instagram.com/alpineclubofiran

 

 

صعود اول یک مسیر ۸C با پای برهنه (۸C FA – BAREFOOT):

a1

چارلز آلبرت (معروف به چارلز پا برهنه) با ۱۸۳ سانتیمتر قد و با انگشتان بلند پاها احتمالا تنها سنگنورد مشهور جهان است که صعودهایش را با پای برهنه انجام میدهد. اخیرا او موفق شد صعود اول یک مسیر با درجه ۸c را در فرانسه انجام دهد.
ظاهرا بعضی از صعودهایی که او با پای برهنه انجام میدهد با کفش سنگنوردی نمی توان انجام داد.

http://www.ukclimbing.com/forums/t.php?t=656340

منبع : کوه نامه 

 

 

آخرین بازمانده اولین صعود تاریخی K2 درگذشت:

Erick-1-632x330

اریک آبرام (Erich Abram) سه روز پیش دوشنبه ۱۶ ژانویه ۲۰۱۷ برابر با ۲۷ دی ۱۳۹۵ درگذشت. این کوه نورد ایتالیایی که زاده تیرول جنوبی در ایتالیاست عضو اکسپدیشن تاریخی ایتالیا در سال ۱۹۵۴ بود که اولین صعود K2 را به ثبت رساندند. جالب است که بدانید تنها بیست و دو روز پیش دیگر عضو این اکسپدیشن یعنی اوگو آنجلینو (Ugo Angelino) نیز درگذشته بود و بدین ترتیب آخرین بازمانده اکسپدیشن تاریخی K2 نیز به تاریخ پیوست.اریک که در سال ۱۹۲۲ در استرزینگ تیرول جنوبی به دنیا آمده بود بعد از یک زندگی پر از ماجراجویی در سن ۹۵ سالگی درگذشت. عشق به کوه نوردی در سنین نوجوانی در او وجود داشت و خیلی زود به یکی از بهترین های نسل خود تبدیل شد. نقش او در صعود K2 فراتر از همه کسانی ست که در آن زمان حضور داشتند. او در صعود سال ۱۹۵۴ یکی از فعالترین ها بود و در آماده سازی دو کمپ اول و دوم و گشایش مسیر بهترین بود و در کمک رسانی به والتر بوناتی و امیر هونزا مهدی در انتقال کپسول های اکسیژن به کمپ های بالاتر نقش پایه ای داشت. همین فعالیت و کمک او بود که روز بعد باعث شد تا لینو لاسیدللی (Lino Lacedelli) و آکیل کومپاگنونی (Achille Compagnoni) به قله برسند.

erick-reinhold

زندگی ایم کوه نورد تیرولی نیز سرشار از ماجراجویی و اتفاقات زیادی ست که نشانگر روحیه اکتشافی اوست. نگاهی به زندگی او یادآور نبرد با روسیه و زندانی شدن در جنگ و صعودهایش در دولومایتس و پروازهای امدادگرانه او و امداد رسانی به عنوان یک خلبان و عشق و علاقه او به صعود قله هاست. او آخرین بازمانده از نسل افسانه ای صعود K2 و یک پیشکسوت و پیشگام در دوران خود می باشد که دیگر در میان ما نیست.

منبع: کوه نامه 

 

 

گردآورنده و تنظیم : ساقی محمودی

۲ دیدگاه to “هفته‌نامه دیواری باشگاه کوه‌نوردی و سنگ‌نوردی اسپیلت(سال پنجم- شمارگان ۲۱۲ و ۲۱۳ و ۲۱۴ – تاریخ ۱۹ و ۹۵/۱۰/۲۶ و۹۵/۱۱/۳)”

  1. رضا می گوید:

    ممنون از بانو ساقی

  2. لیلا می گوید:

    جالب و خواندنی.

دیدگاه خود را بیان کنید