هفته‌نامه دیواری باشگاه کوه‌نوردی و سنگ‌نوردی اسپیلت (سال چهارم – شماره ۱۹۴- تاریخ ۹۵/۶/۱۴)

ارسال شده توسط در 4 سپتامبر 2016 ۶ دیدگاه | دسته بندی شده در آخرین اخبار, اخبار, دسته بندی نشده, گالری, هفته نامه دیواری باشگاه اسپیلت

هفته‌نامه دیواری باشگاه کوه‌نوردی و سنگ‌نوردی اسپیلت
سال چهارم          شماره ۱۹۴           تاریخ ۹۵/۶/۱۴

نخستین گام برای بالا بردن نیروی اراده، باور کردن آن است.«استیو چندلر»

washington-landscape-06

نشست هفتگی باشگاه ۹۵/۶/۹:
بیست و دومین نشست باشگاه در سال ۹۵ با حضور اعضا برگزار شد.
این نشست اختصاص به ارائه گزارش برنامه صعود قله رستم چال داشت که همراه با عکس و فیلم توسط مهسا حسنی ارائه شد.
در ادامه نشست مسئول باشگاه خلاصه ای از گزارش جلسه هیئت رئیسه را درخصوص بررسی و نقد صعود قله لنین که توسط آقایان صادق زاده و دهخدا اجرا شده یود به اعضا توضیح داد .
پس از سخنان ایشان ، چند تن از اعضا نیز درخصوص این صعود نظرات خود را ابراز نمودند.

 

تبریک تولد اعضا :
هفته گذشته تولد چند نفر از اعضای باشگاه بود. ۸ شهریور حسین کمیلیان و میثم نظری، ۹ شهریور مسعود علیزاده ، ۱۱ شهریور علی اکبر فیض آبادی و امروز ۱۴ شهریور مریم بهرامی. ضمن عرض تبریک به تک تک این عزیزان ، آرزوی سلامتی و موفقیت در همه مراحل زندگی را برایشان داریم.

 

صعود قله سبلان:

IMG_8515-2

برنامه پایان هفته گذشته باشگاه صعود قله سبلان بود که با حضور ۱۸ نفر ، به سرپرستی غلامرضا خلیل آبادی و با موفقیت اجرا شد.

 

صعودهای سراسری به مناسبت گرامی‌داشت هفته تربیت بدنی “روز کوه‌نوردی”:

2964-main-1190475918

به آگاهی می‌رساند؛ کارگروه همگانی فدراسیون در نظر دارد با مشارکت دفتر توسعه همگانی وزارت ورزش و جوانان و کارگروه همگانی هیئت‌های کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان‌های کشور و به مناسبت هفته تربیت بدنی و روز کوهنوردی از تاریخ ۲۹ تا ۳۰ مهر ماه سال جاری با در نظر گرفتن موازین زیست محیطی کوهستان با حضور کوه‌نوردان، پیشکسوتان، خانواده‌ها و اقشار مختلف اجتماع در مناطق کوهستانی استان‌های سراسر کشور با رویکرد همایش، آموزش، مسابقه و با شعار «پاکسازی کوهستان وظیفه هر کوه‌نورد» صعودهای سراسری برگزار نماید…. لذا از تمامی هیئت‌های کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی سراسر کشور درخواست می‌شود صعودهای سراسری در سطح استان با همکاری هیئت شهرستان‌های تابعه، باشگاه‌ها و گروه‌ها، ارگان‌های دولتی و غیردولتی برنامه‌ریزی و اجرا نمایند. مقتضی است استان‌ها جهت برگزاری هرچه باشکوه‌تر این برنامه و اهمیت موضوع حفظ محیط کوهستان و رویکرد برنامه (همایش، آموزش، مسابقه) به صورت ویژه اهتمام ورزند. اعلام آمادگی، معرفی برنامه و کلیات برنامه‌ها می‌بایست به صورت مکتوب از طرف هیئت‌های کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی سراسر کشور تا تاریخ ۲۵ شهریور ۹۵ به فدراسیون ارسال شود.

منبع: سایت فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی 

 

غار و غارنوردی در «ایران»؛ بار دیگر بر سر زبان‌ها :

2969-main-455571437

در پی خبر دستیابی جمعی از فعالین غارنوردی کشور به عمق بیش از ۱۰۰۰ متری غار جوجار، بی‌صبرانه منتظر مشخص‌شدن عمق دقیق این غار بودیم تا بدانیم کشور عزیزمان در میان سایر کشورهایی که غارهای عمیق دارند، چه جایگاهی دارد.عمق غارها بر مبنای نقشه‌برداری‌های تخصصی صورت می‌پذیرد. این گروه نیز پس از نقشه‌برداری اکتشاف‌های صورت گرفته در اکسپدیشن اخیر و گردآوری اطلاعات مربوط به آن، نقشه‌های جدید را به نقشه‌های به دست آمده در سال گذشته اتصال داده و عمق دقیق غار را مشخص نمودند.در حال حاضر عمق غار جوجار ۱۰۹۷ متر اعلام شده است. با این حساب، غار جوجار در رتبه‌ی *۷۵ عمیق‌ترین غارهای دنیا قرار گرفت. سال گذشته و در پی رسیدن به عمق ۸۰۶ متری این غار، پس از ۴۳ سال که غار پراو با عمق ۷۵۲ متر عمیق‌ترین غار کشور محسوب می‌شد، غار جوجار عمیق‌ترین غار ایران شد. و در جایگاه ۱۹۳ عمیق‌ترین غارهای دنیا قرار گرفت.
نکته‌ی جالب توجه این است که در عمق ۱۰۹۷ متری، مجدداً چاه‌های عمیق و بلندی پدیدار گشته است که این موضوع نوید‌بخش عمیق‌تر شدن این غار در سال‌های آتی و بهتر‌ شدن رتبه‌ی ایران در جمع کشورهای دارای غارهای عمیق است. همچنین این گروه با پشتوانه علمی و تلاش مضاعف، موفق شدند نمونه برداری‌های میکروبی، جانوری، آب شناسی و سنگ‌شناسی را از منطقه و عمق‌های مختلف غار جوجار انجام دهند. این رخداد میمون با همکاری دانشگاه‌ها و مؤسسات تحقیقاتی کشور و طی کردن آموزش های لازم جهت نمونه برداری صحیح صورت پذیرفته است. با پایان یافتن تحقیقات محققان و کشت و آزمایش نمونه های میکروبی، نتایج تحقیقات فوق به اطلاع عموم خواهد رسید.
حصول نتایج فوق بسیار حائز اهمیت است، چرا که در منطقه ۱۳ چشمه مهم وجود دارد که آب هموطنان عزیزمان در بخش‌هایی از استان کرمانشاه را تأمین می کند و حوضه آب ریز این چشمه‌ها، غار جوجار و مناطق اطراف غار می‌باشد.
منبع: سایت فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی 

 

تلاش «یوسف سوری نیا» تا اعماق غار «کروبرا»:

2972-main-119270360

به گزارش «یوسف سوری نیا»: روز ۲۷ اگوست با پائین آمدن از کوهستان آرابیکا ، اکسپدیکشن ۲۰۱۶ غار«کروبرا» به پایان رسید. تعداد زیادی غارنورد از حدود ۱۴ کشور دنیا در این رویداد شرکت کردند و هر کدام با توجه به شرایط شان تا قسمت های مختلفی از غار را پیمایش کردند و بدلیل عدم استقبال شرکت کنندگان به شرکت در برنامه اکتشاف در شاخه ۱۷۱۰ متری این برنامه لغو شد….
بدین شکل عملا کار بیشتری از اینجانب و گنادی برای تلاش در این شاخه برنمی آمد. با این حال توانستیم نقشه غار را از ابتدا تا انتهای این شاخه که قبلا ایراد داشت، مجددا ترسیم کنیم و با این نقشه احتمال تغییر در متراژ غار وجود دارد. همین طور در شاخه ای دیگر که تا عمق ۳۴۰ متری نقشه وجود داشت کار باز هم از ابتدا انجام گرفت و تا عمق حدودا ۵۰۰ متری این شاخه هم نقشه کشی شد.
بزودی نتایج این کار اعلام خواهد گردید.
بدین شکل با پایان این فعالیتها در یک برنامه هفت ساعته ما دو نفر از کمپ سوم در عمق ۱۴۰۰ متری ، شاخه گیم اور را با عمق ۲۰۸۰ متر بازدید کردیم.
در کل نه روز بصورت پیوسته و چهار روز متناوب در غار فعالیت کردم.
هرچند خواسته من در مورد اکتشاف انجام نگرفت اما خوشحالم از اینکه بازهم همراه دوست خوبم گنادی ساموخین بودم و در نقشه کشی غار کروبرا به او کمک کردم.از همه عزیزانی که بیادم بودن تشکر و قدر دانی می کنم امیدوارم همواره شاد و تندرست باشند.
لازم به ذکر است همزمان با «یوسف سوری نیا» خانم «هستی مهریزی» از ورزشکاران عضو خانه کوهنوردان تهران نیز موفق به پیمایش این غار گردید.
منبع: سایت فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی 

 

دستورالعمل برگزاری روز دره‌های پـاک (ردّی نگذاریم):

2964-main-1190475918

با توجه به فراخوان بخش دره‌نوردی فدراسیون در سال گذشته و اعلام روز دوم مهرماه به منظور پاک‌سازی دره‌های کشور که با استقبال عموم علاقه‌مندان به محیط‌زیست و رشته جذاب دره نوردی نیز همراه بود، امسال نیز به همین‌منظور دستورالعمل برگزاری روز دره‌های پاک را جهت حفظ و نگهداری از این نعمت خدادادی به اطلاع عموم علاقه‌مندان می‌رسانیم….
شایان ذکر است دستورالعمل مذکور پیوست می‌باشد. (در اینجا ببینید)
عناوین دستورالعمل برگزاری روز دره‌های پاک (ردّی نگذاریم):
▪ برنامه‌ریزی قبلی و آمادگی
▪ .حرکت و برپایی کمپ بر روی سطوح بادوام
▪ پسماندها را به‌طور صحیح دفع کنیم
▪ آنچه را می‌یابید به حال خود رها کنید
▪ به حداقل رساندن تأثیر روشن کردن آتش
▪ احترام به حیات‌وحش
▪ مراعات دیگران را کردن 

منبع: سایت فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی 

 

 

انتخابات هیئت مدیره انجمن کوهنوردان ایران برگزار شد:

ANJOMAN-logo

مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده ( نوبت دوم) انجمن کوه‌نوردان ایران روز یک‌شنبه ۰۷/۰۶/۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۰۰ در باشگاه دماوند با حضور اعضای رسمی انجمن کوه‌نوردان ایران برگزار شد. در این جلسه پس از سخنرانی جناب آقای عباس ثابتیان رییس انجمن کوه‌نوردان ایران و خوشامدگویی به مهمانان و سخنرای جناب آقای مصطفی صلاحی و جناب آقای محمدی، هیات رییسه جلسه انتخاب گردید. جناب آقای بابازاده به عنوان رییس جلسه، سرکار خانم زهرا اویسی و جناب آقای اسمعیل رضایی به عنوان منشی جلسه و جناب آقای وحید بهرامی و جناب آقای عزت اله عمرانی ناظرین جلسه حضور داشتند. در ادامه اقدامات زیر مطابق برنامه انجام گرفت:
۱- معرفی نامزدهای هیات مدیره و بازرسی
۲-پاسخگویی به سوالات حضار شرکت کننده
۳- توزیع برگه های رای گیری
۴- تحویل گرفتن برگه های وکالت
۵- رای گیری برای انتخاب هیات مدیره جدید و بازرس
۶- شمارش آرا
۷- اعلام نتایج آرا
لازم به ذکر است که تعداد حضار شرکت کننده ۱۱۵ نفر بود که ۳۱نفر بصورت وکالتی و ۸۴ نفر حضوری بودند و از شهرستان‌های آمل، ساری و طالقان نیز در برنامه حضور داشتند.
نتایج رای گیری به شرح زیر بود:
۱- آقای مهدی کاسبیان با ۷۷ رای
۲- آقای پرویز امرایی با ۷۲ رای
۳-آقای مصطفی شکرابی با ۶۹ رای
۴-خانم فراحی شاندیز با ۶۸ رای
۵-آقای ابراهیم فیاض شاهدشتی با ۶۸ رای
۶-آقای جواد نظام دوست با ۴۵ رای
۷-خانم مریم عطاریه با ۴۴ رای
۸-آقای رضا شیشه چی با ۲۹ رای (عضو علی البدل)
۹-آقای بهرام ذوالفقاری با ۲۱ رای ( عضو علی البدل)
و بازرسین:
۱-آقای نوری با ۴۶ رای
۲-خانم لطیفه بقراط با ۴۲ رای (عضو علی البدل)
انجمن کوه‌نوردان ایران، ضمن تشکر و قدردانی از زحمات بی دریغ اعضای محترم هیات مدیره و بازرسین قبلی به هیات مدیره و بازرسین منتخب اعضا شادباش می‌گوید و امیدوار است با تلاش و تدبیر این عزیزان فصل جدیدی در فعالیت‌ها و برنامه‌های انجمن گشوده شود.
منبع : کوه نامه 

 

جشن شصتمین سالگرد اولین صعود ماکالو و کانچنجونگا:

a2

در سال ۱۹۵۵؛ دو سال بعد از اولین صعود موفق اورست؛ دو قله ماکالو به ارتفاع ۸۴۸۱ متر و کانچنجونگا به ارتفاع ۸۵۸۶ متر (به ترتیب پنجمین و سومین قله بلند جهان)؛ اولی توسط فرانسوی ها و دومی توسط انگلیسی ها؛ برای اولین بار صعود شد. شصتمین سالگرد این دو صعود سال گذشته بود و قرار بود در همان سال گذشته جشن شصتمین سالگرد این دو صعود برگزار شود اما زلزله مهیب نپال مانع از این کار شد. با یک سال تاخیر، امسال روزهای ۱۸ و ۱۹ نوامبر ( ۲۹ و ۳۰ آبان) جشن این دو صعود در کشور نپال و با سازماندهی اتحادیه کوهنوردی این کشور برگزار خواهد شد. و البته همزمان با این جشن؛ مجمع عمومی اتحادیه کوهنوردی آسیا UAAA و کنفرانس “توریسم کوهستان،تغییرات آب و هوا و زلزله های نپال” نیز بر گزار خواهد شد.
ظاهرا همه کوهنوردان صعود کننده دو قله ماکالو و کانچنجونگا جهت شرکت در جشن و کنفرانس توسط اتحادیه کوهنوردی نپال واتحادیه جهانی کوهنوردی UIAA دعوت خواهند شد.
http://www.theuiaa.org/news-430-Celebration-of-the-first-ascents-of-Mounts-Makalu-and-Kanchenjunga.html

منبع : کوه نامه 

 

آلکس مگوس، صعود (۵٫۱۴D (9A در یک روز:

a1

آلکس مگوس سنگنورد صاحب نام آلمانی مسیر Dreamcatcher(دریم کچر – حلقه رویاگیر !؟) در کشور کانادا را با درجه سختی (۵٫۱۴d (9a در یک روز صعود کرد.
این مسیر ۱۱ سال پیش در سال ۲۰۰۵ توسط کریس شارما (امریکایی) و سونی تروتر (کانادایی) رول کوبی شده؛ و اولین صعود آن در سپتامبر ۲۰۰۵ توسط خود کریس شارما، دومین صعود در سال ۲۰۰۹ توسط شان مک کول و سومین صعود در سال ۲۰۱۲ توسط برن هارندن انجام شده است.
بدین ترتیب آلکس مگوس چهارمین صعود این مسیر و البته سریعترین صعود یک مسیر با درجه (۵٫۱۴d (9a را انجام داده است – صعود ۹a در یک روز تلاش !
http://www.ukclimbing.com/news/item.php?id=70652

منبع : کوه نامه 

 

دو کوهنورد معروف آمریکایی در کوهستان اوگره ۲ – پاکستان ناپدید شدند:

a3

کایل دمپستر و اسکات آدامسون روز ۲۱ آگوست ( ۳۱ مرداد) عازم قله اوگره ۲ به ارتفاع ۶۹۶۹ متر شدند. قصد آنها رسیدن به قله از رخ شمالی و از مسیری دیواره ای به ارتفاع ۱۴۰۰ متر بود. آخرین بار روز دوم صعود، آشپز پاکستانی تیم، از روی چراغ پیشانی دو کوهنورد، آنها را در نیمه های مسیر دیده است. برنامه دمپستر و آدامسون ۵ روزه بود. اما حالا نزدیک دو هفته است که خبری از آنها نیست. نامساعد بودن هوا و عدم دید کافی هر گونه جستجو از جمله پرواز هلی کوپتر را غیر ممکن کرده است. در چنین شرایطی معمولا ۳ روز بعد از اتمام زمان برنامه، به دلیل اتمام مواد غذایی و سوخت، قاعدتا باید از زنده بودن کوهنورد قطع امید کرد. با اینهمه دوستان و خانواده های این دو کوهنورد امیدوارند که آنها زنده باشند و پیدا شوند.
شاید یک تجربه تاریخی موید این امید باشد – ۳۹ سال پیش در سال ۱۹۷۷ در همین منطقه، در اوگره ۱ به ارتفاع ۷۲۸۴ متر و در نزدیکی های قله هر دو پای داگ اسکات کوهنورد معروف انگلیسی شکست و او بعد از دو هفته تلاش جانفرسا سرانجام زنده به بیس کمپ رسید و البته هنوز هم زنده است و فعال. عمرش به درازای آفتاب.
کایل دمپستر و اسکات آدامسون سال گذشته نیز روی همین مسیری که اینک ناپدید شده اند تلاش کردند. اما آدامسون در نزدیکی های قله حدود ۳۵ متر سقوط کرد و پایش در ارتفاع ۶۶۰۰ متری شکست و در نتیجه تیم مجبور به برگشت شد.
دمپستر و آدامسون از جمله کوهنوردان قوی جهان هستند. دمپستر تا کنون ۲ بار برنده جایزه کلنگ طلایی شده است. یک بار برای اولین صعود مسیر جدید در زولیان وست، تین شان چین در سال ۲۰۰۹ و بار دیگر برای اولین صعود مسیر جدید در رخ جنوب شرقی اوگره ۱ پاکستان در سال ۲۰۱۲٫
http://www.climbing.com/news/kyle-dempster-and-scott-adamson-missing-on-pakistans-ogre-2/

منبع: کوه نامه

 

پایان فصل صعودها در قره قروم پاکستان:

632
غروب آفتاب در نانگاپاربات (تصویر از فرران لاتوره)

علیرغم تعداد اندک صعودها در قره قروم پاکستان ، همه‌ی تیم ها صحیح و سالم به خانه هایشان بازگشتند. در واقع صعودهای فصل تابستان در قره قروم چند هفته پیش به پایان رسیده ولی تلاش بر روی مسیری نو در جبهه جنوب غربی گاشربروم ۱ این مدت زمان را کمی بیشتر طولانی کرد.
در K2 امسال شاهد حضور بیش از صد نفر بودیم ولی با نامساعد بودن هوا و بهمنی که تمامی تجهیزات کمپ سه را با خود به پایین دست جارو کرد، برای دومین سال پیاپی شاهد هیچ صعودی در این قله نبودیم.
در نانگاپاربات دو تیم کوچک مستقل در تلاش برای صعود مسیر ۲۰۰۰ مسنر در جبهه شمالی بودند که هوای بد باعث بازگشت این تیم از ارتفاع ۷،۸۰۰ متری شد. این تیم ها تصمیم گرفتند تا مسیر ۱۹۵۳ بول (Buhl) را صعود کنند. چند روز بعد دو کوه نورد بلغاری که جبهه شمالی را شروع کرده بودند ، به سمت جبهه کینشوفر تغییر مسیر دادند و بعد از مشکلاتی که در پیدا کردن مجرای درست برای رسیدن به قله از جبهه کینشوفر داشتند ، توانستند به همراه فرران لاتوره به قله نانگاپاربات برسند.
در برودپیک دو کوهنورد اسلوونیایی به نام های آلش چسن و لوکا لیندیچ در مرحله هم هموایی برای صعود گاشربروم چهار، در هفته دوم جولای به قله برودپیک رسیدند. آنها در برودپیک هیچ طنابی ثابت گذاری نکرده و هیچ کمپی برپا نکردند.
اما تیم های دیگر به این شانس در صعود برودپیک دست نیافتند. اسکار کادیاک اسپانیایی که تنها برودپیک را از حلقه چهارده قله بالای هشت هزار متری خود کم دارد دوبار اقدام به صعود این قله کرد ولی نتوانست بیشتر از ارتفاع ۷،۸۰۰ متری بالاتر برود.

632 (1)

مسیر کوه نوردان چک در جبهه جنوب غرب گاشربروم ۱

در گاشربروم ۱ مینگما گیالجی شرپا موفق شد در چهارم آگوست بعد از ترک کی ۲ به خاطر بهمن مهیب در کمپ سه، یک تیم هشت نفره را به قله هدایت کند و با موفقیت صعود کنند. قبل از این صعود یک تیم لهستانی قصد تراورس گاشربروم ها را داشت ولی نهایتا راهی گاشربروم یک شده بود که به دلیل نامساعد بودن هوا پیشرفتی حاصل شان نشده بود.
در همین راستا کوهنوردان اهل چک مارک و اوندرا تا ارتفاع ۷،۵۰۰ متری مسیر نرمال گاشربروم ۱ هم‌هوایی کرده بودند که راهی یک صعود آلپاین در جبهه جنوب غربی در ۹ آگوست شدند. آنها با هوای بد مواجه شدند و بعد از چند روز منتظر ماندن در ارتفاع ۷،۷۰۰ متری به این نتیجه رسیدند که باید برگردند.
در گاشربروم ۲ شرایط بد هوای به این معنی بود که اکثر کوهنوردان حاضر در این قله نتوانستند به قله برسند ولی با این حال در تاریخ ۲۶ جولای یک گروه هشت نفره به قله رسیدند.

632 (2)

مسیر صعود کوه نوردان اسلوونی به گاشربروم ۴

در دیگر قلل قره قروم شاید داستان صعود گرده شمال غربی گاشربروم ۴ برای چهارمین بار در تاریخ این قله توسط آلش چسن و لوکا لیندیچ از اسلوونی موفق‌ترین صعود این فصل به شمار برود. این دو کوهنورد قصد داشتند تا جبهه شرقی این قله را صعود کنند ولی دریچه هوایی برای این تلاش خیلی کوتاه مدت بود و به همین خاطر این دو به سمت گرده شمال غربی رفته و در ۲۶ جولای به قله شمالی گاشربروم ۴ رسیدند.
آنطرف‌تر از قره قروم دو کوهنورد فرانسوی قله تریچ میر (Tirich Mir) به ارتفاع ۷،۷۰۸ متر را به سبک آلپاین و بدون استفاده از کپسول اکسیزن و طناب ثابت گذاری شده صعود کردند. این صعود از مسیر سال ۱۹۶۷ چک بود. آنها سپس قلل Dir Gol Zom به ارتفاع ۶،۸۰۰ متر و Ghul Laszt Zom به ارتفاع ۶،۶۰۰ متری را صعود کردند.
رالف دوجموویتس و نانسی هنسن در این فصل دو تلاش ناموفق بر روی قلل هفت هزار متری صعود نشده داشتند. گاشربروم ۶ و پروقپا ری (Proqpa Ri). در گاشربروم ۶ آنها در ارتفاع ۶،۴۰۰ متری توسط یک مانع سنگی بزرگ متوقف شدند ولی در پروقپا ری آنها در ارتفاع ۶،۳۰۰ متری به دلیل شرایط بد مسیر بازگشتند.
تلاش فلیکس و ماتیاس در موستاق تاور نیز ناموفق بود. آنها نیز از هوای بد ضربه خوردند. در حالی به ارتفاع ۶۰۰۰ متری در گرده جنوب شرقی رسیده بودند هوای خوب طولی نکشید که جای خود را به یک شرایط بد هوایی داد.
و نهایتا توماس هوبر آلمانی در حال بازگشت به جبهه شمالی لاتوک ۱ به ارتفاع ۷،۱۴۵ متر می باشد. او قبلا در ۵ جولای از یک سقوط ۱۶ متری در حال اجرای یک پروژه فیلمبرداری جان سالم به در برده بود. او که قبل از سقوط خود برنامه ریزی کرده بود ،اکنون بعد از ریکاوری سریع خود در فکر یک سفر کوتاه برای لذت بینهایت در اکسپدیشن پاکستان هست.
آمار نهایی قلل بالای هشت هزار متری در پاکستان:
K2 : بدون صعود
نانگاپاربات: ۳ صعود
گاشربروم ۱: هشت صعود
برودپیک: ۲ صعود
گاشربروم۲: هشت صعود

منبع : گروه کوهنوردی آلپ سولدوز

 

گردآورنده و تنظیم : ساقی محمودی

۶ دیدگاه to “هفته‌نامه دیواری باشگاه کوه‌نوردی و سنگ‌نوردی اسپیلت (سال چهارم – شماره ۱۹۴- تاریخ ۹۵/۶/۱۴)”

  1. حسام تکلو می گوید:

    سپاس و درود خدمت خانم محمودی بزرگوار، هر هفته پیگیر هفته نامه تون هستیم ، به واقع دست مریزاد ،خداقوت.

  2. رضا می گوید:

    امسال زمستان داغی در قراقروم بر روی K2 شاهد خواهیم بود.
    تشکر از زحمات ساقی عزیز

  3. مریم بهرامی می گوید:

    خانم محمودی عزیز بابت زحماتی که در جهت پربارتر شدن هفته نامه میکشید ممنونم. واقعا مطالب مفید و جذاب است.

  4. علیرضا گوهری می گوید:

    بسیار بسیار عالی بود مخصوصا بخش پایان فصل صعود ها در قره قروم پاکستان

    ممنون خانم محمودی

  5. علیرضا کاظمی می گوید:

    درود برشما.عالی بود.

  6. حسین قربان نژاد می گوید:

    سرکار خانم محمودی بابت زحمات بی دریغ شما سپاسگزارم

دیدگاه خود را بیان کنید