هفته‌نامه دیواری باشگاه کوه‌نوردی و سنگ‌نوردی اسپیلت (سال چهارم – شماره ۱۹۳ – تاریخ ۹۵/۶/۷)

ارسال شده توسط در 28 آگوست 2016 ۳ دیدگاه | دسته بندی شده در آخرین اخبار, اخبار, گالری, هفته نامه دیواری باشگاه اسپیلت

هفته‌نامه دیواری باشگاه کوه‌نوردی و سنگ‌نوردی اسپیلت
سال چهارم           شماره ۱۹۳            تاریخ ۹۵/۶/۷

به میزان افراد بشر نیکبختی وجود دارد، اما به دست آوردن همه‌‌ی آنها فقط یک کلید دارد؛ اراده.«گوته»

Patagonia-(Argentina)

نشست هفتگی باشگاه ۹۵/۶/۲:
بیست و یکمین نشست باشگاه در سال ۹۵ با حضور اعضا برگزار شد.
این نشست اختصاص به گزارش برنامه صعود قله البروس (بام اروپا) داشت که توسط محمدحسین اله یاری همراه با عکس و فیلم ارائه شد.
در ادامه حمید محمودی عضو پایدار باشگاه که پس از تلاش بر روی قله پوبدا به کشور بازگشته ، با اعضا دیدار و گفتگو کرد.

 

تبریک تولد اعضا :
هفته گذشته تولد دو نفر از اعضای باشگاه بود. ۱ شهریور تولد شهیار یاری و ۶ شهریور تولد مهدی موسی نژاد. ضمن عرض تبریک به این عزیزان ، آرزوی سلامتی و موفقیت در همه مراحل زندگی را برایشان داریم.

 

عرض تسلیت :
همنورد گرامی آقای دکتر آریا همدانچی ، فقدان پدر بزرگوارتان را صمیمانه تسلیت عرض نموده ، برای آن عزیز از دست رفته آرامش ابدی و برای شما و خانواده محترمتان شکیبایی از خداوند منان خواستاریم.

 

صعود قله رستم چال:
برنامه جمعه گذشته باشگاه صعود قله رستم چال در منطقه بلده بود که با حضور ۱۲ نفر ، به سرپرستی ذبیح اله حمیدی و با موفقیت اجرا شد.

 

نشست بررسی مشکلات دماوند:

2917-main-2079414158

صبح روز سه شنبه ۲ شهریور در محل بخشداری لاریجان جلسه‌ای به منظور بررسی مشکلات کوه با حضور: مقدم بخشدار لاریجان، حیدرزاده شهردار رینه و ساریخانى رئیس کارگروه پناهگاههای فدراسیون برگزار شد…
با توجه به اعتراض فدراسیون مبنی بر حضور غیرقانونی شهرداری رینه در محل ورودی گوسفندسرا و اجاره این مکان، استفاده غیر مجاز از آرم فدراسیون بر روی خودروهای عبوری خود و اخذ وجه از خودروها، حمل مسافر از طریق وانت بارهای سرباز و فاقد بیمه و اخذ وجه از باربران منطقه مقرر شد ایشان تنها تا پایان شهریورماه حضور یافته و از سال ۹۶ شهرداری رینه اجازه دخالت در امور دماوند را نداشته باشد.
همچنین ضمن هماهنگی های به عمل آمده با باربران منطقه قیمت حمل بار تاپایان سال ۹۶ هر کیلو ٢٠٠٠ تومان از گوسفند سرا به بارگاه وبلعکس منظور گردید که پس از وزن کردن با نظارت نماینده فدراسیون در محل قابل اجرا می باشد. کارگروه پناهگاههای فدراسیون از کوهنوردان گرامی تقاضا دارد در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این زمینه مراتب را به اطلاع مسئول قرارگاه این فدراسیون مستقر در قرارگاه پلور برسانند.

منبع: سایت فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی 

 

دومین گردهمایی پیش کسوتان کوه نوردی و صعودهای ورزشی؛ ٢۵ و ٢۶ شهریور:

2909-main-561269380

دومین گردهمایی پیش کسوتان کوه نوردی و صعودهای ورزشی، پاسداشت “محمد کاظم گیلان پور” پیشگام کوه نوردی فنی در ایران ؛ ٢۵ و ٢۶ شهریور در کلاردشت، مجتمع کوهستانی “ونداربن”

منبع: سایت فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی 

 

پاکسازی جبهه‌ی جنوبی علم کوه؛ دوشنبه اول شهریور ۱۳۹۵:

2912-main-50284245

صبح روز دوشنبه اول شهریور ٩۵؛ مسیر حصارچال از تنگ گلو تا دریاچه ۴۲۰۰ متری حصارچال توسط عوامل کارگروه پناهگاه های فدراسیون کوه نوردی در کلاردشت و تنی چند از کوه نوردان گروه کوه نوردی کالاهو کلاردشت پاکسازی و در نهایت حدود ۲۰ گونی زباله از منطقه تخلیه شد…
با افزایش چشمگیر مراجعه کننده به منطقه ی علم کوه حجم زیادی زباله تحمیل شده که خوشبختانه کلیه ی زباله ها از مسیر های شمالی و جنوبی به پایین منتقل شده است.

منبع: سایت فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی 

 

 

«جوجار»، نخستین غار با عمق بیش از ۱۰۰۰ متر در «ایران:

2931-2127223020

در پی‌ برگزاری اکسپدیشن بین‌المللی غارنوردی در کرمانشاه، غارنوردان توانستند به عمق بیش از ۱۰۰۰ متری غار جوجار دست یابند. با این حساب، ایران بیست و یکمین کشوری‌ است که غاری با عمق بیش از ۱۰۰۰ متر دارد. سال گذشته و در پی برگزاری چهارمین اکسپدیشن، عمق غار جوجار به ۸۰۶ – متر رسیده بود و بعد از ۴۳ سال که غار پراو، عمیق‌ترین غار ایران شناخته می‌شد، توانست برگ جدیدی را در تاریخ غارنوردی کشور بازگشاید…
امسال نیز اکسپدیشن جوجار با حضور ۳۵ نفر از ایران و سه کشور دیگر برگزار گردید. بر طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده و در چند مرحله، عملیات اکتشاف در غار جوجار ادامه یافت. در اعماق پایین‌تر جوجار، غارنوردان با سرمای زیاد و حجم زیادی از آب و جریان‌های آبی مواجه شدند و شرایط ویژه‌ای را تجربه‌ می‌کردند. آخرین خبرها حاکی از آن است که غارنوردان به عمق بالای ۱۰۰۰ متر دست یافته‌اند. عمق دقیق غار به زودی و بعد از طی شدن مراحل دقیق نقشه برداری اعلام خواهد شد…
لازم به ذکر است که جوجار هنوز مسدود نشده است و ادامه‌ی اکتشاف در عمیق‌ترین غار ایران، به سال آینده موکول شده است.
ارسال خبر: علیرضا بلاغی سرپرست تیم

منبع: سایت فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی 

 

اتمام کمپ جوانان اتحادیه جهانی کوهنوردی با صعود قله سبلان از ۳ مسیر :

2946-main-146526691

بنا برگزارش کارگروه جوانان فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی، دومین دوره کمپ جوانان اتحادیه جهانی کوهنوردی به میزبانی استان اردبیل، برروی قله سبلان که از روز ۴ شهریور ماه ١٣٩۵ آغاز شده بود ، ظهر امروز و با صعود کلیه شرکت کنندگان در کمپ جوانان از سه مسیر به قله سبلان، فعالیتهای آموزشی این کمپ به اتمام رسید و هم اکنون کوهنوردان حاضر در حال بازگشت به شابیل می باشند.
در این کمپ که با حضور ۲۱ کوهنورد خارجی و بالغ بر ۷۵ عضو تیمهای ملی جوانان و امید کوهنوردی کشورمان از روز ۵ شنبه ۴ شهریور آغاز گردیده بود طی روز شنبه و یکشنبه کلیه نفرات حاضر از مسیرهای یخچال شمالی، یال آذران و مسیر شمال شرقی قله سبلان را صعود نموده اقدام به بازگشت از مسیر شمال شرقی نمودند. این کمپ با اجرای مراسم اختتامیه در محل همایشهای پل معلق مشکین شهر و با حضور مسئولین استانی و فدراسیون به پایان خواهد رسید.
شایان ذکر است که دو نفر از اعضای باشگاه اسپیلت ؛ سبا نازی و الهام کریمی در این کمپ حضور دارند.

منبع: سایت فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی 

 

جام جهانی لید و سرعت ۲۰۱۶ ؛ مرحله پنجم – آرکو، ایتالیا:

a17

مرحله پنجم جام جهانی لید و سرعت ۲۰۱۶؛ روزهای ۲۶ و ۲۷ آگوست ( ۵ و ۶ شهریور) در آرکو ایتالیا برگزارشد.
آرکو، شهرک کوچکی است در شمال شرقی ایتالیا. ۳۰ سال پیش در سال ۱۹۸۶ آرکو میزبان یکی از مسابقات بین المللی صعودهای ورزشی بود. آن زمان هنور فدراسیون بین المللی صعودهای ورزشی IFSC تاسیس نشده بود و مسابقات بین المللی فاقد برنامه ریزی بود. اتحادیه جهانی کوهنوردی UIAA به لحاظ گستردگی کار و تخصصی بودن صعودهای ورزشی امکان رهبری و مدیریت صعودهای ورزشی را نداشت لذا در سال ۲۰۰۶ موافقت کرد تا بخش سنگنوردی و صعودهای ورزشی از این اتحادیه منفک و مسقل شود و در نتیجه در سال ۲۰۰۷ فدراسیون بین المللی صعودهای ورزشی تاسیس شد و از آن زمان صعودهای ورزشی به سرعت رشد کرد و توسعه یافت و سر انجام المپیکی شد!
آرکو، از سال ۲۰۱۰ میزبان چندین رویداد بین المللی ازجمله جام های جهانی سرعت بوده است اما این اولین بار بود که بعد از ۳۰ سال جام جهانی لید را آنهم در فرمت سازمان یافته IFSC میزبانی می کرد بدین ترتیب برگشت به ریشه ها و یاد آوری تاریخ حال و هوای دیگری به این مسابقات و به شهرک آرکو داده بود.
نتایج به دست آمده در رشته های لید و سرعت به شرح زیر است.
آدام اوندرا که در سال ۲۰۱۶ برای اولین بار دریک مسابقه جهانی شرکت می کرد نفر پنجم لید شد.

پی نوشت :
فرناز اسماعیل زاده که به عنوان تنها نماینده کشورمان در این مسابقات حضور داشت با ثبت زمان ۹:۹۹ ثانیه در مرحله مقدماتی و کسب رتبه نوزدهم به کار خود در این مسابقات پایان داد.
لازم به توضیح است که رضا علیپور دیگر نماینده کشورمان به دلیل آماده نشدن روادید از حضور در این مسابقات باز مانده بود.

http://www.ifsc-climbing.org/index.php/latest-news/item/800-history-continues-in-arco 

منبع : کوه نامه 

 

 

گردآورنده و تنظیم : ساقی محمودی

۳ دیدگاه to “هفته‌نامه دیواری باشگاه کوه‌نوردی و سنگ‌نوردی اسپیلت (سال چهارم – شماره ۱۹۳ – تاریخ ۹۵/۶/۷)”

  1. رضا می گوید:

    ممنون از بانو ساقی

  2. اسماعیلی می گوید:

    خانم محمودی گرامی
    با سپاس و تشکر از شما بعنوان بانوی فعال در حیطه اطلاع رسانی و اخبار روز دنیای کوهنوردی در هفته نامه باشگاه، همواره برایتان نیکبختی و سعادت آرزومندم.

  3. حسین قربان نژاد می گوید:

    درود بر خانم محمودی همیشه شاد و سلامت باشید

دیدگاه خود را بیان کنید