هفته‌نامه دیواری باشگاه کوه‌نوردی و سنگ‌نوردی اسپیلت (سال چهارم-شماره۱۸۷-تاریخ ۹۵/۴/۲۷)

ارسال شده توسط در 17 جولای 2016 ۲ دیدگاه | دسته بندی شده در آخرین اخبار, اخبار, گالری, هفته نامه دیواری باشگاه اسپیلت

هفته‌نامه دیواری باشگاه کوه‌نوردی و سنگ‌نوردی اسپیلت
سال چهارم          شماره۱۸۷           تاریخ ۹۵/۴/۲۷

گرفتن تصمیم، اراده می خواهد و اجرای تصمیم، قدرت؛ اراده و قدرت دو بال نیکبختی هستند و بدون بال نباید پرید.«گوته»  

lake-mountains-woods-1920x1080 

تیتر خبرها؛ 
نشست هفتگی باشگاه۹۵/۴/۲۲
تبریک تولد اعضا 
اعضای باشگاه اسپیلت در راه صعود قلل لنین ، کمونیزم و کورژنفسکایا
اجرای موفقیت آمیز صعود قلل کلون بستک به سرکچال ها
اعلام ارتفاع دقیق قله «دماوند» ۵۶۰۹٫۲ متر
کسب مدال برنز جام جهانی فرانسه توسط رضا علیپور
جام جهانی سرعت سوئیس؛ “علیپور” از کسب مدال بازماند

بازگشت تیم اعزامی فدراسیون از کمپ جوانان جهان در قرقیزستان
گزارش تصویری دومین مرحله از طرح آموزشی غارنوردی «هر باشگاه یک مربی»
تصویب قانون استخدام قهرمانان ورزشی
دوازدهمین جشن روز ملی دماوند
اعتراض سنگ نوردان به بسته شدن سالن سنگنوردی
تلاش قله‌ی کی‌تو: شرپاها در کمپ سه، مشتری‌های کوهنورد در کمپ دو
کوه «ماترهورن» زادگاه افسانه‌های مرگ !

 

نشست هفتگی باشگاه۹۵/۴/۲۲ :
پانزدهمین نشست هفتگی در سال ۹۵ با حضور اعضا برگزار شد.
این نشست اختصاص به ارائه گزارش برنامه صعود ده قله منطقه علم کوه داشت که همراه با عکس و فیلم توسط رضا عبدالهی ارائه شد.
در ادامه ، پرچم باشگاه اسپیلت به دو نفر از اعضا ؛ حسین صادق زاده و مهران دهخدایی که عازم قله لنین شدند از طرف مسئول باشگاه به ایشان اهدا شد.

 

تبریک تولد اعضا :
هفته گذشته تولد دو نفر از اعضای باشگاه بود.۲۱ تیر مریم نامنی، ۲۲ تیر سجاد پاپایی و ۲۵ تیر محمدرضا بهروزی .ضمن عرض تبریک به تک تک این عزیزان ، آرزوی سلامتی موفقیت در همه مراحل زندگی را برایشان داریم.
ضمنا سجاد عزیز عازم خدمت سربازی شده و از طرف همه اعضای باشگاه آرزوی سلامتی برای این همنورد جوانمان داریم.

 

اعضای باشگاه اسپیلت در راه صعود قلل لنین ، کمونیزم و کورژنفسکایا:

Espilat

طی روزهای جمعه ۲۵ تیر و یکشنبه ۲۷ تیر ماه ۹۵ ، سه نفر از اعضای باشگاه اسپیلت عازم صعودهای برون مرزی شدند .
آزاده مقدم عازم قله کورژنفسکایا و کمونیزم (تاجیکستان) ، حسین صادق زاده و مهران دهخدایی عازم صعود به قله لنین (قرقیزستان) یادمان جاودانه های برودپیک : پویا کیوان ، مجتبی جراحی و آیدین بزرگی شدند.

اعضای باشگاه اسپیلت برای یکایک این عزیزان آرزوی صعودی سلامت و موفق دارند.

WP_20160717_12_32_44_Pro

آزداه مقدم در میان اعضای باشگاه و دو هم تیمی خود
آقایان امیر و امید طالبی- فرودگاه امام

 پی نویس:
لازم به ذکر است آزاده مقدم که پیش از این قرار بود قله گاشربروم ۲ را صعود کند به دلیل مشکل روادید موفق نشد عازم کشور پاکستان شود و به عنوان جایگزین راهی صعود این دو قله مرتفع منطقه پامیر شد.

 

اجرای موفقیت آمیز صعود قلل کلون بستک به سرکچال ها:

DSC07265

برنامه هفته گذشته باشگاه صعود قلل کلون بستک و سرکچال ها بود که به سرپرستی ارسلان بیک محمدی و حضور ۱۷ نفر اجرا شد.

 

اعلام ارتفاع دقیق قله «دماوند» ۵۶۰۹٫۲ متر:

2667-main-358563617

نظر به استعلام هیأت‌های کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی مبنی بر اعلام ارتفاع دقیق قله دماوند، بام ایران، به آگاهی می‌رساند؛ ملاک ارتفاع این کوه بر اساس اندازه‌گیری ثقل و ارتفاع صورت گرفته توسط کارشناسان سازمان نقشه‌برداری کشور، عدد ۵۶۰۹٫۲ متر می‌باشد که در سال ۱۳۸۵ به ثبت رسیده است. لذا مقتضی است در کلیه اسناد و مدارک ارتفاع فوق منظور گردد.

منبع : سایت فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی

 

کسب مدال برنز جام جهانی فرانسه توسط رضا علیپور:

2674-551782352

سومین مرحله از مسابقات سنگنوردی جام جهانی در ماده سرعت عصرروز سه شنبه ۲۲ تیر با کسب مدال برنز رضا علیپور، قهرمان ارزنده کشورمان پایان یافت.
در دیدار رده بندی این رقابتها علیپور با زمان ۶/۰۱ ثانیه بر استانیسلاو کوکورین از روسیه غلبه کرد و بر سکوی سوم ایستاد.
همچنین در فینال این رقابتها مارچین زنیسکی از لهستان به مدال طلا و لیبور روزا از چک به مدال نقره دست یافتند.
در رده بانوان نیز ورزشکاران فرانسه، لهستان و روسیه برسکوهای سه گانه ایستادند. علیپور پیش از این در مرحله نخست عنوان هشتم و در مرحله دوم به مدال طلای این رقابتها دست یافته بود.

منبع : سایت فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی

 

جام جهانی سرعت سوئیس؛ “علیپور” از کسب مدال بازماند:

2674-1945853845

چهارمین مرحله جام جهانی سرعت در ویلارس سوئیس با قهرمانی ورزشکار لهستانی پایان یافت.
در این مرحله ورزشکاران اوکراین و روس دوم و سوم شدند. در این مسابقه رضا علیپور در رتبه هشتم و مرتضی محمدی بیست و سوم شدند.
علیپیور درحال حاضر با ۲۴۸ امتیاز پس از قهرمانان لهستان و چک در رده سوم رنکینگ جهانی سرعت قرار دارد.

منبع : سایت فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی

 

بازگشت تیم اعزامی فدراسیون از کمپ جوانان جهان در قرقیزستان:

2678-main-728638568 (1)

تیم اعزامی فدراسیون کوهنوردی به کمپ جوانان جهان که در کشور قرقیزستان برگزار شد، عصر پنجشنبه ٢۴ تیر ١٣٩۵ از طریق فرودگاه امام (ره) به کشور بازگشتند. این تیم سه نفره متشکل از: علی گلیج و نرگس و نسترن گودرزی با حضور در یک دوره آموزشی یخچال نوردی زیر نظر مربیان روس به مدت ۹ روز در منطقه آکسایی به فعالیت و تمرین تکنیک های یخ نوردی، صعود، کارگاه ها و تکنیک های نجات در یخچال، پرداختند…. از سایر فعالیت های این تیم می توان به این موارد اشاره کرد: صعود قله ی ۴۵۲۷ متری اوچیتل پیک (UCHITEL PEAK) و گشایش مسیر جدید در قله ی اسکاتل پیک(IZYSKATEL PEAK) به ارتفاع (۴۴۶۰ متر )از مسیر یخچالی که این مسیر پس از تایید آلپاین کلاب قرقیزستان به نام ` امید ۹۳ ` (پاسداشت اساتید جلال چشمه قصابانی و اقبال افلاکی) نامیده شد.

 منبع : سایت فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی

 

گزارش تصویری دومین مرحله از طرح آموزشی غارنوردی «هر باشگاه یک مربی»:

caving-2

چندی پیش دومین مرحله از طرح آموزشی غارنوردی «هر باشگاه یک مربی» به میزبانی هیئت کوه نوردی و صعودهای ورزشی استان گیلان برگزار شد…

لازم به توضیح است که طرح «هر باشگاه یک مربی» توسط کارگروه غارنوردی و غارشناسی فدراسیون در راستای اهداف بلند مدت این کارگروه و به منظور گسترش کیفی و کمی رشته غارنوردی در سطح کشور برگزار می شود..
جزئیات مراحل مختلف برگزاری این طرح به شرح ذیل می باشد :
مرحله نخست : به میزبانی هیئت کوه نوردی و صعودهای ورزشی استان زنجان -غار کتله خور -۱۵ تا ۱۷ اردیبهشت۱۳۹۵
مرحله دوم: به میزبانی هیئت کوه نوردی و صعودهای ورزشی استان گیلان -۳۰اردیبهشت تا ۲ خرداد ۱۳۹۵
مرحله سوم: به میزبانی هیئت کوه نوردی و صعودهای ورزشی استان آذربایجان غربی -غارهای قلایچی و دوکچی -۱۵ تا ۱۸ تیر ۱۳۹۵
مرحله چهارم این طرح آموزشی مرداد ماه سال جاری برگزار خواهد شد.
لازم به ذکر است که از باشگاه اسپیلت آقای حسین شاهینی (عضو و مسئول سایت ) در این طرح حضور دارند.برایشان آرزوی موفقیت داریم.

منبع : سایت فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی

 

 

تصویب قانون استخدام قهرمانان ورزشی:

کوه نامه ؛ جذب و استخدام قهرمانان مشمول قانون سرباز قهرمان در بازی‌های المپیک، پارا المپیک، بازی‌های آسیایی، قهرمانی جهان و جام جهانی طی شرایطی از سوی هیات وزیران پذیرفته شد.
به موجب این مصوبه، نفرات اول تا سوم بازی‌های المپیک، اول و دوم قهرمانی جهان و نفرات اول تا سوم بازی‌های آسیایی و مسابقات جهانی در رشته‌های ورزشی تحت پوشش کمیته بین‌المللی حسب مورد در رشته‌های فردی و گروهی و مقام اول تا سوم مسابقات جام جهانی فوتبال، بسکتبال و والیبال و همچنین یکی از فرزندان قهرمانان پارا المپیک جهانی شامل نفر اول در رشته‌های فردی و کلیه نفرات در رشته‌های گروهی طی شرایطی بدون برگزاری آزمون و خارج از نشر آگهی استخدام می‌شوند.

 

 

دوازدهمین جشن روز ملی دماوند:

ISNA-17-35

کوه نامه ؛ جمعه اول مرداد، دوازدهمین جشن روز ملی دماوند
این جشن مردمی، از سال ۱۳۸۴ در نزدیک‌ترین جمعه به سیزدهم تیر (روز تیرگان) و با هدف جلب توجه همگان به جایگاه دماوند در تاریخ و طبیعت ایران در شهر رینه برگزار می‌شود. امسال، به خاطر مقارن شدن سیزدهم تیر با ماه رمضان، جشن در روز جمعه اول مرداد برگزار خواهد شد. انجمن دوستداران دماوند، انجمن کوه‌نوردان ایران، دانشگاه پیام نور رینه، شهرداری و شورای شهر و شماری از اهالی رینه، شماری از دیگر سازمان‌های مردم‌نهاد و دولتی، و دیگر کنشگران محیط زیست، دست اندر کار برگزاری این رویداد برجسته‌ی محیط زیستی هستند.
این جشن و همایش یک روزه، شامل مجموعه برنامه‌هایی است که در آن‌ دوستداران محیط‌های کوهستانی ‌به مشکلات تهدیدکننده‌ی زیست‌بوم دماوند (و دیگر کوهستان‌های کشور) و به ارایه‌ی راه‌حل‌هایی برای رفع این مشکلات می‌پردازند. جشن همچنین فرصتی است برای آشنا شدن کنشگران محیط زیست و کوه‌نوردان با یکدیگر، معرفی «چهره‌ی برجسته‌ی محیط زیستی» و از این رهگذر، افزایش سرمایه‌ی اجتماعی برای حفاظت از محیط زیست.
برای ثبت نام جهت حضور در نمایشگاه جانبی جشن تیرگان، می‌توانید با انجمن دوستداران دماوندکوه تماس بگیرید؛ این‎جا
برگزارکنندگان جشن تیرگان/ روز ملی دماوند، دیگر طبیعت‌دوستان را به برگزاری این جشن در نقاط گوناگون کشور، و طرح خواسته‌های زیست‌محیطی دعوت کرده اند.

 

اعتراض سنگ نوردان به بسته شدن سالن سنگنوردی:

6

کوه نامه ؛ هفته پیش اخبار و تصاویری در رسانه های مجازی منتشر شد که حاکی از اعتراض جمعی از سنگ نوردان اصفهانی به بسته شدن سالن سنگ نوردی این شهر بود. طی روز های اخیر تصاویر بیشتری از این اعتراضات در رسانه های دیگر و خبرگزاری ها نیز دیده شد.
به نظر می‌رسد مشکل بسته شدن سالن های سنگ نوردی فقط مختص اصفهان نیست و طی هفته گذشته درب‌های سالن سنگنوردی شهدای اوقاف ( سراج ) نیز به روی علاقه‌مندان به این ورزش بسته شده است.
امیدواریم با توجه به پتانسیل بالای کشور در این رشته و احتمال بالای ورود این رشته به المپیک و مدال آور‌ی ورزشکاران ایران مسئولین ورزشی کشور توجه بیشتری به این رشته داشته باشند.
همچنین فدراسیون کوهنوردی و صعود های ورزشی به عوان نهاد مرجع این رشته از طریق با پیگیری های مناسب سعی در بازگشایی این سالن های ورزشی باشند.

 

تلاش قله‌ی کی‌تو: شرپاها در کمپ سه، مشتری‌های کوهنورد در کمپ دو:

photo_2016-07-12_20-20-33

کوه نامه ؛
امیدواری و یا ناامیدی؟ اکثر صعودکنندگان تلاش قله‌ی خود را در پنجره هوایی نه چندان خوب بر روی کوهی با چالش‌های بسیار شروع کرده‌اند. آن‌ها امیدوار هستند شرپاها و باربران ارتفاع موفق شوند تا مسیر بین کمپ سه و چهار را گشایش کنند، لوازم ضروری برای تلاش قله را در کمپ چهار قرار دهند و طناب‌های ثابت بین کمپ چهار تا قله را برقرار کنند، اگر شرایط کوهستان و آب‌هوایی پایدار بماند آن‌ها قادر خواهند بود ۱۴ جولای موفق به صعود شوند. ابراز امیدواری شده است که باد در روزهای ۱۵ و ۱۶ جولای تهدیدی برای فرودِ کوهنوردان نخواهد بود. نیازی به اشاره نیست که چالش‌های جسمانی، کمپ‌های متراکم و ترافیکِ صف‌ در مسیر صعود وجود خواهد داشت.

پرسش‌های بسیاری مطرح است، اما پیش‌بینی هوا پنجره هوایی دیگری را پس از این برای قله نشان نمی‌دهد. از این رو اکثریت صعودکنندگان این زمان را بهترین وقت برای قله می‌دانند. امروز (۱۱ جولای) شرپاها چند صد متر نهایی کمپ سه در ارتفاع تقریبی ۷۳۰۰متری را برقرار کرده‌اند، درحالی‌که کوهنوردان تجاری در کمپ‌ دو مستقر هستند.
هم‌هوایی
کوبلر-پارتنر و مدیسون مانتینرنگ (با اعضای دیگری از هایمکس) اولین گروه‌هایی بودند که در این فصل به کمپ اصلی کی تو رسیدند. آن‌ها دو دور هم‌هوایی را بر روی این کوهستان کامل کرده‌اند؛ در طول دور اول در کمپ یک و در طول دور دوم در کمپ دو شب‌مانی داشته‌اند. آن‌ها برنامه داشته‌اند پیش از حمله به قله، کمپ سه را نیز لمس کنند و شب‌مانی داشته باشند؛ اگرچه، هوای بد به آن‌ها اجازه‌ی این کار را نداده است. در وضعیتی مشابه، دیگر تیم‌ها، من جمله وانسا او‌برینیز در اکسپدیشن متحد کیتو، ادونچر پیکز، دریمرز دستنیشن و سون سامیت ترکس (با اعضای از چین، کره و ژاپن) که اکنون بخشی از تلاش قله هستند تنها تا کمپ دو هم‌هوایی داشته‌اند. اگرچه انتظار می‌رود تمامی این کوهنوردان بالای کمپ دو از اکسیژن کمکی استفاده کنند.

شرپاهای کوبلر-پارتنر و مدیسون مانتینرنگ قبل از پیوستن تیم‌های دیگر تا پیش از کمپ دو را ثابت‌کشی کرده‌اند. پیش از رسیدن هوای خراب در هفته‌های گذشته تا حدود ارتفاع ۷ هزار متر ثابت‌کشی شده است.
برنامه
تیم‌ها صبح ۱۰ جولای، کمپ اصلی را به منظور رسیدن به قله در ۱۴ جولای ترک کرده‌اند. شرپاها مستقیما به کمپ دو رفته‌اند و صبح روز ۱۱ جولای تا کمپ سه در ارتفاع ۷۳۰۰ پیش رفته‌اند. بادهای قوی مانع فرود بهنگام تیم ثابت‌کشی شده است و آن‌ها نتوانسته‌اند فراتر از کمپ سه را ثابت‌گذاری کنند. انتظار می‌رود فردا شرپاها مسیر را تا کمپ چهار تکمیل کنند و در بعدازظهر ۱۳ جولای اکسیژن و لوازم صعود قله‌ در کمپ را تأمین کنند.
اکثریت مشتریان شب گذشته را در کمپ یک گذرانده‌اند و صبح ۱۱ جولای به کمپ دو رفته‌اند. برخی از کوه‌نوردان امروز مستقیما به کمپ دو رفته‌اند. انتظار می‌رود گروه، فردا یعنی ۱۲ جولای به کمپ سه برسد و روز پس از آن به کمپ ۴؛ روز ۱۴ جولای به طور بالقوه روز قله است.
ترافیک صعود
با وجود بالای ۷۰ صعودکننده که برای قله و برخی برای هم‌هوایی بالا خواهند رفت، انتظار می‌رود در کی‌تو ترافیک شود. همین وضع در صف‌های طولانی بخش‌ها مختلف تیغه آبروزی شکل گرفته بود. کوهنورد مائورایس بیئاسجور که برای هم‌هوایی در کمپ دو بوده است صحنه را چنین توصیف می‌کند. “ما مطابق برنامه به کمپ دو رسیدیم. اما دیدیم که منطقه پر شده است…صدها نفر در پای چیمنی هائوس منتظر بودند تا برای عبور نوبتشان شود! آن‌ها بنا بود شب را در کمپ دو بمانند، سپس تا ۶۸۰۰ صعود کنند و دوباره پایین بروند تا منتظر پنجره هوایی خوب بشوند.”
چه کسانی منتظر خواهند ماند؟
اگر تلاش قله مطابق نقشه پیش برود، این آخرین فرصت برای بیشتر صعودکنندگان خواهد بود تا به قله برسند؛ دلیل این امر کمبود منابع و نیز انقضای مجوز برخی از تیم‌ها می‌باشد. اگرچه سی درصد از کوهنوردان تصمیم دارند تا هم‌هوایی خود را کامل کنند و برای پنجره‌ی هوایی بعدی-اگر از راه برسد- بمانند. کسانی که برای پنجره هوایی اول نمی‌روند شامل اکسپدیشن هیمالیایی زمستانه‌ی لهستانی‌ها، تیم کانادایی به سرپرستی بینویت لامئوریوکس و گروه کوچکی از کوهنوردان از جله نیک رایس، زوج مکزیکی بادیا بونیلا و مائوریسیو لوپز، دیوید کیلن و سوهاجدا سزیلارد مجارستانی هستند.

 

 

کوه «ماترهورن» زادگاه افسانه‌های مرگ !

g9kK2s

کوه نوشت ؛ در طول تاریخ افراد بسیاری در «ماترهورن»‌ جان‌باخته‌اند …
کوه‌نوردانی که قصد صعود این قله را داشتند، ولی کشته شدند به ۵۰۰ نفر از سال ۱۸۶۵ تا ۱۹۹۵ می‌رسند!

اطلاعات و عکسهای بیشتر از این کوه زیبا را (اینجا) ببینید.

۲ دیدگاه to “هفته‌نامه دیواری باشگاه کوه‌نوردی و سنگ‌نوردی اسپیلت (سال چهارم-شماره۱۸۷-تاریخ ۹۵/۴/۲۷)”

  1. اسماعیلی می گوید:

    آرزوی صعودی امن و موفق برای اعضای باشگاه محترم اسپیلت ،خانم آزاده مقدم و آقایان صادق زاده و دهخدایی را دارم. در ضمن برای هر دو تیم سلامتی و موفقیت در اکسپدیش هایشان را از صمیم قلب آرزومندم.

    با تشکر از خانم محمودی برای اطلاع رسانی و مطالب پر محتوای هفته نامه

  2. علیرضا کاظمی می گوید:

    همواره سلامت .موفق باشید.ممنون بخاطر مطالب قشنگ.

دیدگاه خود را بیان کنید