هفته‌نامه دیواری باشگاه کوه‌نوردی و سنگ‌نوردی اسپیلت(سال چهارم – شماره۱۸۳ – تاریخ ۹۵،۳،۲۳)

ارسال شده توسط در 12 ژوئن 2016 یک دیدگاه | دسته بندی شده در آخرین اخبار, اخبار, گالری, هفته نامه دیواری باشگاه اسپیلت

هفته‌نامه دیواری باشگاه کوه‌نوردی و سنگ‌نوردی اسپیلت
سال چهارم               شماره۱۸۳                تاریخ ۹۵،۳،۲۳

 آنچه ناممکن را…

به واقعیت تبدیل می کند معجزه نیست…

بلکه تدوام است…

مهم نیست که کدام درست است…

مهم باور تو است.«سردار ازکان»

Mountain-View-Summer

تیــترخبرها؛

*برگزاری نشست هفتگی اعضا ۹۵،۳،۱۸
*قله سوتک بزرگ صعود شد
*برگزاری اجلاس کوه نوردی آسیا و ارائه گزارش عملکرد فدراسیون های عضو
*برگزاری کمپ مشترک یخ نوردی ایران و ایتالیا در سبلان
*برگزاری دومین جلسه داوری سومین جشنواره صعودهای برتر
*گزارش ارسالی «حسین امانی» دبیر کارگروه پناهگاه‌های فدراسیون
*جانپناه دارآباد توسط کوهنوردان تهرانی مرمت شد
*قهرمان درای تولینگ بانوان / در حال از دست دادن فرصت ها هستیم
*آلکس هانولد، صعود سولوی ۵٫۱۳d / 8b / E8

*بسته پیشنهادی هفته مصاحبه: صعود ملیسا آرنوت بدون اکسیژن کمکی بر روی اورست

برگزاری نشست هفتگی اعضا ۹۵،۳،۱۸
دهمین نشست هفتگی با حضور اعضا برگزار شد.
این نشست اختصاص به ارائه دو گزارش برنامه داشت . گزارش های صعود قلل خلنو و هرزه کوه توسط سجاد پاپایی همراه با فیلم و عکس و صعود قله دماوند توسط علی اکبر فیض آبادی همراه با عکس و فیلم .

 

قله سوتک بزرگ صعود شد:

P5100023

برنامه روز جمعه باشگاه ، صعود قله کمان کوه بود که به سرپرستی رضا خلیل آبادی و ۱۵ نفر اجرا شد ولی به دلیل کمبود وقت و تصمیم سرپرست ، قله سوتک بزرگ صعود شد .

 

برگزاری اجلاس کوه نوردی آسیا و ارائه گزارش عملکرد فدراسیون های عضو:

2552-main-680176170

سایت فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی ؛روز ۸ ژوئن، اجلاس کوه نوردی آسیا در شهر “چنگدو” چین با حضور اعضای ۱۳ کشور آسیایی برگزار گردید. در این جلسه هر یک از اعضا به ارائه گزارش عملکرد فدراسیون های خود پرداختند….
در این بخش از سوی فدراسیون کشورمان نیز گزارش کمپ جوانان آسیا در دماوند، کمیسیون جوانان اتحادیه جهانی کوه نوردی و گزارش برگزاری اجلاس جهانی سنگ نوردی ارائه گردید. همچنین آمارهای دوره های آموزشی مقدماتی و مربیگری، همایش ها و مسابقات نیز به اطلاع سایر اعضا رسید.
در بخش دیگری از این اجلاس سه فدراسیون نپال، ایران و چین گزارش کمیسیون های اکسپدیشن، محیط زیست و جوانان آسیا را ارائه نمودند.
همچنین درخواست کشورهای علاقمند به عضویت مورد بررسی قرار گرفت و برای تایید نهایی به مجمع عمومی ماه اکتبر در “کاتماندو” ارجاع گردید.
درپایان این اجلاس؛ کشورها با شعار صلح و دوستی به کارخود پایان دادند.
“زارعی” رئیس فدراسیون و “هاشمی” روابط بین الملل فدراسیون به نمایندگی از فدراسیون کوه نوردی و صعودهای ورزشی کشورمان در این اجلاس حضور داشتند.

 

برگزاری کمپ مشترک یخ نوردی ایران و ایتالیا در سبلان: 

2541-main-1072717723

بنا بر گزارش روابط بین الملل فدراسیون ایران و تایید کمیسیون یخ نوردی فدراسیون جهانی ، همزمان با کمپ جوانان فدراسیون جهانی شهریور ماه در سبلان، اردوی مشترک آموزشی یخ نوردی با حضور مدرسین فدراسیون جهانی از روسیه و ایتالیا نیز برگزار خواهد گردید…
در این کمپ تیم های ملی امید و جوانان ایران به همراه میهمانان کشورهای آسیایی و اروپایی از جمله ایتالیا حضور خواهند داشت.
لازم به ذکر است ایران شهریورماه برای دومین سال متوالی میزبان کمپ جوانان اتحادیه جهانی کوه نوردی خواهد بود. سال گذشته این کمپ در دماوند با حضور ۳۶ میهمان خارجی بود و امسال در شهریورماه این کمپ در منطقه سبلان برگزار می شود.

 

برگزاری دومین جلسه داوری سومین جشنواره صعودهای برتر:

2558-main-1454533377

به گزارش سایت فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی دومین جلسه داوری سومین جشنواره صعودهای برتر برگزار گردید.در این نشست؛ پنج گزارش کوهنوردی، سه گزارش فنی و دو گزارش خارجی به دور نهایی راه یافتند.

 

گزارش ارسالی «حسین امانی» دبیر کارگروه پناهگاه‌های فدراسیون:

2539-main-1853497686 (1)

به نقل از سایت فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی ؛ گزارش ارسالی «حسین امانی» دبیر کارگروه پناهگاه‌های فدراسیون در خصوص ایمن سازی مسیر سیاه سنگها در اوایل فصل و همچنین تخلیه یخ و برف موجود در جانپناه خرسان و سیاه سنگها، بررسی معایب و برنامه ریزی برای رفع آنها را به همراه تصاویر در ادامه مطلب ملاحظه نمائید …
منطقه کوهنوردی تخت سلیمان از گذشته مورد توجه کوهنوردان بوده است، وجود قلل مرتفع و مسیرهای مختلف با ویژگی های خاص خود برای علاقمندانش وسوسه برانگیز است. وجود پناهگاههای رودبارک، ونداربن، سرچال و جانپناههای خرسان و سیاه سنگ نیزخدمات بسیار ارزشمندی برای خانواده بزرگ کوهنوردی کشور داشته است.
حفظ و نگهداری این اماکن ورزشی که جز سرمایه های ارزشمند ورزش کوهنوردی می باشد وظیفه اهالی این رشته ورزشی می باشد. پناهگاههای رودبارک وونداربن با هزینه های قابل توجه و زحمات فراوان مسئولین فدراسیون و کارکنان این دو پناهگاه بروزرسانی می شود تا بتوانند خدمات مطلوبی را به میهمانان منطقه تخت سلیمان و قله علم کوه ارائه نمایند.
پناهگاه سرچال که کمپ و توقفگاه بسیار ارزشمند و حیاتی در منطقه محسوب می شود، نیازهای اولیه هر کوهنورد در منطقه را فراهم می کند، وجود این پناهگاه در ارتفاع ۳۸۵۰ متر و شرایط آب و هوایی متفاوت، باعث فرسایش و تخریب آن می شود. جانپناه خرسان در ارتفاع ۴۷۰۰ متر و جانپناه سیا سنگها در ارتفاع ۴۳۰۰ متر دارای شرایط خاص و ویژه ای می باشند.
معنای واقعی کلمه جانپناه را دوستان کوهنوردی که دیرهنگام از دیواره یا گرده خارج شده اند یا کوهنوردانی که در مسیر صعود و بازگشت از قله علم کوه به تاریکی یا هوای نا مساعد برخورد کرده اند، خوب می دانند.حال هستند دوستان کوهنوردی که در این منطقه حضور پیدا می کنند و نسبت به این اماکن کم توجه و بی مهرند.
وجود زباله در داخل و کنار جانپناههای خرسان و سیاه سنگها و حتی سرچال نشانه ای ازبی مسئولیتی ما کوهنوردان می باشد.

زباله های انباشته شده در وسط پناهگاه سرچال در فصل بهار حاکی از بی دقتی کوهنوردان زمستانی کار این منطقه می باشد. اگر همه ما کوهنوردان این اماکن را جز سرمایه های ملی و آبروی ورزشمان حتی در دید گاه کوهنوردان خارجی بدانیم باید کمی بیشتر دقت کنیم و درباره مسئولیتی که همه ما به گردن داریم به خود و دیگران یادآور شویم.
مسیر صعود قله های سیاه سنگها، شاخک و علم کوه از پرتردد ترین میسرهای این منطقه است و در تابستان تیم ها و کوهنوردان بسیاری از نقاط مختلف کشور و دنیا اقدام به صعود این قلل می نمایند.
در سالهای گذشته گذرگاههای پر خطر مسیر صعود سیاه سنگها ثابت گذاری شده بود گاه با سیم بگسل، طناب کوه یا طناب پلاستیکی. اما مدتی بود که سیم های بگسل فرسوده و زنگ زده شده بودند.
از سال گذشته با هماهنگی جناب آقای زارعی رئیس محترم فدراسیون کوهنوردی و جناب آقای ساریخانی مسئول محترم کارگروه پناهگاهها تصمیم به ایمن سازی مسیر سیاهسنگها در اوایل فصل گرفته شد. همچنین تخلیه یخ و برف موجود در جانپناه خرسان و سیاسنگها، بررسی معایب و برنامه ریزی برای رفع آنها از برنامه ها و هماهنگی های صورت گرفته بود. طی دو برنامه جداگانه بهمراه تعدادی از کوهنوردان خوب کشورمان از استان خراسان رضوی و تهران اقدامات زیر در خردادماه جاری در این منطقه صورت پذیرفت.
۱- جمع آوری زباله های رها شده در وسط پناهگاه سرچال و نظافت کامل این پناهگاه
۲- تخلیه یخ و برف موجود در سرویس بهداشتی پناهگاه سرچال به علت باز بودن درب آن
۳- تخلیه یخ و برف موجود در قسمتهایی از پناهگاه سرچال که بعلت نقص پنجره ها و سقف برف به داخل پناهگاه نفوذ پیدا کرده و انباشته شده بود.
۴- جمع آوری برف ها از روی حوضچه چشمه
۵- تخلیه کامل یخ و برف موجود در جانپناه خرسان و لیست برداری از معایب آن
۶- تخلیه کامل یخ و برف موجود در جانپناه سیاه سنگها و لیست برداری از معایب آن
۷- ایمن سازی مسیر صعود سیاه سنگها، ایجاد کارگاههای طبیعی و نصب بولتها با صفحه های حلقه دار و استفاده از ۱۹۴ متر سیم بگسل آماده شده نمره دوازده ضد زنگ برای این مسیر.
اقدامات صورت گرفته با همت جمعی از کوهنوردان در دو برنامه صورت گرفت. در برنامه اول، سوم خردادماه، حمل بار تیم با زحمات و همکاری آقای بیان حاتمی و شیرزاد ربیع پور تا زرده کوه قبل از لیزونک صورت گرفت و در برنامه دوم بدلیل وجود بگسل ها، امکانات و لوازم فنی، بار سنگین با تلاش این دوستان تا سرچال حمل گردید.از پناهگاه سرچال زحمت حمل بار برعهده اعضای تیم بود.
در پایان وظیفه خود می دانم از راهنمایی ها و همکاری جناب آقای علی محمد فرضی و جناب آقای رسول نقوی تشکر و قدردانی نمایم و همچنین از اعضای محترم تیم بالاخص مربی و کوهنورد توانمند جناب آقای رضا خوشدل که مسئولیت فنی هر دو برنامه را به عهده داشتند تشکر و قدردانی کنم. امید است زحمات دوستان برای امنیت و رفاه کوهنوردان و علاقه مندان این منطقه مفید واقع گردد و همه ما نسبت به حفظ این اماکن دقت بیشتری نماییم.
اعضای تیم عبارتند از:
۱- آقای رضا خوشدل استان خراسان رضوی مشهد مقدس (مسئول فنی)
۲- آقای حمید محمودی استان تهران گروه اسپیلت
۳- آقای جواد چراغی استان تهران شهرستان بومهن
۴- آقای مجید زحمتکش استان خراسان رضوی شهرستان خلیل آباد
۵- آقای عباس دانا استان خراسان رضوی شهرستان خلیل آباد
۶- آقای محمد مرادزاده استان خراسان رضوی شهرستان کاشمر
۷- آقای سروش قهرمان استان خراسان رضوی شهرستان تربت حیدریه
۸- آقای علی قاسم زاده استان خراسان رضوی شهرستان طرقبه شاندیز
۹- آقای علیرضا آخوندی استان خراسان رضوی مشهد مقدس باشگاه احد
۱۰- آقای مرتضی غلامپور استان خراسان رضوی مشهد مقدس باشگاه احد
۱۱- آقای سعید فروتن استان خراسان رضوی مشهد مقدس باشگاه احد
۱۲- آقای محمد اردکانیان استان خراسان رضوی مشهد مقدس گروه پویا
۱۳- آقای کامران رمضانپور استان خراسان رضوی مشهد مقدس گروه پویا
۱۴- آقای سید محمد اسماعیلی حسینی استان خراسان رضوی مشهد مقدس گروه پویا
۱۵- آقای مصطفی خوشرو استان خراسان رضوی مشهد مقدس گروه پویا

 

جانپناه دارآباد توسط کوهنوردان تهرانی مرمت شد:

darabad-1

کوه نامه ؛ با همت و تلاش تعدادی از کوهنوردان تهرانی کار ترمیم جانپناه دارآباد به اتمام رسید.
این کوهنوردان در اقدامی خداپسندانه و دلسوزانه با هزینه شخصی اقدام به خرید لوازم مورد نیاز برای ترمیم و بازسازی جانپناه ( لوازمی از قبیل نیمکت های چوبی ، کفپوش فوم ، مصالح ساختمانی و رنگ ) کرده و شخصا اقدام به حمل آنها تا قله دارآباد نموده اند که با توجه به صعب العبور بودن بخش هایی از مسیر دارآباد و اینکه این مسیر تا قله فاقد هرگونه امکانات می باشد اقدامی قابل تقدیر به نظر می رسد.
لازم به توضیح است که این جانپناه تا کنون چندین بار مورد بازسازی قرار گرفته و مدتی نیز سقف آن تخریب شده بود که این موضوع مشکلات فراوانی را برای کوهنوردان به خصوص در فصول سرد سال به وجود می آورد.

darabad-8

با تشکر از زحمات کلیه افرادی که در بازسازی و ترمیم این جانپناه مشارکت داشتند.
مشارکت کنندگان : آقای جهان سهرابی ، استاد اصغر پاشا و تعدادی از کوهنوردان تهرانی
از کوهنوردان عزیزی که اقدام به صعود قله دارآباد می کنند تقاضا می شود جهت پاسداشت زحمات این عزیران در حفظ و نگهداری این جانپناه تلاش مضاعفی داشته باشند.
منبع تصاویر : شبکه های مجازی

 

قهرمان درای تولینگ بانوان / در حال از دست دادن فرصت ها هستیم:

054

کوه نامه ؛ چندی پیش (ششم و هفتم خرداد ۱۳۹۵) سومین دوره مسابقات درای تولینگ قهرمانی کشور در مجتمع کوهستانی پلور برگزار شد.در این مسابقات در بخش مردان: محمد رضا صفدریان، مسعود زینالی و پویا شاهرخی به ترتیب به مقام های اول تا سوم دست یافتند. در بخش بانوان نیز: زینب موسوی، زهره عبدالله خانی و آلاله قاسمی به ترتیب مقام ‌های اول تا سوم را کسب کردند.
برگزاری این مسابقات بهانه‌ای شد تا پای صحبت قهرمان درای تولینگ بانوان ایران (زینب موسوی) بنشینم. قهرمانی که سال گذشته افتخارات زیادی را در میادین جهانی (جام جهانی یخنوردی و مسابقات قهرمانی آسیا -۲۰۱۶) برای کشورمان کسب کرد. بنابراین راهی محل تمرین او می‌شوم:

مقصد: شرق تهران- سالن دیهیم
باور آنچه که دیدم برایم بسیار مشکل بود! دیواره و محل تمرین در شرایط مناسبی قرار نداشت! تشک‌هایی که در پای دیواره وجود داشت بسیار کهنه، قدیمی و مستهلک بودند. تصور اینکه او با تمرین بر روی این دیواره به سکوهای قهرمانی جهان و آسیا دست یافته است واقعاً برایم دشوار بود!!!
باز هم داستان تکراری نبود امکانات و منابع مالی! عدم حمایت مالی حتی با عنایت به مقام آوری! گویا این رشته سر دراز دارد!
ورزشکاران رشته‌ی درای تولینگ نیز همانند ورزشکاران سایر رشته‌های وابسته به کوه‌نوردی با مشقت و تلاش زیاد سعی در تأمین منابع مالی دارند و غالبا هم موفق نمی‌شوند. در نهایت با هزینه شخصی خود را به مسابقات برون‌مرزی می‌رسانند.
اگر مشکل یا چالشی در راه ورزش حرفه‌ای آن‌ها وجود داشته باشد باید به تنهایی با آن‌ رو به رو شوند اما اگر افتخاری و مقامی و مدالی کسب کنند در نهایت افتخارات آن‌ها به نام فدراسیون کوه‌نوردی هم تمام می‌شود.

گفتگوی اختصاصی کوه نامه با زینب موسوی (دارنده مدال نقره مسابقات یخ نوردی قهرمانی آسیا در سال ۲۰۱۶) را در ادامه بخوانید :
وضعیت تنها دیواره درای تولینگ پایتخت- دیواره‌ای که نایب قهرمان یخنوردی آسیا بر روی آن تمرین می‌کند!!!
همزمان با ماه خرداد شرایط تمرینی برای من بسیار دشوار می‌شود: به دلیل درگیری با امتحانات دانشگاه و مسابقات قهرمانی کشور که در این زمان برگزار می‌شود. با این حال موفق شدم امسال در مسابقات قهرمانی کشور مقام اول را کسب کنم. اگر چه در مرحله مقدماتی به دلیل داشتن چالش‌های ذهنی عملکرد خوبی نداشتم ولی در مرحله فینال به مشکلات ذهنی خودم غلبه کردم و به جایگاهی که برای رسیدن به آن برنامه‌ریزی کرده بودم رسیدم.
همیشه وقتی دوستانم علت رسیدن به موفقیت را از من می‌پرسند بدون اغراق می گویم فقط با قدرت ذهنم و پشتکار توانستم به اهدافم برسم. وقتی استعدادهایم را شناختم و باور کردم که می‌توانم به آنچه می‌خواهم برسم.
در روز حداقل بیست دقیقه تمرینات ذهنی دارم که تأثیرات فوق العاده‌ای در عملکردم داشته است. البته ناگفته نماند که حمایت شرکت اسپانسر من در این مسابقات و حضور آقای رشیدی ( مدیریت این شرکت) در بین تماشاگران مسابقه انگیزه من را برای جنگیدن بیشتر کرد و همچنین حضور خانواده‌ام به خصوص خواهر بزرگم که حکم مادر را برای من دارد باعث شد تمام مشکلاتم را در آن مقطع فراموش کنم و با قرار گرفتن بر روی سکوی اول مایه افتخار خانواده و دوستانم شوم.
از جمله مشکلاتی که در هنگام مسابقه متوجه آن شدم این بود که با اینکه یک سری از گیره‌های تمرینی را هموطنان خودمان در کشور طراحی و تولید می‌کنند اما متاسفانه ما فقط و فقط در هنگام مسابقه می‌توانیم از این گیره‌ها استفاده کنیم و این باعث می‌شود نقاط قوت و ضعف خودمان را بر روی این گیره‌ها متوجه نشویم. با توجه به اینکه هزینه خرید این گیره‌ها بسیار ناچیز است (هر ست کمتر از دو میلیون تومان) اما هیئت کوهنوردی استان تهران حتی بودجه خرید این گیره‌ها را هم ندارد و ما در حال حاضر در بدترین شرایط تمرینی در حال تمرین هستیم.
گاهی اوقات احساس می‌کنم برای هیچ کس مهم نیست که در رشته‌ی یخ نوردی و درای تولینگ رشد داشته باشیم و در این رشته استعدادیابی انجام شود و حتی کمترین امکانات برای تمرین ورزشکاران این رشته فراهم نیست.
در حال حاضر بزرگترین دغدغه من نداشتن یک سالن تمرین استاندارد هست. اگر چه به نداشتن مربی عادت کرده‌ام و تمام برنامه‌ریزی‌های ورزشی‌ام را خودم انجام می‌دهم.
البته وعده‌هایی از طرف ریاست هیات کوهنوردی استان تهران برای بازسازی دیواره های تمرینی موجود در این استان داده شده که در حال پیگیری هستند. اما به شدت در حال از دست دادن زمان هستیم و به شخصه احساس می‌کنم که این موضوع پشت گوش انداخته می‌شود. با توجه به اینکه ما تنها هفت ماه فرصت داریم تا خودمان را برای مسابقات جهانی آماده کنیم.
یکی از چالش‌هایی که خودم با آن مواجه هستم این است که در زمانی که دیواره‌ی تمرینی در دست بازسازی است امکان تمرین بر روی آن وجود ندارد و من مجبورم برای تمرین به کشور روسیه بروم تا از تمرینات سطح جهانی عقب نمانم که به دلیل نداشتن اسپانسر این موضوع هزینه‌های زیادی را به من تحمیل می‌کند.
چالش‌ها و مشکلات برای ادامه‌ی ورزش قهرمانی به قدری برای من زیاد شده که هر روز که برای تمرین به سالن می‌روم مجبورم کوهی از مشکلات را پشت در سالن بگذارم و به داخل بروم. اما هنگامی که از سالن خارج می‌شوم مجددا با همه‌ی آن مشکلات و چالش‌ها مواجه می‌شوم.
دوست دارم با پرچم کشور عزیزم ایران بر روی سکوهای جهانی حاضر شوم و رویایی که همیشه با آن به مسابقات می‌روم این است که حتی اگر موفق به کسب هیچ مقامی نشوم خوشحالم که لااقل با نام ایران وارد مسابقات شده‌ام و تلاش کرده‌ام. اما متأسفانه در کشور ما آنقدر بی‌توجهی به این رشته وجود دارد که تمام اطرافیانم به من پیشنهاد می‌دهند با نام کشورهای دیگر مسابقه بدهم. اما من اصلا علاقه‌ای ندارم که برای رسیدن به اهدافم کشورم را ترک کنم.
امیدوارم که مسئولان ورزش کشور و فدراسیون کوهنوردی دلسوزانه‌تر به استعدادهایی که در رشته یخ نوردی هست توجه کنند.
ما توقع زیادی از مسئولان نداریم. کمترین امکانات را از آنها می‌خواهیم تا بهترین نتایج را کسب کنیم.
در سخت‌ترین شرایط به دو موضوع فکر می‌کنم:
• انسان‌هایی که منتظر پیروزی من هستند.
• انسان‌هایی که منتظر شکست من هستند.
و این موضوع به من انگیزه می‌دهد که به خاطر هر دو گروه تلاش کنم.
البته جا دارد این موضوع را اضافه کنم که ریاست محترم فدراسیون کوهنوردی جناب آقای زارعی در حال حاضر با تمام توان خود از ما حمایت می‌کنند اما همچنان ما با مشکلات و چالش‌های عدیده‌ای مواجه هستیم.
تصور می‌کنم مطرح کردن تک تک مشکلاتی که در راه ورزش قهرمانی‌ام با آن‌ها مواجه هستم در توان من نیست و اینکه احساس می‌کنم ایشان به شخصه در جریان این مشکلات هستند. اما دلیل طرح این مشکلات توسط بنده در این نوشتار این است که احساس می‌کنم با شرایطی که در حال حاضر با آن مواجه هستیم به شدت در حال از دست دادن فرصت‌ها هستیم. اتفاقی که ممکن است در آینده قابل جبران نباشد.
زینب موسوی ۱۷/خرداد/۹۵

 

 

آلکس هانولد، صعود سولوی ۵٫۱۳d / 8b / E8:

277015

وبلاگ بیواک ؛ آلکس هانولد، سنگنورد معروف امریکایی؛ و البته متفاوت ترین سنگنوردجهان؛ اخیرا مسیری در ایرلند شمالی را با درجه ۵٫۱۳d / 8b / E8 سولود! صعودی انفرادی و بدون حمایت!

 

بسته پیشنهادی هفته ؛مصاحبه صعود ملیسا آرنوت بدون اکسیژن کمکی بر روی اورست:

melisa-2

کوه نامه ؛ ۲۳ ماه مه ملیسا آرنوتِ ۳۲ ساله، قله‌ی اورست را بدون استفاده از اکسیژن کمکی از رخ شمالی تبت صعود کرد. او اولین زن از ایالات متحده آمریکا بود که صعود و بازگشتی موفق از قله‌ی اورست داشت.

مصاحبه را در اینجا بخوانید.

 

 

گردآورنده و تنظیم: ساقی محمودی

یک دیدگاه to “هفته‌نامه دیواری باشگاه کوه‌نوردی و سنگ‌نوردی اسپیلت(سال چهارم – شماره۱۸۳ – تاریخ ۹۵،۳،۲۳)”

  1. اسماعیلی می گوید:

    خانم محمودی گرامی
    با تشکر از اطلاعات به روز هفته نامه
    مصاحبه زینب موسوی از دغدغه های مالی و نداشتن امکانات، متاسفانه تبدیل به درد مزمنی شده است که بسیاری از جوانان در رشته های ورزشی مختلف از آن آسیب میبینند.
    در عین حال این امید هست که ورزشکار مجبور نباشد به این امر فکر کندکه: انسان هایی در انتظار پیروزی من وگروهی دیگر در انتظار شکست من هستند.چون تنگ نظری شکست یک ورزشکار ،رقابت سالم را دچار خدشه میکند.
    بی تردید تمرکز بر روی پیروزی، موفقیت ورزشکار راسهل تر میکند.
    با امید موفقیت روز افزون

دیدگاه خود را بیان کنید