هفته‌نامه دیواری باشگاه کوه‌نوردی و سنگ‌نوردی اسپیلت (سال چهارم- شماره۱۷۷ – تاریخ ۹۵،۲،۵)

ارسال شده توسط در 24 آوریل 2016 یک دیدگاه | دسته بندی شده در آخرین اخبار, اخبار, گالری, هفته نامه دیواری باشگاه اسپیلت

هفته‌نامه دیواری باشگاه کوه‌نوردی و سنگ‌نوردی اسپیلت
سال چهارم          شماره۱۷۷             تاریخ ۹۵،۲،۵

بر روی زمین چیزی بزرگتر از انسان نیست و در انسان چیزی بزرگتر از فکر او.«همیلتون»
IMG_1750

تیتر خبرها :
آخرین خبر پروانه کاظمی از ماکالو
نشست هفتگی اعضا ۹۵،۱،۳۱
تبریک تولد
قلل «شاهو» و «زرین کوه» صعود شد
افتتاح نمایشگاه تندیس خیال و تجلیل از محمد نوری
تشکیل کمیته حقوقی در هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان تهران
تیم «کوه‌نوردی با اسکی» کشورمان در «کامچاتکا» و نتایج بدست آمده
پایان جشنواره سراسری سنگنوردی چالابه کرمانشاه
«سنگ‌نوردی» ، «یخ‌نوردی» و «کوه‌نوردی با اسکی» آیا بالاخره المپیکی می‌شوند ؟!

 

آخرین خبر پروانه کاظمی از ماکالو:
پروانه کاظمی آخرین خبری که در وب سایت خود منتشر کرده به شرح زیر می باشد ؛

Chart-5700-1

پنجشنبه ۹۵،۲،۲ –Thursday, 21 April
برپائی کمپ اصلی پیشرفته در ارتفاع ۵۷۰۰ متر

:GPS Points
ABC:5700m
Lat: 27°۵۳’۳۷٫۰۰″N
Long: 87° ۲’۵۲٫۶۰″E
HillaryBc:4830m
Lat: 27°۵۰’۱۰٫۰۰″N
Long: 87° ۴’۳۴٫۰۰″E
Tadosa:4031m
Lat: 27°۴۷’۲۹٫۰۰″N
Long: 87° ۹’۷٫۶۰″E
YangleKharka:3635m
Lat: 27°۴۵’۳۳٫۹۰″N
Long: 87° ۹’۵۶٫۰۰″E

با آرزوی سلامتی و موفقیت برای پروانه عزیز.

نشست هفتگی اعضا ۹۵،۱،۳۱:
روز سه شنبه ۳۱ فروردین ، سومین نشست هفتگی برگزار شد. این نشست اختصاص به ارائه دو گزارش برنامه داشت .
گزارش برنامه بزقوش همراه با عکس و فیلم توسط زینب داداشی.
و گزارش برنامه صعود قله سرخاب همراه با عکس و فیلم توسط پویان حیرت پور.
سپس یک کلیپ کوتاه از صعود قله فیل زمین اکران شد.

تبریک تولد:
هفته گذشته تولد سه نفر از اعضای باشگاه بود.
۲ اردیبهشت تولد غلامرضا خلیل آبادی ، ۴ اردیبهشت شنتیا ربانی و ۵ اردیبهشت باقر یوسفی.ضمن عرض تبریک به تک تک این عزیزان ، آرزوی سلامتی وموفقیت برایشان داریم.

قلل «شاهو» و «زرین کوه» صعود شد:
با توجه به تعطیلات آخر هفته ، در تقویم رسمی باشگاه دو برنامه صعود در نظر گرفته شده بود.

IMG_1725

برنامه دو روزه صعود قله‌ی «شاهو» بلندترین قله استان کرمانشاه که با حضور ۱۰ نفر با موفقیت اجرا شد.

DSC07916

صعود یک روزه قله «زرین کوه» در منطقه فیروزکوه که با حضور ۱۳ نفر و به سرپرستی غلامرضا خلیل آبادی با موفقیت اجرا شد.

افتتاح نمایشگاه تندیس خیال و تجلیل از محمد نوری:

WP_20160420_19_44_55_Pro

عصر روز چهارشنبه اول اردیبهشت ۱۳۹۵ با حضور جمعی از کوهنوردان و علاقه مندان طبیعت نمایشگاه عکس و اشعار کوهنورد و هنرمند شیرازی آقای اسماعیل کشتکار در محل فرهنگسرای اشراق «نگارخانه آفرینش» افتتاح شد.
در بخش دوم این مراسم که با سخنرانی جمعی از پیشکسوتان این ورزش همراه بود از کوهنورد نامی ایران آقای محمدنوری عضو باشگاه آرش و از فعالین حوزه کوهنوردی کشور تجلیل به عمل آمد.

WP_20160420_19_31_46_Pro

ذبیح اله حمیدی مسئول باشگاه اسپیلت به نمایندگی از اعضا در این مراسم حضور یافت و طی سخنان کوتاهی با اهدای دو هدیه از آقایان کشتکار و نوری تجلیل و تشکر به عمل آورد.
شایان ذکر است این نمایشگاه تا ۱۰ اردیبهشت از ساعت ۹ صبح تا ۲۰ برای بازدید عموم دایر است.

تشکیل کمیته حقوقی در هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان تهران:
همانطور که می دانیم حادثه ، ملزوم و همراه ورزشکاران رشته کوهنوردی و صعودهای ورزشی بوده است ومی بایدعلاوه برمراقبت ،دارابودن تجهیزات ،گذراندن دوره های آموزشی و… حمایت های مربوط شامل دارابودن مجوز از سازمانهای مربوط برای باشگاه و شخص کوهنورد،بیمه و… نیز پیش بینی کرد ازجمله حمایت هایی که می توان پشتوانه کوهنوردی و کوهنوردقرارداد. استفاده از دانش حقوقی جهت پرهیز از ایجاد مسولیت مدنی وجزایی درفعالیتهای ورزشی است.
هیات کوهنوردی استان تهران، به تجربه ماخوذه از حوادث سالیان قبل و طی مباحث مطرح شده توسط مسئولین گروه ها و باشگاه ها وجهت لحاظ اطلاعات وموارد لازم در فعالیتهای زیرمجوعه، تصمیم گرفت از کارشناسانی حقوقی که خود فعالیت کوهنوردی دارندجهت مشاوره،تنظیم متون آیین نامه لایحه و … استفاده نمایدکه درحال حاضر با انتصاب آقای محمد رشید به عنوان مسول کمیته حقوقی هیات ،اولین گام برداشته شد.
انتظار می رود کوهنوردان عزیز ، هرگونه مشاوره و خدمات حقوقی را از طریق گروه /باشگاه به دفتر هیات ارسال وبالحاظ نکات ذیل، نیازمندیهای حقوقی را برآورده و تامین نمایند.
۱-هرگونه موضوع حقوقی با محوریت ورزش و مرتبط با فعالیت هیات در اولویت طرح و پاسخگویی خواهد بود.
۲-باتوجه به تخصص کارشناس حقوقی در امور سند ، قرارداد، املاک، پولی، بانکی در صورتی که کوهنوردان پرونده/قضیه ای را جهت هدایت موضوع ،تقاضای طرح دارند باذکر موضوع غیر ورزشی به دفتر هیات ارسال نمایند.
۳-پاسخ به صورت تلفنی/کتبی ودر فرصت ممکن به متقاضی ارایه خواهد شد.
۴-حسب اهمیت موضوع و یا دلایل متفاوت ممکن است جهت بحث و بررسی پرونده از متقاضی به جلسه دعوت به عمل آید.
۵-باتوجه به محدودیت مشاوره و زمانبندی اعمالی، براورد انتظار کوهنوردان شاید سرعت لازم را نداشته باشد لذا از عزیزان ورزشکار که تخصص حقوقی داشته و تمایل همکاری دارند تقاضا می شود از طریق ادرس ایمیل lawyer@tehranclimb.ir با مسؤل کمیته حقوقی هیات تماس حاصل نموده ویا همچنین نظرات خود را در خصوص فعالیت این کمیته اعلام فرمایند.

تیم «کوه‌نوردی با اسکی» کشورمان در «کامچاتکا» و نتایج بدست آمده:

2254-main-655600203

تیم چهار نفره «کوه‌نوردی با اسکی» کشورمان چهارشنبه اول اردیبهشت «تهران» را به مقصد کشور «کامچاتکا» جهت شرکت در رقابت‌های این رشته ترک کرد. نفرات اعزامی عبارتند از: ابوالفضل ساوه ای، نوید مقدید، حسین صید و رضا سحرخیز.
زمان بندی مسابقات:
– جمعه مسابقه ورتیکال
– شنبه مسابقه انفرادی با اندیوژوال
– یکشنبه مسابقه تیمی.
تیم های شرکت کننده : کره، کامچاتکا، ایران، ایتالیا و امریکا.

آخرین مرحله رقابت‌های جام‌های جهانی در رشته «کوه‌نوردی با اسکی» روز ۲ اردیبهشت در «کامچاتکا» و در سبک «ورتیکال» با کسب دومدال طلای ارزشمند برای کشورمان در رده جوانان و امید همراه بود. در رده جوانان «نوید مقدید» و در رده امید «حسین صید» بر سکوی نخست ایستادند. همچنین «ابوالفضل ساوه ای» در رده بزرگسالان چهارم و «رضا سحرخیز» نیز شانزدهم شدند.
پس از مدال های طلای نوید مقدید و حسین صید در رقابتهای ورتیکال کاپ اروپا ، این دو ورزشکار “کوه نوردی با اسکی” کشورمان موفق شدند در بخش انفرادی نیز به دو مدال طلای دیگر در رده جوانان و امید دست یابند. همچنین بنا بر گزارش ارسالی؛ در آخرین مرحله از رقابت های جام جهانی رشته “کوه نوردی با اسکی” …
در بخش بزرگسالان این رقابتها؛ ابوالفضل ساوه ای چهارم و رضا سحر خیز در رده پنجم ایستادند. تیم “کوه نوردی با اسکی” کشورمان در این رقابت موفق به کسب مدال نقره در رشته سرعت تیمی شد. لازم به ذکر است؛ تیم های ایران، روسیه، بلغارستان، چک، بلاروس، کره، ایتالیا و آمریکا در این رقابتهای حضور داشتند.

پایان جشنواره سراسری سنگ نوردی چالابه کرمانشاه:

151471_652

کوه نامه ؛ به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، دبیر برگزاری جشنواره گفت : در این جشنواره که از روز چهارشنبه تا ظهر امروز ادامه داشت ، ۳۵۰ سنگ نورد مرد و زن از ۱۷ استان کشور تکنیکهای سنگ نوردی خود را بر روی ۸۵ مسیر ، اجرا کردند.
آرش فرنگ افزود : تنگه بزازخانه منطقه چالابه کرمانشاه به خاطر طبیعت خوب ، صخره و دیواره های مناسب ، برای سومین سال پیاپی ، میزبان سنگ نوردانی از سراسر کشور شده است.
فرنگ گفت : فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی کشور ، تنگه بزازخانه منطقه چالابه را در گرامیداشت یاد و خاطره مربی تیم صعودهای ورزشی استان کرمانشاه و عضو اسبق تیم ملی صعودهای ورزشی ایران در دهه های ۷۰ و ۸۰ ، به نام زنده یاد حسن جوادیان نامگذاری و ثبت کرد.
زنده یاد جوادیان ، ۲۵ اردیبهشت پارسال هنگام گشایش مسیر در منطقه چشمه سهراب سقوط کرد و چشم از جهان فرو بست.
آرش فرنگ افزود : در ادامه جشنواره ، ۲۴ سنگنورد مرد و زن در دومین دوره مسابقه های سلو (Solo) یا سرطناب کشور رقابت کردند که در پایان و در بخش مردان ، آقایان : احمدرضا سلگی و حامد افروخته هر دو از همدان و محمدعلی آقاداوودی از اصفهان ، و در بخش زنان هم خانمها : نگار ورشوچی و مریم اکبری هر دو از همدان و فرزانه شهروی از تهران ، در جایگاه های اول تا سوم ایستادند.
نخستین دوره مسابقات جام سلو (Solo) ، در سال ۱۳۸۳ در استان اصفهان برگزار شد که در آنجا ، زنده یاد حسن جوادیان ، قهرمان کشور شد.
بزودی گزارشی اختصاصی از این سفر سنگ به همراه تصاویر توسط کوه نامه به اطلاع خوانندگان می رسد.

«سنگ‌نوردی»،«یخ‌نوردی»و«کوه‌نوردی با اسکی» آیا بالاخره المپیکی می‌شوند ؟!:

WGPrlNw (1)

کوه نوشت ؛ رئیس فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی گفت: رشته‌های سنگ‌نوردی، یخ‌نوردی و کوه‌نوردی با اسکی در آستانه ورود به المپیک است.
«رضا زارعی» افزود: مهر ماه امسال در مراسم قرعه کشی که در ریودوژانیروی برزیل برگزار می‌شود، رشته سنگ‌نوردی سومین گزینه ورود به المپیک ۲۰۲۰ توکیوی ژاپن خواهد بود و در کنار آن رشته کوه‌نوردی با اسکی نیز برای المپیکی شدن مورد بررسی قرار می‌گیرد. وی اظهار کرد: رشته یخ‌نوردی نیز به صورت آزمایشی در المپیک زمستانی ۲۰۱۸ کره جنوبی شرکت می کند تا زمینه المپیکی شدن آن فراهم شود.
«زارعی» با اشاره به اینکه ایران سال گذشته در رشته کوه‌نوردی با اسکی دو مدال قهرمانی آسیا در کره جنوبی کسب کرده است، گفت: مهر ماه امسال مسابقه‌های سنگ‌نوردی نوجوانان و جوانان آسیا به میزبانی ایران برگزار می‌شود.
وی افزود: امسال علاوه بر اعزام هشت ورزشکار به هیمالیا، اعزام تیم ملی امید به گرجستان در اواخر اردیبهشت ماه، برگزاری مسابقات سنگ‌نوردی انتخابی تیم ملی و قهرمانی کشور در ۱۶ مرحله، اعزام تیم سنگ‌نوردی به چین در مرداد ماه و اعزام به مسابقات قهرمانی جهان به فرانسه در شهریور ماه از برنامه های تقویم ورزشی فدراسیون است.
وی ادامه داد: طی روزهای ۲۷ و ۲۸ فروردین دو کوه‌نورد به نخستین مرحله جام جهانی سوئیس اعزام شدند که مرحله دوم آن هفته آینده در هندوستان و مراحل سوم و چهارم نیز در اتریش و چین برگزار می‌شود.
«زارعی» اظهار کرد: تیم کوه‌نوردی با اسکی هفته آینده عازم آخرین مرحله جام جهانی روسیه می‌شود.
وی اضافه کرد: میزان تفاهم نامه مالی سال ۹۴ فدراسیون با وزارت ورزش و جوانان ۱۰ میلیارد بود که ما تنها ۷۸ درصد آن را اخذ کردیم و بیشترین میزان دریافتی فدراسیون از طریق بخش خصوصی و حامیان مالی بوده است.
«زارعی» گفت: میزان اعتبار سال جاری فدراسیون نسبت به سال گذشته تغییری نکرده است ولی تمام تلاش ما اجرای برنامه‌های تقویم ورزشی و توجه ویژه به طرح استعدادیابی و رده های سنی پایه نونهالان و نوجوانان است.

گردآورنده و تنظیم: ساقی محمودی

یک دیدگاه to “هفته‌نامه دیواری باشگاه کوه‌نوردی و سنگ‌نوردی اسپیلت (سال چهارم- شماره۱۷۷ – تاریخ ۹۵،۲،۵)”

  1. علیرضا کاظمی می گوید:

    درود و سپاس به سرکاربانوساقی محمودی که حتی با خستگی سفر هم هفته نامه را به تاخیر نانداختند.سپاس سپاس سپاس.
    همواره سرافراز باشید.

دیدگاه خود را بیان کنید